Heippa!
Olen pahasti kofeiinikoukussa ja päivästä ei tule mitään, ellen aloita sitä kahvikupillisella. Olen nyt aikeissa aloittaa laihdutuskuurin (tai oikeastaan elämäntapojen uudistuksen) ja kahvi ei siihen kuulu. Mistä saan saman energian, minkä nyt saan kahvista? Vai pitääkö vaan olla nukuksissa ensimmäiset viikot?
Mistä korvike kahville?
29
5327
Vastaukset
- ninni**
kokeile kofeiinitonta kahvia,maistuu ihan samalle kuin tavallinen kahvi(siitä on vaan poistettu kofeiini). minusta se ajaa ihan saman aaian kuin tavallinen kahvi!
- kökökö
pääsen tarpeen vaatiessa kahvista irti hiljalleen vähentämällä. Kuppi vähemmän joka päivä ja sitten kertarepäisy. Kun kahvia ei enää juo, on pää kipeä noin vuorokauden, sitten helpottaa. Suosittelen toki ensin irtautumaan kahvista ja dieetin aloittamista vasta sitten, jotta kahvipäänsärky ei tee ärtyisäksi ja pilaa dieettiä heti alkuunsa.
Kofeiinin vuoksi tietyissä dieeteissä ei kahvia saa juoda, eli kokonaan irti. :)- nainenpa
nythän löytyy erilaisia tee merkkejä esim.vihreätee sitä suositellaan.
- 3 kuppia
päivässä paha?
- ollimolli1
ite juon kyllä aamulla,päivällä ja iltapäivällä yleensä kahvikupin verran. ja on päiviä jolloin ei ole aikaa ja mahdollisuutta juoda,mutta ei tule pää tai muuten uuvuttava olo!! en ymmärrä niitä jotka juo monta kuppia kerralla ja useamin päivässä. mitä järkeä siinä on??? itekki meinasi alkaa menemää nuorempana et meni kahvia,mutta sitte kun aloin vähentämää omaaloitteiseti olo on paljon parempi. 2kuppia päivässä olisi ehkä mielestäni kohtuullinen määrä. toinen on miksi pitää jonkun asian pois jättämiselle hankkia jokin muu pahe???
- sinun pitää...
päästä eroon kahvista, jos sitä aamuisin kaipaat? Muuten kahvin poisjättäminen voi ehkä olla terveellistäkin, mutta laihdutuksen kannalta mitään merkitystä sillä ei ole. Kahvi on kaloritonta, ja maitotilkalla höystettynä kupillisessa on n. 5 kcal (tiedot Finelistä).
Elämäntapojen uudistus kannattaa aloittaa sellaisella ohjelmalla, jota jaksaa noudattaa kauemmin kuin muutaman viikon tai kuukauden. Erilaiset pikadieetit, detox- ja muut joidenkin ruoka-aineiden (tai juomien) kieltämiseen perustuvat dieetit johtavat harvoin pysyvään tulokseen. Kiinnitä ennemmin huomiota energiapitoisiin juomiin ja vähennä niiden käyttöä. Tämä ei koske maitotuotteita, koska niissä on välttämätöntä proteiinia.- kofeinisti#
Elämäntapamuutos tosiaan lähtee siitä, että tykkää tehdä niin ja tietää, että se kestää koko elämän ajan. Jos kahvinjuonti on tärkeää, sitä pitää jatkaa sillä ennemmin tai myöhemmin "sortuu" juomaan sitä ja tätä kautta elämäntapamuutos ei ehkä olekaan enää elämäntapamuutos, vain pelkkä hetkellinen dieetti.
Sama tupakoinninlopettamisen kanssa, sitä ei kannata tehdä silloin kun on muita muutoksia suunnitelmissa, iskee vaan stressi ja itsesyytös.
Kaikki mikä on mielekästä tekemistä on hyväksi ihmiselle ja mielenterveydelle, oli se sitten tupakointi, kahvinjuonti tai urheilu, tai kaikki noi ynnättynä työnarkomaniaan. Kunhan on tyytyväinen ja onnellinen, ei muulla ole väliä. Tämä on minun filosofiaa :) kofeinisti# kirjoitti:
Elämäntapamuutos tosiaan lähtee siitä, että tykkää tehdä niin ja tietää, että se kestää koko elämän ajan. Jos kahvinjuonti on tärkeää, sitä pitää jatkaa sillä ennemmin tai myöhemmin "sortuu" juomaan sitä ja tätä kautta elämäntapamuutos ei ehkä olekaan enää elämäntapamuutos, vain pelkkä hetkellinen dieetti.
Sama tupakoinninlopettamisen kanssa, sitä ei kannata tehdä silloin kun on muita muutoksia suunnitelmissa, iskee vaan stressi ja itsesyytös.
