..eiku sitroääänn!
Olisin ostamassa uutta Jumperia,pisti sitikkamyyjä sen verran paremmaksi fiiukauppiaan tarjousta.
Onko moitittavaa tahi kehuttavaaa kyseisestä kiesistä? Omasta mielestä vaikutti koeajossa sangen asialliselta ja Arctic testissä pärjäsi viime talvena hyvin.
Tarjouksista sen verran, että eka tarjous Ducatosta yli 30000e 2.3 koneella. Toka tarjous samasta autosta, eri paikasta 28000e samalla kokoonpanosta. Sitikkakauppias veti ässän hihasta: 26400e 2.8 koneella ja muuten samoilla lisävarusteilla. Isot on erot.
Mites jälleenmyyntiarvo Jumper contra Ducato?
Jos joku viitsisi nähdä sen verran vaivaa, että vastais kysymyksiini, edes osaan?
Kiitos!
Jumper 2.8 HDi 35LH k-a
10
6972
Vastaukset
- Remy Martin
...vakiovarusteet,esim.takaikkunat,liukuovenlasi,sävylasit,leveämmät renkaat(215 vs 205) ja webaston kellokytkin ovat vakiona Citroenissa mutta ei Fiatissa.Jälleenmyyntiarvoissa ei varmaankaan ole mitään eroa.Itselläni on kokemusta vanhakoppaisista Jumpereista ja olen ollut tyytyväinen.Tällähetkellä on tilauksessa uusi jämerämpi Jumper 2,8 Hdi 35 ka.
- Kato sitikka!
Itse asiassa kun menin liikkeeseen, niin en ajatellut edes pyytää tarjousta, kun jotenkin ajattelin, ettei tarjous voi olla parempi kuin se Fiatin parempi tarjous. Oli positiivinen yllätys.
Kauko-ohjattava keskuslukitus, sähköpeilit ja ikkunat ovat myös vakiona Jumperissa. Näistä ja sinun luettelemistasi varusteista se ero sitten syntyikin, sillä ne olisin halunnut Fiattiinkin.
Vanerointi sen sijaan oli Jumperissa pettymys(ehkä myös Fiatissa ja Pösössäkin, koeajoin vain Jumperin). Lattia oli OK, mutta seinät naurettavan ohuesta "koristevanerista", jotka eivät vaimenna ääntä ollenkaan. Ajattelin, että jos ko. auton ostan, niin vaneroin itse ja pistän väliin jotakin äänieristettä. Biltemasta kävin katsomassa äänieristysmattoa, mutta niillä hinnoilla pelkät matot maksaisi n. 600-700 euroa, jos koko tavaratilan vuoraisi niillä vanerit päälle. Mistähän sellaista mattoa sais halvemmalla, vai pitääkö vain pistää tavallista villaa. Uretaani vois ehkä myös toimia ja pitää lämpöä jonkin verran, kun tavaratilaan pitäisi asentaa myös jonkinlainen lämmitys.
Metallivärin hinta oli muuten myös positiivinen yllätys: vain 350e.
- hiacekuski
kävin koe ajamassa ison pösön 2000km ja tykkäsin toyotan jälkeen
ehkä seuraava auto on pösö?
huomasitko sen että pikkukoneinen on pakettiauto ja 2,8 koneella kuormaauto? siitä hinta ero- Kato sitikka!
Kyllä se pikkukoneinen oli kuorma-auto. Nimenomaan kuorma-autosta pyydetty tarjouksia.
En tiedä mikä on tilanne Pösöllä ja Citikalla, mutta ainakin Mersun Sprinterin ja Fiatin Ducaton saa tismalleen samalla kokoonpanolla rekisteröityä sekä kuorma-autoksi tai pakettiautoksi. Ainoa ero on siinä, että jälkimmäisellä saa ajaa 100km/h ja valtio saa törkeän määrän euroja veron muodossa. Näin on näreet. Esim. Sprinterin sais n. 40000e kuorma-autona ja jos haluaa saman auton samoilla varusteilla ja koneella pakettiautona, niin hinta on muistaakseni 52000e. Järjetöntä. "Kuorma-auton enimmäisnopeus 80km/h, mutta jos haluat tukea valtiota 12000e, niin saatkin ajaa 100km/h ja kutsumme autoa pakettiautoksi." Vittuilua mielestäni.
