Olen ollut samassa firmassa jo pidempään Opteamin kautta. Ihan säännöllisessä työsuhteessa, joka päivä. Tietääkö joku miten Opteam maksaa jos työntekijä sairastuu esim. muutamaksi päiväksi? Saako mistään rahaa?
Vuokratyö ja sairastuminen
7
2328
Vastaukset
- Nimetön
ei valitettavasti maksa sairasloma-ajan palkkaa.
Eikä tietääkseni lomapäiviäkään kerry..
Tietenkin poikkeuksia toki voi olla...- Riippuu ihan
Kysymäsi asia riippuu ihan siitä, minkälainen työsopimus sinulla on sen vuokratyöfirman kanssa.
Itse olen ollut sellaisen firman palveluksessa useita vuosia ja ainakin meille maksetaan ihan normaalit sairausajan palkat ja tulee normaalit kesä- ja talvilomat. - Neuvo
Kyllähän se palkka kuuluu maksaa, jos olet ollut yli 1 kk työssä. Jos olet ollut alle kuukauden,niin kuuluu maksaa 50% palkasta.
Jos olet osa-aikatöissä, niin sairastumisen aikana saat tietysti sen tuntimäärän mukaisen palkan, jonka sairastat. Ei se sairasajan palkan maksaminen ole mitenkään vapaaehtoista firmalle.
- Konsultti X
Sairasajanpalkka on kirjattu työsopimuslakiin ja työehtosopimuksiin. Maksuvelvoite koskee yrityksiä riippumatta millä toimialalla ne toimivat. Sama velvoite koskee siis yhtälailla myös Opteamia.
Erot sairasajan palkassa voivat vaihdella eri työehtosopimusten kesken. Jos olet Opteamin kautta toimistotyössä, sinuun sovelletaan Erton tessiä. Sen mukaan sinulle maksetaan palkka sairasajalta ihan normaalisti, kun työsuhteesi on kestänyt yli kuukauden.
Mikäli henkilö on osa-aikainen, maksetaan tällöinkin palkka aivan normaalisti sen työvuorolistan mukaan joka on laadittu.
Joku kommentoi tässä ketjussa myös ettei vuokratyöntekijälle kerry lomapäiviä. Tähän pätee aivan sama Suomen laki kuin kaikkiin muihinkin työsopimuksiin. Eli lomaa kertyy 2pv/kk, mikäli henkilö työskentelee yli 14pv kuussa tai osa-aikainen yli 30h kuussa. Toiselta täydeltä lomakertymäkaudelta henkilölle kertyy 2,5 lomapäivää kuukaudessa, joista yksi viikko on talvilomaa. Mikäli henkilön työsuhde katkeaa ennen lomakautta, maksetaan sama raha välittömästi työsuhteen päättymispäivänä, tai viimeistään seuraavana palkanmaksupäivänä.
On täysin harhaluulo, että vuokratyö olisi joku poikkeusala, jossa ei Suomen laki pätisi.- vuokratyö laittomaksi
Niin..sillä erotuksella,että työntekijän voi potkia pihalle miten huvittaa..
Alan ajaa asioita koko työmuodon muuttamiseksi laittomaksi.
Työvoimapulainen Suomi hyväksikäyttää nuoria jäseniään näin.
- neer
opteamilla kassatyössä mulle ainakin maksettiin "menetetyn" työvuoron palkka, kun tulin kipeäksi ja vein lääkärintodistuksen toimistolle.
- töissä normaalilla sopimuks...
ja palkka muka ihan hyvä kun maksavat lomarahakorvaukset palkan yhteydessä. Ei kannata mennä halpaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 754311
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans1014028Surullista
Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa582507Muuttunut käytös
Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?672367Väkeä oli liikkeellä
Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik412064- 1302038
- 491939
BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön
Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että1401891Kummallista
Oletteko koskaan ihastuneet ihmiseen, joka ei ulkonäöltään vastaa ollenkaan ihannettanne?541708- 571690