Kaikki mikä on mielekästä tekemistä on hyväksi ihmiselle ja mielenterveydelle, oli se sitten tupakointi, kahvinjuonti tai urheilu, tai kaikki noi ynnättynä työnarkomaniaan. Kunhan on tyytyväinen ja onnellinen, ei muulla ole väliä. Tämä on minun filosofiaa :)Jos painoa on liikaa, energiansaantia pitää vähentää tai kulutusta lisätä.
Alussa on helpointa vähentää saantia.
Siitä on lähes mahdoton tykätä, mutta kannattaa valita siedettävin vaihtoehto.
Eli syödä ja juoda sitä millä olo ja mieliala pysyy korkeimpana. Siis vaikka suklaata, jos vuorokausi menee sillä mukavimmin;-)
Kun homma sujuu, voi pikkuhiljaa kiinnittää suurempaa huomiota ruuan koostumukseen ja alkaa liikkua enemmän.
Pikadieeteistä ja poppakonsteista on vain haittaa.
- kustavissa
Eihän tossa kuvan kupissa ollut kahvia vaan kusta.
- juos JOS juon
Empä taida olla tuli tossa keskiviikkona kuppillinen kahvia juotua 3,5vuoden tauon jälkeen ja eipä ole edelleenkään PAKKO kahvia keittää , joten jos tekee mieli niin kupillinen menee mutta en ole koukussa
- pääsin
kahvista eroon vihreän teen avulla. Kannattaa kokeilla sitä, koska vihreä tee sisältää kofeiinia noin puolet siitä mitä kahvissa on. Mutta ei siitä kannata stressiä ottaa vaikka joskus "joutuisi" kupin pari kahvia juomaan..
Tupakkalakkokin on helpompaa, kun ei juo kahvia.. - kofeinisti
Itse laihdutin 20 kg pari vuotta sitten ja join koko ajan kahvia.Sokerin jätin täysin pois. Välillä korvasin vuorotyön tuomaa väsymystä kofeiinitableteilla, joita saa apteekista. Olen pari kertaa paastonnut ja tuolloin jättänyt kahvin pois. Päänsärky on kestänyt muutaman päivän mutta sen jälkeen ollut ihan ok olo.
- se suomalainen perinne!!!!!!
perhekeskeisten seurustelujen yk`s parhaita muotoja.Asiantuntijat sanoo sitä terveelliseksi,,itse juon kahvia ennemmin kuin olutta tai siideriä.kahvin nauttimisen ajankohtaa kannattaa funtsia!!!määrää myös...
- panoPapu
Tissuttelen kuin kossua, tuota coffetta. Keitän 3 x 12 kupillista päivää kohti. Josta juon ehkä 2 litran verran, korkeentaan 2½ kitraa päivässä. Ja aina ennen nukkumaan menoa ison mukillisen eli 4 desiä. Muuten en saa unta. Olen kuitenkin perusterve tupakoitsija. En koe olevani mitenkään riippuvainen kahvista. Juovathan ihmiset vettäkin monta litraa päivittäin. Samoin lapset maitoa ja piimää. Entä limujuopot, nuo keinosokeriholistit. Kaikki on terveellistä mikä kidasta alaspäin menee oksentamatta.
- juo paljon
muuta kuin kahvia.
- elämäni ajan
juo paljon kirjoitti:
muuta kuin kahvia.
kahvia vastaan, eli juonut sitä aivan liikaa. Nyt ehkä on mahdollisuus päästä siitä eroon, kun kuulin ja ymmärrän että se laittaa ihmisen elimistöön liikaa adrenaliinia. Siinä menee vähitellen normaali hormonitoiminta sekaisin. Myrkky mikä myrkky, joskus voisi juoda kupillisen, mutta ei mukeittain tai litroittain.
- 2 in 1 sano äiskä
moi ite oon ostanu liiteristä kofeinitonta kaffetta ja sillä pääsee kofeiniriippuvuudesta irti
ja kaiken lisäks siellä se on halpaa aluks voi tuntua että se on jauhettu liian hienoks mutta kun ettii maulle sopivan suodatinpussimerkin niin lopputulos paranee heti
oikeesti - pakotus
Pakota ittes aamulenkille. Vaikka vaan vartin repäsy, minua auttaa eikä kahvikaan maistu vaan vesi
- BrettSinclair
Vaihda teehen. kahvikin maistuu poaremmalta kun välillä juo teetä. Energiaa saat sokerista. Sokeri on pelkkää energiaa jonka ihmiselimistö pystyy käyttämään välittömästi.
