Pohdiskelija

Onko seksi tärkein?

Missä vika? Rakastuin tulisesti 4 vuotta sitten. Kaukorakkautta kesti parisen vuotta koska tapailimme vain ja ainoastaan viikonloppuisin. Seksi oli upeaa ja sitä harrastettiin aina viikkojenkin edestä. Sitten astuimme arkeen. Muutimme yhteen ja vuoden kuluttua siitä alkoi parisuhteemme taso seksin suhteen muuttua. Mieheni ei enää halunnut seksiä kuin muutamina iltoina viikossa, talvella hän syytti työväsymystä ja näin kesällä hellettä. Tätä on jatkunut nyt vuoden päivät. Itse olen nuorekas kolmevitonen ja hyvin aktiivinen seksin suhteen. Nykyään en halua edes tehdä aloitetta koska saan aina "pakit". Se loukkaa jotenkin..onkohan minussa jotain vikaa. Loma-ajat ovat mannaa, silloin harrastamme seksiä päivittäin, joten tuntuu että haluaisin olla lomalla ikuisesti. Onko teillä kenelläkään samaa ongelmaa? En halua tuhota parisuhdettani pettämisellä vaikka seksuaaliset halut ovatkin lujilla...vai onko arki astunut suhteeseemme ja mitkä ovat ne keinot estää tämä "tylsistyminen".

9

884

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ukkomies

Luulen, että aika harvassa pariskunnassa seksinnälät menevät juuri tarkalleen yksiin. Jos toinen haluaa useammin seksiä kuin toinen, on vaihtoehtoja kaksi: toinen suostuu seksiin silloin, kun ei halua, tai toinen on ilman seksiä silloin, kun haluaa sitä. Näin se menee. Keksi jotain toimintaa korvaamaan seksiä. Minäkin yhdessä vaiheessa halusin seksiä jatkuvasti ja vaimoni kanssa sitä paljon harrastettiinkin. Nykyään käytännön pakosta harrastamme seksiä vain viikonloppuisin. Vaikka rakastelemme aikaisempaa harvemmin, on rakastelu sitäkin antoisampaa. Huomasin, että seksiinkin voi kyllästyä, jos sitä harrastaa liian usein.

• Pohdiskelija

Juu, tiedän kyllä että seksiin voi kyllästyä..silloin kun elimme vielä viikonloppusuhteessa, tuntui välillä että ""seksi" oli sellaista epätoivoista koska sitä piti harrastaa niin paljon. Olemme mieheni kanssa keskustelleet tilanteesta ja hänen mielestä minä teen kärpäsestä härkäsen...voihan se hyvinkin näin olla. Nainen vaan usein ajattelee asioita syvällisemmin monien mutkien kautta ja näkee asiat monimutkaisemmin. Kun taas miehet eivät niin tee suurta asiaa "pienestä" aiheesta. Mutta näinhän se on muissakin asioissa. Kadehdin välilä miehistä ajattelutapaa...elämä voisi hyvinkin olla helpompaa ;) Noh, loppujen lopuksi seksiongelma on aika vähäpätöinen murhe sen rinnalla että jos todella tapahtuisi jotain "isoa", esim. sairaus. Silloin tuskin edes miettisi näitä asioita. Mutta eikös se aina olekin niin että kun niitä isoja murheita ei ole niin pienistä murheista niitä isoja sitten kasataan. Se olisi hyvä muistaa välillä, myös minunkin...

• niin

miehet tylsistyvät, seksi ei arjessa maistu koska miehet eivät osaa elää arkea. Rakastaja, hanki sellainen. Äla ala katkeraksi. Mies voi luvata että stemppaa, mutta perusjuttu on, ettei mies te mitään ellei ole äärimmäinen pakko. Äärimmäinen pakko on harvoin, älä usko höpölöpölurinoita, että yritää kyllä tulevaisuudessa 120% prosenttisesti. Huoh. Jos haluat että mies säilyy vetreänä, niin älä ota nurkkiin asumaan ja huollettavaksi. Seurustelemalla asiat sujuvat, monissa kulttuureissa tämä on hoidettu niin, että ukoilla on oma maja ja akoilla oma. Sitten tapaillaan raikkaassa ulkoilmassa. Ei tule tympääntymistä puoliskoon lainkaan.

