minä olin pienempänä hoikka ja kuntoilin kyllä, mut sitte iski semmonen sairaus nimeltään KILPIRAUHASEN VAJAATOIMINTA , ja se haittaa paljon minun laihdutus yritystä. toiset kellä on sama sairaus ni kertokaa kokemuksesta, selvisitkö siitä ja muuta
sairauden takia
4
349
Vastaukset
- noora
mä oon vasta 16, mutta mulla epäillään kilpirauhasen vajaatoimintaa.. Miten se sitten vaikuttaa? Lihooko? jos se niin vaikuttaa niin en kestä.. mulla on ollu vaikeuksia muutenkin painon kanssa, ja jos vielä tommonen tulee mukaan..:(
- GB.
Ne vaikeudet painon kanssa saattavat johtua juuri siitä kilpirauhasen vajaatoiminnasta. Se tutukitaan aika usein ylipainoisilta, ainakin minä sain pyytämällä lähetteen verikokeisiin.
Kilpirauhasen vajaatoimintaan on lääkkeitä, eli jos oikea annostus löytyy, niin se painokin pysyy kurissa.
http://www.kolumbus.fi/kilpirauhasliitto/vajaa.htm
- Thyroxin
Minulla on todettu kilpirauhasen vajaatoiminta n.5 vuotta sitten. Käyn kerran vuodessa verikokeessa, jossa kontrolloidaan, onko arvot oikein. Jos arvot ovat liian alhaiset, lääkitystä lisätään ja varmistetaan, että lisäys vaikuttaa toivotusti, joten vajaatoiminta ei vaikuta painoon. Lääkityshän juuri korvaa sen, mitä oma rauhanen ei tuota. Mutta verikokeet on muistettava otattaa ja lääkärillä käydä. Jos olet lihonut vuosien myötä, ei se painokaan välttämättä heti putoa takaisin. Kyllä se siitä!
- sasu
Mulla on ollut useamman vuoden kilpirauhasenvajaatoiminta ja siihen Thyroxin lääkitys. Joo, olen vuosien aikana lihonut; ennen ja jälkeen ton toteamista. Ilman lääkitystä varmasti lihoisin entisestään. Ja lääkityksen kera olen lihonnut vain sen tähden että olen mussuttanut liikaa herkkuja. Joka tapauksessa nyt olen päässyt vauhtiin laihduttamisessa ja 15kg mennyt. Meinaan jatkaa kunnes olen kauniissa raameissa jälleen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17012945
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h1545458Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p454810Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1493689Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska392798Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1211969Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?1121715Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3661638Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1081538Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1361481