Tosta Jumperista vielä: Pitäisköhän ottaa se peruutustutkakin varusteisiin? On aika näppärä sikäli, että ainakin näkee kuvaruudusta, ettei ole mitään ikäviä yllätyksiä takana, mitä peileistä ei näe. Hinta vain 350e. - Remy Martin
Kato sitikka! kirjoitti:
Kyllä se pikkukoneinen oli kuorma-auto. Nimenomaan kuorma-autosta pyydetty tarjouksia.
En tiedä mikä on tilanne Pösöllä ja Citikalla, mutta ainakin Mersun Sprinterin ja Fiatin Ducaton saa tismalleen samalla kokoonpanolla rekisteröityä sekä kuorma-autoksi tai pakettiautoksi. Ainoa ero on siinä, että jälkimmäisellä saa ajaa 100km/h ja valtio saa törkeän määrän euroja veron muodossa. Näin on näreet. Esim. Sprinterin sais n. 40000e kuorma-autona ja jos haluaa saman auton samoilla varusteilla ja koneella pakettiautona, niin hinta on muistaakseni 52000e. Järjetöntä. "Kuorma-auton enimmäisnopeus 80km/h, mutta jos haluat tukea valtiota 12000e, niin saatkin ajaa 100km/h ja kutsumme autoa pakettiautoksi." Vittuilua mielestäni.
Tosta Jumperista vielä: Pitäisköhän ottaa se peruutustutkakin varusteisiin? On aika näppärä sikäli, että ainakin näkee kuvaruudusta, ettei ole mitään ikäviä yllätyksiä takana, mitä peileistä ei näe. Hinta vain 350e....hälyyttää vain äänisummerilla takanaolevista esteistä,sensijaan peruutuskameran kuvaa voi katsella näytöstä.Sen hinta on jotain muuta kun se vaatii sen navigaatiosysteemin näyttöineen,ilmeisesti tuhansia euroja.Kuorma-autolla voit ajella ilman "vuosimaksua" ja jos haluat, talvellakin kesärenkailla(en suosittele).Minä otin tilaamaani Jumperiin tutkan,vakionop.säätimen,met.värin ...lisävarusteet ovat kuorma-autoon kohtuuhintaisia.Vanhakorisessa Jumperissa lampunpesimet ovat joskus jumissa,uudessa ei taida enää niitä ollakkaan,en ole ainakaan varma.
- Kato sitikka!
Remy Martin kirjoitti:
...hälyyttää vain äänisummerilla takanaolevista esteistä,sensijaan peruutuskameran kuvaa voi katsella näytöstä.Sen hinta on jotain muuta kun se vaatii sen navigaatiosysteemin näyttöineen,ilmeisesti tuhansia euroja.Kuorma-autolla voit ajella ilman "vuosimaksua" ja jos haluat, talvellakin kesärenkailla(en suosittele).Minä otin tilaamaani Jumperiin tutkan,vakionop.säätimen,met.värin ...lisävarusteet ovat kuorma-autoon kohtuuhintaisia.Vanhakorisessa Jumperissa lampunpesimet ovat joskus jumissa,uudessa ei taida enää niitä ollakkaan,en ole ainakaan varma.
Kyllä mä jo ihmettelinkin, että miten se muka niin halpa voisi olla. Mutta taitaa se tutkakin olla ihan kelpo värkki. Ilmeisesti piipittää sitä useammin, mitä lähempänä estettä ollaan?
Itse listasi seuraavat vaatimukset:
Ilmastointi (vakiona, tai sitten tarjous 0e)
Nokian Hakki2 nastarenkaat
Vakionopeuden säädin
Metalliväri
Lisäksi vaatimuksena olisi ollut seuraavat varusteet, jotka siis vakiona Jumperissa:
Liukuoven ikkuna
Kauko-ohjattava keskuslukitus
Webasto ajastimella
ASR:n olisin halunnut, mutta sitten pitäisi tilata auto tehtaalta ja toimitusaika n. 5kk.
