Tietysti, tottakai taas kerran

issu56

niinkuin jo useina aiempinakin keväinä, toi posti tänään Viherpeukaloitten luettelon.
Heti jo kansikuva houkuttelee tilaamaan ja kun lehden on plarannut loppuun, niin houkutuksia on liiankin kanssa :).
Ja kuinka ollakaan, niin onhan sitä jotain taas kerran tilattava...heh.

http://www.viherpeukalot.fi/

Joko muilla alkaa kevät tekemään tepposiaan sipuleitten ja perennoitten hankinnan suhteen?

34

973

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Arvaa vaan,kuinkas paljon näpit syyhyää.

      Pakko kun jo oli päästä tonkimaan,niin piti siirtää jo pari pikkuperennan taintakin.
      Kun löytys sentään hieman sitä sulaa maatakin,heh :=)

      • issu56

        eilen kierroksen tontilla vain todetakseni, että jäässä on vielä maa. Tosin hienosti näyttää siltä, että kaikki elää...uudet ja vanhemmat. Juu ja pian taitaa päästä kasvimaan kimppuun...heh.

        On tämä kevät kyllä "pahaa" aikaa :)).


    • Hannele hesasta

      Tuossa yritin pikana katsastaa luettelon hintaa.
      Ei iskenyt silmään...(katselen tuossa samalla kodin muutosta)
      Mitä maksaa ja laitanko sinne vain sähköpostia, että luettelo pliis?

      Oletteko muuten tilanneet esim.Englannista rehupuolta ja miten saapui perille?
      Eu on nyt tullivapaa veroista, niin syyhyttää myöskin ulkomaalaiset markkinat.

      Reissuista olen tuonut siemeniä, viimeksi aivan ihanaa köynnöstä Lindau nimisestä kaupungista.
      Kova työ oluen äärellä näperellä siemeniä ulos koteloistaan sataman katveessa.
      On vähän suikeroalpin näköistä muttei sama kasvi.

      • issu56

        olen ollut jo joitain vuosia ja tuo luettelo tulee automaattisesti. Tilaa kerran ja liity...siinä se.

        No ei ole tullut pieneen mieleenkään mitään rehuja Englannista tilata, joten siihen aiheeseen en tämän enempää kantaa ota.


      • issu56

      • issu56 kirjoitti:

        himoinnut jo ikuisuuden on tämä: http://puutarha.net/suorakanava/kasvikirjakuva.asp?id=3748&ver=1
        eli Kuolanpioni ja nyt se on tilattu ja himoni toivottavasti tulee tyydytetyksi :)).

        tumpelo niin oliskos toi sitä mitä meilläkin?No joo,eihän mulla ollutkaan kuvaa siitä mitä tarkoitin,todella paljon ton näköinen,yksinkertainen pioni,sisällä isot keltaiset(heteet?)


      • davalyan kirjoitti:

        tumpelo niin oliskos toi sitä mitä meilläkin?No joo,eihän mulla ollutkaan kuvaa siitä mitä tarkoitin,todella paljon ton näköinen,yksinkertainen pioni,sisällä isot keltaiset(heteet?)

        mutta tarkoittamani on vielä tummempi ja lehtiä on vain yksi kerros,tässäkin jo muutama vaikkei sellainen kuin noi pinkit kerrotut..
        http://s111.photobucket.com/albums/n160/davalyan/?action=view¤t=Kuva361.jpg


      • issu56
        davalyan kirjoitti:

        tumpelo niin oliskos toi sitä mitä meilläkin?No joo,eihän mulla ollutkaan kuvaa siitä mitä tarkoitin,todella paljon ton näköinen,yksinkertainen pioni,sisällä isot keltaiset(heteet?)

        voi niin olla, sillä tuohan on kaiketi ikivanha pionilajike. Olen kuvitellut sen olevan tarhapionin, mutta ihan poskelleen meni kuvitelmani. Kaikessa yksinkertaisuudessaan se on todella kaunis.


