Työttömyyskö pariutumisen esteenä ?

Työtön mies

Olen 4-kymppinen koulutettu ja jonkin aikaa sitten eronnut mies.

Netissä kuvailmoitus joten kenties ulkonäkö houkuttelee ottamaan yhteyksiä,mutta innostus sitten lopahtaakin työttömyyden käydessä ilmi.

Olisiko jonkinlainen stereotypia tai oletus että 4-kymppisen kuuluisi olla vakivirassa ja suhteellisen varakas tms vastaavaa?

63

3896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse olen vasta 18-vuotias, mut ymmärrän kyl asioista silti ettei ainakaan omasta mielestäni työttömyys saisi mikään este olla.

      Voihan siitä tietty saada kuvan, että kun on työtön niin makais vaan kotona päivät ja että jos seurustelis niin se kumppani saattais joutua maksaan toisenkin kuluja, eli vois pelätä rahojensa puolesta.

      Ja sitten on tietty niitäkin naisia mitkä hakee elättäjiä vaan itelleen.

      Mutta siis no se on sit naisen tyhmyys jos ei tutustu, kyllä ne työttömätki elää siinä missä muutki ja varmasti moni pyrkii töihin mahd. pian. Ja ainahan se työttömyys ei oo ees itsestään kiinni?

      • Työtön mies

        Analysoit naisen vinkkelistä aika hyvin:)

        En ala erittelemään tähän yhteiskunnan tilaa,tiedotusvälineistä kaivelemalla voit itse todeta montako sataa tuhatta ihmistä on työtä vailla tänäkin päivänä.

        Noh se kertoo omaa karua kieltään naisen ajattelusta jos luulee että työttömyys olisi "vain makaamista".Ikävä kyllä,työelämässäkin on tyyppejä jotka harrastavat sairaslomailua yms.

        Harva voi työllistää itsensä joten useimmiten työttömyys ja työllisyys on kiinni työnantajista.


      • reaslisti
        Työtön mies kirjoitti:

        Analysoit naisen vinkkelistä aika hyvin:)

        En ala erittelemään tähän yhteiskunnan tilaa,tiedotusvälineistä kaivelemalla voit itse todeta montako sataa tuhatta ihmistä on työtä vailla tänäkin päivänä.

        Noh se kertoo omaa karua kieltään naisen ajattelusta jos luulee että työttömyys olisi "vain makaamista".Ikävä kyllä,työelämässäkin on tyyppejä jotka harrastavat sairaslomailua yms.

        Harva voi työllistää itsensä joten useimmiten työttömyys ja työllisyys on kiinni työnantajista.

        Jos olisi kaksi suunnilleen samanlaista ihmistä, joista voisit kiinnostua, ja toisella olisi työtä ja toisella ei, kummasta kiinnostuisit enemmän.

        Aika inhimillistä.

        Jos olisi kaksi suunnilleen samanlaista ihmistä, jolla toisella on pienet tulot ja toisella suuret tulot, kummasta kiinnostuisit enemmän.

        Jokseenkin inhimillistä, vaikka karua.

        Sitä vaan, että eikö 18-v. työkyvytön voisi päästä johonkin suojatyöhön.


      • Työtön mies
        reaslisti kirjoitti:

        Jos olisi kaksi suunnilleen samanlaista ihmistä, joista voisit kiinnostua, ja toisella olisi työtä ja toisella ei, kummasta kiinnostuisit enemmän.

        Aika inhimillistä.

        Jos olisi kaksi suunnilleen samanlaista ihmistä, jolla toisella on pienet tulot ja toisella suuret tulot, kummasta kiinnostuisit enemmän.

        Jokseenkin inhimillistä, vaikka karua.

        Sitä vaan, että eikö 18-v. työkyvytön voisi päästä johonkin suojatyöhön.

        En kyllä ole 18-vuotias,enkä myöskään työkyvytön!
        Olen terve 4-kymppinen mies!:)


    • kuuluu (N)

      En voi vastata muiden kuin itseni puolesta.
      Kyllä tuon ikäisen miehen kuuluu vahvasti olla työelämässä. Tottakai ihmisellä voi olla lyhyt työttömyysjakso (esim. 4 vkoa), siinä vaiheessa kun on vaihtamassa työpaikkaa. Mutta muutoin kyllä ihmettelen kovasti mikä on syynä, ettei ihminen (mies tai nainen) ole töissä.

      Jos minä haluan ei-työelämässä olevan, niin silloin otan mukavan näköisen opiskelijan enkä oman ikäistäni, joka kenties ei edes halua jatkossakaan työelämän pariin.

      T: Yrittäjä N pK-seudulta

      • suppara

        Syy voi olla myös että hoitaa lapsia kotona työttömänä, mikä arvokasta ja halpaa kunnalle. Ns. uraihmiset hoidattavat lapsensa edullisesti valtion varoin päiväkodissa.Yksi päivähoitopaikka maksaa n.800e/kk.


      • kuuluu (N)
        suppara kirjoitti:

        Syy voi olla myös että hoitaa lapsia kotona työttömänä, mikä arvokasta ja halpaa kunnalle. Ns. uraihmiset hoidattavat lapsensa edullisesti valtion varoin päiväkodissa.Yksi päivähoitopaikka maksaa n.800e/kk.

        Sinä nyt hivenen eksyit keskustelun aiheesta.
        Nyt puhuttiin naista etsivästä 40-vuotiaasta työttömästä miehestä. Kovin on harvinainen yhdistelmä.

        Arvostan kyllä ihmisiä, jotka tykkäävät olla pitkäänkin kotona lasten kanssa. Toisille sopii ja toisille ei. Aina syynä ei ole raha.


    • Työtön nainen

      Tuo avauksesi voisi olla minun kirjoittamani täysin. Muuttaisin siitä vain sanan "mies", koska olen "nainen".

      Olen samassa tilanteessa. Minusta oltiin kiinnostuneita siihen asti kunnes kerroin olevani työtön, eli yleensä tämä asia tuli esille viimeistään viiden viestin jälkeen.

      Minä en ihmettele sinun työttömyyttäsi ollenkaan. Sen sijaan ihmettelen muutamia valehtelevia työttömiä, jotka kertovat olevansa yrittäjiä ja ties mitä.

      Sen verran minä häpeän työttömyyttäni, että en sitä osiota profiilistani täyttänyt ollenkaan, mutta kun minulta kysyttiin työstäni niin kerroin mitä olen tehnyt työkseni ja mikä on tämänhetkinen tilanteeni.

      Kyllä se työttömyys on pariutumisen este. Ja olen aika katkera siitä, että niin on. Ihmiset kuvittelevat, että työtön on passiivinen, alkoholiongelmainen, psyykeongelmainen, etsii elättäjää jne.

