pulassako???

apua tarvitaan!

Olen erehtynyt tekemään lasen mieheni kanssa. Olen 26-vuotias ja meillä turvattu toimeentulo yms, joten siitä ei ole hätää. Lapseni on terve ja ihana pieni poikavauva. Lapis tehtiin yhteisestä päätöksestä ja mieheni haluaisi toisenkin.

Mutta vartalossani on nyt kun lapsi on kuukauden ikäinen iso arpi mahassa, pikkiasen löysää ihoa mahassa. Leventynyt lantio ja valtavat rinnat joiden pelkään alkavan roikkua kun lopetan imettämisen. En siis ole enää hyvä kroppainen kuten ennen lapsen saantia.

Ensin kysyisin toisilta äideiltä, että kuinka hyvin iho ym palautuu? Läskin saa laihduttamalla pois mutta muut muutokset pelottavat. Entäs jos tekisi toisen lapsen? Onko palautuminen mahdotonta?

Lisäksi miehet. Onko se nyt niin että mieheni ei enää arvosta minua, koska en ole enää yhtä kaunis? Haluaako nyt kauniinpia naisia ja on valmis jättämään ja pettämään?

Kuulostaa lapselliselta mutta ovat ihan oikeita pelkoja joita tuli mieleen joten asiallisia vastauksia jooko?

27

1145

Vastaukset 27

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SupremeSatan

nämä kysymykset tulleet mieleesi ENNEN jälkikasvun hankkimista?

• ap.

en voinut tietää että keho muuttuu näin paljon. Lisäksi mieheni on aina vakuuttanut rakastavansa paljon, mutta nyt kun oikeasti sitä rakkautta mitataan niin pelkään kun kuulee kuinka pinnallisia monet miehet ovat.

• pinnallisia?
        ap. kirjoitti:

en voinut tietää että keho muuttuu näin paljon. Lisäksi mieheni on aina vakuuttanut rakastavansa paljon, mutta nyt kun oikeasti sitä rakkautta mitataan niin pelkään kun kuulee kuinka pinnallisia monet miehet ovat.

Luuletko olevasi ensimmäinen ja ainoa synnyttänyt nainen tässä maassa?

• palautuu

mutta työtä se vaatii, eli sitten kun voit liikkua ja jumpata normaalisti niin heti treenaamaan. Sinuna treenaisin paikat kuntoon ennen uutta raskautta. Moni tekee lapset peräkkäin ja sitten ihmetellään, ettei tästä kropasta enää kalua tule. Ei tule ei, mikäli olet jättänyt sen oman onnensa nojaan useaksi vuodeksi. Jos päätät lapsensaannin tuhonneen sun kropan, niin toki niin käy.

• ap.

eli löysä iho mahassa ja pieni pömppä lähtevät pois? Ennen mulla ei ollut mahaa yhtään, mutta liikunnalla saa siis raskausmahankin pois kokonaan? Entäs leventyneet lantioluut? Palautuuko kaikki tämä jos tehdään toinenkin lapsi? Sitten olisin noin 30v, koska heti perään en tekisi toista.

Arpikin on ruma mutta se varmaan vaatii leikkausta, jos sen haluaa pois... Rintojen en myöskään usko palautuvan täysin.

• Kettulaatikossa
        ap. kirjoitti:

eli löysä iho mahassa ja pieni pömppä lähtevät pois? Ennen mulla ei ollut mahaa yhtään, mutta liikunnalla saa siis raskausmahankin pois kokonaan? Entäs leventyneet lantioluut? Palautuuko kaikki tämä jos tehdään toinenkin lapsi? Sitten olisin noin 30v, koska heti perään en tekisi toista.

Arpikin on ruma mutta se varmaan vaatii leikkausta, jos sen haluaa pois... Rintojen en myöskään usko palautuvan täysin.

saa arpivoidetta, joka auttaa myös vanhoja arpia paranemaan paremmin.

Liikunta auttaa useimmilla muihin "vaurioihin". Ja jos oikein pahasti häiritsee niin onhan sitä kaikenmaailman kosmetologikäsittelyitä ja rasvaimuja sun muita.