• niin

miehet tylsistyvät, seksi ei arjessa maistu koska miehet eivät osaa elää arkea. Rakastaja, hanki sellainen. Äla ala katkeraksi. Mies voi luvata että tsemppaa, mutta perusjuttu on, ettei mies tee mitään ellei ole äärimmäinen pakko. Äärimmäinen pakko on harvoin, älä usko höpölöpölurinoita, että yrittää kyllä tulevaisuudessa 120% prosenttisesti. Huoh. Jos haluat että mies säilyy vetreänä, niin älä ota nurkkiin asumaan ja huollettavaksi. Seurustelemalla asiat sujuvat, monissa kulttuureissa tämä on hoidettu niin, että ukoilla on oma maja ja akoilla oma. Sitten tapaillaan vastakkaista sukupuolta raikkaassa ulkoilmassa. Ei tule tympääntymistä puoliskoon lainkaan. Tämä tuli todistettua esim. kun oma ukkoni oli armeijassa ja kertauksissa. Toisten ukkojen kanssa vietetty aika tuo arvostusta hameväen kansssa vietetylle ajalle. Miten saisin ukkoni johonkin urosleiriin pysyvänä ratkaisuna?

• mkj

Kuulostaa tutulle :o) Saako kysyä, minkä ikäinen sun miehesi on? Ehkä kyse on vain siitä, että kiinostus ja vireystaso saattaa heittää kokolailla pahasti? Mulla ittelläni on ollut sama ongelma ja edelleenki vaatii sopeutumista, mutta nyt mä ainakin tiedän mistä se johtuu. Nainen 35 v on kokolailla virkeimmillään, niiku kaikki varmaan tietää.. Karkeasti yleistettynä tietenkin. Vastaavasti liki 40 v mies, menee mieluummin golffaamaan kavereidenkans, ku painuu pehkuihin peuhaamaan. Toinen törkeä yleistys..;o)Varsinki, jos alkaa olla suorituspaineita innokkaan kumppanin takia. Ja niinku omallakin miehellä, ne paineet ei oo ainoita, joita päivittäin niskaan kaatuu. Stressaava työ, epäinhimilliset työajat?? Lisäksi vielä kaikenmaailman koukerot mitä ei edes osaa ajatella näin naisenlogiikalla. Itsellä oli alunperin jo tiedossa, ettei meidän kiinnostus ko. asiaa kohtaan, oo ihan yhtä kiihkeää, mutta ongelmaksi asti se meni vasta jonkun ajan kuluttua, niinkuin ilmeisesti sinunkin tapauksessasi. Sitten vielä pahensin asiaa loukkaantumalla mielenkiinnon puutteesta ja jopa hermostuin muutamaan otteeseen niin, että tivasisn jotain selitystä asiaan? Selitys oli, että mies tunsi itsensä riittämättömäksi ja koetti väijjyä tilaisuutta , jolloin olin niin väsynyt, että homma oli "helppo".??
      Nykyisellään koetan pysyä nahoissani, jotten aiheuttaisi turhia paineita..
      Voisiko olla kyse jostain tällaisesta??
      Tuskin sinun viehätysvoimasi on hänen silmissään vähennyt, jos loma-ajat ovat "kuumempia" ;o)

• Minä

Jooo kuullostaa hyvin hyvin tutulta.. itsellä juuri sama tilanne. En tiedä mistä johtuu. Tosin mies on vähän luonteeltaan sellainen murehtija ja jos joku juttu on päivän aikana menny pieleen ni sitä mietitään sitte koko ilta eikä mikään muu juuri sillon kiinnosta. Ja lomalla, varsinki jos ollaan jossain muualla kun kotona, mies on ko eri ihminen. "Villimpi" ja ilosempi. Mu oishan se kiva joskus kotona ihan vaikka keskellä viikkoa harrastaa seksiä.
      Taitaa vaan stressata työasioita kotonaki niin paljon ettei seksi maistu.... en tiiä. Kertokaa te miehet missä vika?

