Romanialainen mies

Tyttö-79

Olen tavannut romanialaisen miehen ja olen aivan suunnattoman ihastunut häneen. En tunne häntä vielä kauhean hyvin ja romanialaisten kulttuurista en tiedä mitään. Onko täällä joku joka tietäisi? Joku joka seurustelee romanialaisen kanssa? Olisi kiva saada vähän tietoa:)

38

8547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romanialaisista

      Suurin osa väestöstä on etnisesti romanialaisista, mutta maassa on myös unkarilainen ja romanivähemmistö. Väestönosien välillä on jännitteitä. Lähes 90% on kreikkalaiskatolisia. Romanian kieli on sukua latinalle.
      Romania on äskettäin liittynyt EU:hun. Sitä vaivaa edelleen ankara köyhyys ja korruptio. Demokratiaa vasta harjoitellaan Ceaucescun diktaattoriaikojen jälkeen. Suomeen verrattuna maa on "vanhanaikainen". Meno siellä on samantapaista kuin Suomessa 50 vuotta sitten.
      Tunnetuin romanialainen lienee Dracula!

      • Pelotta

        Hei! Its cool that you found your way here and told some truths about 'real' Romanians.
        I would like to hear something about your life in Finland, of course only if you wanna tell. Do you like it here? How does people react when they find out you are from Romania?

        And your english isnt that bad, actually it is quite nice.


      • Pelotta

        Thats bullshit! How can you say anything about someones future? My fiance, who is BTW from Romania is doing so well in his life, and he will have so bright future. Romanians which I know are so nice, loving, loyal and awesome people.

        Jos maailmassa ei olisi kateutta, olisi maailmamme täynnä rakkautta.


    • pomppula

      tyttö-79 laita mulle meiliä.

    • hfy

      Hei,

      en ole koskaan seurustellut romanialaisen kanssa, mutta olen viettänyt melko paljon aikaa maassa. Käsitykseni mukaan romanialaiset miehet ovat äärimmäisen kohteliaita ja miellyttäviä (usein myös mielettömän komeita), mutta heidän naiskäsityksnsä on melkolailla vanhahtava. Vaimo vastaa perheessä usein kaikesta, hoitaa kodin ja lapset, tekee ruuat, siivoaa jne. Lisäksi täytyy olla miehen uran tukena. Äitiysloma on Romaniassa 2 vuotta, eli ihan lainsäädännölläkin tuetaan perinteisiä sukupuolirooleja.
      Oman kokemukseni mukaan jakaisin romanialaiset karkeasti kahteen luokkaan; äärettömän uskonnollisiin, luotettaviin ja vieraanvaraisiin ihmisiin, ja tylyihin, ahneisiin, epärehellisiin niljakkeisiin. Toivottavasti aarteesi kuuluu ensinmainittuun ryhmään. Jos näin on, saat varmasti kutsun hänen kotiinsa pian. Jos koti on Romaniassa, varaudu siihen että kodit ovat paljon köyhempiä kuin meillä. Esim. hyvän ystäväni kotona on vain ulkohuussi, pihassa on kaikenkirjavaa elukkaa ja perille pääsee vain kuoppaista hiekkatietä pitkin.
      Ole varovainen etet päädy rappuseksi heilasi elintasokiipeilylle. Parhaassa tapauksessa saat kuitekin ihastuttavan puolison, joten liian kyyniseksi ei kannata heittäytyä.

      • pomppula

        kommentti hfy. kiva nähdä noin asiallista kirjoitusta tällä palstalla, kovin usein tuntuu menevän jutut asiattomuuksiin.

        Missä päin Romaniaa olet käynyt? Itse olin n. kk takaperin kymmenisen päivää Bukarestissa ja 1 pvä käytiin tutustumassa myös ihanaan Brasoviin.

        Ihmisiä on niin moneen junaan, itse olen kai kuitenkin tavannut suhteellisen poikkeuksellisen yksilön tuosta kauniista ja köyhästä maasta.


