Hei! Olen tykästynyt uskossa olevaan mieheen. Minkälaisia kokemuksia tai minkälaista toisen käden tietoa teillä suhteista, joissa toinen ns. on uskossa ja toinen ei?
Olisiko yksinkertaisesti järkevintä etsiä joku toinen kiinnostuksenkohde, vai voiko tällaisenkaan suhteen mahdollisuuksista tietää etukäteen? Olisin kiitollinen pohdinnoistanne.
Uskovainen mies ja ei-uskovainen nainen?
15
3973
Vastaukset
Moikka! Mitä uskontokuntaa sun miehes edustaa? Jotain herätysliikettä? Lupaan, että tosta asiasta ei tuu ongelmaa, jos puhutte asiat selviksi, teette kumpikin oman kantanne asiasta ja arvostatte toistenne mielipiteitä ja vakuamusta, vaikka ite aatteliskin erilailla...
- ...
Onko mies kiinnostunut sinusta? Tuosta asiasta ei välttämättä tuu ongelmia, mutta tiiän pareja joissa tuo on ollut (ja on) ongelma. Erään uskovaisen naisen mies ei päästä naista kokouksiin ja on siitä äärettömän jyrkkä. Mulle tuo elämän "katsomus" on yks tärkeimmistä asioista, jos ei tärkein asia, ja mulle on päivän selvää että mies näkee sen asia myös samalla lailla. Usko ihminen niin tai näin, niin se usko on vahva puoli ihmisessä, ja on kurjaa jakaa elämää ihmisen kans joka itse ei usko samalla lailla. Se asia nousee esiin kuitenki jossain vaiheessa vaikkei näin alussa millään ei oo väliä ;)
- .-.-.-
Ensinkin riippuu paljon, mihin se mies uskoo. Oletan nyt tässä, että siihen perus evlut. Kannattaa tietenkin jo alussa keskustella asiasta ja varsinkin siitä, miten molemmat haluavat, että omat uskomukset näkyvät arkielämässä.
Entäpä haluatteko lapsia? Minusta tuntuu, että siinä saattaa tulla suurimmat ristiriidat, mihin lapset kasvatetaan. Eli mies haluaa ehdottomasti lapset liitettävän omaan uskontoonsa ja jos sinä haluat mielummin, ettei heitä liitetä kirkkoon, vaan he saavat itse valita sen kun ovat vanhempia.
Itselläni ei tällä hetkellä ole miestä, mutta minulla on aika vakaa käsitys miten haluan tuoda esille oman uskomukseni. En kuulu kirkkoon, enkä näin ollen myöskään halua kirkkohäitä, vaan haluan että minut vihitään maistraatissa. Haluan myös, että lapsiani ei kasteta, vaan he saavat 15 vuotiaina itse päättää liittyvätkö kirkkoon ja käyvät rippikoulun vai eivät. Nyt tarvis enään löytää mies jolla on samanlaiset ajatusmaailmat :) - Ymmyrkäisenä
Kiitos ajatuksistanne! Mies edustaa erästä kristillistä itsenäistä suuntaa. En tiedä, mitä hän minusta ajattelee, suhdetta ei ole vireillä. Ollaan vain vähäsen tekemisissä työelämässä.
Olen yrittänyt ajatella, että tätäkään asiaa ei voi tietää etukäteen. Eikä sitä välttämättä tarvitse miettiä myöhemminkään, sillä juttu voi jäädä vain ajatuksen tasolle.
Jos jotain tapahtuisi, niin keskustelu ja joustava asenne ehkä auttaisivat. Riippuu ehkä eniten siitä, mitä ko. mies näistä asioista miettii. Itse olen lähinnä tapakristitty ja kuulun kirkkoon.- kokemusta on
Siinä ei auta joustava asenne eikä mikään, jos kyseessä on tiukan linjan uskova (helluntailainen, baptisti, vapaakirkkolainen, lestadiolainen, joihin pieniin lahkoihin kuuluva "vapaa kristitty" yms.). Todennäköisesti mies ei silloin edes ala seurustelemaan sinun kanssasi.