      Minä vedin profiilini pois kokonaan. Sittemmin laadin vain tynkäprofiilin, jossa ei ole minusta mitään muuta kuin pakolliset tiedot, jotta pääsisin kuitenkin selailemaan profiileita, jos vaikka löytyisi joku, joka vaikuttaisi olevan samalla ajatuspituudella minun kanssani ja jolle työttömyyteni ei ole este.

      Voisi etsiä niitä positiivisia asioita työttömyydestä. Kenties työttömällä olisi enemmän aikaa rakenta parisuhdetta jne.

      Olen velaton, asun omakotitalossa, minulla on kaikki mitä tarvitsen materiaalisesti. Nostan työttömyyskorvausta, mutta en muita sosiaalietuisuuksia. Harrastan asioita, jotka eivät tule kalliiksi ja opiskelen uuteen ammattiin. Olen yksinäinen, se on ainoa särö idyllissäni.

      Olen kirjoitellut ja puhunut puhelimessa useiden mielenkiintoisten, mukavien miesten kanssa, mutta työttömyyteni nousee aina esteeksi tuttavuuden jatkumiselle ja tapaamisille. Ja asun aika syrjäisessä paikassam joten sekin lienee jonkinlainen ongelma, koska itse en ole ainakaan tällä hetkellä valmis muuttamaan maaseudun ihanasta rauhasta kaupunkeihin - niinpä, siis niihin paikkoihin, joissa töitä saattaisi olla tarjon tai sitten ei.

      Voisin tietysti laittaa ammatikseni opiskelija, mutta sehän on kuitenkin sama kuin "työtön"...

      • niin minäkin

        olen huomannut joskus itsekin saman asian,ei työttömyys tee ihmisestä sen huonompaa...


      • ei yksin, mutta yksinäinen

        Onhan paljon kiinni ihmisen omasta asenteesta, kuinka tilanteeseensa suhtautuu.

        Mulla on aika korkea moraali sen suhteen, että mitä voin itselleni vaatia, koska olen tällä hetkellä "vain" kotona hoitamassa omaa lasta (näinhän sen näkee varsinkin ihmiset, joilla ei omaa lasta ole).
        En ole missään vaiheessa halunnut itselleni "elättäjää", vaan tulen toimeen -vaikka sitten hampaat irvessä...
        Olen hakenut sielunkumppania, joka siis viis välittäisi siitä, mitä teen, kunhan olen oma itseni, ja rakkaus olisi se tärkein juttu...Mutta päädynkin kierteeseen ajattelussani...

        Ailahteleva itsetuntoni (nyt olen mitätöimässä jo omaa arvoani) pitää huolen siitä, että omatuntoni on jatkuvasti koetteilla tilanteesta, ja mietinkin, että miksi miehet ovat kiinnostuneita minusta, vaikka olen työtön?
        Ja päädyn siis seksiin. Eli ei kai minulle muuta "käyttöä" olisikaan.

        Vedin profiilini pois.


      • Työtön mies

        Oli kiva saada yksi myötämielinenkin kommentti ketjuun:) Aivan noinhan se etenee,ei minun viehättävyydessäni mitään vikaa sinänsä ole,mutta kaikki "ansiot" rapisee siinä vaiheessa kun huomataan ettei sitä "pätäkkää" ole.

        Harmikseni voin silti todeta etten kelpais sinullekkaan! Johtuen syystä etten ole velaton saatikka että asuisin ok-talossa.Sinäkin saisit minusta onnenonkijan mielikuvan.


      • Työtön nainen
        Työtön mies kirjoitti:

        Oli kiva saada yksi myötämielinenkin kommentti ketjuun:) Aivan noinhan se etenee,ei minun viehättävyydessäni mitään vikaa sinänsä ole,mutta kaikki "ansiot" rapisee siinä vaiheessa kun huomataan ettei sitä "pätäkkää" ole.

        Harmikseni voin silti todeta etten kelpais sinullekkaan! Johtuen syystä etten ole velaton saatikka että asuisin ok-talossa.Sinäkin saisit minusta onnenonkijan mielikuvan.

        En minä asettanut kriteeriksi sitä, että kumppanini pitäisi olla velaton tai että hänellä täytyisi olla omakotitalo. En myöskään oleta, että olet onnenonkija, koska jos sitä olisit niin et varmasti kertoisi olevasi työtön. Onnenonkijat ovat yleensä "yrittäjiä" tai ainakin valehtelevat olevansa työelämässä. Kunnon pelimies ei ole "työtön". Varmasti olet rehti ja kunnollinen mies.
        Mistäs päin sinä oletkaan...?


      • Työtön mies
        Työtön nainen kirjoitti:

        En minä asettanut kriteeriksi sitä, että kumppanini pitäisi olla velaton tai että hänellä täytyisi olla omakotitalo. En myöskään oleta, että olet onnenonkija, koska jos sitä olisit niin et varmasti kertoisi olevasi työtön. Onnenonkijat ovat yleensä "yrittäjiä" tai ainakin valehtelevat olevansa työelämässä. Kunnon pelimies ei ole "työtön". Varmasti olet rehti ja kunnollinen mies.
        Mistäs päin sinä oletkaan...?

        Olet aika oikeassa suhteeni,olen mielestäni juurikin sellanen kunnon mies olosuhdeiden vuoksi vaan työelämän ulkopuolella.

        Asustelen muuten savossa,tarkemmin sanottuna Kuopiossa.


      • lohduksi tieto

        ettei meitä kaikkia miehiä niinkään paljon vaivaa jos nainen on työtön. Mulle esim. on tärkeämpää se ettei nainen työttömyydestään huolimatta ala rötöstelemään tai ryyppäämään vaan koittaa pitää kaikesta huolimatta itsensä ihmisenä ja osaa arvostaa itseään, tukisin kyllä henkisesti jos alkaa naisella itsetunto valua alaspäin. Työttömyys ei ole Suomessa mikään rikos jonka takia pitäisi kulkea pää alaspäin ja korvat luimussa vaikka käytännössähän se aiheuttaa ihmisille tuollaista reaktiota. Jatkuvasti ilmoitetaan uusista irtisanomisista, joka päivä oikeastaan joku firma irtisanoo, siksi on turhaa leimata työttömät luusereiksi joista ei ole mihinkään (vaikka eräs aiemmin vastannut kenties niin halusi viestittää). Työttömätkin on ihmisiä.


