Patti/Finni päässä.

PelokasVarmaan

Mulla on päässä semmoinen aika pieni patti.
Se on aika keskikokoinen, mutta ei mikään iso.
En oikein tiedä mikä se oisi..Kysyisin teiltä neuvoa tähän asiaan. Mä käytän noita kaupan shamppoita, jotka ovat siis todella huonoja, ja päähänahka kutisee välillä! ;/ Nii, aattelin että se voisi johtua siitä. Kun päänahka on kutissut, mutta ei täitä kyllä ole. Alan kyllä tästä lähtien käyttämään apteekin mietoja shamppoita, jotka ovat siis hyviä. Mutta silti mua välillä pelottaa ja itkettää... :(( Oisiko teistä apua tähän? Luulisin että se on finni, kun se tuntuu siltä että se olisi pienentynyt vähän. :) Kiitos kaikille jotka vastaavat tähän, JOTAIN JÄRKEVÄÄ! :)

9

12340

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ollut kahdesti

Rasvapatti on itseltäni poistettu kahdesti ja taas on tullut uusi. Vaikka se poistetaan "koteloituna" näkyy ne vaan uudelleen tulevan. Varaa aika lääkärille näyttöön.

• PelokasVarmaan

Voiko rasvatti, olla pelkkä patti? Tai siis semmoinen, jos vaikka on patti sit kun sitä kokeile sisällä ei ole mitään? Voiko semmoinen olla rasvapatti?

:) Vastatkaa tähän !

• talipallo

Multakin on poistettu rasvapatteja kolme, kahdella eri kerralla. Tuleekohan niitä herkemmin niille, joilla on nopeasti rasvoittuva päänahka, toi kutiaminen on mullekin tuttua? Syy kutinaan voi olla rasvoittumisen ja liian pesemisen kierre, tasapaino horjuu. Tai se syy voi olla jotenkin hormonaalinen. Mulle ei ole tullut uusia patteja niihin kohtiin, joista on poistettu, eli poistot on onnistuneet hyvin, mutta nyt mulla on taas yksi kasvamassa, eri kohdassa. Siihen kohtaan, mistä patti poistetaan, saattaa jäädä ihan pieni alue, johon ei sitten enää kasva yhtä paljon tukkaa kuin ennen. Mutta kannattaa ehkä silti käydä näyttämässä sitä pattia lääkärille, kun tulee tilaisuus.

• OsaisikoJokuneuvoa

Kiitos vastanneille. :) Mutta, en oikein tiedä oisko se rasvapatti, voi ollakkin! Koska mulla on kyllä tosi ravottuva päänahka. Mutta osaisiko joku kertoa millainen on rasvapatti? Siis esim. haiseekose? tuleeko siitä mitään likaa? kuinka iso se on yleensä? tai tuntuinen?

Kiitos kaikillle, siis jotka vastaa.

: )

• ollut kahdesti

Minulle on sanottu, että rasva patti liikku kun sitä kokeilee. Sisältää valkoista "töhnää". Kerran puhkesi itsestään, mutta en suosittele sitä puristelemaan vaan varaamaan ajan lääkäriltä joka poistaa sen kivuttomasti paikallispuudutuksessa.

• aiheesta

Mun rasvapateissa ei ole ollut mitään hajua eikä ne ole koskaan tulehtuneet, saattaa olla että ne on vähän liikkuneet, mutta koko päänahkahan on muutenkin ihmisellä aika "löysä", eli liikkuu aika paljon. En sanois, että ne on olleet suorastaan pehmeitä, mutta ei nyt kivikoviakaan. Laitan tähän joitain lauseita netistä, niissä puhutaan sellaisesta patista kuin mulla on ollut. Näiden talipattien lääketieteellinen nimi on aterooma

Tämänlaiset patit eivät poistu itsellään, vaan vaativat paikallispuudutuksessa tehtävän pienen leikkauksen, jossa aterooma sitä ympäröivine kapseleineen poistetaan. Ateroomat eivät muutu pahanlaatuisiksi, vaan poistetaan lähinnä kosmeettisen haitan tai niiden aiheuttaman paineärsytyksen vuoksi.