Tiesitkö, että monilla uskovaisilla elämän tarkoitus ei ole ensisijaisesti nauttia tästä maanpäälisestä elämästä vaan he panostavat erityisesti kuolemanjälkeiseen elämään? Tavoitteena on elää mahdollisimman moraalisesti tämä vaivainen elämä täällä ja käännyttää mahdollisimman monia ihmisiä matkan varrella. Uskovaisilla on hätä uskomattomien sieluista ja aviopuolisona sinä olisit jatkuvien rukousten ja käännytystoiveiden kohde. Miehesi tuntisi jatkuvaa ahdistusta sinun sielusi pelastuksesta ja hänen hartain toiveensa olisi, että josko sinä jo kääntyisit ja tekisit parannuksen, vaikka kuinka olisitte jutelleet sen asian selväksi että sinulla on oma uskosi ja hänellä omansa. Olisitko sinä valmis sellaiseen? Miehesi kuluttaisi myös ison osan vapaa-ajastaan seurakunnassa (todennäköisesti 1-3 iltaa viikossa, sunnuntaisin useampi tunti) ja se olisi perheeltä pois, ellet(te) sitten lähtisi myös mukaan.
Tavoitteenne elämässä, harrastukset, ystäväpiirit ym. asiat olisivat myös täysin erilaiset. Todennäköisesti kaikki tilanteet joihin liittyy alkoholinkäyttöä, olisivat miehellesi kauhistus, joten saattaisivat jäädä erinäisetkin bileet, sukujuhlat ja häät väliin... Mies ei myöskään mielellään päästäisi sinua yksin mihinkään "tyttöjen iltoihin" kaupungille. Telkkarista katsoisitte vain moraalisia ja säädyllisiä ohjelmia ja lapsille sallittuja elokuvia, jos teillä nyt saisi lainkaan olla telkkaria. Seksiä olisi luultavasti vasta papin aamenen jälkeen, eikä miehesi välttämättä olisi kovin kokeilunhaluinen ja vapautunut seksin suhteen. Miesystäväsi välttelisi luultavasti myös kaikenlaisia hellyydenosoituksia, koskettelua, suutelemista, saati samassa asunnossa yöpymistä kaksistaan, etteivät himot vain veisi voittoa.
Tämä on kauhuskenaario, mutta mieti oikeasti oletko valmis seurustelemaan uskovaisen kanssa. Tosiuskovaiselle seurustelu on vakava asia, vakavampi kuin keskivertosuomalaiselle, joten kannattaa käyttää harkintaa ennen kuin alat edes viritellä mitään. Kysele tyypin uskosta ja elämästä ensin vähän, niin tiedät mihin olet pääsi pistämässä. kokemusta on kirjoitti:
Siinä ei auta joustava asenne eikä mikään, jos kyseessä on tiukan linjan uskova (helluntailainen, baptisti, vapaakirkkolainen, lestadiolainen, joihin pieniin lahkoihin kuuluva "vapaa kristitty" yms.). Todennäköisesti mies ei silloin edes ala seurustelemaan sinun kanssasi.
Tiesitkö, että monilla uskovaisilla elämän tarkoitus ei ole ensisijaisesti nauttia tästä maanpäälisestä elämästä vaan he panostavat erityisesti kuolemanjälkeiseen elämään? Tavoitteena on elää mahdollisimman moraalisesti tämä vaivainen elämä täällä ja käännyttää mahdollisimman monia ihmisiä matkan varrella. Uskovaisilla on hätä uskomattomien sieluista ja aviopuolisona sinä olisit jatkuvien rukousten ja käännytystoiveiden kohde. Miehesi tuntisi jatkuvaa ahdistusta sinun sielusi pelastuksesta ja hänen hartain toiveensa olisi, että josko sinä jo kääntyisit ja tekisit parannuksen, vaikka kuinka olisitte jutelleet sen asian selväksi että sinulla on oma uskosi ja hänellä omansa. Olisitko sinä valmis sellaiseen? Miehesi kuluttaisi myös ison osan vapaa-ajastaan seurakunnassa (todennäköisesti 1-3 iltaa viikossa, sunnuntaisin useampi tunti) ja se olisi perheeltä pois, ellet(te) sitten lähtisi myös mukaan.
Tavoitteenne elämässä, harrastukset, ystäväpiirit ym. asiat olisivat myös täysin erilaiset. Todennäköisesti kaikki tilanteet joihin liittyy alkoholinkäyttöä, olisivat miehellesi kauhistus, joten saattaisivat jäädä erinäisetkin bileet, sukujuhlat ja häät väliin... Mies ei myöskään mielellään päästäisi sinua yksin mihinkään "tyttöjen iltoihin" kaupungille. Telkkarista katsoisitte vain moraalisia ja säädyllisiä ohjelmia ja lapsille sallittuja elokuvia, jos teillä nyt saisi lainkaan olla telkkaria. Seksiä olisi luultavasti vasta papin aamenen jälkeen, eikä miehesi välttämättä olisi kovin kokeilunhaluinen ja vapautunut seksin suhteen. Miesystäväsi välttelisi luultavasti myös kaikenlaisia hellyydenosoituksia, koskettelua, suutelemista, saati samassa asunnossa yöpymistä kaksistaan, etteivät himot vain veisi voittoa.
Tämä on kauhuskenaario, mutta mieti oikeasti oletko valmis seurustelemaan uskovaisen kanssa. Tosiuskovaiselle seurustelu on vakava asia, vakavampi kuin keskivertosuomalaiselle, joten kannattaa käyttää harkintaa ennen kuin alat edes viritellä mitään. Kysele tyypin uskosta ja elämästä ensin vähän, niin tiedät mihin olet pääsi pistämässä.Vastaan nyt aika vanhaan topiciin mutta
en voinut vastustaa. Esitit tässä
nimittäin hyvin kärjistetyn kuvan
vanhoillisesta ja hartaasta kristitystä, mikä
saattaa säikäyttää monia jotka eivät
ole niin tietoisia kristityistä.
Uskon että tällaista kristittyä juuri tarkoitit, mutta se vain tuntui
kovalta yleistykseltä.
Itse olen kristitty, vapaakirkosta,
enkä todellakaan kuvaamasi kaltainen
henkilö.
Tunnen hyvin paljon uskovia ihmisiä mutta
vain yksi voisi sopia kuvaukseesi. Eli
asiaa miettiville tiedoksi että läheskään
kaikki kristityt eivät ole "kokemusta on"-
tekstin kaltaisia.
Toki usko on hyvin tärkeä asia jokaiselle kristitylle, mutta ei se kaikilla ilmene
yhtä rajusti kuin "kokemusta on" väittää.
Toistoa varmasti tuli ja kohtalaisen
epäselvää tekstiä, mutta sainpahan
sanottua asiani..- Elämän tarkoitus: Elämä
kokemusta on kirjoitti:
Tämä on kauhuskenaario, mutta mieti oikeasti oletko valmis seurustelemaan uskovaisen kanssa. Tosiuskovaiselle seurustelu on vakava asia, vakavampi kuin keskivertosuomalaiselle, joten kannattaa käyttää harkintaa ennen kuin alat edes viritellä mitään. Kysele tyypin uskosta ja elämästä ensin vähän, niin tiedät mihin olet pääsi pistämässä."Kokemusta on": nimimerkki kirjoitti täyttä asiaa; tosin omalta kannaltani päinvastaiselta perusteelta: hän esitti "toiveminän". Eli, jos tahdot elää täyden elämän, niin rukoile itsellesi elävä-usko Jeesukseen Kristukseen - Hän vastaa. Käytännössä ihmiselämä on kovin inhimillistä, tämän Luojamme varmasti tietää. Kun tahdot miehen myös aikuisen naisen tarpeeseen, eli noin käytännössä pitkälle aikajaksolle, niin ota itsellesi uskis-mies, mutta ole rehellinen Jumalalle ja itsellesi: Eli rukoile pelastusta sielullesi, ja täysi elämä tähän aikaan, jossa elät. JK. Sinussa on lastesi tulevaisuus - Nainen.
- Kölli62if
Pelastuspieru patruuna ota
- HaluaaVainUskoa
Uskoon tullut mies ei naisista perusta.
- Anonyymi
Voin sanoa ei tule onnistumaan pitemmän päälle.
hihhulit pitää kiertää kaukaa
- Anonyymi
Olin liki 40 vuotta aviossa agnostikon kanssa, hän jopa arvosti uskoani oletan, avioliitto ei päättynyt siksi että olin uskossa vaan muuta tuli.
Sen verran että jokaisen on syytä etsiä Jumalaa joka Jeesuksen sovituskuoleman kautta tarjaa syntien anteeksisaamista ja uutta elämää Jumalan yhteydessä. Kun tämä matka päättyy pääsee taivaaseen jossa kaikkien on hyvä olla. - Anonyymi
En uskovana naisena osa olla ihan oma itseni ei-uskovien miesten seurassa. Tuntuu ettei se toinen ymmärtäisi, ellei hän itse ole kiinnostunut kuulemaan lisää. En kumminkaan halua ketään vastoin tahtoa käännyttääkään
Riippuu täysin uskovan uskosta. Siihen mihin uskoo ja miten. Tietysti asenteella ei-uskovia (tai toisin uskovia) kohtaan on suuri merkitys.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2181871Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101738Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse541166Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.16966TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15930Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki75926- 46815
Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään84791- 69772
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42754