• Mies

luulen että arki on tullut suhteeseenne...mutta älä välitä, jokaisessa suhteessa on välillä aina taukoa, miehenä tiedän kyseisen asian.
      Ole kärsivällinen!

• Tanjuska

Me ollaan mieheni kanssa seurusteltu kolme vuotta ja meillä on puoltoistavuotias lapsi. Eka puol vuotta meillä oli usein seksiä. Heti kun muutettiin yhteen ja saatiin tietää raskaudesta meillä tippu seksin määrä kertaan viikossa. Raskauden aikana ei sitäkään.

Meillä on ollut hirveitä riitoja asian vuoksi kun itse haluaisin seksiä vaikka joka päivä. Olen nykyään todella vihainen miehelleni asian vuoksi ja katkerakin. Olen lopettanut vonkaamisenkin koska aina sain pakit, en halua enää sitä nöyryytystä. Mutta aina kun mies pyytää suostun heti.

Olisin onnellinen jos meillä olisi edes pari kertaa viikossa seksiä mutta taitaa jäädä haaveeksi. En ymmärrä missä on vika. Pettämisestä eikä mistään muusta sellaisesta ei ole kyse. Tätä on kuitenkin jatkunut niin kauan, että on vaikea uskoa, että se muuttuu miksikään.

Kertokaa ielipiteitä, miten saisi miehen seksuaaliset halut heräämään? Itsekin olen harkinnut pitäisikö vaihtaa miestä, koska tämä aihe vaivaa minua melkein päivittäin. Lapsen vuoksi en haluaisi edes ajatella eroa. Minun mielestäni seksi on todella tärkeää parisuhteessa, niinkuin sanotaan jos seksi pelaa menee kaikki muukin hyvin. Meillä menee kaikki huonosti, koska olen koko ajan niin masentunut asian vuoksi. Neuvoja?????

• Herkules

Hyvät naiset,

Homman nimi on se, että pitkässä parisuhteessa se oma kulta ei tunnut miehestä enää niin kiihottavalta. Ne rinnat, joista silloin aikoinaan tuli haaveiltua märissä päiväunissa, ovat tulleet osaksi arkipäivää, eikä niissä ole enää mitään salaperäistä tai jännittävää.

Niinpä mies kuvitteleekin ruohon olevan aidan toisella puolella vihreämpää. Sehän ei tietenkään pidä paikkaansa, riittää kun kuuntelee hetken eronneiden miesten ruikutuksia.

Lääkkeitä miehen pihtaamiseen on toki olemassa. Naisen on tehtävä itsestään uudelleen jännittävä ja salaperäinen. Roolileikkejä, likaisia kuiskutuksia, pieniä yllätyksiä. Muistakaa, ei mitään lässyromantiikkaa, sitä on ollut jo kyllästymiseen asti. Ja tietenkin nainen liihoittelee kotonaan kiihoittavissa asuissa.

Ja lisäksi kun nainen ei vonkaakaan seksiä, ainoastaan härnää miestään (pieni satunnainen sipaisu...) niin naisesta tulee yhtäkkiä miehelle pakkomielle - saalis, joka on pyydystettävä hinnalla millä hyvänsä.

Miehenne nukkuu henkisesti, ravistelkaa ne hereille. Niin minutkin ravisteltiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluaisin rakastaa sinua

Ja olla sinulle se oikea... Rakastan sinua 💗💗💗
      Ikävä
      54
      4736
    2. Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen

Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot
      Maailman menoa
      172
      4286
    3. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      67
      3902
    4. onko kaivattusi

vaarallinen? :D
      Ikävä
      127
      3882
    5. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      49
      3681
    6. Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"

Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe
      Maailman menoa
      79
      3508
    7. Pieni galluppi

Mitäs lahjaa odotat joulupukilta.
      Ikävä
      98
      3051
    8. Olisiko sinulla

Jonossa vaihtoehtoja, ehkä
      Ikävä
      54
      2895
    9. Mitä tuntemuksia

Rakkaasi ääni herättää?
      Ikävä
      25
      2726
    10. Korjaamo suositus

Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p
      Hyrynsalmi
      15
      2460
    Aihe