      • issu56

    • No ei vielä tee kevät mitään tepposia mulle, kun kokopiha on vielä lumenpeitossa....Mitään taimi-istutuksia en pysty tekemään, kun ei ole sellasta tilaa missä vois kasvatella taimia...

      • issu56

        vieläkö teillä on lunta...tai oikeastaan vois kysyä, että mitä se on :). Meillä ei ole kuin rippeet jäljellä niistäkin vähistä lumista mitä oli. No minä olen tehnyt tuosta kuistista keväisin aina lähtevän tavaran toimiston, kun siellä on mitä milloinkin sattuu itämässä. Anoppi idättää aina tuvassa :).


      • issu56

        sun juttujas...ne on aina yhtä ihania.
        Tuollaista lumimäärää ei näillä leveysasteilla ole nähty aikoihin.


      • issu56 kirjoitti:

        sun juttujas...ne on aina yhtä ihania.
        Tuollaista lumimäärää ei näillä leveysasteilla ole nähty aikoihin.

        että ei ole paljon lunta näkynyt siellä, ja kyllä se minusta ainakin on harmi jos talvet Pohjolassa alkaa nyt olla tätä... Täällä näytti jo että lunta on vaikka kuinka paljon, mutta nyt kun on ollut pari päivää suojasäätä niin on se paljon huvennut. Tänään olisi ollut loistava päivä hiihdellä, harmi kun työ rajoittaa vapaa-aikaa niin että aurinko oli laskemassa ennen kuin päästiin ulos. :=) Kamerakin jäi viikonloppuna vähän matkan varrelle joten kännykällä yritin kuvata...


    • Telpet

      tuli tänään tuo esite. Nyt utelen, ootko tilannu noita liljoja tuolta? Minä tykkään kovasti niistä ja joka vuosi tulee tilattua lisää.
      Viime kesänä tuli ikävä ylläri, myös liljakukot
      tuli. Onko sulla koskaan tullut kukkoja liljoihin? Tääl on taas aivan upeita liljoja ja
      myös uutta syysleimua.
      Tuokin on upea tuo huonemalva.
      Aijai ja voivoi, ku sulais nuo loput lumet pois.

      • issu56

        meillä onneksi luljakukkoja vielä näkynyt (täytyy kai nyt koputtaa päätä).
        Olen kyllä tilannut pikarililjoja mm. ja nähtäväksi nyt jää, miten nousevat.
        Nii'in, kumpa nyt jo pääsis... :).


    • Elisama

      Tautisi nimi on Vihersyndrooma.
      Se iskee keväisin sellaisiin ihmisiin joilla on Viherpeukalo.
      Ensi oireina on juuri tuo että tulee kummia väristyksiä kun lukee jotain siemen- tai taimiesitettä.
      Sitten tulee vastustamaton halu hankkia niitä.
      Jos tautiin ei hae hoitoa niin se ajaa ihmisen kesäksi pihalle kaivelemaan multaa ja käymään rikkaruohojen kimppuun.
      Se vangitsee ajatukset ja mielen eikä helpota ennen lokakuuta.
      Vaivaa usein juuri kesäisin.
      Hoitona siihen on Viherpeukalon poistatus joita tehdään päiväkirurgisena toimenpiteenä Viipurin kulkutautisairaalassa.
      Hinta on pari vodkapulloa kirurgille jotka hän nauttii ennen toimenpidettä.
      Järjestän yhteiskuljetuksen sinne jos on tarpeeksi monta lähtijää.

      • Mulla tuo tauti esiinyy ilman tuota esivaihetta/ensioireita (siemenet idätys) heti kun maat sulaa...niin sitte se iskee täysillä, ja laittaa juoksemaan kaikki mahdolliset kasvitarhat läpi taimihankintaan.....ja tautia kestää kyllä tuonne lokakuun loppuun asti...talvella se onneksi on aika oireeton....


      • Pukeli 1

        osaa. Venäläinenhän se oli Ivan Ivanovits, joka jäi historian kirjoihin kyykkypaskan keksijänä.


      • Elisama
        Pukeli 1 kirjoitti:

        osaa. Venäläinenhän se oli Ivan Ivanovits, joka jäi historian kirjoihin kyykkypaskan keksijänä.

