Nonni. On tässä alettu auton vaihtoon ja yksi mahdollinen hankintasuunnitelma suuntaisi Alfa Romeo 156:een, vuosimalli suunnilleen 2000 luvun alusta (2000-2002).
Onko kokemuksia ko. autosta - positiivisia tai negatiivisia? Kuinka kallis ylläpitää? Tyyppivikoja?
Alfa Romeo 156
55
18775
Vastaukset
- PkHo
Itselläni oli vuoden 2003 156. Erittäin hyvä auto ajaa, mutta aika usein sitä sai huollossa käyttää. Vetonivelet oli omassani ainakin kulutus tavaraa ja talvella tuppasi niitä kuuluisia sähkövikoja esim. ABS:n ja luistoneston sulake meni rikki, keskuslukitus ei toiminut kauko-ohajaimesta ja kuskin sähköikkunan kanssa oli häikkää. Ainakin V6 moottoriset ovat aika kalliita ylläpitää jo ihan kulutuksenkin puolesta, ja jos moottoria joutuu huoltamaan niin luonnollisesti kalliimpaa kuin esim 2 litrasen huolto. Vioista huolimatta Alfassa on fiilistä vaikka muille jakaa.
- AR/156
Itselläni Alfa 156, 2,0 TS, vm 1998. Vielä vaimolla kauppakassina.
Ei ole ollut edellisessä viestissä esitettyjä ongelmia. Alkuaikoina vaihdettu pari mustaa laatikkoa (mottoriohjaus, Boschin valmistamat), lienee protomallin vikoja. Mekaniikka pelannut yhtä hyvin kuin muissa autoissa, kulutusta rakenteissa tapahtuu kilometrien mukaan. Ei talviongelmia, lämmitys ja muut talvihommat pelaa.
2,0 kulkee hyvin, mutta isompi pannu olisi kyllä kivaa... Suosittelen, Alfa 156 on hyvä ajaa, ketterä, ja tämän lisäksi kauniimpia autoja mitä löytyy. Varaosakustannukset tosiaan ovat korkeahkoja - eikä Biltemasta löydy osia... - Heikalta
AR/156 kirjoitti:
Itselläni Alfa 156, 2,0 TS, vm 1998. Vielä vaimolla kauppakassina.
Ei ole ollut edellisessä viestissä esitettyjä ongelmia. Alkuaikoina vaihdettu pari mustaa laatikkoa (mottoriohjaus, Boschin valmistamat), lienee protomallin vikoja. Mekaniikka pelannut yhtä hyvin kuin muissa autoissa, kulutusta rakenteissa tapahtuu kilometrien mukaan. Ei talviongelmia, lämmitys ja muut talvihommat pelaa.
2,0 kulkee hyvin, mutta isompi pannu olisi kyllä kivaa... Suosittelen, Alfa 156 on hyvä ajaa, ketterä, ja tämän lisäksi kauniimpia autoja mitä löytyy. Varaosakustannukset tosiaan ovat korkeahkoja - eikä Biltemasta löydy osia...Saa kohtuuhintaan Alfaan, ja muihinkin Italialaisiin seleniaa, sekä kulutustavaraa.
- Kannattaisi
Katsella 2000 tai uudempia, jos on musiikkimiehiä/naisia eikös niissä tuo Bose puhalla jo aika nätisti?
Vai mikä malli se oli, vai missä se oli, vai mitä ne oli.- vasta...
2003 malleissa.
- sittenkin ekat
vasta... kirjoitti:
2003 malleissa.
jts koneella ainakin on rekisteröity 2002 malleja ja samassa rytäkässä tuon moottorin kanssa tuli tuo bose systeemi, tai näin ainakin luulen...
- Delta sucks
Älä vaan sotkeudu noihin italialaisiin autoihin! Ihan sama kun ostaisit paskaa paketissa!
- ::KL--
Voisitko perustella miksi ei ko.merkkiä?
Jotenkin rivien välistä näkyy ja kuuluu se ns. sosiaalinen perseennuoleminen!
Se tarkoittaa sitä, että vasta sitten tunnet olevasi hyväksyttävä ihminen, kun Sinulla on juuri sellainen auto mikä melkein kaikilla muillakin on.Tai kannustat juuri sitä urheiluseuraa mikä toimii paikkakunnallasi.
Nyökyttelet työpaikan kahvipöydässä vakavana myötäillen niin isoa kuin pientäkin pomoa automerkin ja urheilun mukaan!
Et siis koskaan uskalla kyseenalaistaa ns.isompaa enemmistöä?
Todennäköisesti et ole koskaan ajanut Alfalla, millään mallilla edes?
