Kaikki varmasti tietävät tunteen, kun Se Tietty ihminen astuu huoneeseen tai istuu samaan pyötään, niin heti alkaa vähän jänskättämään. Mistä se johtuu?
Mikä on se pieni mutta ah niin merkittävä juttu, joka saa esimerkiksi miehen sekoilemaan sanoissaan jonkun tietyn naisen seurassa? Tai sama toisin päin. Mikä saa naisen hymyilemään mutta kuitenkin samalla vilkuilemaan hermostuneena minne sattuu, kun se tietty mies tulee juttusille?
Eikä selitykseksi kelpaa se, että hyvännäköisten ihmisten seurassa aina vähän jännittää. Itsekin tunnen paljon kauniita naisia, joiden seurassa pystyn olemaan täysin rento ja cool. Mutta sitten on pari naista, joiden seurassa alan heti hieman hermoilemaan :)
Onko tähän joku syvällinen selitys olemassa? Jotkut vaan aiheuttavat toisissaan erilaisia viboja muihin verrattuna?
Miksi joidenkin seurassa jännittää?
24
13206
Vastaukset
- kohdallani
En jännitä täysin vieraita ihmisiä, saa olla ulkonäöltään tai asemaltaan mikä tahansa, vaikka presidentti. Mutta heti kun tunnepuoli tulee mukaan, niin sitten jännittää. Joku mokaamisen pelko tms. Sama juttu täysin vieraille ihmisille esitelmän pitäminen ei ole hankalaa, mutta tutuille ylitsepääsemätöntä. Kai siinä on että menettää kasvonsa tuttujen edessä. Korvien väli ongelma tämä on!
- Miksi?
"Mutta heti kun tunnepuoli tulee mukaan, niin sitten jännittää."
Mutta miksi se tunnepuoli tulee mukaan? Miksi joku ihminen herättää toisessa niitä tiettyjä tunteita, että sitten alkaa jännittämään?
Mä olen joskus miettinyt, että miksi joku kaunis nainen herättää mussa tunteita, mutta sitten taas joku toinen kaunis nainen ei herätä mussa mitään. - ed.
Miksi? kirjoitti:
Mutta miksi se tunnepuoli tulee mukaan? Miksi joku ihminen herättää toisessa niitä tiettyjä tunteita, että sitten alkaa jännittämään?
Mä olen joskus miettinyt, että miksi joku kaunis nainen herättää mussa tunteita, mutta sitten taas joku toinen kaunis nainen ei herätä mussa mitään.johon en osaa vastata! Joku mies herättää tunteita (tosi harva)ja joku erittäin komea kiilokuvapoika ei herätä minkään näköisiä...
- Serpico
Miksi? kirjoitti:
Mä olen joskus miettinyt, että miksi joku kaunis nainen herättää mussa tunteita, mutta sitten taas joku toinen kaunis nainen ei herätä mussa mitään.Mokaamisen pelko. Täydellisyyteen pyrkiminen ja toisen miellyttämisen halu. Siinäpä se cocktail taitaa olla. Mun veikkaus on että lähes jokaisella näitä tunteita nousee kun kemiat (taikka fysiikat) kohtaa. Jotkut oppii olemaan reagoimatta kuvattuun hermostukseen ja aikaa myöten sitä ei enää huomaa. Joillakin se hermostus on taas niin voimakasta että se alkaa häiritä itseä.
Nii sitten se että miksi joku herättää tunteita onkin laajempi kysymys. - :-)
Miksi? kirjoitti:
Mä olen joskus miettinyt, että miksi joku kaunis nainen herättää mussa tunteita, mutta sitten taas joku toinen kaunis nainen ei herätä mussa mitään.Kaikki on aivoissa! En kyllä tiiä, mitä ja miten ja miksi, mutta voisin perustaa jonku aivouskonnon. Ehkä pitäs iteki ekaks perehtyy aivotoimintaan paremmin. Mutta siellä on VASTAUS
- Anonyymi
Serpico kirjoitti:
Mokaamisen pelko. Täydellisyyteen pyrkiminen ja toisen miellyttämisen halu. Siinäpä se cocktail taitaa olla. Mun veikkaus on että lähes jokaisella näitä tunteita nousee kun kemiat (taikka fysiikat) kohtaa. Jotkut oppii olemaan reagoimatta kuvattuun hermostukseen ja aikaa myöten sitä ei enää huomaa. Joillakin se hermostus on taas niin voimakasta että se alkaa häiritä itseä.