Laihdutuskuuriin kyllä runsas sokerin käyttö ei ole oikein hyväksi, mutta ei kai se pieni määrä aamulla mitään haittaa. - antikahviholisti
...tästä aiheesta oli dokumentti.. Oli kaksi "koekaniinia", eli siis kahviriippuvaista ihmistä. Toiselle juotetrtiin viikon ajan kofeiinitonta kahvia, toiselle tavallista mutta kummallekaan ei kerrottu kumpi oli kummalla. Toinen kärsi sitten viikon pieniä vieroitusoireita mutta sitten ne loppuivat. Hänellä oli ollut kofeiinitonta. Toinenkin sanoi tunteneensa viikon aikana joitain oireita, ja hän itse luuli että olisi juonut viikon sitä kofeiinitonta. No, tämä kofeiinittoman kahvin juoja pääsi irti kahvista kokonaan, eikä tuntenut oloaan väsyneeksi vaikka lopetti sen juomisen. Kuulemma kahvin piristävä vaikutus pysyy vain jos sitä juo väsyneenä satunnaisesti. Yritä siis sinäkin tätä taktiikkaa :)
- Kahvilokki
Kofeiinihan on heti nikotiinin jälkeen addiktoivin HUUME.. Ei siitä eroon pääsekuin
A-klinikan avulla. Mielestäni koko Kofeiini-huume pitäisi kieltää muitakin päihteitä koskevan yleismaailmallisen kieltolain avulla. Ymmärrätteköhän edes kuinka vaarallisen HUUMEEN kanssa olette tekemisissä hyvät ihmiset!?!? suosittelisin kofeiinin sijaan terveysvaikutteisia yrttejä. kuten vihreää teetä. - Koffeeta
Osta kofeiini tabletteja apteekista, tai aloita "kahvi"-laihdutus kuuri.
- CC.K
Hei!
Vasta oli telkassa (en muista valitettavasti kanavaa tai ohjelman nimeä) dokumentti kahvista ja siinä kyseenalaistettiin sen piristävä vaikutus. Siinä todettiin että kahviin syntyy todella riippuvuus, ja kahvinjuonnin lopettamisesta syntyy vieroitusoireita, kuten päänsärkyä.
Kuitenkin vieroitusoireista pääsee noin kahdessa viikossa. Ihminen on väsyneempi näiden parin viikon aikana kun kahvin piristävä vaikutus yhtäkkiä lakkaa. Mutta todettiin että kun vieroitusoireista on päästy, ihmisen vireystaso ei ole lainkaan sen matalampi kuin kahvinjuojillakaan. Ihminen ei tarvitse kahvia tullakseen virkeäksi.
Jos elämäntapojasi olet muuttumassa, miksi korvaisit riippuvuutta toisella? Jos pari viikkoa kärsit, niin yhdestä paheesta ainakin olet päässyt! :)
Tsemppiä! - kofeinnarkkis
mä oon kutosluokalla ja juonu kahvii jo 5 vanhast, koska meillä ollaa jo lapsillekki annettu jos ollaa haluttu, nii ja joo mäki oon siihen koukussa jos en saa kahvii aamul ni koulus iskee sellane pääsärky et pää meinaa räjähtää.
- Kahvisi
Jos olet aikeissa laihduttaa, niin juo vain kahvisi, sillä se piristää, ja nopeuttaa aineenvaihduntaa. Olen itse kehonrakentaja, ja kisoihin valmistautuessani juon päivittäin pari isoa kuppia kahvia. Ja myös useimmat rasvanpolttajatabletit sisältävät kofeiinia. Toivottavasti dieettisi sujuu hyvin.
- kofeiinia siinäkin
teetä vaan sitten. siinä on rauhottavaa ainetta.
- vuosi sitten
tehty tutkimus Hollannissa näytti että 6 kupillista kahvia päivässä vähentää diabetes 2:n riskiä.
Kahvi ei myöskään lihota, vaan sen kanssa nautittu sokeri ja leivonnaiset.
Itse olen kahvikoukussa, ilman aamukahvia ei herää ja ilman iltakahvia ei nukahda! - keskushermosto
Raamatussa edellytetään seurakunnan paimenelta raittiutta.
1700-luvun papit olivat juoppoja, alkoholiriippuvaisia.
Nyt edellytetään kofeiinisietoisuuta ja -riippuvuutta.
Muuten ei käy seura laatuun.
Myös raittiuseuroissa tyrkytetään kofeiiniuutetta.
On sokeaa hurskastelua. Lauletaan ja ryypätään.
Riippuvuutta on, kun ilman ollessa tulee fyysisesti huono olo.
Jotkut ovat riippuvaisia seksistä tai netistä,
mutta niissä ei tankanta keskushermostoon vaikuttavaa kemikaalia.
Riippuvuudesta irti pääsy on vapautta.
Kahville korvikkeita on vaikka television sulkeminen ajoissa.
Aamuinen herätyskello on helvetinkone, pois se riippuvuus.
Työpaikan kahvijuorutaukojen sijaan päiväunet.
Pitää osata ottaa riemu irti siitä, että selvinpäinkin voi olla
pöhnä olo, kun oikeasti ja luonnollisesti väsyttää. Huaaah!
Sitten jaksaminen taas maistuu puhtaan raikkaalta. - miksu_85_
Kiitos oikein paljon kaikille viesteistä! Ehkäpä voin suoda itselleni sen aamukahvin jatkossakin, mutta yritän pitää sen siinä yhdessä kupissa.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324481Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152448Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252385Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su512178- 321697
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321531Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731476- 661274
- 821241
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?401124