      • Romanialaiset miehet ovat aivan järjettömän komeita. Sekoitus lattaria ja slaavia näyttää todella hyvältä! Siellä miehiä katsellessa kyllä silmä lepäsi, ei voi muuta sanoa.
        Myös naiset olivat hyvin näyttäviä.
        Pakko kyllä päästä Romaniaan uudestaan. Ei siis miesten takia, vaan ihan muuten vaan, kun oli kyllä niin kiva maa mielestäni, vaikka yleensä tunnen oloni epämukavaksi "köyhissä maissa". Ihmiset todellakin hyvin ystävällisiä ja avuliaita. Ainut järkyttävä asia oli kerjäläislasten määrä, se oli hyvin surullista katsottavaa... Taisivat olla lähinnä romanilapsia.


      • Anonyymi

        Olen pari kertaa nyt tavannut romanialaisen miehen. Hän vasta opettelee suomea koulussa,käy töissä. Hänellä todella siisti koti. Lahjoja antanut ja tehnyt ruokaa minulle ja käyty ravintolassa. Kutsuu minua jo tyttöystäväksi. Itseä hämnentää tämä kaikki. Aiemmin olen seurustellut ja ei silloin tämmöistä hienoa käytöstä miehillä ole ollut. Nautin tästä,mutta samalla vähän hämmentää. Onko tämä aitoa?


    • StolenSeason

      No mulla on tähän mennessä kolmisen vuotta kokemusta romanialaisesta miehestä ja en nyt sen kummempaa kulttuurista eroa ole huomannut. Olen samaa mieltä edellisten kanssa, että Romaniasta tosiaan löytyy kieroja ihmisiä ja sitten niitä toisenlaisia, mutta en jakaisi sitä välttämättä uskonnollisuuden mukaan. Maassa on köyhyyttä, lahjontaa, rikollisuutta sun muuta ja niinpä kansalaisen eivät yhtä sinisilmäisiä kuin ihmiset täällä. Mies ihmetteleekin suomalaisten sinisilmäisyyttä ja esimerkiksi sitä, miksi ihmeessä ihmiset antavat kerjäläisille rahaa.

      Et siis välttämättä ole tekemässä huonoa valintaa, mutta varovaisuuteen kehotan joka tapauksessa kuten aina uuden ihmisen kanssa. Jos haluat tietää jotakin lisää tai muuten vain vaihtaa ajatuksia, niin sehän vain käy:)

      • pomppula

        StolenSeason ja hfy myös, ois kiva jutella teidän kanssa lisää! eli se osoite on [email protected]


      • Unkarilaisen heila
        pomppula kirjoitti:

        StolenSeason ja hfy myös, ois kiva jutella teidän kanssa lisää! eli se osoite on [email protected]

        Minuakin kiinnostaisi tietää jotain romanialaisesta kulttuurista ja tavoista yms. Itsellä syynä ei kuitenkaan ole mikään suhde vaan se, että olen lähdössä Romaniaan vaihtoon ensi syyslukukaudeksi. Olen menossa länsipuolelle maata. Ongelmana tosiaan on, että aika vähän kongreettista tietoa kultturista ja semmoisista sanattomista säännöistä on missään. Itse en ole koskaan Romaniassa käynyt ja vähän jänskättää mennä -positiivisessa mielessä :) Etenkin kiinostaisi tietää ihan perusasioita, että kuinka helposti Romanian ja Unkarin välisen rajan voi ylittää, eikai visa aiheuta mitään rajoituksia (oleskelen yli kolme kk)? Ja millainen hintataso siellä oikeasti on. Kuvista päätellen monissa paikoissa on tosi kaunista ja on yritetty uudistaa kohteita, osa taas on hieman rapistunutta. Toisaalta, minulle kyllä sopii semmoinen ehkä vähän paremmin kuin turhan länsimainen kulutukseen perustuva elämä :) Tämä nyt ei kauheasti liittynyt monikulttuurisiin suhteisiin, kun ei ole eikä tule olemaan miestä sieltä, yhdessä unkarilaisessa on jo haastetta kerrakseen ;)