Kanattaisi kokeilla, voithan tehdä sen vaikka vieraalla paikkakunnalla, ettei olematon itsetuntosi joutuisi koetukselle!! Heh! - ita fra
Joo, italiassa se on merdaa ja ranskaksi merdeä.
- giuliaano
mistäs tota paskaa sais ostaa? minkä kokoisia paketteja yleensä oot käyttänyt? kokeile sanghai paskaa, siinä on se takuu 700 vuotta ja aivan ihku ja fantssu.
- Tyylilyyli.
Onni että on tuollaisia ennakkoluuloisia ihmisiä. Heidän ansiostaan Alfa on melko harvinainen, ja sen statusarvo perustuukin osittain juuri siihen. Se joka ymmärtää tyylikkään ja nautinnollisen auton päälle, hankkii Alfan. Ja jos sillä ajaminen on kallista, niin persaukisesellehan kaikki on kallista.
- Tyhmyys tiivistyy
::KL-- kirjoitti:
Voisitko perustella miksi ei ko.merkkiä?
Jotenkin rivien välistä näkyy ja kuuluu se ns. sosiaalinen perseennuoleminen!
Se tarkoittaa sitä, että vasta sitten tunnet olevasi hyväksyttävä ihminen, kun Sinulla on juuri sellainen auto mikä melkein kaikilla muillakin on.Tai kannustat juuri sitä urheiluseuraa mikä toimii paikkakunnallasi.
Nyökyttelet työpaikan kahvipöydässä vakavana myötäillen niin isoa kuin pientäkin pomoa automerkin ja urheilun mukaan!
Et siis koskaan uskalla kyseenalaistaa ns.isompaa enemmistöä?
Todennäköisesti et ole koskaan ajanut Alfalla, millään mallilla edes?
Kanattaisi kokeilla, voithan tehdä sen vaikka vieraalla paikkakunnalla, ettei olematon itsetuntosi joutuisi koetukselle!! Heh!Tämä on se sama juttu, kun ihmiset luulevat vaaleja voittajavedonlyönniksi. Ei äänestetä sitä, joka on fiksuin, vaan sitä, jonka arvellaan voittavan vaalit.
- kahden Alfan omistaja
Ostaessasi Alfaa, on syytä pitää seuraavia asioita mielessä:
1) Nautit autossa etenkin sen ajo-ominaisuuksista.
2) Et välitä pikkuvioista (jos ajattelet ajaa autolla vähän kauemmin).
3) Auto ei ole sinulle pelkkä kulkuväline paikasta A paikkaan B.
PS. Auto-Milano on mukava paja Alfalle, jos Deltan pönäkät edustajat eivät miellytä.- Kohta neljä
4) Jos annat Alfallesi muutakin kuin kenkää ja bensaa, se toimii kyllä. Sössijöille sellaista ei pidä antaa ollenkaan.
- nautiskelija
Alfa on nautinto ajaa nopean ja tunnokkaan ohjauksen vuoksi hyvin toimiva alusta.
Huoltokulut keskivertoa korkeammat hihnanvaihtovälin 60tkm/3 vuotta vuoksi. Itse omistan 156 vm-02 2,0L TS.On pelannut moittettomasti ja voin lämpimästi suositella.
Talvellakin tosi lämmin auto. - Jimpe
Moi, yhtä sun toista pientä korjattavaa pajalla oli 82 tkm:n aikana mutta suurempiakin ongelmia sattui. Kone kulutti öljyä (2.0 TS) todella paljon, lähes litra 1 tkm:llä. Korjaamon mielestä oli normaalia vielä joten jatkoin ajoa öljykanisterin kanssa. Eräällä työreissulla en ehtinyt öljyjä tarkastaa ja moottoritien kaartuvassa rampissa liian alhainen öljytaso aiheutti koneen kiinnileikkaamisen. Autoon vaihdettiin vaihtomoottori. Sillä ajelin 20 tkm kunnes jakopäänhihna pamahti pokki. Ajoaikaa piti olla vielä seuraavan vaihtoon n. 25 tkm eli ennen aikojaan meni. Taas iso koneremontti ja sen jälkeen auto menikin vaihtoon.
Ts. kiva auto mutta jatkuvat isot ja pienet ongelmat tekevät ajamisesta vähemmän mukavaa. - ettei tarvitse osamaksulla
ostaa niin sitten hyvä ostos, vikoja voi olla tai sitten ei.
- Aja tyylillä.
Mulla on ollut vuoden Alfa 156 2,0.
Aiemmin ajelin perustoyotalla paikasta a paikkaan b.
Nyt on ajossa uusi ulottuvuus, matkaa on kiva tehdä.
