Avioliiton alkuvuosina tuli sanomista siitä, kun en muistanut nollata matkamittaria täyttäessäni tankin. Mies tarkkaili intohimoisesti polttoaineen kulutusta, ja häneltä meni päivä pilalle (kai useampikin), kun unohdin tuon tärkeän nollauksen.
Minä halusin käyttää matkamittaria esim. ajaessani uuteen paikkaan, jonka ajo-ohjeissa oli matkoja. Mutta ei, sehän olisi sotkenut puolison mittaukset.
Miehet, mihin tuota tietoa tarvitaan, jos kulutus on tutkittu moneen kertaan niin maantiellä kuin kaupungissa, kesällä ja talvella? Mikä on tämän jutun logiikka?
Bensan kulutus
11
1128
Vastaukset
- jänkäbemaristi
Jutun logiikka on siinä, että bensan kulutuksen muuttuminen kertoo huollon tai remontin tarpeesta.
Tee-se-itse autoilijana seuraan itsekin sitä, paljonko kulkineeni kuluttaa, mutta en nyt niin tyhmä ole, että tripin "uhraisin" moiseen. Kirjaan huoltovihkoon kokonaiskilometrit ja tankkaukset. Niistä näkee näppärästi, koska tarvitsee uusia suodattimia, sytytystulppia ym. Minä piut paut annan jollekin korjaamokäsikirjojen määräkilometrihuolloille.
Tokko sinäkään käytät jakopään tiivisteitä kalenterin mukaan, vaan tarpeen mukaan? :)- --hank
>Tokko sinäkään käytät jakopään tiivisteitä >kalenterin mukaan, vaan tarpeen mukaan? :)
Hehheh :D - Saaga
--hank kirjoitti:
>Tokko sinäkään käytät jakopään tiivisteitä >kalenterin mukaan, vaan tarpeen mukaan? :)
Hehheh :DHyvä juttu. En minäkään heti tajunnut...
- laskemaan!
Olen.Onkos täällä laskutaitoisia ukkoja ;) Mitenkäs se bensunkulutus lasketaan?T:Blondi.
- Kuluttaja
Jaa tankkaamasi litramäärä edellisen tankkaamisen jälkeen ajetuilla kilometreillä ja kerro se sadalla. Tällöin saat suhdeluvun litraa/100 km. Juuri tämän takia trippimittarin nollaaminen tankkaamisen yhteydessä on mielestäni äärimmäisen helppo ja kätevä tapa seurata kulutusta. Luotettavan tuloksen saamiseksi helpottaa tietysti kummasti, kun tankkaa tankin aina täyteen =)
- Pena
Sano miehellesi, ettei nyt mitään pula-aikaa eletä. Niin kauan kun bensaa rahalla saa, ei ole ongelmia.
Vaan totta puhuen, kyllä minä tuollaisen käytöksen satunnaisesti ymmärrän, mutta en tuossa mittakaavassa. Kyllä autosta pitää muutenkin huomata viat, kuin kulutusta mittaamalla. Toki se helpottaa siinä. Tulpatkin voi ottaa irti ja katsella niitä, se kertoo jo paljon. (Paitsi jos miehesi kulutuksen perusteella päättelee auton huoltotarpeen ja vie sen sitten korjaamolle, ei siis löydä koko tulppia pellin alta). - Rja
Jos kulutuksen jatkuva seuranta on pakkomielle, niin ehdotapa miehellesi että hankitte auton josta kulutuksen näkee ajon aikana suoraan kulutusmittarista. Ei tarvitse kikkailla tankkauksien ja trippimittarin kanssa.
- Milla
Kirjoitin tälle miehen logiikka-palstalle juuri siksi, että tämä ilmiö ei ole mielestäni mikään tarpeen tai järjen sanelema juttu, vaan mies nauttii tuollaisista puuhasteluista. Nainen ei nauti. En ainakaan tunne ketään naista, joka seurailisi autonsa toimintoja HUVIKSEEN.