Luulisi miehellesi merkkaavan jotakin että olet hänen lapsensa äiti, eikai hän sinua koriste-esineeksi ole alunperin ottanutkaan?

Ja jos tuolle tielle lähdet niin vaikka olisit miss Suomi, tuolla ulkona jossakin on miss Rio de Janeiro ja miss Universum. Taidat skitsoilla vähän turhista? Eiköstä? :)

• Jos
        ap. kirjoitti:

olet ennen raskautta vatsalihaksia treenannut ja ollut muutenkin kunnossa, niin taatusti palautuu. Jos sulla on nyt kunnon pömppä, niin et ole juuri vatsaa ennen raskautta treenannut ja sitten onkin vielä kovempi treeni edessä, kun lihaskunto on huono. Pitäisi nähdä, jotta osaa sanoa. Nyt on vain kiinni siitä luovutatko ja päätätkö, että tässä sitä nyt ollaan tuhon tiellä ja leivosta naamariin. Kuten sanoin, töitä se vaatii. Kai sussa munaa on treenata, jos on munaa kitistä ja panikoida vartalon puolesta? Kaksoisraskaudessa iho ja lihakset venyy huomattavasti enemmän ja palautuminen on vähän niin ja näin. Toi lantion luiden leventyminen on luovuttaneiden naisten hokema ja syy antaa mennä, mulla mahtuu lantio ihan samoihin vaatteisiin kuin ennen raskauttakin. Lue nyt tekstejäs ja mieti mitä olet jo päättänyt, ei nimittäin kuulosta lupaavalta. Rinnat on herran hallussa, osalla palautuu, osalla ei. Jos eivät palaudu, niin sitten mietit arvojasi, onko tärkeämpää omata kiinteät munkit vai saada olla äiti. Jos munkit on tärkeät, niin painele sitten veitsen alle imetysajan jälkeen. Arpi on vasta kuukauden ikäinen ja voi mennä kaksikin vuotta, ennen kuin siitä punoitus häviää, Suurin tasoittuminen tapahtuu puolen vuoden sisällä. Ihmettelen missä sut on leikattu, jos kovin kummoinen arpi on. Lopeta sen tuijottelu ja anna ihon parantua omaan tahtiin. Nauti pojan vauva-ajasta ja aloittele pikkuhiljaa liikunta. Kevät ja kaikkea, vauva vaunuihin ja pitkiä kävelylenkkejä ensi alkuun. Vatsatreeni lääkärin luvan mukaan, ettei satu vahinkoja. Ja katso mitä suuhus pistät.

• tää sellanen

poro vai mikä se ny oli?

• Enrique_Lister

Riippuu ehkä miehestä, mutta itse en ainakaan arvosta naista ulkonäön takia, vaan pitää hänessä olla paljon muutakin.

• 4*....

kyllä se vartalo palautuu. Mä kylläkin tein viimeisen lapseni jo 24 vuotiaana.
      Oma ukkoni pelkää että muut vievät.... ;)

• Se kroppa on vaan asennekysymys mun yks kaveri teki sellasen periaate päätöksen että hän sopii niihin farkkuihin jotka hällä oli aikaa ennen lapsen tekoa. Mun silmään se näyttää siltä että ne tais olla isot jo siitä ku sen poika täytti 3v.

iho taas on elastista kudosta, joka uusiutuu ja kiinteytyy, paraneehan arvetki ajan kaa...

Ai miehetkö ei arvosta, se lapsi kasvattaa sua niin paljon ja tekee susta naisen ;) sit ku opit nauttimaan vielä elämisestä kehossas, niin miehethän on hulluna sellasen perään. Mie vähän luulen ja toivon että se mies haluaa sinua vaan entistä enemmän, jos niin vain haluat. Pieni lapsi parisuhteessa on aina kriisi, elämäntilanne muuttuu ja vaikka molemmat väittää, että homma on hanskassa, se ei välttämättä sitä ole. Muistakaa toisenne ja joustakaa, puolin ja toisin. Sitä huomioo pitäs riittää tasapuolisesti kaikille.

