Hei!
Jos lähden tavoittelemaan abdominoplastiaa julkiselta puolelta, niin mihin otan yhteyttä? Omaan terveyskeskuslääkäriinkö?
Joissain keskusteluissa on mainittu, ettei leikkausta ole ruvettu tekemään koska potilas on ollut "liian laiha", mitä tällä on tarkoitettu?
Tällä hetkellä olen vielä ylipainoinen, laihdutus meneillään koko ajan. Missä vaiheessa sitten kannattaa lääkärin pakeille asian tiimooilta hakeutua? Ja kaikki muutkin vinkit otetaan vastaan!
Vaivani on toki esteettinen, mutta on siitä muutakin haittaa; vatsan roikkuessa alle jäävä iho kutisee ja hautuu aika ajoin pahastikin ja haiskahtaa pahalta..
Tiedän ettei vatsani "normalisoidu" tavoitepainoon päästessäni. Ensimmäisen lapsen odotusaikana vatsanahkani repeili pahasti ja venyi. Lapsen saannin jälkeen olin normaalipainoinen pitkään ja roikkuvatsaongelmat olivat ja pysyivät..
Nyt on lapsiluku täynnä, kolme lasta. Ja toivoisin kovasti, että saisin vatsaongelman hoidettua.
Yksityisenpuolen hinta on meidän perheen tuloilla aivan mahdoton :( Miten yksityisellä puolella maksu hoidetaan? Ts. pitääkö koko summa maksaa kerralla?
Kiitollisna vastauksia odotellen :)
Abdominoplastia julkisella, kysymyksiä
8
15898
Vastaukset
- Jännä
Tervehdys :)
Raskausien ja yli 20kg laihdutuksen jälkeen, itsellä oli riesana jatkuva ihottuma. Kävin siitä muutaman kerran lääkärissä. Ja reilu vuosi sitten, oma terkkari lääkäri laittoi lähetteen leikkausjonoon. Puoli vuotta lähetteen laittamisesta menin sairaalaan, missä leikkaava kirurgi puhui leikkauksesta sekä tutki vatsan. Puoli vuotta siitä, sainkin kutsun leikkaukseen:)
Minut leikattiin 3.3-08, toipuminen on hyvässä vauhdissa. Itsellä ainakin riitti kriteeriksi ihottuma, että pääsin julkiselle puolelle leikkaukseen.
Kannattaa tosiaan laihduttaa mielellään tavoitepainoon, lopputulos on aina parempi. Mikäli julkiselle puolelle pääset, niin odotusta on noin vuosi. Siinä ajassa viim. kerkeet ne viimeiset kilot karistaa.- Zasu
vastauksestasi! Ja onnittelut onnistuneesta leikkauksesta :)
Tehtiinkö sinulle toimenpiteitä vatsalihaksille? Omani ovat selkeästi erkaantuneet/revenneet toisistaan.
Jouduitko useinkin ramppaamaan lääkärillä ennen lähetettä? Mitä hoitoja ensin kokeiltiin? Ehdotitko itse leikkausta/oliko se sinulla "haaveissa" vai kuinka asia eteni?
Toipumisia toivotellen :) - jännä
Zasu kirjoitti:
vastauksestasi! Ja onnittelut onnistuneesta leikkauksesta :)
Tehtiinkö sinulle toimenpiteitä vatsalihaksille? Omani ovat selkeästi erkaantuneet/revenneet toisistaan.
Jouduitko useinkin ramppaamaan lääkärillä ennen lähetettä? Mitä hoitoja ensin kokeiltiin? Ehdotitko itse leikkausta/oliko se sinulla "haaveissa" vai kuinka asia eteni?
Toipumisia toivotellen :)Toisella lääkärikäynnillä lääkäri pähkäili jatkon suhteen. Oli itsekkin samaa mieltä, että leikkaus oli ainoa keino. Todellakin puolsin asiaa, vaikka odottavan aika oli pitkä mutta palkitseva. Itsellä ihottuma vatsan alla oli aika paha. Usein jouduin talkkia laittamaan, sekä lääkärin ohjeiden mukaan pitämään sideharsoa. Hetkellisesti rauhoittikin ihottuman......Leikkaus on ollut kyllä haaveena jo esikoisen syntymästä lähtien. Hyvä että kävi näin :)
Vatsalihaksille ei jouduttu tekemään mitään. Rasvaimu olisi pitänyt tehdän ns. "jenkkakahvoihin", mutta siitä oltiin luovuttu. Maha näytti kuulemma symmetriseltä...
Toipuminen on kyllä hyvässä vaihdissa. Eilen sain tikit pois navasta, sekä pitkä haava putsattiin ja vaihdettiin uudet teipit. Terkkarin mukaan haava on todella siisti ja hyvin parantunut. Todellisen tuloksen näkee vasta kun turvotus on laskeutunut. Kulemma muutama kk menee...