Suosittelen muillekin naisille, että älkää tyytykö kun isäntä kauppaa teille jotain pientä kauppakassia, joka on surkean tyylitön, mutta tosi "näppärä", ja isäntä ajelee itse
kunnon vehkeellä.
Upea nahkasisustus, kunnon istuimet, loistava äänentoisto, kevyt pyöritellä.
Talvilämpimyydessä eikä käynnistyksessä mitään ongelmia.
Päinvastoin, lämpenee paljon nopeammin kuin isännän farkku :)
Ohittaminen turvallista, kun kerrankin ehtii eikä tarvi jurnuttaa vastapuolen kaistalla. Kuluttaa enemmän kuin joku mazda 1,1, mutta entäs sitten? Jätä yksi käsilaukku ostamatta, käännät paljon enemmän katseita alfallasi... - thinksnow1
Aja tyylillä. kirjoitti:
Mulla on ollut vuoden Alfa 156 2,0.
Aiemmin ajelin perustoyotalla paikasta a paikkaan b.
Nyt on ajossa uusi ulottuvuus, matkaa on kiva tehdä.
Suosittelen muillekin naisille, että älkää tyytykö kun isäntä kauppaa teille jotain pientä kauppakassia, joka on surkean tyylitön, mutta tosi "näppärä", ja isäntä ajelee itse
kunnon vehkeellä.
Upea nahkasisustus, kunnon istuimet, loistava äänentoisto, kevyt pyöritellä.
Talvilämpimyydessä eikä käynnistyksessä mitään ongelmia.
Päinvastoin, lämpenee paljon nopeammin kuin isännän farkku :)
Ohittaminen turvallista, kun kerrankin ehtii eikä tarvi jurnuttaa vastapuolen kaistalla. Kuluttaa enemmän kuin joku mazda 1,1, mutta entäs sitten? Jätä yksi käsilaukku ostamatta, käännät paljon enemmän katseita alfallasi...Nyt Alfan huollot ja varaosat jopa -50% Suomen hintoja edullisemmin!
Jos kiinnostaa ota yhteyttä.
t.Leevi
[email protected]
046-8988 049 - Vinkkipalsta.
...ota auto alkuun huoltoleasingilla, jos mahdollista. Kaikissa autoissa on maanantaikappaleita, myös saksalaisissa. Neljä ensimmäistä vuotta saat ajaa ilman huolia isoista remonteista. Jos kone pamahtaa, viet vain liikkeeseen ja sanot että vaihtavat sinne pellin alle uuden. Näin näet onko auto hyvä yksilö ja kannattaako se kauden lopussa ostaa itselle.
- Italia fani
Kyllä kannattaa..ajanut itse noin 10tkm mun oman kanssa,veljeni n 40tkm...ei mitään suurempia ongelmia...niin kauan kun että käytät deltan huolto ei niin kallis lopujen lopuksi =)...www.alfabbs.fi
www.alfa156.net sieltä löytyy ne viat ja monien kokemuksia autoista...ps...jos luet bmw ja vw vastavia sivuja niin siellä on sama määrä vikoja...ne ei vaan uskalla puhua asiasta koska heillä on "parempi" auto...mutta kokeile ja jos autossa on ne tyyppivikoja=enemmän tinkimisvaara=)- ikävä
kyllä se halpa hankinta perustuu samaan,kuin ranskiksissa,laatu on ongelma.ei kannata,jos ei kalliita remppoja pelkää,miksei silloin..
- Niin se vaan on...
Jos täällä suomi 24 palstalla meinaat saada jotain järkevää vastausta haluamaasi kysymykseen, se voi olla hiukan vaikeaa. Täällä kerrotaan että on sähkövikoja, hihnat katkeilevat jne. jne. Jos auto huolletaan ohjeiden mukaisesti, ei niissä yleensä tule ihmeellisempiä ongelmia. Itselläni on ollut 3 156:sta. Nyt on 159 ja 147. Toinen 156:nen oli 2.5 litrainen V6 moottorinen, jolla ajoin noin 180 tkm. Siitä hajosi moottorin ohjaus yksikkö. Sen auton meno ei loppunut silloinkaan kokonaan, mutta hidastui huomattavasti. Etupään nivelissä oli ensimmäisenä talvena kahdessa ensimmäisessä ongelmia. Lähinnä sivuäänet tekivät sen. Mutta kun ne laitettiin takuuseen, ei ongelmia enään esiintynyt. Täällä esitettyjä hihnojen katkeamisia, öljyn kulutuksia, sähkövikoja jne. jne. ei ollut Ensimmäinen oli 2.0 selespeed, jolla ajoin noin 170 tkm. Kolmas oli sitteen Dieseli. Korimalliltaan tämä oli farmari. Sillä ajoin hiukan vajaa 200tkm. Siinä yksilössä hajosi kuskinpuolen sähköikkuna, ohjaustehostin ja kaikki etupään nivelet ja puslat vaihdettiin kerran takuuseen. Upea laite, ja niinpä minulla on nytten 159 jtd farmari. Tästä autosta on hajonnut tuulilasin pissapoika. Sillä on nyt ajettu noin 35 tkm. On totta että jos aiot huollatta autoasi Deltta-Autossa, palvelu ei oikein välttämättä pelaa. Joten huollata autosi jollain aivan muulla liikkeellä.
- aika
hurja vikapesäke on kyseinen merkki.eli ei toinna ostaa jos haluaa huolettomia km.ja ovat semmoisia ettei kaikille nyrkkipajoille voi viedä.ei toinna hankkia.
kiitos asiallisesta kommentista alffistille. - ...tarkoittaa...
aika kirjoitti:
hurja vikapesäke on kyseinen merkki.eli ei toinna ostaa jos haluaa huolettomia km.ja ovat semmoisia ettei kaikille nyrkkipajoille voi viedä.ei toinna hankkia.
kiitos asiallisesta kommentista alffistille.....sitä, että kaikkiin autoihin tulee näitä samoja vikoja, mutta niistä ei vain puhuta.
Näitä kaikkia osia joutuu vaihtamaan myös Vokswageneihin, Volvoihin, Bemareihin, Fordeihin jne. mutta se on hyväksyttävää, sillä em. merkit ovat meillä hyväksytyn maineessa, Alfa ei.
Alfa Romeo on liian erikoinen merkki tälle lantasaapaskansalle.......... - giuliaano
aika kirjoitti:
hurja vikapesäke on kyseinen merkki.eli ei toinna ostaa jos haluaa huolettomia km.ja ovat semmoisia ettei kaikille nyrkkipajoille voi viedä.ei toinna hankkia.
kiitos asiallisesta kommentista alffistille.3 vuotta alfal menty. ei sähkö vikoja, ei mitään vikoja ja ikinä sitä ei ole edes huollettu. ennen ww audi volvoo , ja aina jossain polttimo jonossa ym, pikku vika huollossa. jos joku väittää et alfa on p..ka, niin on tottakai oikeessa.
- alfa vai beetta
Itsellä ollut saksalaisia, ruotsalainen ja alfa romeoita. Kaikissa ollut omat vikansa. Nykyään kummunkin taas alfa(ensimmäinen merkki toiseen kertaan). Ainut on, että alfan ostaja joutuu aina perusteleen (kateellisille kavereille) ostostaan.
esim: vaihdoimme kaverin kanssa samaan aikaan autoa, minä alfaan ja se golfiin. golffiin on vaihdettu sen jälkeen 2 anturia, Alfaan ei mitään.
PS:volkkari vuoden uudempi- tiedänTunteen
Sanon suoraan ostin alfa 156 2.5 v6 vm.99 ajoin 2viikkoa niin savu nousi ja jäähdytysjärjestelmän letku hajosi--> ensimmöiset 1000e, sain auton pajalta ajoin viikon ja vaihdelaatikko hajosi ja ajan normaalisti. Näiden lisäksi kulutus on aivan hirveää näillä bensan hinnoilla kaupunkiajossa menee sellaiset 12-15l, joten vaikka on hieno pirteä auto niin en suosittele.. :(
- oot pjönttö
tiedänTunteen kirjoitti:
Sanon suoraan ostin alfa 156 2.5 v6 vm.99 ajoin 2viikkoa niin savu nousi ja jäähdytysjärjestelmän letku hajosi--> ensimmöiset 1000e, sain auton pajalta ajoin viikon ja vaihdelaatikko hajosi ja ajan normaalisti. Näiden lisäksi kulutus on aivan hirveää näillä bensan hinnoilla kaupunkiajossa menee sellaiset 12-15l, joten vaikka on hieno pirteä auto niin en suosittele.. :(
Kuka ostaa 2.5l koneella varustetun auton ja sitten itkee kun bensaa kuluu? :D
- astro79
oot pjönttö kirjoitti:
Kuka ostaa 2.5l koneella varustetun auton ja sitten itkee kun bensaa kuluu? :D
Haluisinpa nähdä tuon auto maailman ihmeen jossa ei ole koskaan vikoja, kuluvia osia, täysin huolto vapaa ja kulkee hyttysen kusella.