        No entä ennen Ivan Ivanovitiä hautoiko kyyhkyset kaiken ruuan lihaksi kun ei tienneet että osan voi ulostaa.


      • Elisama
        Sikra kirjoitti:

        Mulla tuo tauti esiinyy ilman tuota esivaihetta/ensioireita (siemenet idätys) heti kun maat sulaa...niin sitte se iskee täysillä, ja laittaa juoksemaan kaikki mahdolliset kasvitarhat läpi taimihankintaan.....ja tautia kestää kyllä tuonne lokakuun loppuun asti...talvella se onneksi on aika oireeton....

        Sinulla on ilmeisesti tauti päässyt krooniseen ja parantumattomaan vaiheeseen.
        Sen vihertävän peukalon poistoa voisi kokeilla.
        Teho voi kylläkin olla heikko jos sairaus on jo mennyt veriin.


      • Elisama kirjoitti:

        Sinulla on ilmeisesti tauti päässyt krooniseen ja parantumattomaan vaiheeseen.
        Sen vihertävän peukalon poistoa voisi kokeilla.
        Teho voi kylläkin olla heikko jos sairaus on jo mennyt veriin.

        Juu...taidan olla toivotontapaus... ;)))


      • Pukeli 1
        Elisama kirjoitti:

        No entä ennen Ivan Ivanovitiä hautoiko kyyhkyset kaiken ruuan lihaksi kun ei tienneet että osan voi ulostaa.

        ja näyttää siltä, että osa nykyajan ihmisistä on ottanut mallia niistä kyyhkysistä.


      • issu56

        vai että sellainen tauti. Olenkin ihmetellyt, että mistä ihmeestä mahtaa olla kysymys, kun ilmenee aina näin keväisin ja oikeastaan kyllä pitkin kesääkin. Olen saanut oireita lievitettyä sillä, että olen mennyt möyrimään. Syksyllä taas sitte ilmaantuu niitä vierotusoireita, kun kesän ihanuus kuolee...
        Tuota tuota...taidan kyllä kuitenkin pitää peukaloni, sillä en taitaisi tulla toimeen ilmankaan heh.


      • issu56
        Sikra kirjoitti:

        Mulla tuo tauti esiinyy ilman tuota esivaihetta/ensioireita (siemenet idätys) heti kun maat sulaa...niin sitte se iskee täysillä, ja laittaa juoksemaan kaikki mahdolliset kasvitarhat läpi taimihankintaan.....ja tautia kestää kyllä tuonne lokakuun loppuun asti...talvella se onneksi on aika oireeton....

        noinhan se mullakin menee ja nyt jo odotan kovasti Kukkapihan aukeamista huhtikuussa...sinnehän sitä on pakko körötellä oireita lievittämään :).


      • issu56
        Pukeli 1 kirjoitti:

        osaa. Venäläinenhän se oli Ivan Ivanovits, joka jäi historian kirjoihin kyykkypaskan keksijänä.

        vai kyykkypaskan keksijänä...no johan on taas...mutta kiitos vain virnistyksestä.


    • Muista Issu nyt sitte ne " Keijunmekot " hankkia ajoissa...

      • issu56

        ne on tilauksessa tuolta samaisesta paikasta :)).


    • manta-elviira

      Keväisin on jo huonekasvien osalta kiusaavaa syyhyä havaittavissa.

      Tuo viestiketjussa mainittu vihersyndrooma-tauti ei siis täysillä voimillaan pääse iskemään.
      Uusia huonekasveja kun ei tilanahtauden vuoksi kehtaa joka vuosi hankkia.

      Houkutuksia kyllä joka kevät löytyy...

      • issu56

        Mulla oli joskus ennen todella paljon myös huonekasveja ja isäntä tapasikin sanoa, että vain viidakkoveitsi puuttuu...se oli ennen koiralaumaa. Kyllä niitä nytkin on, mutta ei niin hirvittävässä määrin kuin ennenmuinoin.
        Heh, mulla tuo tauti on siis tuplana...