      • Unkarilaisen heila kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaisi tietää jotain romanialaisesta kulttuurista ja tavoista yms. Itsellä syynä ei kuitenkaan ole mikään suhde vaan se, että olen lähdössä Romaniaan vaihtoon ensi syyslukukaudeksi. Olen menossa länsipuolelle maata. Ongelmana tosiaan on, että aika vähän kongreettista tietoa kultturista ja semmoisista sanattomista säännöistä on missään. Itse en ole koskaan Romaniassa käynyt ja vähän jänskättää mennä -positiivisessa mielessä :) Etenkin kiinostaisi tietää ihan perusasioita, että kuinka helposti Romanian ja Unkarin välisen rajan voi ylittää, eikai visa aiheuta mitään rajoituksia (oleskelen yli kolme kk)? Ja millainen hintataso siellä oikeasti on. Kuvista päätellen monissa paikoissa on tosi kaunista ja on yritetty uudistaa kohteita, osa taas on hieman rapistunutta. Toisaalta, minulle kyllä sopii semmoinen ehkä vähän paremmin kuin turhan länsimainen kulutukseen perustuva elämä :) Tämä nyt ei kauheasti liittynyt monikulttuurisiin suhteisiin, kun ei ole eikä tule olemaan miestä sieltä, yhdessä unkarilaisessa on jo haastetta kerrakseen ;)

        En ole mikään Romanian asiantuntija, mutta vietin siellä vähän pitemmän aikaa pari vuotta sitten.
        Hyvin kaunis maa, ihmiset erittäin ystävällisiä.
        Itse ylitin tuolloin Romanian ja Bulgarian välisen rajan, eikä ongelmaa ollut. En usko, että Unkarin ja Romanian rajalla sen kummempaa ongelmaa olisi.
        Hintataso on aivan NAURETTAVAN alhainen. Jos saat sinne suomalaista opintotukea, niin elelet siellä kuninkaallisesti. Ainakin asia oli näin pari vuotta sitten, toki hinnat ovat nousseet jonkin verran siitä. Ravintolassa sai kunnon illallisen jälkiruokineen ja juomineen n. 4€. Tupakkiaski taisi olla 0,5-1 €. Paikallinen viinapullo n. 2-3€. Noista en tiedä sen enempää, kun en itse käytä, mutta muistaakseni tuollaisia huomioita tein.
        Niin ja sitten ne vaatteet ja meikit... Itse uudistin vaatekaappini melkein täysin, ja siihen taisi mennä vaivaiset 50€. Laukkuja, kenkiä, vaatteita, koruja ja meikkejä kaikkia lähti mukaan tuolla hinnalla. Suomessa hyvä kun saa yhdet farkut. lisäksi vaatteet ovat siellä kauniita ja naisellisia, jos sellaisesta tyylistä tykkää. Taksilla ajelu maassa maksoi myös aivan naurettavan vähän. Euron tai pari pikkumatkoilla (10-30 km). Siis en tosiaan muista hintoja aivan tarkalleen, mutta ainakin ne ovat suuntaa-antavia.
        Englantia puhutaan edelleen huonosti. Sitä paremmin saksaa ja venäjää.