Toivotaan tosiaan että myös sinä pääset julkiselle puolelle leikkaukseen. Ei muuta kuin lääkärille aikaa varaamaan, tsemppistä :) - Menossa itsekin kunnalliselle
jännä kirjoitti:
Toisella lääkärikäynnillä lääkäri pähkäili jatkon suhteen. Oli itsekkin samaa mieltä, että leikkaus oli ainoa keino. Todellakin puolsin asiaa, vaikka odottavan aika oli pitkä mutta palkitseva. Itsellä ihottuma vatsan alla oli aika paha. Usein jouduin talkkia laittamaan, sekä lääkärin ohjeiden mukaan pitämään sideharsoa. Hetkellisesti rauhoittikin ihottuman......Leikkaus on ollut kyllä haaveena jo esikoisen syntymästä lähtien. Hyvä että kävi näin :)
Vatsalihaksille ei jouduttu tekemään mitään. Rasvaimu olisi pitänyt tehdän ns. "jenkkakahvoihin", mutta siitä oltiin luovuttu. Maha näytti kuulemma symmetriseltä...
Toipuminen on kyllä hyvässä vaihdissa. Eilen sain tikit pois navasta, sekä pitkä haava putsattiin ja vaihdettiin uudet teipit. Terkkarin mukaan haava on todella siisti ja hyvin parantunut. Todellisen tuloksen näkee vasta kun turvotus on laskeutunut. Kulemma muutama kk menee...
Toivotaan tosiaan että myös sinä pääset julkiselle puolelle leikkaukseen. Ei muuta kuin lääkärille aikaa varaamaan, tsemppistä :)Hei!
Olisin halunnut tietoa tuosta, miten päädyttiin siihen, ettet tarvinnut rasvaimua?
Syy kysymykseeni on siinä, että itselläni olisi kova tarve saada myös tuo rasvaimu leikkauksen yhteydessä. Tiedätkö, kuuluuko se normisti toimenpiteeseen?
Minulle leikkauksesta on puhuttu jo vuodenvaihteen aikaan ja keväällä käyn uudelleen seurannassa ja katsotaan, kuinka paljon painonpudotus vaikuttanut ihon roikkumiseen.
Nykyään tilanne on jo paha ja pelkään ajan kuluessa tilanteeni pahenevan. Suurin syy nahanpoistoon on siis terveydellinen.
Kiitollisena vastausta odottaen. - jännä
Menossa itsekin kunnalliselle kirjoitti:
Hei!
Olisin halunnut tietoa tuosta, miten päädyttiin siihen, ettet tarvinnut rasvaimua?
Syy kysymykseeni on siinä, että itselläni olisi kova tarve saada myös tuo rasvaimu leikkauksen yhteydessä. Tiedätkö, kuuluuko se normisti toimenpiteeseen?
Minulle leikkauksesta on puhuttu jo vuodenvaihteen aikaan ja keväällä käyn uudelleen seurannassa ja katsotaan, kuinka paljon painonpudotus vaikuttanut ihon roikkumiseen.
Nykyään tilanne on jo paha ja pelkään ajan kuluessa tilanteeni pahenevan. Suurin syy nahanpoistoon on siis terveydellinen.
Kiitollisena vastausta odottaen.Ennen leikkausta lääkäri piirteli mahaan, totesi siinä vaiheessa että sivuihin tehdään pieni rasvaimu. Saadaan ns jenkkakahvat pois.....ilmeisesti kiristys vei ne niin hyvin mennessään, että rasvaimua ei tarvittu...
Tämä on suoraan toimenpidelapusta: Tarkistetaan vatsa, näyttää varsin symmetriseltä eikä mitään prominenttia rasvakertymää kristojen seutuun jää, joten rasvaimustaluovutaan...että näin.
Vielähän tuo vatsa näyttää varsin oudolta, kun turvotusta on edelleen aika lailla. Mun mielestä yleensä leikkauksen yhteydessä tehdään rasvaimu...tiedä sitten??? Kaipa sekin on yksilöllistä...Oletko menossa julkiselle puolelle, jos saa "udella"? :) - jännä
jännä kirjoitti:
Ennen leikkausta lääkäri piirteli mahaan, totesi siinä vaiheessa että sivuihin tehdään pieni rasvaimu. Saadaan ns jenkkakahvat pois.....ilmeisesti kiristys vei ne niin hyvin mennessään, että rasvaimua ei tarvittu...
Tämä on suoraan toimenpidelapusta: Tarkistetaan vatsa, näyttää varsin symmetriseltä eikä mitään prominenttia rasvakertymää kristojen seutuun jää, joten rasvaimustaluovutaan...että näin.
Vielähän tuo vatsa näyttää varsin oudolta, kun turvotusta on edelleen aika lailla. Mun mielestä yleensä leikkauksen yhteydessä tehdään rasvaimu...tiedä sitten??? Kaipa sekin on yksilöllistä...Oletko menossa julkiselle puolelle, jos saa "udella"? :)Niin siis olethan sä menossa julkiselle puolelle....mä sekoilen, sori.
- ulpukkauupu
Moi! Olisin udellut painoa kun menit leikkaukseen?
- olet melkeinpä
normaalipainoinen kun menit leikkaukseen?
Itsellä on tosi paljon ylipainoa mutta pääsen kuitenkin tähän leikkaukseen! Minun tapauksessa maha roikkuu niin pahasti jalkojen päällä että on pakko saada pahin pois.. onko täällä ketään oikeesti lihavaa jolle on kyseinen leikkaus tehty? Siis semmosta naista jolla on oikeesti ollut ongelma painon kanssa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921331Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53712
- 33692
- 60689
- 52667