Aterooma on ihon sisällä oleva kasvain, joka on muodostunut laajentuneesta talirauhasesta tai karvatupesta, jonka tiehyt on mennyt umpeen. Sen sisällä on usein haisevaa talimassaa. Kasvain esiintyy yleensä niillä alueilla, joissa on paljon talirauhasia kuten kasvoissa, vartalolla ja hiuspohjassa. Aterooman tulehtuessa syntyy aristava ihonsisäinen paise. Kasvain poistetaan kirurgisesti kokonaan sen ollessa rauhallisessa vaiheessa.

Jos kysymyksessä on tukkeutunut talirauhanen eli aterooma, se usein ajanmittaan kasvaa ja saattaa myös tulehtua.

• Kyselen
        aiheesta kirjoitti:

Mun rasvapateissa ei ole ollut mitään hajua eikä ne ole koskaan tulehtuneet, saattaa olla että ne on vähän liikkuneet, mutta koko päänahkahan on muutenkin ihmisellä aika "löysä", eli liikkuu aika paljon. En sanois, että ne on olleet suorastaan pehmeitä, mutta ei nyt kivikoviakaan. Laitan tähän joitain lauseita netistä, niissä puhutaan sellaisesta patista kuin mulla on ollut. Näiden talipattien lääketieteellinen nimi on aterooma

Tämänlaiset patit eivät poistu itsellään, vaan vaativat paikallispuudutuksessa tehtävän pienen leikkauksen, jossa aterooma sitä ympäröivine kapseleineen poistetaan. Ateroomat eivät muutu pahanlaatuisiksi, vaan poistetaan lähinnä kosmeettisen haitan tai niiden aiheuttaman paineärsytyksen vuoksi.

Aterooma on ihon sisällä oleva kasvain, joka on muodostunut laajentuneesta talirauhasesta tai karvatupesta, jonka tiehyt on mennyt umpeen. Sen sisällä on usein haisevaa talimassaa. Kasvain esiintyy yleensä niillä alueilla, joissa on paljon talirauhasia kuten kasvoissa, vartalolla ja hiuspohjassa. Aterooman tulehtuessa syntyy aristava ihonsisäinen paise. Kasvain poistetaan kirurgisesti kokonaan sen ollessa rauhallisessa vaiheessa.

Jos kysymyksessä on tukkeutunut talirauhanen eli aterooma, se usein ajanmittaan kasvaa ja saattaa myös tulehtua.

Eikai rasvapatti ole vaarallinen :((( ?

Pelottaa siltikin.. Mutta äsken kun tunnustelen päänahaa, en millään löytänyt sitä pienenpientä pattia, että voi olla että se on häippässyt. pitää myöhemmin tarkalleen etsiä sitä päänahasta :D

• Kyselen
        Kyselen kirjoitti:

Eikai rasvapatti ole vaarallinen :((( ?

Pelottaa siltikin.. Mutta äsken kun tunnustelen päänahaa, en millään löytänyt sitä pienenpientä pattia, että voi olla että se on häippässyt. pitää myöhemmin tarkalleen etsiä sitä päänahasta :D

Se ei ole häipynyt. Mutta se on pikkurillinpäätäkin pienempi. Ja minulle ei ole ollut pitkäänpitkään aikaan pääkipuja. Eikä mitään vastaavia oireita. ;oo

Kertokaa muutkin, kokemuksista. Siis jos on ollut rasvapatti ( sen kokemuksista )

• torde666
        Kyselen kirjoitti:

Se ei ole häipynyt. Mutta se on pikkurillinpäätäkin pienempi. Ja minulle ei ole ollut pitkäänpitkään aikaan pääkipuja. Eikä mitään vastaavia oireita. ;oo

Kertokaa muutkin, kokemuksista. Siis jos on ollut rasvapatti ( sen kokemuksista )

Minulla on samankaltaisia patteja päässä. Takaraivossa on noin 3 kpl. jotka kaikki on kovia ja kipeitä. Voikohan ne olla rasvapatteja vai mitä ne on??? Pelottaa koska ovat niin kipeitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      206
      3858
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2446
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2306
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2223
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      71
      1175
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe