tuntuvat keräävän kivasti kaikkea likaa itseensä, eivätkä kiitos suun bakteereiden tuoksu kovin herkulta. oisko jotain kätevää keinoa noiden puhdistamiseen? joskus oon ostanut hammasharjan ihan tuota varten, mutta ei silläkään saa kaikkea likaa irti, eikä se juurikaan auta siihen hajuun. apteekista kattelin noita puhdistusjuttuja, mutta kaikki tuntuivat olevan vain proteeseille.
purentakiskojen puhdistus
4
9217
Vastaukset
- kiskot
ihan fairylla ja hamasharjalla.Ainakin osaproteesit pestään niin.
- shg
Itse puhdistan hammaslääkärin ohjeiden mukaan päivittäin astianpesuaineella ja hammasharjalla, kerran viikossa liotan muutaman minuutin Corega-tabs -vedessä (tavallisen puhdistuksen jälkeen). Corega-tabs on proteeseille tarkoitettu, mutta yhtälailla voi käyttää purentakiskolle :)
- EHT hk
purentakiskojen ja hammasproteesien puhdistuksen hyvä kotikonsti on puolet vettä ja puolet tavallista etikkaa. Anna olla liuoksessa yli yön tai yli päivän, jollei auta toista käsittely uudestaan vaikka samassa liuoksessa.Hammaskivi, vaalea kovahko aine on emäksinen,ja etikka on happo ja mikä pehmentää plakin ja hämmaskiven. Etikkaliuos ei vaurioita hammasproteeseja eikä purentakiskoja. Ne on ylensä tehty poly-ja metyylmeraklylaatista eli akryylimuovista.Tiedon antaja on erikoishammasteknikko.
- Neuvoton-
Onko kellään muilla kokemuksia hammasproteesin, jossa on metalliosia (kisko) puhdistuksesta (puolet vettä ja puolet etikkaa) seoksessa liottamalla?
Neuvosta kiitollinen, sillä ei Gorega-.ole niin tehokas, kuin sitä mainostetaan
varsinkin proteesin plakin poistoon 3min liotus, ei hyvä tulos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1452525Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2031190Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131091Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi299923- 100896
- 66878
- 53851
- 46839
- 60832