      • nostaa päänsä
        lohduksi tieto kirjoitti:

        ettei meitä kaikkia miehiä niinkään paljon vaivaa jos nainen on työtön. Mulle esim. on tärkeämpää se ettei nainen työttömyydestään huolimatta ala rötöstelemään tai ryyppäämään vaan koittaa pitää kaikesta huolimatta itsensä ihmisenä ja osaa arvostaa itseään, tukisin kyllä henkisesti jos alkaa naisella itsetunto valua alaspäin. Työttömyys ei ole Suomessa mikään rikos jonka takia pitäisi kulkea pää alaspäin ja korvat luimussa vaikka käytännössähän se aiheuttaa ihmisille tuollaista reaktiota. Jatkuvasti ilmoitetaan uusista irtisanomisista, joka päivä oikeastaan joku firma irtisanoo, siksi on turhaa leimata työttömät luusereiksi joista ei ole mihinkään (vaikka eräs aiemmin vastannut kenties niin halusi viestittää). Työttömätkin on ihmisiä.

        Kiitos :)

        t. eräs kuopiolainen...


      • Työtön mies
        nostaa päänsä kirjoitti:

        Kiitos :)

        t. eräs kuopiolainen...

        Voisimme kenties vaihtaa kokemuksia keskenämme?


      • ihmettä
        ei yksin, mutta yksinäinen kirjoitti:

        Onhan paljon kiinni ihmisen omasta asenteesta, kuinka tilanteeseensa suhtautuu.

        Mulla on aika korkea moraali sen suhteen, että mitä voin itselleni vaatia, koska olen tällä hetkellä "vain" kotona hoitamassa omaa lasta (näinhän sen näkee varsinkin ihmiset, joilla ei omaa lasta ole).
        En ole missään vaiheessa halunnut itselleni "elättäjää", vaan tulen toimeen -vaikka sitten hampaat irvessä...
        Olen hakenut sielunkumppania, joka siis viis välittäisi siitä, mitä teen, kunhan olen oma itseni, ja rakkaus olisi se tärkein juttu...Mutta päädynkin kierteeseen ajattelussani...

        Ailahteleva itsetuntoni (nyt olen mitätöimässä jo omaa arvoani) pitää huolen siitä, että omatuntoni on jatkuvasti koetteilla tilanteesta, ja mietinkin, että miksi miehet ovat kiinnostuneita minusta, vaikka olen työtön?
        Ja päädyn siis seksiin. Eli ei kai minulle muuta "käyttöä" olisikaan.

        Vedin profiilini pois.

        "miksi miehet ovat kiinnostuneita minusta, vaikka olen työtön? "

        Tuli vain mieleen, että mistä miehet olisivat kiinnostuneita sinusta jos olisit töissä?


      • kotoisin"
        ihmettä kirjoitti:

        "miksi miehet ovat kiinnostuneita minusta, vaikka olen työtön? "

        Tuli vain mieleen, että mistä miehet olisivat kiinnostuneita sinusta jos olisit töissä?

        ...siitä, että olisin "kunniallinen kansalainen", enkä tavallisen ajattelijan mukaan lusmoilija ja pelkkä sylkykuppi.

        Ja työssä ollessa saa muutenkin virtaa erilailla; se näkyy olemuksessa positiivisuutena. Nyt en voi pitää toiveita yllä...

        Mutta eihän minun tarvitse tätä selitellä.
        Työtön mikä työtön.


      • aika moni
        Työtön mies kirjoitti:

        Voisimme kenties vaihtaa kokemuksia keskenämme?

        En ole Hän, jonka kanssa vaihdoit ajatuksia aiemmin.

        Huomasin vain, että kuopiolainen mies puhuu, ja kiittelen noista ajatuksistasi, joita meille työttömille osoitat.


      • Työtön mies
        aika moni kirjoitti:

        En ole Hän, jonka kanssa vaihdoit ajatuksia aiemmin.

        Huomasin vain, että kuopiolainen mies puhuu, ja kiittelen noista ajatuksistasi, joita meille työttömille osoitat.

        Et ole sama persoona mutta silti....kiva kun ajatukseni kelpasivat:)


      • tarkoitus?
        Työtön mies kirjoitti:

        Voisimme kenties vaihtaa kokemuksia keskenämme?

        ...Sainkin kerran hyvin "kannustavan" viestin eräältä mieheltä tuolla treffeillä, että ´seuraavan kerran, kun menet sinne sosiaalitoimeen kerjuulle, niin katseleppa ympärillesi -siellä voi olla kaltaisiasi vapaita miehiä´. Ja sitten silmänisku... :(


      • Mar
        Työtön nainen kirjoitti:

        En minä asettanut kriteeriksi sitä, että kumppanini pitäisi olla velaton tai että hänellä täytyisi olla omakotitalo. En myöskään oleta, että olet onnenonkija, koska jos sitä olisit niin et varmasti kertoisi olevasi työtön. Onnenonkijat ovat yleensä "yrittäjiä" tai ainakin valehtelevat olevansa työelämässä. Kunnon pelimies ei ole "työtön". Varmasti olet rehti ja kunnollinen mies.
        Mistäs päin sinä oletkaan...?

        Samaan ongelmaan olen mieki törmänny,kaikki menee hyvin siihen saakka kunnes kerron olevani työtön ja vaikka Suomessa on paljon työttömiä,niin täällä niihin ei törmää.En hae itelleni elättäjää vaan ystävää,kaveria,ehkäpä rakastettua.


    • likymppisenä,

      vapaana naisena, jonka lapset elävät itsenäistä elämää,
      en hae työttömän miehen seuraa.
      Se ei tietysti sulje pois sitä ettenkö live-maailmassa ihastuisi em. mieheen.
      Työttömyys ei tee kenestäkään huonompaa ihmistä mutta melko varmasti rajoittaa vapaa-ajan viettoa.
      Haluan matkustella lomillani, syödä satunnaisesti hyvässä ravintolassa, kaydä konserteissa ja näyttelyissä.
      En oleta kumppanini maksaman kustannuksiani mutta en myöskään ole valmis kustantamaan hänen kulujaan.

      • työtön----

        ja vapaa ja velaton. En ole silti tinkinyt elämänlaadustani. Oletko miettinyt, että työttömälläkin voi olla varallisuutta sen verran, että pääsee toteuttamaan haaveitaan? Itse tein
        ratkaisun muutama vuosi sitten. Jättäydyin työ-
        elämästä pois vapaaehtoisesti. Sijoitin rahani
        ja elän "omillani". En ole rikas, en köyhä, mutta
        elintasoni on varmasti samaa luokkaa taloudellisessa
        mielessä kuin keskituloisen työssäkäyvän.

        Tuossa olemme samalla linjalla: en minäkään ole
        valmis kustantamaan kenekään kuluja, mutta en
        liioin odota enkä edes halua että kukaan maksaa
        minun kulujani.

        Ikävä asia se, että monet kuvittelevat työttömien
        lusmuilevan toisten kustannuksella. Minä "lusmuilen" mutta omalla kustannuksellani.


