Rakennekynsien huolto

glitternails

Kyselisin vähän kynsihuollosta.

Olin kynsimallina vajaa 3 viikkoa sitten. Minulle tehtiin rakennekynnet tipeillä, omat kynnet leikattiin lyhyiksi.
Nyt kuitenkin kynsi on kasvanut jo miltei 5mm (omaan nopean kynsienkasvun!!). Muutama kynsi on ottanut alleen ilmaa, koska oma kynsi ja tippi "kasvavat" erikseen. Jos sen nyt noin voi ilmaista. Minulla on aika kupera kynsimalli.
Olen itse viilaamalla lyhentänyt kynsiä, koska muuten olisivat todella pitkät ja törkyiset. Nyt oma kynsi ja tippi ovat melkein saman pituiset.

Kuinka huollossa toimitaan? Annetaanko tippien vielä olla esim. seuraavaan huoltoon, kunnes kasvavat itse ulos? Entäpä ne kynnet joissa on se kolo oman kynnen ja tipin välissä? Otetaanko tippi pois ja laitetaan uusi? Tarkoituksena olisi, kunnes tipit ovat poissa, ottaisin vain oman kynnen vahvistuksen, ohuehkon kerroksen akryyliä päälle. Kynnenhän voi rakentaa myös ilman tippiä?
Nämä ovat nyt akryylillä tehdyt.

Toivottavasti ymmärsitte mitä tarkoitin!:D

8

4224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarvitaan

Onko akryyli irronnut kynsinauhan luota, reunoilta vai kynnen kärjestä?
      Huollossa irtonainen akryyli viilataan pois, tippi saa kasvaa itsestään pois, sitä ei voi irrottaa kynnestä "kesken kaiken".

• glitternails

Kynnen kärjestä. Ja siis kyseessä on tippi, tipin liimaus ilmeisesti antanut periksi. Akryylihän on tipin päällä. :)

• tea234

Olitko kynsimallina opiskelijalle?

Jos tipin ja oman kynnen välissä ilma niin uskoisin että huolellinen tekijä poistaa tipin ja rakentaa kynnen uusiksi. Laiska laittaa liimaa vanhan tipin ja kynnen välille. Jos laittaa liimaa vanhan tipin välille on "vaara" että sinne väliin jää pöpöjä ja hetken päästä sinulla vihreät kynnet:(

Jos sun kyynet kasvaa nopeaa vauhtia niin mikset jo nyt poista tippejä huolossa ja ota akryylivahvistukset? Ei menee kauan ku kynsi on sopivan pituinen.

Kynnet voi rakentaa ilman tippia, muotilla. Ilmeisesti on ollut väärän muotoinen tippi mikä on liimattu sun kynteen. Tekijällä sattuu:)

Toivottavasti oli apua:P

• glitternails

Olin mallina jotain "lopputyötä" tekevälle?!

Juu, sen verta mitä itse tekisin, en kyllä lähtisi tuonne koloon mitään liimaa tursuttelemaan vaan ottaisin kokonaan pois.

Mulla on nyt jo oma kynsi sen pituinen, että oman kynnen ja tipin ero on hyvin pieni. Eli siis voisin poistattaa tipit ja kynsi rakennettaisiin muotin päällä, muutaman millin lisäpituudella.

Kiitoksia, apua löytyi! :)

• glitternails

Niinhän se sitten meni, että noihin kynsiin, jossa tippi oli irronnut omasta kynnestä, ei tehty mitään kummempaa.
      Vaikka nimenomaan kynsientekijälle asiasta mainitsin, sanoi hän vain, että hänellä on siihen kyllä apu ja keinonsa. Seurasin huoltoa, mitään ei koloille tehty... Kynnet olivat huollettu ja laitettiin viimeiseksi kiiltävä päällyslakka. Siinä vaiheessa otettiin käyttöön nämä avut/ keinot. Koloihin hän töpötti tuota kiiltävää päällyslakkaa...!!!:O Noh, empähän mene kyseiseen paikkaan enää uudelleen.

• rakennekynsi

Mene sinne ja vaadi, että se huolletaan kunnolla. Itse vaihdan tipin jos siinä on halkeama/irti tai mitä tahansa mitä viilaamalla ei saa korjattua.
        Ei se lakka tule siellä pysymään kauan ja ei estä mitään likaa menemästä sisään.

• tea234
        rakennekynsi kirjoitti:

Mene sinne ja vaadi, että se huolletaan kunnolla. Itse vaihdan tipin jos siinä on halkeama/irti tai mitä tahansa mitä viilaamalla ei saa korjattua.
        Ei se lakka tule siellä pysymään kauan ja ei estä mitään likaa menemästä sisään.

Samaa mieltä:) Ei näin saisi tehdä:(

Varmaan jonkun ajan päästä kynsi irtoa ja silloin joudut maksamaan sen korjauksesta erikseen vaikka nyt huollon yhteydessä olisi jo ollut oiva mahdollisuus korjata kunnolla.
        Mutta miksi tehdä heti kunnolla kun voipi korjata myöhemmin:)) Valittetavasti tuntuu että semmonen motto on monella kynsientekijällä. En ymmärrä...

Paljonko maksoit huollosta?

• glitternails
        tea234 kirjoitti:

Samaa mieltä:) Ei näin saisi tehdä:(

Varmaan jonkun ajan päästä kynsi irtoa ja silloin joudut maksamaan sen korjauksesta erikseen vaikka nyt huollon yhteydessä olisi jo ollut oiva mahdollisuus korjata kunnolla.
        Mutta miksi tehdä heti kunnolla kun voipi korjata myöhemmin:)) Valittetavasti tuntuu että semmonen motto on monella kynsientekijällä. En ymmärrä...

Paljonko maksoit huollosta?

...kynnet oli laitettu muualla, jouduin maksamaan yhdestä irronneesta kynnestä 5e ja huolto 35e, 40e yhteensä. Ehdotin, että kynsi olisi laitettu ilman tippiä, koska haluan ne jokatapauksessa kasvattaa pois. Oli kuulema paljon helpompi vain laittaa uusi tippi siihen.
        Ties mitä pöpöjä sinne koloon on jäänyt ja nyt se on tukittu kynsilakalla. Hmm... Toivottavasti ei homehdu. Nooh, kolmen viikon päästä menen huoltoon erääseen kehuttuun paikkaan, joten kaikki varmasti tehdään ammattitaidolla.
        Itse tuollaisessa ammatissa tahtoisin kyllä tehdä kaiken huolella ja siististi, niin ne ensimmäistä kertaa käyvät uudet asiakkaat palaavat huollattamaan kyntensä minulle, kun tietää että saa hyvää palvelua.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1321
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1138
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      780
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      702
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33