Nii sitten se että miksi joku herättää tunteita onkin laajempi kysymys.Tämä oli kyllä opettavaista. Kiitos tästä!
- raivo-rane
Lienee pitkälti poikkeuksellista fyysistä vetovoimaa. Ei tarkoita välttämättä superhyvännäköisyyttä, vaan sellaista naamaa, joka miellyttää juuri minua, ja kroppaa, joka näyttää siltä että se on juuri se puuttuva pala tästä palapelistä jonka toinen osa olen minä. Juuri oikeat mittasuhteet, koko ja linjat. Ja tietysti joku sisältä lähteävä värähtely siihen päälle. Sellaisesta on vaikea pitää näppinsä irti ja se näkyy.
- vänkyrä-nainen
tietynlaista kemiaa näiden kahden ihmisen välillä, eli joku jännite on.
Sit myös jännitys, pelko ja epävarmuus tarttuu. Jos toinen jännittää niin se tarttuu siihen toiseenkin.- Miksi?
"tietynlaista kemiaa näiden kahden ihmisen välillä, eli joku jännite on."
Varmaan jostain tollasesta just on kyse. Mutta se mua ihmetyttää että miten voi olla kahden ihmisen välillä käsinkosketeltavaa kemiaa ja jännitettä, vaikka hädin tuskin edes tunnetaan? Muutaman kerran nopeasti ohimennen pari sanaa vaihdettu.
Tää on kyllä jännä juttu mun mielestä... - vänkyrä-nainen
Miksi? kirjoitti:
Varmaan jostain tollasesta just on kyse. Mutta se mua ihmetyttää että miten voi olla kahden ihmisen välillä käsinkosketeltavaa kemiaa ja jännitettä, vaikka hädin tuskin edes tunnetaan? Muutaman kerran nopeasti ohimennen pari sanaa vaihdettu.
Tää on kyllä jännä juttu mun mielestä...en oo vieraan ihmisen kanssa tollasta kokenut. tutun vaan..joten aika oudolta tuo kyllä kuulostaa.
Ehkä se on tää kevät ja kaikki hormonit, jotka tekee taikojaan:) - tapahumanisti
Miksi? kirjoitti:
Tää on kyllä jännä juttu mun mielestä...Hyvä "Miksi?", tiedän tasan tarkkaan, miltä sinusta tuntuu. Samantapainen tilanne minullakin. Tuollainen jännite on samaan aikaan sekä ärsyttävä että positiivisella tavalla jännittävä, mutta no, sitä on vain siedettävä.
- Miksi?
tapahumanisti kirjoitti:
Hyvä "Miksi?", tiedän tasan tarkkaan, miltä sinusta tuntuu. Samantapainen tilanne minullakin. Tuollainen jännite on samaan aikaan sekä ärsyttävä että positiivisella tavalla jännittävä, mutta no, sitä on vain siedettävä.
Niinpä. Se on samanaikaisesti sekä ärsyttävää ja koukuttavaa. Ärsyttää kun alkaa jäätyilemään jonkun hekumallisen mimmin seurassa, mutta toisaalta siihen fiilikseen jää koukkuuun =) Mutta on se siis kaiken kaikkiaan hieno homma, että jotkut ihmiset aiheuttavat toisissaan kunnon viboja!
- Näköjään
Kysymys voi olla kyl ihastuksesta, fyysinen jep ja omaan mieleen ja se vetää ku paskat housun, se voi olla joku 'tuntematon alue' mikä jännittää ja sitä vierastaa, ja si se"'tuntematon alue / kohde'" vielä ihastunut kans ni se voi kyllä laittaa paskat housuun fiiliksen, ja sydän hakkaa ku viimeistä päivää, joskus voi auttaa kyllä että ottaa vähän tai kunnolla ittee niskasta kiinni ja edistää asiaa, voi tottua ja asia edistyy muuttuu positiiviseks ja rauhottuu rentoutuu!
- cat.mint
jonkinlaista kaukaista/pintapuolista ihastumista? Sitä ei välttämättä heti itse tiedosta, se on alitajuista... Kyse ei tarvitse välttämättä olla mistään vakavasta ihastumisesta vaan sellaisesta tosi pienestä, mutta jolla kuitenkin on häiritsevä vaikutus omaan käytökseen.
- Miksi?
Mutta vieläkään en saa vastausta siihen kysymykseeni. :) Miten lähes tuntematon ihminen voi saada esimerkiksi mut jännittämään seurassaan? Onhan se nyt muutenkin ihan järjenvastaista että tämmönen iso, ruma, karvainen mies jännittää semmosen pienen söpöläisen seurassa!