      • ka moni
        työtön---- kirjoitti:

        ja vapaa ja velaton. En ole silti tinkinyt elämänlaadustani. Oletko miettinyt, että työttömälläkin voi olla varallisuutta sen verran, että pääsee toteuttamaan haaveitaan? Itse tein
        ratkaisun muutama vuosi sitten. Jättäydyin työ-
        elämästä pois vapaaehtoisesti. Sijoitin rahani
        ja elän "omillani". En ole rikas, en köyhä, mutta
        elintasoni on varmasti samaa luokkaa taloudellisessa
        mielessä kuin keskituloisen työssäkäyvän.

        Tuossa olemme samalla linjalla: en minäkään ole
        valmis kustantamaan kenekään kuluja, mutta en
        liioin odota enkä edes halua että kukaan maksaa
        minun kulujani.

        Ikävä asia se, että monet kuvittelevat työttömien
        lusmuilevan toisten kustannuksella. Minä "lusmuilen" mutta omalla kustannuksellani.

        työtön mielestäsi on kaltaisesi?
        Suurin osa työttömistä kuitenkin elää nippa nappa köyhyysrajan tuntumassa.
        On eri asia suunnitellusti jäädä työelämästä pois kuin olla työtön.
        Miksi edes käyttää termiä työtön jos/kun on kysymys vapaaehtoisesta ja vakavaraisesta elämäntavasta ilman palkkatyötä.


      • mutta...
        ka moni kirjoitti:

        työtön mielestäsi on kaltaisesi?
        Suurin osa työttömistä kuitenkin elää nippa nappa köyhyysrajan tuntumassa.
        On eri asia suunnitellusti jäädä työelämästä pois kuin olla työtön.
        Miksi edes käyttää termiä työtön jos/kun on kysymys vapaaehtoisesta ja vakavaraisesta elämäntavasta ilman palkkatyötä.

        mitä muutakaan nimikettä voisin käyttää esim. Suomi24treffeillä kuin työtön? Katsohan sieltä valikosta; eipä löydy vaihtoehdoksi muuta kuin jättää täyttämättä ko. kohta. Se ei ole ongelma, mutta sen sijaan ongelmaksi muodostuu se miten kertoa deittikumppanille asiasta. Herkästi tulee väärinkäsityksiä.


      • rovaikuttaminen
        mutta... kirjoitti:

        mitä muutakaan nimikettä voisin käyttää esim. Suomi24treffeillä kuin työtön? Katsohan sieltä valikosta; eipä löydy vaihtoehdoksi muuta kuin jättää täyttämättä ko. kohta. Se ei ole ongelma, mutta sen sijaan ongelmaksi muodostuu se miten kertoa deittikumppanille asiasta. Herkästi tulee väärinkäsityksiä.

        on tärkeää ihmissuhteissa,
        eikö?


      • tässä...
        rovaikuttaminen kirjoitti:

        on tärkeää ihmissuhteissa,
        eikö?

        ...nyt harrastetaan kun vuoronperään kirjoitellaan.


      • bcbcbcb
        työtön---- kirjoitti:

        ja vapaa ja velaton. En ole silti tinkinyt elämänlaadustani. Oletko miettinyt, että työttömälläkin voi olla varallisuutta sen verran, että pääsee toteuttamaan haaveitaan? Itse tein
        ratkaisun muutama vuosi sitten. Jättäydyin työ-
        elämästä pois vapaaehtoisesti. Sijoitin rahani
        ja elän "omillani". En ole rikas, en köyhä, mutta
        elintasoni on varmasti samaa luokkaa taloudellisessa
        mielessä kuin keskituloisen työssäkäyvän.

        Tuossa olemme samalla linjalla: en minäkään ole
        valmis kustantamaan kenekään kuluja, mutta en
        liioin odota enkä edes halua että kukaan maksaa
        minun kulujani.

        Ikävä asia se, että monet kuvittelevat työttömien
        lusmuilevan toisten kustannuksella. Minä "lusmuilen" mutta omalla kustannuksellani.

        Voisit käyttää nimitystä "sijoittaja".


      • ma onnistuu
        tässä... kirjoitti:

        ...nyt harrastetaan kun vuoronperään kirjoitellaan.

        myös niiden
        sinussa kiinnostusta herättävien naisten kanssa nettitreffeissä.


      • Olen hetero,
        ma onnistuu kirjoitti:

        myös niiden
        sinussa kiinnostusta herättävien naisten kanssa nettitreffeissä.

        joten en ole kiinnostunut etsimään naisseuraa.


    • saman kokenut minäkin

      Olen itse huomannut saman, kun olen laittanut rehellisesti profiilini työtön miehet karsastavat. Kun taas en laita kyseiseen kohtaan mitään kiinnostuneita riittää. Olen kuitenkin huomannut, että treffeissä on paljon työttömiä, eivät vaan laita siitä mainintaa profiiliinsa.

    • näin se on....

      15 vuoden kokemus työttömästä miehestä, joka sai luottotiedot kuntoon ihan vain minun sinisilmäisyyteni ansiosta. Sitten kun-lupauksia oli paljon.

      Olen pahoillani, yksi mätä omena pilaa koko korin ja näin olen oppinut, että työttömän kanssa en enää halua yhteiseloa...jos kenenkään muunkaan kanssa....

    • työttömyys este

      ainakaan minulle. Jos mies on muuten kunnollinen ja mukava ja kiltti, niin heti ottaisin omakseni. Mukavaahan se yhteiselo olisi, kun mies ehtisi tehdä kaikenlaisia hommia sillä aikaa, kun minä olisin työssä. Ja aikaa riittäisi vielä minullekin.

      • Työtön mies

        Oletpa esimerkillinen nainen!


    • Rikas mies

      naisen työttömyys ei ole pariutumisen este ainakaan mulle koska raha ei ole minulle enää mikään itseisarvo. Sitäpaitsi työttömmällä on enemmän aikaa tehdä kaikkea kuten matkustella jne. jota uraohjusnaisella ei ole. Olen sijoittanut omaisuuteni ja nyt ainakin vaan nautin elämästä ilman työn ja yrityksen aiheuttamaa stressiä ja kiirettä. Jotain bisnestä alan varmaankin tekemään taas jossain välissä kyllä sen verran yrittäjä henkinen olen kumminkin mutta en ainakaan nyt ainakaan vähän aikaan. Eli työtön nainen käy hyvin pystyn kyllä elättämään molemmat. Naisen luonne ja ulkonäkö vaikuttavat mutta ei työllisyys tai työttömyys.

      • Työtön mies

        Vanhakantaisessa yhteiskunnassamme asia onkin juuri noin: rikas mies ja köyhä nainen!