• olet väärässä

ihosolujen tuotanto vähenee vanhetessa ja iho ei uusiudu ja kiinteydy riittävästi. siitä mm. ihon ryppyisyyden lisääntyminen vuosi vuodelta.

30 vuotiaana alkaa merkit näkyä.

• ottaisit
        olet väärässä kirjoitti:

ihosolujen tuotanto vähenee vanhetessa ja iho ei uusiudu ja kiinteydy riittävästi. siitä mm. ihon ryppyisyyden lisääntyminen vuosi vuodelta.

30 vuotiaana alkaa merkit näkyä.

paremmin selvää mitä siellä ihon sisällä tapahtuu ja kirjoittaisit sitten jotain tietoa, jolla jo erotut.

• Aurinko79-

Toivottavasti tarkoitit tuon jonkinlaisena heittona.

Vartalosi saattaa joiltain osin ollakin lopullisesti hiukan muuttunut, mutta liikunnalla ja oikealla ruokavaliolla saat sen kyllä palautumaan entisiin mittoihin. Ja noilla lopullisilla muutoksilla tarkoitan rintojen muuttumista tms, joillekin on jäänyt pysyvästi esim isommat rinnat synnytyksen jälkeen vaikka muuten palautuisi ennalleen. Tuo ennalleen palautuminen on vain itsestäsi kiinni.

Miksi mietit kelpaatko sellaisena kuin olet? Sulla on mies ja käsissäs tämän maailman ihmeellisin asia eli oma lapsi ja sä mietit ootko tarpeeks kaunis. Jos miehesi on hyvä mies, hän takuulla arvostaa sinua puolisonaan ja lapsensa äitinä ja hänelle sinä olet maailman kaunein vaikka takamuksesi leviäisi kaksinkertaiseksi.

Ota nyt hyvä nainen järki käteen ja arvosta sitä mitä sulla on. Mun korviin kuulostaa siltä, ettei ongelmana ole mikään muu kuin huono itsetunto, joten keskity nauttimaan elämästä ja pitämään huolta siitä mitä sulla on, myös itsestäsi. Sitä kautta itsetuntosikin palautuu normaaliksi ja voit tuntea itsesi myös ulkoisesti kauniiksi.

• Uskottavuutta tosin saattais lisätä, jos edes jollakin olis omakohtaisia kokemuksia :P

• Aurinko79-

Tarvitaanko siihen oma lapsi tietääkseen, että kroppa palautuu treenaamalla (kukaan ei väittänyt sitä helpoksi) ja että oma lapsi on peilikuvaa tärkeämpää?

• omakohtaista

kokemusta ja tuonne ylös jo kirjoitin. Miksi olettaa jotain, kun voi aina kysyä :P

• ;-D

• Aurinko79- kirjoitti:

Tarvitaanko siihen oma lapsi tietääkseen, että kroppa palautuu treenaamalla (kukaan ei väittänyt sitä helpoksi) ja että oma lapsi on peilikuvaa tärkeämpää?

Mä tunne ketään, joka ois palautunut täysin ennalleen raskauden jälkeen, joten ei se kovin yleistä voi olla....

Mä oon siinä luulossa, että useille naisille se raskauden arpien ym. kauhistelu on sellaista "pilkun nussintaan" verrattavaa toimintaa, kun ei ihan kaikki olekaan just niinku. (Saattahan sitä tietysti joillekin jäädä isompiakin muutoksia, mutta ei oo sellaista sattunut lähipiiriini)

Aivan niinku sillä ois loppujen lopuksi kauheasti merkitystä. Rupsahtaa ne paikat ennemmin tai myöhemmin, teki niitä lapsia tai ei. Mikäli mies on vaan sen ulkonäön vuoks siinä vieressä niin eikähän se oo parempi, että se lähtee siitä nyt etsimään sitä kauniimpaa ja nuorempaa, kuin sitten viiskymppisenä.

• Richartti kirjoitti:

Mä tunne ketään, joka ois palautunut täysin ennalleen raskauden jälkeen, joten ei se kovin yleistä voi olla....