- Mies itsekin
Milla kirjoitti:
Kirjoitin tälle miehen logiikka-palstalle juuri siksi, että tämä ilmiö ei ole mielestäni mikään tarpeen tai järjen sanelema juttu, vaan mies nauttii tuollaisista puuhasteluista. Nainen ei nauti. En ainakaan tunne ketään naista, joka seurailisi autonsa toimintoja HUVIKSEEN.
Itse en ole kiinnostunut auton kulutuksesta, mutta kai tuo on vain miehellesi "harrastus" muiden ohessa. Vaikkei polttoaineen kulutus itseäni kiinnostakaan, niin muuten olen kyllä erittäin kiinnostunut kaikesta tekniikkaan liittyvästä nippelitiedosta, esimerkiksi cd-soitinta en osta laitteen ulkonäön perusteella vaan tutkin laitteen taajuusvaste- ja impulssikäyrät sekä koekuuntelen laitteita löytääkseni sen parhaimman. Sinun mielestäsi tuo saattaa vaikuttaa hullujen hommalta.
Toisaalta naisilla on paljon sellaisia asioita, mitä miehet eivät pysty käsittämään. Itse en esimerkiksi ymmärtänyt mikä vaatteiden ostamisessa vie naisilla niin kauan. Jos haen kaupasta housut, niin liikkeessä katson mieluisen mallin ja sovitan oikean koon, koko homman kesto maksimissaan puoli tuntia. Ei ole tarpeen tai järjen sanelemaa kokeilla kaikkien kauppojen kaikkia housuja ja illan päätteeksi hakea niitä ensimmäiseksi sovitettuja. Tai miksi kauniisti pukeutunut ja luonnonkaunis nainen meikkaa ja vaihtaa vaatteet lähtiessään lähikauppaan? Miksi nainen nauttii näistä?
Puolisoni kanssa pyrimmekin tutustumaan toistemme harrastuksiin, eikä puolisoni enää osta tekniikkaa ulkonäön perusteella ja itsekin viihdyn vaatekaupoissa :) - Milla
Mies itsekin kirjoitti:
Itse en ole kiinnostunut auton kulutuksesta, mutta kai tuo on vain miehellesi "harrastus" muiden ohessa. Vaikkei polttoaineen kulutus itseäni kiinnostakaan, niin muuten olen kyllä erittäin kiinnostunut kaikesta tekniikkaan liittyvästä nippelitiedosta, esimerkiksi cd-soitinta en osta laitteen ulkonäön perusteella vaan tutkin laitteen taajuusvaste- ja impulssikäyrät sekä koekuuntelen laitteita löytääkseni sen parhaimman. Sinun mielestäsi tuo saattaa vaikuttaa hullujen hommalta.
Toisaalta naisilla on paljon sellaisia asioita, mitä miehet eivät pysty käsittämään. Itse en esimerkiksi ymmärtänyt mikä vaatteiden ostamisessa vie naisilla niin kauan. Jos haen kaupasta housut, niin liikkeessä katson mieluisen mallin ja sovitan oikean koon, koko homman kesto maksimissaan puoli tuntia. Ei ole tarpeen tai järjen sanelemaa kokeilla kaikkien kauppojen kaikkia housuja ja illan päätteeksi hakea niitä ensimmäiseksi sovitettuja. Tai miksi kauniisti pukeutunut ja luonnonkaunis nainen meikkaa ja vaihtaa vaatteet lähtiessään lähikauppaan? Miksi nainen nauttii näistä?
Puolisoni kanssa pyrimmekin tutustumaan toistemme harrastuksiin, eikä puolisoni enää osta tekniikkaa ulkonäön perusteella ja itsekin viihdyn vaatekaupoissa :)Kadehdin vaimoasi todella!
- Syy
Jos keskikulutus jostakin syystä muuttuu dramaattisesti, voi autossa olla vikaa.
Onneksi uusissa autoissa on ajotietokone, jossa kone laskee keskikulutusta ja on yksi tappelunpaikka vähemmän yhteiselossa:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948