      • pomppula
        bedelia kirjoitti:

        En ole mikään Romanian asiantuntija, mutta vietin siellä vähän pitemmän aikaa pari vuotta sitten.
        Hyvin kaunis maa, ihmiset erittäin ystävällisiä.
        Itse ylitin tuolloin Romanian ja Bulgarian välisen rajan, eikä ongelmaa ollut. En usko, että Unkarin ja Romanian rajalla sen kummempaa ongelmaa olisi.
        Hintataso on aivan NAURETTAVAN alhainen. Jos saat sinne suomalaista opintotukea, niin elelet siellä kuninkaallisesti. Ainakin asia oli näin pari vuotta sitten, toki hinnat ovat nousseet jonkin verran siitä. Ravintolassa sai kunnon illallisen jälkiruokineen ja juomineen n. 4€. Tupakkiaski taisi olla 0,5-1 €. Paikallinen viinapullo n. 2-3€. Noista en tiedä sen enempää, kun en itse käytä, mutta muistaakseni tuollaisia huomioita tein.
        Niin ja sitten ne vaatteet ja meikit... Itse uudistin vaatekaappini melkein täysin, ja siihen taisi mennä vaivaiset 50€. Laukkuja, kenkiä, vaatteita, koruja ja meikkejä kaikkia lähti mukaan tuolla hinnalla. Suomessa hyvä kun saa yhdet farkut. lisäksi vaatteet ovat siellä kauniita ja naisellisia, jos sellaisesta tyylistä tykkää. Taksilla ajelu maassa maksoi myös aivan naurettavan vähän. Euron tai pari pikkumatkoilla (10-30 km). Siis en tosiaan muista hintoja aivan tarkalleen, mutta ainakin ne ovat suuntaa-antavia.
        Englantia puhutaan edelleen huonosti. Sitä paremmin saksaa ja venäjää.

        Ainakin Bukarestissa oli vähän hintavampaa, silti kuitenkin hyvin edullista suomeen verrattuna.

        Hyvän viinipullon saa noin 5€ (ja siellä on hyviä paikallisia viinejä). Ravintolassa 2 ihmistä syö pari ruokalajia sekä juo karahvin viiniä noin 15€

        vaatteista ym. en osaa yhtään sanoa, ei tullut shoppailtua :)


      • Unkarilaisen heila
        pomppula kirjoitti:

        Ainakin Bukarestissa oli vähän hintavampaa, silti kuitenkin hyvin edullista suomeen verrattuna.

        Hyvän viinipullon saa noin 5€ (ja siellä on hyviä paikallisia viinejä). Ravintolassa 2 ihmistä syö pari ruokalajia sekä juo karahvin viiniä noin 15€

        vaatteista ym. en osaa yhtään sanoa, ei tullut shoppailtua :)

        Kiitosta vaan yleisestä infosta, saa vähän parempaa kuvaa asioista. Hintataso tuntuu olevan tosi halpa! Täytyy ilmeisesti ruveta preppaamaan saksan ja venäjän taitoa (ranska on ilmeisesti suositumpi kieli kuin saksa?), jotta pärjää :) Toivottavasti vajavaisesta unkarintaidostani olisi jotain hyötyä, ainakin kaupunki-infoissa oli maininta, että vähemmistöä löytyy kummastakin paikasta, minne olen hakenut. Saa nyt nähdä pääseekö Bukarestiin asti 4-4,5 kuukauden aikana ellei sitten paikallisen yliopiston kautta tule jotain menoa (matkaa noin 600 km). Rajan ylitys Unkariin menee varmaan ihan OK, mutta ongelmaksi saattaa muodostua ihanat junanvaihdot, joita on 1-4 riipuen linjasta ja matka-aika 4-8 h. Suorinta tietä matkaa on vaan 100 km, mutta kun se juna ei sitä pitkin kulje. Jospas joku bussiyhteys toimisi! Hah, sainpas taas itseni kiinni kirjoittamasta "visa", kun olisi pitänyt kirjoittaa viisumi tuohon edelliseen. On vissiin tullut pikkasen liikaa käytettyä englantia viime aikoina...