Noilla releillä sais auton 1-2 viikossa. Kyse on vain siitä, että miten asiallisesti tarjoavat vaihdokista. Jos se tarjous on hanurista, niin sitten täytyy miettiä asioita uudelleen.
- Kato fiiatti!
On tää autokaupan teko mukavaa. Citikkamyyjä pisti siis hurjan tarjouksen kera 10%:n alennuksen ja loppusumma oli ihan jees. Sitten kun on aika ajattaa vaihdokki Helsingistä näytille, niin tarjous vaihtoautosta: 2500e! Helsingissäkin huonoin tarjous 2500e ja paras 5000e. Tuossa 5000 tarjouksessa oli sitten auton lisävarusteet hinnoiteltu ihan stetsonista yläkanttiin, joten se piti siksi unohtaa.
Eihän siinä sitten muuta kuin heittää hyvästit Sitikan ostoajatukselle. Ajeltiin sitten sinne toiseen fiiukauppaan, joka oli asiallisempi hinnoiltaan, mutta ei pärjännyt Jumperin hinnoille. Hyvitys 8000e! Lopputulos: 800e halvempi hinta kuin mitä Jumperi olis ollut, ja 8000e riittää käsirahaksi mennen tullen. Tosin pari pientä kokoonpanomuutosta tuli, kun muuten ois joutunut tilaamaan auton tehtaalta, ja ei ole aikaa odottaa 5kk:tta.
Tällästä tää on. Käsittämättömiä on noi erot kauppojen välillä.- Kato fiiatti!
Fiiattiin tulis nyt 2.3JTD moottori, jota kehuttiin Arctic Testissä paremmaksi, kuin se 2.8JTD. Pienempi kone luonnollisesti about 1500e halvempi.
Tavallaan siis Fiiatin tarjous oli huonompi kuin Citroënin, koska joitain varusteita nyt pudotettiin pois ja pienempi kone oli halvempi, mutta loppuhinnassa ero vain 800. Mutta olen kyllä tyytyväinen tähän lopputulokseen.
Omasta mielestäni Jumperin keula on muuten nätimpi kuin Ducaton. - Ducato Maxi 2.3Jtd
Kato fiiatti! kirjoitti:
Fiiattiin tulis nyt 2.3JTD moottori, jota kehuttiin Arctic Testissä paremmaksi, kuin se 2.8JTD. Pienempi kone luonnollisesti about 1500e halvempi.
Tavallaan siis Fiiatin tarjous oli huonompi kuin Citroënin, koska joitain varusteita nyt pudotettiin pois ja pienempi kone oli halvempi, mutta loppuhinnassa ero vain 800. Mutta olen kyllä tyytyväinen tähän lopputulokseen.
Omasta mielestäni Jumperin keula on muuten nätimpi kuin Ducaton.Mulla on pari kuukautta vanha 2.3 jtd kuorma-auto Ducato, ja juuri tuo 2.3 kone on niin hyvä, etten sitä vaihtaisi tuohon 2.8 moottoriin vaikka sais ilmaiseksi. Mielestäni tuo 2.3 on paljon "jouheampi" etenkin nurkkapyörityksessä ja kulutus on melkosesti pienempi kuin 2.8 mallissa.
Ja onhan toi 2.3 kone ihan uusinta diesel -tekniikkaakin: 16 venttiilinen commonrail moottori.
- Make
Aihetta hieman sivuten: löytyykö kokemuksia erikoiskorotetusta mallista? Olen harkinnut kyseisen mallin ostamista mutta pistää vaan epäilyttämään kun en ole erikoiskorotettuja malleja kuitenkaan ikinä omin silmin nähnyt. Lisäksi omituista on se, että Jumperin esitteessä mallin 35MS ovet jatkuvat aivan ylös asti ja katto näyttää muutenkin olevan "samaa palaa" muun auton kanssa, kun taas mallissa 35LS ovet eivät jatku ylös asti ja katon korotettu osa näyttää erilliseltä kuomulta (esitteessä se ei ole edes samaa väriä auton kanssa).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu645592Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti204207Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett172906- 1522170
- 171906
Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä
Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut1241728- 951377
- 681154
Harmi, se on
Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty171126Maailma pysähtyy aina kun sut nään
Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o77978