        Toisinpäin ei vaan toimi.Mies ei saa olla köyhä eikä varsinkaan työtön.


    • Tiedän vallan vähän työttömien maailmasta, mutta vastan nyt omen käsityksieni pohjalta.
      Työttömänä passivoituu. Jää tuleen makamaan pariksi vuodeksi, niin kohta ei haluakaan takaisin työelämään.
      Työttömyys nakertaa itsetuntoa. Varsinkin jos hakee paikkaa toisensa perään, eikä siltikään saa mitään.
      Raha on aina juttu, ja onhan sekin jotain jos ei voikaan maksattaa ravintola/museo/konserttilaskuja miehellä.
      Oma turvallisuus on yksi seikka. Naiset ajattelee että oma tulevaisuus on turvattu vakaavaraisella miehellä. Ukko elättää jos itse on ilman työtä joitakin vuosia. "Kyllä mies on se joka leivän tuo".
      Ennenkaikkea status ratkaisee. Netissä ihmiset on tavattoman pinnallisia, ja saattaa lempata heti ensimmäisen kauneusvirheen takia.
      Summa sumarum. Pitkäaikaistyötöntä en ota, lyhytaikaiset työttömyydet on meidän pätkätyöaikakautena enemmän käytäntö kun poikkeus.

      • Työtön mies

        Mitenkä sitten ku mulla jo vuosi alkaa olla edellisestä työpätkästä ja SILTI tahdon työelämään? Olenko jotenkin poikkeus?


      • voi toki olla monesta..
        Työtön mies kirjoitti:

        Mitenkä sitten ku mulla jo vuosi alkaa olla edellisestä työpätkästä ja SILTI tahdon työelämään? Olenko jotenkin poikkeus?

        ...syystä, mutta kyllä se itsellä on varmasti esteenä...

        Kun katselee ja kuuntelee tiedotusvälineitä, niin kyllähän työtä löytyy, se on sitten eri asia mikä kiinnostaa ja mikä ei, vai onko se sitten sitä, ettei oma ego anna periksi mennä johonkin ns. alempiarvoiseen duuniin, kun mitä koulutus on.

        Joka tapauksessa itse kun kuulun ehkä ylempien tulotasojen ihmisiin, niin onhan se vaan yksinkertainen tosiasia, et työtön puolisoksi..hmmm, kuulostaa kaukaiselta asialta.....ikäväkyllä


      • edelliseen.....
        voi toki olla monesta.. kirjoitti:

        ...syystä, mutta kyllä se itsellä on varmasti esteenä...

        Kun katselee ja kuuntelee tiedotusvälineitä, niin kyllähän työtä löytyy, se on sitten eri asia mikä kiinnostaa ja mikä ei, vai onko se sitten sitä, ettei oma ego anna periksi mennä johonkin ns. alempiarvoiseen duuniin, kun mitä koulutus on.

        Joka tapauksessa itse kun kuulun ehkä ylempien tulotasojen ihmisiin, niin onhan se vaan yksinkertainen tosiasia, et työtön puolisoksi..hmmm, kuulostaa kaukaiselta asialta.....ikäväkyllä

        toki ikäkin vaikuttaa asiaan, itse kuulun alkuperäisen kirjoittajan ikäisiin.


      • ei....
        voi toki olla monesta.. kirjoitti:

        ...syystä, mutta kyllä se itsellä on varmasti esteenä...

        Kun katselee ja kuuntelee tiedotusvälineitä, niin kyllähän työtä löytyy, se on sitten eri asia mikä kiinnostaa ja mikä ei, vai onko se sitten sitä, ettei oma ego anna periksi mennä johonkin ns. alempiarvoiseen duuniin, kun mitä koulutus on.

        Joka tapauksessa itse kun kuulun ehkä ylempien tulotasojen ihmisiin, niin onhan se vaan yksinkertainen tosiasia, et työtön puolisoksi..hmmm, kuulostaa kaukaiselta asialta.....ikäväkyllä

        Korkeakoulutettua huolita duunaritason tehtäviin (ainakin jos omaa työkokemusta), oli haluja tai ei. Puhelinmarkkinointiin luultavasti kelpaavat kaikki eikä tarvita minkäänlaista erikoisosaamista. Itse olen aikanani työskennellyt työttömien akateemisten kanssa ja ei voi muuta kuin taivastella suomalaisen koulutuspolitiikan järjettömyyttä.


      • Työtön mies
        voi toki olla monesta.. kirjoitti:

        ...syystä, mutta kyllä se itsellä on varmasti esteenä...

        Kun katselee ja kuuntelee tiedotusvälineitä, niin kyllähän työtä löytyy, se on sitten eri asia mikä kiinnostaa ja mikä ei, vai onko se sitten sitä, ettei oma ego anna periksi mennä johonkin ns. alempiarvoiseen duuniin, kun mitä koulutus on.

        Joka tapauksessa itse kun kuulun ehkä ylempien tulotasojen ihmisiin, niin onhan se vaan yksinkertainen tosiasia, et työtön puolisoksi..hmmm, kuulostaa kaukaiselta asialta.....ikäväkyllä

        ...kaikki mitä lukee lehdissä tai tulee telkusta ei oo välttämättä totta!!

        Esim. työttömyystilastoja kaunistellaan! Tilastokeskuksen lukuihin ei oo luottamista.
        Siellä lasketaan työlliseksi sellainenkin joka tekee vain yhden tunnin viikossa työtä!

        Ainoa luotettava lähde on Työministeriö ja sielläkin luvut hajautettuna eli pitää osata summata työvoimakoulutuksessa olevat sekä työelämävalmennuksessa olevat varsinaiseen työttömien lukumäärään.

        Tää "työvoimapula" on pitkälti työnantajien propagandaa jotta työttömyyteen syyllisiksi saataisiin työttömät itse eivätkä työnantajat.
        Työhaluttomaksi leimaaminen sisältyy samaan asiaan.


      • osua ja upota!!
        Työtön mies kirjoitti:

        ...kaikki mitä lukee lehdissä tai tulee telkusta ei oo välttämättä totta!!

        Esim. työttömyystilastoja kaunistellaan! Tilastokeskuksen lukuihin ei oo luottamista.
        Siellä lasketaan työlliseksi sellainenkin joka tekee vain yhden tunnin viikossa työtä!

        Ainoa luotettava lähde on Työministeriö ja sielläkin luvut hajautettuna eli pitää osata summata työvoimakoulutuksessa olevat sekä työelämävalmennuksessa olevat varsinaiseen työttömien lukumäärään.

        Tää "työvoimapula" on pitkälti työnantajien propagandaa jotta työttömyyteen syyllisiksi saataisiin työttömät itse eivätkä työnantajat.
        Työhaluttomaksi leimaaminen sisältyy samaan asiaan.