      • Unkarilaisen heila kirjoitti:

        Kiitosta vaan yleisestä infosta, saa vähän parempaa kuvaa asioista. Hintataso tuntuu olevan tosi halpa! Täytyy ilmeisesti ruveta preppaamaan saksan ja venäjän taitoa (ranska on ilmeisesti suositumpi kieli kuin saksa?), jotta pärjää :) Toivottavasti vajavaisesta unkarintaidostani olisi jotain hyötyä, ainakin kaupunki-infoissa oli maininta, että vähemmistöä löytyy kummastakin paikasta, minne olen hakenut. Saa nyt nähdä pääseekö Bukarestiin asti 4-4,5 kuukauden aikana ellei sitten paikallisen yliopiston kautta tule jotain menoa (matkaa noin 600 km). Rajan ylitys Unkariin menee varmaan ihan OK, mutta ongelmaksi saattaa muodostua ihanat junanvaihdot, joita on 1-4 riipuen linjasta ja matka-aika 4-8 h. Suorinta tietä matkaa on vaan 100 km, mutta kun se juna ei sitä pitkin kulje. Jospas joku bussiyhteys toimisi! Hah, sainpas taas itseni kiinni kirjoittamasta "visa", kun olisi pitänyt kirjoittaa viisumi tuohon edelliseen. On vissiin tullut pikkasen liikaa käytettyä englantia viime aikoina...

        Kun sinne Romaniaan pääset, niin suosittelen käymään Brasovissa. Aivan uskomattoman kaunis kaupunki vuorten keskellä (tai kumpuloiden? :-D), halpa hintataso, hyvät ravintolat jne. Ai niin, ja se Draculan linna Branin kylässä on myös siellä päin. Tosin omasta mielestäni tuo Draculan linna ei ollut niin näkemisen arvoinen, vaikka jännähän sekin oli käydä katsomassa. Mutta odotin siltä enemmän.
        Itse matkustimme junalla n. 350 km (matkaan meni n. 8 tuntia... lippu taisi olla vaivaiset 4 euroa) Etelä-Romaniasta Brasoviin. Mutta ei matkan kesto häirinnyt, kun sai maisemia ihailla. Aivan lumoavan kaunista niiden vuorten lähellä, talot vuorilla... Harmittaa aivan mielettömästi, että Romanian kuvat hukkuivat tietokoneelta! Siis se oli jotain niin uskomattoman kaunista, ne maisemat... Aah. Pakko päästä vielä sinne uudestaan :-)


      • pomppula
        bedelia kirjoitti:

        Kun sinne Romaniaan pääset, niin suosittelen käymään Brasovissa. Aivan uskomattoman kaunis kaupunki vuorten keskellä (tai kumpuloiden? :-D), halpa hintataso, hyvät ravintolat jne. Ai niin, ja se Draculan linna Branin kylässä on myös siellä päin. Tosin omasta mielestäni tuo Draculan linna ei ollut niin näkemisen arvoinen, vaikka jännähän sekin oli käydä katsomassa. Mutta odotin siltä enemmän.
        Itse matkustimme junalla n. 350 km (matkaan meni n. 8 tuntia... lippu taisi olla vaivaiset 4 euroa) Etelä-Romaniasta Brasoviin. Mutta ei matkan kesto häirinnyt, kun sai maisemia ihailla. Aivan lumoavan kaunista niiden vuorten lähellä, talot vuorilla... Harmittaa aivan mielettömästi, että Romanian kuvat hukkuivat tietokoneelta! Siis se oli jotain niin uskomattoman kaunista, ne maisemat... Aah. Pakko päästä vielä sinne uudestaan :-)

        Joo hei Brasov on aivan uskomaton kaupunki, siis nimenomaan Brasovin vanha kaupunki (uudella alueella ei tullut edes käytyä). Tosi hyvin sai kymmenisen tuntia kulumaan mykistävien karpaattien kupeessa, ihaillen parisataa vuotta vanhoja rakennuksia ja tutustuen Brasovin historiaan, sehän on ollut voimissaan jo keskiajalla, ja suuri osa upeista linnoituksista on vielä paikoillaan.