Mä oon siinä luulossa, että useille naisille se raskauden arpien ym. kauhistelu on sellaista "pilkun nussintaan" verrattavaa toimintaa, kun ei ihan kaikki olekaan just niinku. (Saattahan sitä tietysti joillekin jäädä isompiakin muutoksia, mutta ei oo sellaista sattunut lähipiiriini)

Aivan niinku sillä ois loppujen lopuksi kauheasti merkitystä. Rupsahtaa ne paikat ennemmin tai myöhemmin, teki niitä lapsia tai ei. Mikäli mies on vaan sen ulkonäön vuoks siinä vieressä niin eikähän se oo parempi, että se lähtee siitä nyt etsimään sitä kauniimpaa ja nuorempaa, kuin sitten viiskymppisenä.

Tuli ajatuskatkon vuoksi vastaus AP:llekin tuohon samaan viestiin, jotta kaikk ei oo tarkotettu sulle Aurinko.

• Aurinko79-
        Richartti kirjoitti:

Tuli ajatuskatkon vuoksi vastaus AP:llekin tuohon samaan viestiin, jotta kaikk ei oo tarkotettu sulle Aurinko.

Mä oon vierestä seurannut muutamaa tuskaisaa kamppailua raskauskilojen karistamiseks, joten tiedän ettei se todellakaan ole helppoa. Tiedän kuitenkin sellaisiakin, jotka ovat saaneet mittansa täydellisesti takaisin ja jotkut jopa laihtuneet entisestään. Tuo tietty riippuu niin paljon siitä, miten vahvasti kenenkin kroppa reagoi, toki raskaus jotain merkkejä kroppaan jättää mutta itse voi vaikuttaa melkoisen paljon siihen, miten hyvin palautuu ennalleen synnytyksen jälkeen.

Tärkeintä on kuitenkin se, että keskittyy olennaiseen eli siihen lapseen ja mieheensä. Mä en tiedä unohtuuko se, ottaako väsymys vallan vai mikä on kun tuntuu, ettei ihmiset aina osaa arvostaa sitä hyvää mitä heillä on... Pari lisäkiloa ei haittais mua pätkääkään jos saisin olla äiti.

• Zaia

Jos vain mitenkään mahdollista niin kuljeta lasta mahdollisimman vähän autolla. Liiku rattailla ja pyörällä paikasta toiseen, niin vartalo kiinteytyy ja kilot karisee kuin itsestään. Pari kilsaa yhteen suuntaan ainakin pyöräilee lapsi takaistuimessa tosi helposti. Ei tarvitse erikseen edes välttämättä lähteä jumppiin. Itselle on tullut kommenttia, että olen paljon paremman näköinen kuin ennen lapsia. Hiukset ovat kasvaneet puoleen selkään ja terveellinen elämä (liikunta, ei baarejä yms.) ja se ettei kiloja ole lapsista jäänyt kuin pari. Ennen olinkin suorastaan laiha. Vähän löysää nahkaa ehkä vyötäröllä jos tarkkaan katsoo. Rinnat suht samanlaiset kuin ennen lapsia (johtuisko siitä, että ovat pienet, eivät olleet suuret missään vaiheessa) Ikää mulla kuitenkin on jo 37v. Joten kyllä sulla toivoa on... todellakin!

• jo siksikin, että kerran kysytään.

Mun exän kroppa ei ainakaan koskaan palautunut entiselleen ensimmäisestäkään synnytyksestä, vaikka teki töitä ihan helvetisti sen palautumisen eteen. Tai, siis vaatteet päälle näytti kyllä ihan samalta, jopa paremmalta kuin ennen synnytystä, mut ilman vaatteita se synnytys sit näkyi.

