Joop, tiedän kyllä miten pitäs laihuttaa, sillä olen tehnyt sen ennenkin, mutta ei jukoliste löydy yhtään itsekuria!!!! Tänä aamunakin (niinkuin 10:nä muuna aamuna!) söin kevyesti ja terveellisesti, kunnes töistä kotiinpäästyäni repsahdin ja ahdoin itseeni vaikka mitä.... Elimistö suorastaan huusi lisää sokeria ja rasvaa!
Kuinkahan saisi taas aloituksen päälle? Kyllä se siitä sitten lähtis....
Ei itsekuria!!!
10
1016
Vastaukset
- Miä 2
Ei elimistö huuda sokeria ja rasvaa, kyllä se on korvien välissä vika.
Syöminen tuottaa mielihyvää, elimistö voi olla jopa toista mieltä, kun sinne ahdetaan kaikenmaailman sapuskat.- nyyhky
.. se oli vaan käyttämäni sanonta sille kun en mahda itselleni mitään!
- Sanni
Liittyykö tuo repsahtaminen nimenomaan siihen hetkeen, kun tulet töistä kotiin? Ja silloin on tietysti kamala nälkä, ei ihme jos itsekuri pettää! Tuttu tunne minullekin. Tuohon voisi auttaa pienen välipalan syöminen töissä vähän ennen kotiinlähtöä, niin ettei kotiinpäästessä nälkä kurnisi vatsassa niin kovasti. Muutenkin kannattaa syödä päivän mittaan pieniä välipaloja (hedelmä, pala ruisleipää tms.) niin ettei missään vaiheessa pääse tulemaankaan kova nälkä. Tsemppiä ponnisteluun!
- Laihtunut
avun terveyskeskuksen laihdutusryhmästä!
Laihduin pari vuotta sitten 13 kg ja olen pysyny painossani pysyvillä elintapojen muutoksilla. Jos painoni nousee 2 kg, aloitan taas 1200 kcl:n dieetin.
Yksin en olisi moiseen pystynyt, kyllä ryhmän tuki on tärkeä. Painonvartijoissakin moni onnistuu.
Laihdutusryhmässä tärkeää oli tieto, mitä ja minkä verran kannattaa syödä ja se, että ei laihdutettu nälkäkuurilla. Oli mahtavaa, kun tajus, että niin se vain joka viikko lähti n. puoli kiloa - 700 g!
Syön edelleen karkkeja ja esim. pullapalan päivässä, mutta niissäkin on hyvä valita. Viinerin sijasta ottaa pullan, suklaan sijasta kovia karkkeja, limpparin vaihtaa light-limppaan jne.- GB.
Kerropa lisää terveyskeskuksen painonhallintaryhmästä. Kuinka usein kokoonnuitte, mitä siellä tehtiin, liikuitteko yhdessä tms. Utelias olen :)
- Laihtunut
GB. kirjoitti:
Kerropa lisää terveyskeskuksen painonhallintaryhmästä. Kuinka usein kokoonnuitte, mitä siellä tehtiin, liikuitteko yhdessä tms. Utelias olen :)
ensiksi jumppasimme noin tunnin. Sitten jokainen yksin terv.hoitajan luokse punnitukseen (vaatteet päällä). Sitten oli luento eri aiheista ja mahdollisuus keskustella.
Meitä oli koolla 10 - 12 laihduttajaa. Jokaisella oma henk.kohtainen tavoite.
Kokoonnuimme kerran viikossa 10 kertaa, 2 tuntia kerrallaan. 3 seurantakertaa oli vielä myöhemmin kuukauden tai kahden välein.
Labrakokeet otettiin laihdutuksen alussa ja lopussa. Lähes kaikki onnistuivat tosi hyvin.
Elämäntilanne kyllä pitäisi olla sellainen, että asiaan jaksaa paneutua. Sitä oli kuin alkoholisti, että yritti selviytyä ohjeitten mukaan aina yhden ruokavälin kerrallaan. Jos motivaatio on luja ryhmän tuki, niin kyllä onnistuu!
Saimme myös litteän kuvitetun kirjasen, joka oli tosi hyvä apu ja luen sitä vieläkin toisinaan.
- Toinen
Joka kuritta kasvaa se kunniatta kuolee; eikun asiaan: Tuosta kirjoituksesta saan käsityksen, että et syönyt aamun jälkeen ennenkuin vasta illalla. Onko näin? Jos, niin syö hyvä ihminen pitkin päivää, äläkä vain odota iltaa ja sitä, että viimenkin pääset SYÖMÄÄN!
- Nyyhky
... tehnyt itselleni aina viikoksi eteenpäin ruokalistan, jossa on monipuolisia kevyitä aterioita: aamupala, lounas, välipala, päivällinen jne. Olen jopa asettanut ruoka-ajat, joten säännöllistä on. Tiedän kyllä miten laihduttaa, mitä ruokavaliota noudattaa, mutta se itsekuri puuttuu. Siksi juuri ihmettelenkin, että huolimatta siitä, että syön usein, niin en mahda itselleni mitään ja syöminen menee usein överiksi. Hankalinta on, kun on muitakin perheenjäseniä olemassa, muutoin en pitäisi mitään ylimääräistä kaapissa. Leivän syönti juustoineen ja makkaroineen on se suurin heikkous, joita voin syödä itselle räätälöidyn päivällisen jälkeen paljon. Ja jos vain jotain herkkujakin löytyy. Liekö sitten tottumusta?
- Laihtunut
Nyyhky kirjoitti:
... tehnyt itselleni aina viikoksi eteenpäin ruokalistan, jossa on monipuolisia kevyitä aterioita: aamupala, lounas, välipala, päivällinen jne. Olen jopa asettanut ruoka-ajat, joten säännöllistä on. Tiedän kyllä miten laihduttaa, mitä ruokavaliota noudattaa, mutta se itsekuri puuttuu. Siksi juuri ihmettelenkin, että huolimatta siitä, että syön usein, niin en mahda itselleni mitään ja syöminen menee usein överiksi. Hankalinta on, kun on muitakin perheenjäseniä olemassa, muutoin en pitäisi mitään ylimääräistä kaapissa. Leivän syönti juustoineen ja makkaroineen on se suurin heikkous, joita voin syödä itselle räätälöidyn päivällisen jälkeen paljon. Ja jos vain jotain herkkujakin löytyy. Liekö sitten tottumusta?
tilanne itsellenikin on, kun on perhettä ja varsinkin vierailutilanteet, kun pitäisi olla herkkuja tarjolla. Minulle keksit ja jäätelö ovat heikkous. Jos pitäisin aina pajon vierasvaraa, söisin ne itse ja lihoisin takaisin.
Nyt on niin, että jos tulee yllätysvieraita, ei juuri ole herkkuja tarjolla. Talo elää tavallaan, vieras tulee ajallaan... - *nina*
Nyyhky kirjoitti:
Juttusi kuulosti enemmän kuin tutulta... tiedän mielettömät määrät laihduttamisesta ja osaan kaloritaulukot ym. ulkoa, mutta itsekuri puuttuu!!
Juustoleivät sekä kaikki rasvainen ja suolainen... niitä söis vaikka kuinka paljon. Ja se kyllä näkyy painossa..
Keväällä onnistuin laihduttamaan 7kg, mutta vielä pitäisi saada saman verran pois... mulle voi myös laittaa s-postia ([email protected])
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h573545- 413330
Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062781Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv452527Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.541963Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska151609- 321493
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1061307Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p201268- 1801241