        Branin linna multa jäi valitettavasti näkemättä, oli kyseisenä päivä sulki :( arvatkaa vaan olinko pettynyt Dracula-fani. (tosin sehän ei ole se ihan ihka oikea Draculan linna, vaan toinen linna jossa hän vaan vietti aikaa).


        Bedelia mäpäs laitan sulle viestiä, voit käydä kattelemassa mun Brasovin kuvia, annan sulle osoitteen.


      • pomppula
        pomppula kirjoitti:

        Joo hei Brasov on aivan uskomaton kaupunki, siis nimenomaan Brasovin vanha kaupunki (uudella alueella ei tullut edes käytyä). Tosi hyvin sai kymmenisen tuntia kulumaan mykistävien karpaattien kupeessa, ihaillen parisataa vuotta vanhoja rakennuksia ja tutustuen Brasovin historiaan, sehän on ollut voimissaan jo keskiajalla, ja suuri osa upeista linnoituksista on vielä paikoillaan.

        Branin linna multa jäi valitettavasti näkemättä, oli kyseisenä päivä sulki :( arvatkaa vaan olinko pettynyt Dracula-fani. (tosin sehän ei ole se ihan ihka oikea Draculan linna, vaan toinen linna jossa hän vaan vietti aikaa).


        Bedelia mäpäs laitan sulle viestiä, voit käydä kattelemassa mun Brasovin kuvia, annan sulle osoitteen.

        eipäs täällä voikaan laittaa mitään pikaviestiä :) Bedelia, laita mulle s-postia osoitteeseen [email protected] niin lähetän sulle linkin kuviin. (siis jos haluat, ei oo pakko :D)


    • romanialaisista miehistä

      Olen myös samassa tilanteessa kuin aloittaja, eli suhde romanialaisen miehen kanssa aluillaan. Kesällä edessä matka Romaniaan, ja kaikenlaiset kokemukset sekä ihmisistä että maasta tervetulleita. Aiemmista kommenteista ollut paljon apua, kiitos niistä!

      • pomppula

      • Minskis
        pomppula kirjoitti:

        laittaa viestiä [email protected] jos kiinnostaapi jutella romaniasta ym. :)

        Itse aloitellut myös suhdetta romanialaiseen (aivan ihanaan!) mieheen, ja olisin kiinostunut myös kuulemaan muiden kokemuksia; maasta, kulttuurista, sekä jos jollain on kokemusta Romanialaisesta
        seurustelusuhteesta :)

        Mieheni isä jo eilen miniäksi kutsui ;)

        meiliä vaan :) KIITOOOOS!


      • pomppula
        Minskis kirjoitti:

        Itse aloitellut myös suhdetta romanialaiseen (aivan ihanaan!) mieheen, ja olisin kiinostunut myös kuulemaan muiden kokemuksia; maasta, kulttuurista, sekä jos jollain on kokemusta Romanialaisesta
        seurustelusuhteesta :)

        Mieheni isä jo eilen miniäksi kutsui ;)

        meiliä vaan :) KIITOOOOS!

        Heippa kaikki!!

        Yhden kokemuksen rikkaampana annan varoituksen sanan... kannattaa pitää oma pää selkeänä ja tarkastella sitä miestä kriittisesti. Omani tajusin puolentoista vuoden jälkeen täysin tunnekylmäksi mahdolliseksi narsistiksi joka yritti manipuloida minua minkä kerkesi. Kun ei onnistunut siinä hyvällä ja hienovaraisella taivuttelulla, alkoi miehestä paljastua erittäin epämiellyttäviä piirteitä. Jos jotain kiinnostaa, laittaa meiliä, en viitsi tänne julkisesti kirjoitta aiheesta enempää.


      • nukleo74

        Miten sun suhde etenee? Oletteko vielä yhdessä?
        Terveisiä Turusta :)


      • romanialaiset??
        nukleo74 kirjoitti:

        Miten sun suhde etenee? Oletteko vielä yhdessä?
        Terveisiä Turusta :)

        Onko kokemuksia?? Itse tutustuin tosi mukavaan ja komeaan romanialaiseen mieheen.Vähän arveluttaa...kuitenkin...