Miksi? kirjoitti:
Mutta vieläkään en saa vastausta siihen kysymykseeni. :) Miten lähes tuntematon ihminen voi saada esimerkiksi mut jännittämään seurassaan? Onhan se nyt muutenkin ihan järjenvastaista että tämmönen iso, ruma, karvainen mies jännittää semmosen pienen söpöläisen seurassa!
Johan useampikin vastasi, että jännittäminen johtuu mogaamisen pelosta. Toivon pilkahduksesta, että sen söpöläisen kanssa voisi syntyä jotain. Ja kun on toivoa, on sen menettämisen pelkoakin.
- cat.mint
Miksi? kirjoitti:
ollut kaukoihastunut johonkin ihan tuntemattomaan, ehkä korkeintaa pari sanaa vaihtanut tai en sitäkään. Kenties ollut jossain samassa tilanteessa henkilön kanssa, ja jännittää... Mä luen sen sellaiseksi teinityttömäiseksi ihastukseksi.
- monia
kaiketi, mutta onhan se kieltämättä aika huikea tunne. Kaikessa ahdistavuudessaankin. Poskien verenkierto pysyy ainakin hyvänä.
Itsellä siihen vaikuttaa aika paljon miehen silmät ja koko tyyli/tapa olla. Rauhallinen mutta särmikäs luonne sekä pilkettä silmäkulmassa, niin avot. Erittäin harvoin näin käy, mutta sitten käykin kunnolla.
Toisaalta tunne on voimakkaampi jos on jo itse varattu - asian peittely tuo vain enemmän punan poskille, varsinkin jos tilanteesta ei voi paeta. Varmaan pyörtyisin ja vastapuoli luultavasti myös jos ajatuksista muodostuisi tuolloin "kuva" seinälle.- äskeiseen
se jännistys johtuu siitä, että samalla kun fantasioin mielessäni mitä kiihkeimmistä rakastelukohtauksista (tämä on se kohta jossa suu hymyilee) yritän peittää koko asian, etten jäisi kiinni ajatuksistani. Siinä vastaus. Helpotti varmaan paljon :)
- kenen seurassa
jännittää, ei jännitä itse kenenkään seurassa. He ovat riittäviä omalle itselle ja siksi vapaita jännityksestä. Se myös näkyy ulospäin.
- oma kokemus
tämä eräs mies sekoili sanoissaan ja käyttäytyi kummallisesti aina minut kohdatessaan. Tietenkin toivoin hänen olleen kiinnostunut, mutta kävikin ilmi, että hän ei pitänyt minusta ja jännittäminen ja hermoilu johtui inhottavasta olotilasta, jonka sain hänessä aikaan. Että sellasta.
- sekoileva m
Muuten olisin voinut olla tuo mies, mutta minun tapauksessani kyse oli kuitenkin aidosta kiinnostuksesta, jota en vaan saanut sanottua... eikä se nainenkaan tainnut olla oikeasti kiinnostunut.
- 'tumma nainen'
sekoileva m kirjoitti:
Muuten olisin voinut olla tuo mies, mutta minun tapauksessani kyse oli kuitenkin aidosta kiinnostuksesta, jota en vaan saanut sanottua... eikä se nainenkaan tainnut olla oikeasti kiinnostunut.
nämä on näitä kummallisuuksia..
Itselle kävi melkein samoin viime lauantaina :)
Mies aivan uskomaton..ja minut tuntemaan itseni aivan pikkutytöksi.
Yleensä olen aika sanavalmis ja pidän jutustelusta mutta jostain syystä hän saa minut aivan hämilleni.
Kiinnostusta olisi ollut,mutta en myöskään saanut sanottua mitään...ja tilanne meni ohi :(
- jarona
olen itsekin jännittänyt joitain miehiä joiden kanssa on ollut vetovoimaa molemmin puolin. Sitten kun on kunnolla tutustunut se on vähentynyt. Jos vetovoima on loppunut on jännityskin täysin loppunut. Nämä miehet ovat olleet seksikkäitä mutta eivät täydellisiä. Sitten voi olla täydellisiä miehiä joissa ei ole sitä jotain eivätkä ne jännitä.
Myös ihmiset joilla on auktoriteettia voivat joskus pelottaa. Se ei liity mitenkään vetovoimaan tai heidän asemaansa vaan johonkin sisäiseen vahvuuteen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2083306Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391658Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus971513- 921419
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461354Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1601286Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121218Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231039Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89942Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.55872