      • manta-elviira
        issu56 kirjoitti:

        Mulla oli joskus ennen todella paljon myös huonekasveja ja isäntä tapasikin sanoa, että vain viidakkoveitsi puuttuu...se oli ennen koiralaumaa. Kyllä niitä nytkin on, mutta ei niin hirvittävässä määrin kuin ennenmuinoin.
        Heh, mulla tuo tauti on siis tuplana...

        tainnee oireita lievittävänä, siihen kun ei ole lopullista parannuskeinona, muu kuin täysi pidättäytyminen puutarhan/kasvien ulosistuttamiseen mahdollisuuden tuovan maapalan hallussapidosta kieltäytyminen.
        Puutarhaeunukiksi ryhtyminen.

        Olosuhteiden pakosta tällä hetkellä ei ole koiria mulla...
        Siinä mielessä ruukkukasveja vaan lisää!!! :-)

        Mutta aikaisemmat koirani kait "herran pelossa" antoivat huonekasvit olla rauhassa.
        Yleensä koirien kanssa rivarissa asuessamme myös ulkona olevat kukkapenkki-istutukset saivat kasvaa siinä paikassa, mihin ne olivat alunperin tarkoitetut... Mitä nyt pari kertaa istuttamani sipulikasvi naapurin puolella kasvoi ja kukoisti... :-D!!!


      • issu56
        manta-elviira kirjoitti:

        tainnee oireita lievittävänä, siihen kun ei ole lopullista parannuskeinona, muu kuin täysi pidättäytyminen puutarhan/kasvien ulosistuttamiseen mahdollisuuden tuovan maapalan hallussapidosta kieltäytyminen.
        Puutarhaeunukiksi ryhtyminen.

        Olosuhteiden pakosta tällä hetkellä ei ole koiria mulla...
        Siinä mielessä ruukkukasveja vaan lisää!!! :-)

        Mutta aikaisemmat koirani kait "herran pelossa" antoivat huonekasvit olla rauhassa.
        Yleensä koirien kanssa rivarissa asuessamme myös ulkona olevat kukkapenkki-istutukset saivat kasvaa siinä paikassa, mihin ne olivat alunperin tarkoitetut... Mitä nyt pari kertaa istuttamani sipulikasvi naapurin puolella kasvoi ja kukoisti... :-D!!!

        hyi kauhiaa...eipä taida kovin helposti onnistua se :)).
        Mulla oli joskus vuonna jotain kaksi lähes parimetristä benjamiinaa, kunnes Lady niihin yhtenä yönä kyllästyi ja pilppoi ne niin, että ruukuissa ei ollut kuin muutaman sentin mittaiset tyngät ja kaikki muut silput oli pitkin keittiön ja olkkarin lattioita.

        Aikoinaan mun ne ihan ekat tulppaanit kasvoi kohti Kiinaa, kun kissat piti sitä penkkiä huusinaan :).


      • manta-elviira
        issu56 kirjoitti:

        hyi kauhiaa...eipä taida kovin helposti onnistua se :)).
        Mulla oli joskus vuonna jotain kaksi lähes parimetristä benjamiinaa, kunnes Lady niihin yhtenä yönä kyllästyi ja pilppoi ne niin, että ruukuissa ei ollut kuin muutaman sentin mittaiset tyngät ja kaikki muut silput oli pitkin keittiön ja olkkarin lattioita.

        Aikoinaan mun ne ihan ekat tulppaanit kasvoi kohti Kiinaa, kun kissat piti sitä penkkiä huusinaan :).

        Sinällään paha sana. Mutta minkäs teet kun ei muuta vaihtoehtoa... kuin puutarhaeunukiksi...

        Fiikukset ovat vähemmän outoja mulle. En tiedä miksi niitä karsastan vaikka joku laji voisikin olla ihan mukiinmenevä kasvi...


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      420
      9106
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      59
      2416
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      39
      1785
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1639
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      89
      1408
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      122
      1339
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      363
      1225
    8. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      132
      1112
    9. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      18
      1093
    10. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1032
    Aihe