Se ei ollut kuitenkaan mikään haittatekijä suhteelle muutenkuin siinä mielessä, että exä ei alkuun itse hyväksynyt itseään, ni ei sillä ollut oikein halujakaan ja ei mullakaan ollut sitten haluja sitä kohtaan. Mut, sitku se alko pikkuhiljaa hyväksymään itsensä ja kroppansa, ni se naisellisuus lisääntyi ja halutkin palautuivat molemminpuolin. Ja mitä arvostukseen taas tulee, ni mulla ainakin se arvostus lasteni äitiä synnyttämisen myötä kohosi, eikä suinkaan vähentynyt. Arvostuksen vähenemiseen ja oikeastaan kokonaan poistumiseen ovat sitten vaikuttaneet muut seikat kuin se äitiys.

• rapiskarpalo

Rinnoista jotka turposivat ihan älyttömästi, eivät alkaneet roikkumaan vaan päinvastoin jäljelle jäi yhtä kuppikokoa isommat rinnat. Johtuiskohan ihan siitä, että alunperin olivat aika hurjan pienet ja nykyään voi sanoa jo rinnoiksi.

Lantio tuli vieläkin naisellisemmaksi.

Vatsa ei roiku.

Arpia ei jäänyt koska ei leikattu ja rasvasin/jumppasin niin säästyin raskausarvilta.

Eikä se "vittukaan" ole löystynyt, mitä toiset epäilee alatiesynnyttäjillä.

Eli mä olen ollut paljon "huonommassa" kunnossa ennen tätä viimeistä raskautta, johtuneeko pelkästään rankoista treeneistä joita harrastan salilla.

Aika pitkälle noi palautumiset ovat kiinni siitä mitä olet tehnyt ennen raskautta pitkällä tähtäimellää ja kuinka hoidat itseäsi raskauden aikaan ja raskauden jälkeen. (mä olin jo kolmenkymmenen 14-kuukautta sitten)

Se mitä jäi muistoksi raskaudesta oli ja on pari suonikohjua polvitaipeessa. (tarvii mennä poistattamaan) Niin ja hampaat kärsivät ja näkö heikkeni vasen silmä -1,25 ja oikea silmä -0,75.

• M.O.T

...petettiinhän maailman kauneimpia naisia, kuten Salma Hayekia, Halle Berryä, Liz Hurleytä, jne. Miehet nyt vain ovat sellaisia. Ulkonäkö on kyllä heille oleellista, mutta yksi nainen ei riitä, vaikka olisi miss maailma. Eikä mies enää tunne halua sinua kohtaan noin pitkän ajan jälkeen, kunhan haluaa seksiä.

• väliaika

keskustelunavaukset ovat hyviä ainoastaan silloin, kun ne eivät ole liian läpinäkyviä.

• ap.

Toivon nyt sitten että palaudun. Liikuntaa ja hyvää ruokavaliota en tietenkään hylkää ja niitä olen aina harrastanut. kiloista uskon pääseväni mutta löysä iho yms pelottaa jolle ei voi mitään.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä Yllätti

Kaivatussasi?
      Ikävä
      199
      1921
    2. Ei enää ulkoteltta ruokaa.

Se oli sitten viimmeinen kerta kun tuonne teltalle menen.Laatu heikkenee joka vuosi ja annokset pienenee.Ei enää kiitos,
      Kuhmo
      48
      1096
    3. Se katse...

Täynnä rakkautta. Kunpa olisin tajunnut.
      Ikävä
      81
      956
    4. Jos sussa toisessa on yhtään miestä

Ja kadut tekemisiäsi niin menet poliisin puheille, paljastat kaiken oman osuutesi ja kerrot mitä kaikkea se toinen on te
      Ikävä
      136
      899
    5. En ole hetkeen sinulle kirjoittanut nainen

Vieläkin ajattelen sinua, jos voit uskoa. Tunteet minussa huutavat toivoa ja rakkautta, kun kylmä loogisuus taas pistää
      Ikävä
      56
      841
    6. 68
      752
    7. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      98
      716
    8. Mitä eroavaisuuksia sinulla on

kaivattusi kanssa? Esim. luonteessa. Haittaavatko erot vai ovatko vain rikkaus?
      Ikävä
      73
      677
    9. Onnettomuus

Olivatko paikkakuntalaisia, jotka menehtyivät?
      Virrat
      23
      617
    10. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      324
      612
    Aihe