    • ex-sinisilmä

      Annan sinulle hyvän neuvon. Unohda tuo romanialainen jo heti alkuunsa. Säästyt monelta surulta vuosien mittaan.
      Nuorena rakastuin minäkin romanialaiseen, ihmettelen järjettömyyttäni. Mutta rakkaus onkin psykoottinen tila. Suomi on täynnä kivoja miehiä, etsi! mv

    • 34-7

      Jos itsellään on suhde kaatunut, niin ei se tarkoita, että muilla menisi suteen. Ystäväni on ollut yhdessä jo yli kymmenen vuotta romanialaisen miehen kanssa ja voiko parempaa miesystävää olla. Hän on kova tekee duunia (oma yritys), ystävällinen, kohtelias, tekee ruokaa jne. Ihan tavallisen näköinen. On aika romanttinen ja miinuksena; suuttuu helposti, mutta niinhän meitä on suomalaissakin eri luonteisia. Onnea alkuperäiselle romanialaisen miehen etsintään!!

    • Theyallarechipsys

      Entinen kommunisti-maa, vain harva ihminen sieltä sopeutuu tänne. Ulkomaille mennään ja yritetään päästä nopeasti naimisiin jotta elintasokiipeily ja sosiaalihuollon siivellä eläminen voi alkaa.. Sosiaalihuollon rahoilla eläminen täkälaisessä ghettossa on heidän kotimaahansa verrattuna kuninkaallista elämää. Kuinka monta työtä tekevää romanialaista tiedät, minä tiedän 5, he ovat minulla töissä. Loput 50 elävät sosiaalituella ja yrittävät järjestää sukulaisiaankin maahan samoihin etuihin. Pieni otanta mutta prosentti kertoo riittävästi.. Onnea matkaan, sitä tarvitset.

    • Tytöh

      Ei kannata ottaa romanialaista. Mun yksi kaveri oli yhdessä romanialaisen kanssa ja se romanialainen koko ajan petti mun kaverii. Jos etsit vakavaa suhdetta, ota joku toinen. Älä ota romanialaista.

      • rompuistakokemuksia

        Minun ensimmäinen eksäni oli romanialainen eikä hän kertaakaan pettänyt. Suhde kaatui ihan muihin ongelmiin, eli miehen uskonnollisuuteen (olisi halunnut käännyttää minutkin!) ja siihen että hän halusi lapsia (ja peräti 5 kpl! itse en halunnut enkä halua ainuttakaan).

        Hyviä puolia:

        * ulkonäkö
        * kiltti (totta kai romanialaisia on erilaisia, olin ennen tätä eksääni tuntenut erään romanialaisen miehen joka oli enemmän luokkaa "paha poika" vaikkei mikään rikollinen sentään hänkään)
        * hänen kanssaan pystyi keskustelemaan mistä tahansa aiheesta
        * suorapuheisuus (yleistä itäeurooppalaisille)
        * uskollisuus (varmasti niinkin machossa maassa on kuitenkin miestä moneen junaan!)
        * avokätisyys, toi joka kerta nähdessämme tuliaisiksi viinipullon

        Huonoja puolia:

        * äitinsä talutusnuorassa (mm. soitti minulle eron jälkeen että olin "häpäissyt hänet" hänen perheensä silmissä jättämällä hänet)
        * se uskonnollisuus ja halu saada minutkin kääntymään takaisin kirkkoon
        * ei alkulämmittelyä seksissä, siksi minun osaltani seksi yleensä kivuliasta tai muuten huonoa
        * suhteen viimeisenä kuukautena ei yhtäkkiä tullutkaan sovittuna ajankohtana eikä vastannut puheluihin ja kyselyihin, sitten noin 3-4 päivän päästä otti yhteyttä mutta puhuen jostain ihan muusta eikä selittänyt katoamistaan mitenkään (se oli se vika tikki mikä sai minut pettämään häntä kerran ollessamme vielä ns. "pari", ennen kuin sitten erosin hänestä virallisestikin)
        * työskenteli niin pitkiä päiviä että nähtiin käytännössä 23:00-00:00 aikaan yöllä, josta hän jäi yöksi ja häipyi aamulla töihin joten ei voitu juurikaan harrastaa mitään pariskuntien normaaleja päiväaktiviteetteja