        Jokaiselle joka töitä haluaa tehdä löytyy töitä aivan takuu varmasti!!

        Mistä aiemminkin sanoin, niin on eri asia mikä kiinnostaa mikä ei, tai sitten se mihin tyytyy.


      • olet_
        osua ja upota!! kirjoitti:

        Jokaiselle joka töitä haluaa tehdä löytyy töitä aivan takuu varmasti!!

        Mistä aiemminkin sanoin, niin on eri asia mikä kiinnostaa mikä ei, tai sitten se mihin tyytyy.

        joskus työtön ja toteat tuon saman asian silloin!


      • samaa tuolle
        olet_ kirjoitti:

        joskus työtön ja toteat tuon saman asian silloin!

        joka tuossa edempänä kirjoitti että kaikille töitä löytyy ja ilmeisimmin vähätteli työttömiä, niin toivon että hän ite joutuisi joskus vielä työttömäksi. Vain toinen työttömyyttä kokenut voi ymmärtää toista työtöntä.

        Nimim. itsekin työttömyyttä kokenut ja siksi asiaa ymmärtävä.


      • paljon siitä,
        voi toki olla monesta.. kirjoitti:

        ...syystä, mutta kyllä se itsellä on varmasti esteenä...

        Kun katselee ja kuuntelee tiedotusvälineitä, niin kyllähän työtä löytyy, se on sitten eri asia mikä kiinnostaa ja mikä ei, vai onko se sitten sitä, ettei oma ego anna periksi mennä johonkin ns. alempiarvoiseen duuniin, kun mitä koulutus on.

        Joka tapauksessa itse kun kuulun ehkä ylempien tulotasojen ihmisiin, niin onhan se vaan yksinkertainen tosiasia, et työtön puolisoksi..hmmm, kuulostaa kaukaiselta asialta.....ikäväkyllä

        missä sattuu asumaan. Pääkaupunkiseudulta kyllä varmasti löytyy töitä, mutta jossain muualla tilanne voi olla ihan toinen, ja kaikki eivät halua tai voikaan muutta työn perässä, varsinkin kun pääkaupunkiseudulla asuminen on niin kallistakin. Mieti vaikka Kemijärven yms. tilannetta. Eipäs siis olla näin yksisilmäisiä ja naiiveja, kiitos!


      • "se aiempi"
        paljon siitä, kirjoitti:

        missä sattuu asumaan. Pääkaupunkiseudulta kyllä varmasti löytyy töitä, mutta jossain muualla tilanne voi olla ihan toinen, ja kaikki eivät halua tai voikaan muutta työn perässä, varsinkin kun pääkaupunkiseudulla asuminen on niin kallistakin. Mieti vaikka Kemijärven yms. tilannetta. Eipäs siis olla näin yksisilmäisiä ja naiiveja, kiitos!

        ..kirjoittaja! Toden totta, en ole elämäni aikana ollut työttömänä kun päivän, silloin edellisen laman aikaan, kun metallimiehenä olin. Joka tapauksessa, olen saanut kotona sellaisen kasvatuksen, että sitä työtä tehdään mitä on tarjolla.
        Ammatteja on ollut sitten monia, tänäpäivänä toimin yrittäjänä ja 17 työntekijää on, et voin todellakin sanoa että kokemusta on sekä työntekijänä, että työnantajana.
        Esimerkkinä koulutuksesta kontra työhön, meillä toimii tavallisessa duunarin työssä tälläkin hetkellä inssi, ihmettelin kyllä haastattelussa että miksi? Kaveri totes että haluaa tehdä töitä. Eipä siinä sitten muukaan auttanut, kun ottaa kaveri töihin. On nyt ollut kolmisen vuotta ja tuntuu olevan hyvin tyytyväinen.

        Joku otti esille Kemijärven tilanteen, on monta muutakin vastaavaa paikkakuntaa Suomessa, jos ei siellä keksi itselleen mitään, niin sitten pitää muuttaa muualle ja on niitä kasvukeskuksia muitakin kun Hesa! Ja kyllä työpaikkoja muuallakin on kun kasvukeskuksissa!

        Että tässä taas lisää mietittävää.


      • töitä välttämättä
        paljon siitä, kirjoitti:

        missä sattuu asumaan. Pääkaupunkiseudulta kyllä varmasti löytyy töitä, mutta jossain muualla tilanne voi olla ihan toinen, ja kaikki eivät halua tai voikaan muutta työn perässä, varsinkin kun pääkaupunkiseudulla asuminen on niin kallistakin. Mieti vaikka Kemijärven yms. tilannetta. Eipäs siis olla näin yksisilmäisiä ja naiiveja, kiitos!

        varsinkin jos haluat jotain muuta kuin luututa lattioita, se nimittäin ei edes sovi kaikille jo ihan fyysisesti. Siivoushomma vaatii pirun hyvää terveyttä, ei saa olla kipeäselkäinen, ei saa olla mitään allergioita ym ja toisekseen, eikös se ole esim. vähän hullua että pistetään toiseen ammattiin ehkä korkeastikin koulutettu ihminen luutuamaan lattioita kun ei muita töitä löydy?


      • nuo jotka
        "se aiempi" kirjoitti:

        ..kirjoittaja! Toden totta, en ole elämäni aikana ollut työttömänä kun päivän, silloin edellisen laman aikaan, kun metallimiehenä olin. Joka tapauksessa, olen saanut kotona sellaisen kasvatuksen, että sitä työtä tehdään mitä on tarjolla.
        Ammatteja on ollut sitten monia, tänäpäivänä toimin yrittäjänä ja 17 työntekijää on, et voin todellakin sanoa että kokemusta on sekä työntekijänä, että työnantajana.
        Esimerkkinä koulutuksesta kontra työhön, meillä toimii tavallisessa duunarin työssä tälläkin hetkellä inssi, ihmettelin kyllä haastattelussa että miksi? Kaveri totes että haluaa tehdä töitä. Eipä siinä sitten muukaan auttanut, kun ottaa kaveri töihin. On nyt ollut kolmisen vuotta ja tuntuu olevan hyvin tyytyväinen.

        Joku otti esille Kemijärven tilanteen, on monta muutakin vastaavaa paikkakuntaa Suomessa, jos ei siellä keksi itselleen mitään, niin sitten pitää muuttaa muualle ja on niitä kasvukeskuksia muitakin kun Hesa! Ja kyllä työpaikkoja muuallakin on kun kasvukeskuksissa!

        Että tässä taas lisää mietittävää.

        esittäytyy yrittäjiksi, on kaikkein suvaitsemattomimpia työttömiä kohtaan ja..

        " niin sitten pitää muuttaa muualle ja on niitä kasvukeskuksia muitakin kun Hesa! Ja kyllä työpaikkoja muuallakin on kun kasvukeskuksissa!"

        Ei sitten mieleesi lainkaan juolahtanut se, että vaikka täällä on jo monikin sanonut saman minkä minä aion sanoa nyt, että kaikilla ei ole mahdollisuutta tai halua muuttaa! Mitäs jos olet vaikka juuri saanut asunnon hankittua ja sitten tulisi käsky muuttaakin tuonne, ala siinä sitten hommaamaan uutta asuntoa, kenties myymään nykyistä jos on omistusasunto jne vain siksi että se duunipaikka on jossain hiien kuusessa.

        Musta tuntuu että näillä "yrittäjillä", joiksi moni nykyään niin muodikkaasti itseään tituleeraa kiitos siitä kepulaisten ja kokkeleiden jotka jaksaa tuota yrittäjä-sanaa jokapaikassa mainostaa ja tulee kohta yökötys, on itsellään realiteetit hukassa!


      • nuo jotka kirjoitti:

        esittäytyy yrittäjiksi, on kaikkein suvaitsemattomimpia työttömiä kohtaan ja..

        " niin sitten pitää muuttaa muualle ja on niitä kasvukeskuksia muitakin kun Hesa! Ja kyllä työpaikkoja muuallakin on kun kasvukeskuksissa!"

        Ei sitten mieleesi lainkaan juolahtanut se, että vaikka täällä on jo monikin sanonut saman minkä minä aion sanoa nyt, että kaikilla ei ole mahdollisuutta tai halua muuttaa! Mitäs jos olet vaikka juuri saanut asunnon hankittua ja sitten tulisi käsky muuttaakin tuonne, ala siinä sitten hommaamaan uutta asuntoa, kenties myymään nykyistä jos on omistusasunto jne vain siksi että se duunipaikka on jossain hiien kuusessa.

        Musta tuntuu että näillä "yrittäjillä", joiksi moni nykyään niin muodikkaasti itseään tituleeraa kiitos siitä kepulaisten ja kokkeleiden jotka jaksaa tuota yrittäjä-sanaa jokapaikassa mainostaa ja tulee kohta yökötys, on itsellään realiteetit hukassa!

        "Musta tuntuu että näillä "yrittäjillä", joiksi moni nykyään niin muodikkaasti itseään tituleeraa kiitos siitä kepulaisten ja kokkeleiden jotka jaksaa tuota yrittäjä-sanaa jokapaikassa mainostaa ja tulee kohta yökötys, on itsellään realiteetit hukassa!"
        Jostakin kumman syystä pienyrittäjät kuvittelevat, että tuolla mantralla, joka tarkoittaa palkat alas,
        olisi jotakin hyötyä heille itselleen.
        Palkkojen laskemisella on seurauksensa, se aiheuttaa koko yhteiskunnassa laskukierteen joka kiihtyy vain.
        Ensimmäisillä laskukierteen kierroksilla, se vaikuttaa pienimpiin yrityksiin velka-asteen mukaan.


      • minun mielipide
        töitä välttämättä kirjoitti:

        varsinkin jos haluat jotain muuta kuin luututa lattioita, se nimittäin ei edes sovi kaikille jo ihan fyysisesti. Siivoushomma vaatii pirun hyvää terveyttä, ei saa olla kipeäselkäinen, ei saa olla mitään allergioita ym ja toisekseen, eikös se ole esim. vähän hullua että pistetään toiseen ammattiin ehkä korkeastikin koulutettu ihminen luutuamaan lattioita kun ei muita töitä löydy?

        Ei se ole hullua jos osoitetaan työpaikka joka ei vastaa koulutusta. Tietysti jos on terveydellisiä esteitä niin silloin ei voi tehdä työtä josta voi aiheutua terveydellistä haittaa. Se on hullua jos yhteiskunta maksaa henkilölle työttömyyskorvausta vaikka hänelle olisi työpaikka tiedossa, vaikka se ei vastaakaan hänen koulutustaan.


      • esim. maisteri
        minun mielipide kirjoitti:

        Ei se ole hullua jos osoitetaan työpaikka joka ei vastaa koulutusta. Tietysti jos on terveydellisiä esteitä niin silloin ei voi tehdä työtä josta voi aiheutua terveydellistä haittaa. Se on hullua jos yhteiskunta maksaa henkilölle työttömyyskorvausta vaikka hänelle olisi työpaikka tiedossa, vaikka se ei vastaakaan hänen koulutustaan.

        suosiolla siivoojaksi? Eiköhän suurin osa kieltäydy, onhan se jo siinäkin mielessä tyhmää ettei koko alaa edes osaa ja hommaan laitetaan joku joka on koulutettu ihan muulle alalle, ja vain siksi että saadaan ko. paikka täytettyä ja tilastoja siivottua.


      • kun muistutit
        nuo jotka kirjoitti:

        esittäytyy yrittäjiksi, on kaikkein suvaitsemattomimpia työttömiä kohtaan ja..

        " niin sitten pitää muuttaa muualle ja on niitä kasvukeskuksia muitakin kun Hesa! Ja kyllä työpaikkoja muuallakin on kun kasvukeskuksissa!"

        Ei sitten mieleesi lainkaan juolahtanut se, että vaikka täällä on jo monikin sanonut saman minkä minä aion sanoa nyt, että kaikilla ei ole mahdollisuutta tai halua muuttaa! Mitäs jos olet vaikka juuri saanut asunnon hankittua ja sitten tulisi käsky muuttaakin tuonne, ala siinä sitten hommaamaan uutta asuntoa, kenties myymään nykyistä jos on omistusasunto jne vain siksi että se duunipaikka on jossain hiien kuusessa.

        Musta tuntuu että näillä "yrittäjillä", joiksi moni nykyään niin muodikkaasti itseään tituleeraa kiitos siitä kepulaisten ja kokkeleiden jotka jaksaa tuota yrittäjä-sanaa jokapaikassa mainostaa ja tulee kohta yökötys, on itsellään realiteetit hukassa!

        Just tuon kaltaisen asenteen takia en ikänä aio palkata työntekijää, vaikka mahdollisuuksia ja tarvetta olisi.


    • kyllä voi

      Voipi olla työttömyys ainakin jonkin asteinen este. Itse en haluaisi enää toistamiseen olla aina se, joka maksaa laskut. Säästöt meni jo kertaalleen :(. Jos löydän miehen, toivoisin, että hän toisi elämääni ei pelkästään henkistä turvaa vaan myös taloudellista turvaa. En nyt tarkoita, että pitäisi kroisos olla vaan joku ihan tavallinen palkka niin kuin itselläni.