        Mutta tunsin tuolta ajalta myös muiden romanialaisten porukan, ja he olivat uskonnon suhteen ihan toista maata eli eivät uskoneet jumalaan ollenkaan ja elivät melko hippimäistä elämää. Työssäkäyviä tai opiskelevia ihmisiä kuitenkin heistäkin jokainen, ns. porukan "pääjehu" opiskeli arkkitehdiksi ja auttoi sillä välin vanhempiaan pyörittämään paikallista baaria. Nykyisin on vaihtanut alaa ja on teatterikoulussa.


    • Tytöh

      Minä en kyllä ymmärrä, että miksi täytyy pettää toista? Miksi ei vain sano suoraan, että ei halua olla yhdessä enään?

    • Anonyymi

      Minäkin olen hiljattain tavannut romanialaisen miehen.

      Itselläni ei ole vielä minkäänlaista mielipidettä sen kummemmin, mutta olen saanut aivan hirveästi kaikenlaisia varoituksia.

      Varoitettiinko teitä muita seurustelun romanialaisen kanssa alettua?

    • Anonyymi

      Hei te romanialaisen miehen kanssa seurustelevat naiset!!!

      Mitä olette mieltä romanian kielestä ja pystyttekö oppimaan sitä riittävissä määrin ja kuinka pian?

    • Anonyymi

      Hei [email protected]

      Yritin laittaa sinulle sähköpostiviestiä mutta ei tainnut enää onnistua☹️.

      Olisiko sinulla uutta sähköpostia ja haluatko ylipäätänsä enää kommentoida?

    • Anonyymi

      Minäkin tapasin,oli kiva yö ja kaikkea. Mutta en tiedä jatkosta. Viestimme joka päivä ja hän vasta opettelee suomea😄Google kääntäjällä pitää kommunikoida.

    • Anonyymi

      Taitavat olla kieroja huijareita.

    • Anonyymi

      Iljettävän imelä. Oli tämä jonka tapasin ja hän kai haluaisi vielä,mutta minua etoo.

    • Anonyymi

      Aloitus on vanha mutta ketju tuntuu jatkuvan.
      Siitä 'kulttuurista'. Suomessa on erilaisia 'kulttuureja', on esim. Niko Ranta-ahon, Leo Mellerin ja Heikki Hurstin kulttuurit. Samoin varmaan Romaniassakin kulttuurikirjoa on. Miten erilaisilla 'kulttuurityypeillä' on kannatusta, varmaan vaihtelee maasta toiseen.

    • Anonyymi

      Minun romanialainen miesystävä kokkaa,siivoaa,on kohtelias. Tapaamme kerran kuukaudessa. Oikeastaan en näe tässä mitään pahaa. Hyvää seksiä on. En ole muutenkaan aviomiestä etsimässä enkä muuttamassa yhteen kenenkään kanssa,joten mikäs tässä. Pidetään kivaa niin kauan kuin tämä jatkuu. Olen kumpikin yli 40vuotiaita eli hyvinkin aikuisia.

    • Anonyymi

      Minkä helunan takia sun pitää tietää toisen kulttuurista jos alat seurusteleen yhdessä luotte säännöt jos on liikaa kulttuurissa kii niin sit voi näyttää ovea

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      42
      2217
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      51
      1738
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      40
      1553
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      43
      1511
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1469
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1440
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      3
      1371
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1281
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1245
    Aihe