      • onkin vaikka

        työtön mutta silti maksaa itse laskunsa? Ei ehkä pystyisi antamaan sulle isoa ok-taloa, kahta autoa ja huvivenettä plus kesähuvilaa mutta ainakin on sen verran suoraselkäinen ettei lypsä naista? Minulle kävisi kunnian päälle lypsää naista ja jopa kieltäytyisin jos nainen haluaisi jeesiä laskujen maksussa. Niin kaunis vaikka onkin se naisen ajatus että haluaa auttaa. Mutta mulla on kunniantuntoni, joskus pitää kieltäytyä avusta.


      • "taas se aiempi"
        onkin vaikka kirjoitti:

        työtön mutta silti maksaa itse laskunsa? Ei ehkä pystyisi antamaan sulle isoa ok-taloa, kahta autoa ja huvivenettä plus kesähuvilaa mutta ainakin on sen verran suoraselkäinen ettei lypsä naista? Minulle kävisi kunnian päälle lypsää naista ja jopa kieltäytyisin jos nainen haluaisi jeesiä laskujen maksussa. Niin kaunis vaikka onkin se naisen ajatus että haluaa auttaa. Mutta mulla on kunniantuntoni, joskus pitää kieltäytyä avusta.

        .....kirjoittaja.

        Vai pitäisi minulla olla suvaitsevaisuutta työttömiä kohtaan...heh heh Täytyy sanoa että en arvosta kaltaisiasi työtä vieroksuvia yhtään.

        Jokaisella on valinnan vapaus asua missä haluaa, olla palkollisena tai yrittäjänä, mutta miksi tarvii vinkua asioista, jos ette halua muuttaa, niin asukaa minun puolestani missä haluatte, mutta älkää valittako.

        Mitä palkkoihin tulee, voin sanoa että minun yrityksessäni maksetaan tehdyn työn perusteella palkka ja meillä pärjää erittäin hyvin kaikki ihmiset, mutta töitä pitää tehdä!


      • kyllä...

        Miksi sitä lompakkoa ollaan heti avaamassa selälleen kun jonkun tapaa. Ilmeisesti se tosiaan on niin, että rakkaus sumentaa muun ajatuskyvyn täydellisesti.


      • vaan...
        kyllä... kirjoitti:

        Miksi sitä lompakkoa ollaan heti avaamassa selälleen kun jonkun tapaa. Ilmeisesti se tosiaan on niin, että rakkaus sumentaa muun ajatuskyvyn täydellisesti.

        Ei se noin ole, vaan aikoinaan aviomies joutui työttömäksi...kyllähän siinä tilanteessa on vedettävä yhtä köyttä!


      • on....
        vaan... kirjoitti:

        Ei se noin ole, vaan aikoinaan aviomies joutui työttömäksi...kyllähän siinä tilanteessa on vedettävä yhtä köyttä!

        Hieman eri juttu ja kyllä siinäkin tapauksessa puolison pitää vetää omat kulunsa minimiin. Ansiosidonnaisella ainakin pärjää ihan omin voimin jos ei kamalasti velkaa ole tullut hankkineeksi.


      • ja huomaan kyllä
        "taas se aiempi" kirjoitti:

        .....kirjoittaja.

        Vai pitäisi minulla olla suvaitsevaisuutta työttömiä kohtaan...heh heh Täytyy sanoa että en arvosta kaltaisiasi työtä vieroksuvia yhtään.

        Jokaisella on valinnan vapaus asua missä haluaa, olla palkollisena tai yrittäjänä, mutta miksi tarvii vinkua asioista, jos ette halua muuttaa, niin asukaa minun puolestani missä haluatte, mutta älkää valittako.

        Mitä palkkoihin tulee, voin sanoa että minun yrityksessäni maksetaan tehdyn työn perusteella palkka ja meillä pärjää erittäin hyvin kaikki ihmiset, mutta töitä pitää tehdä!

        sun ylimielisen asenteesi. Ensinnäkään en ole työtävieroksuva mutta ennakkoluulosi osoittaa että et ole ihmisenä yhtään mitään, siksi toisekseen, kuka sanoi että olisin itse työtön?? Sanoin nuo asiat hypoteettisena juttuna (JOS OLISIN TYÖTÖN, en sanonut että OLEN työtön).

        "Vai pitäisi minulla olla suvaitsevaisuutta työttömiä kohtaan...heh heh Täytyy sanoa että en arvosta kaltaisiasi työtä vieroksuvia yhtään."

        Mutta näköjään näillä itseään täynnä olevilla pienyrittäjillä joita vaalilupauksissa niin kovasti ylistetään, on mennyt ns. kusi hattuun.

        "Jokaisella on valinnan vapaus asua missä haluaa, olla palkollisena tai yrittäjänä, mutta miksi tarvii vinkua asioista, jos ette halua muuttaa, niin asukaa minun puolestani missä haluatte, mutta älkää valittako."

        Tässä on kysymys siitä että juuri te, hallituksen äänitorvet, vingutte itse! Mutta kuten hallitus, niin myös te äänitorvet osaatte kääntää asiat toisiksi kuin mitä on tarkoitettu.


      • noin pitää mennä
        vaan... kirjoitti:

        Ei se noin ole, vaan aikoinaan aviomies joutui työttömäksi...kyllähän siinä tilanteessa on vedettävä yhtä köyttä!

        eli ei hyljätä sitä puolisoa tai elämänkumppania vastoinkäymisissä! Tuollaisia pariskuntia pitäisi olla enemmän niin avio- ja avoero ym. parisuhde-erot vähenisi. Ihan aidosti olen sitä mieltä että sulla on hieno ajatus tuossa.


    • että mies olisi kotona.

      Olisi töiden jälkeen kiva tulla puhtaaseen kotiin. Kahvi olisi keitettynä valmiiksi. Kauppa-asiat hoidettu ja ruokakin valmiina. Pyykitkin pestynä. Jäisi sitten enemmän aikaa toisillemme iltaisin, kun mies hoitaa päivällä kodin kaikki askareet, sillävälin kun minä olen töissä. Yleensähän kahden työssäkäyvän suhteessa ei jää illalla aikaa kuherteluun, kun se toinen, yleensä nainen, alkaa työpäivän jälkeen tehdä noita em. asioita.

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      184
      4065
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      210
      2041
    3. 133
      1607
    4. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      66
      1273
    5. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      60
      994
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      75
      979
    7. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      162
      937
    8. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      54
      922
    9. Mies, tunnistatko minut tästä

      🙋 Nainen, järkevä, mukava ja kiltti?
      Ikävä
      77
      895
    10. Tule mukaan

      Sanoisin sinulle jos uskaltaisin. Kertoisin miten kaipuu täyttää minut päivisin ja öisin huudollaan. Se huuto kaikuu sis
      Ikävä
      39
      894
    Aihe