On itselläkin ollut autoja laidasta laitaan ja tasan on jokaista joutunut korjaamaan ja huoltamaan ja se nyt vai kuuluu asiaan ja jos asia rassaa niin voihan sitä kävelläkkin tosin töppösethän siinäkin kuluu.
Useimmat vaihtavat uudempaa itse vaihdoin juuri vanhempaa ja sekin on jonkin sortin ympäristö rikos olevinaan toisin kun ostaa uuden uutukainen digivessa jonka kanssa keskustella tauko paikan sämpylän täyteistä ja 10 vuoden jälkeen paalataan koska käyttökelpoisuus aste on rainbow tonnikala purkki.
Julkiset kulkuvälineet on vastaus jos ei halua murehtia auton korjaus ja huolto kuluja. - Pete r
astro79 kirjoitti:
Haluisinpa nähdä tuon auto maailman ihmeen jossa ei ole koskaan vikoja, kuluvia osia, täysin huolto vapaa ja kulkee hyttysen kusella.
On itselläkin ollut autoja laidasta laitaan ja tasan on jokaista joutunut korjaamaan ja huoltamaan ja se nyt vai kuuluu asiaan ja jos asia rassaa niin voihan sitä kävelläkkin tosin töppösethän siinäkin kuluu.
Useimmat vaihtavat uudempaa itse vaihdoin juuri vanhempaa ja sekin on jonkin sortin ympäristö rikos olevinaan toisin kun ostaa uuden uutukainen digivessa jonka kanssa keskustella tauko paikan sämpylän täyteistä ja 10 vuoden jälkeen paalataan koska käyttökelpoisuus aste on rainbow tonnikala purkki.
Julkiset kulkuvälineet on vastaus jos ei halua murehtia auton korjaus ja huolto kuluja.ei kai tässä tarvi "maailman ihmeitä " hakea riittää kun pikkasen opiskelee
FAKTAA esim. netistä !
tulos ITALOautot ja RANSKISautot huomattavasti epäluotettavimpia kuin esim.
JAPSIautot ! - astro79
Pete r kirjoitti:
ei kai tässä tarvi "maailman ihmeitä " hakea riittää kun pikkasen opiskelee
FAKTAA esim. netistä !
tulos ITALOautot ja RANSKISautot huomattavasti epäluotettavimpia kuin esim.
JAPSIautot !Yhtyä tähän....jos haluaa perus tylsän auton joka kulkee eteenpäin vaikka kuinka kuuluisi kilinää ja kolinaa niin japanialainen on vastaus....alfa on itsellä ajossa ja ei ole niitä luotettavempia pelejä mutta autot onkin itselle jotain muuta kun pelkkä kulku väline joten ei nypi jos ja kun niitä joutuupi korjailemaan:)
- thinksnnow1
astro79 kirjoitti:
Yhtyä tähän....jos haluaa perus tylsän auton joka kulkee eteenpäin vaikka kuinka kuuluisi kilinää ja kolinaa niin japanialainen on vastaus....alfa on itsellä ajossa ja ei ole niitä luotettavempia pelejä mutta autot onkin itselle jotain muuta kun pelkkä kulku väline joten ei nypi jos ja kun niitä joutuupi korjailemaan:)
Moi,
nyt Alfan huollot ja varaosat jopa -50% Suomen hinnoista!!
Jos kiinnostaa ota yhteyttä.
t.Leevi
[email protected]
046-8988 049 - parempi--
thinksnnow1 kirjoitti:
Moi,
nyt Alfan huollot ja varaosat jopa -50% Suomen hinnoista!!
Jos kiinnostaa ota yhteyttä.
t.Leevi
[email protected]
046-8988 049156:seen saa tosi hyvän korjaus- ja huolto-oppaan, jossa on kaikki mallit paitsi GTA. Löytyy tuolta: http://www.ago.fi
Itte tehtynä tietää että huolto on suoritettu kunnolla. Tulee halvemmaksi kuin jossain Leevi Luikun (Fred Scuttle) nyrkkipajassa ja osatkin saa paljon halvemmalla Autoasi-ketjun liikkeistä. - thinksnow1
parempi-- kirjoitti:
156:seen saa tosi hyvän korjaus- ja huolto-oppaan, jossa on kaikki mallit paitsi GTA. Löytyy tuolta: http://www.ago.fi
Itte tehtynä tietää että huolto on suoritettu kunnolla. Tulee halvemmaksi kuin jossain Leevi Luikun (Fred Scuttle) nyrkkipajassa ja osatkin saa paljon halvemmalla Autoasi-ketjun liikkeistä.Moi sulle "parempi" edustamani nyrkkipaja vaihtoi juuri -04 malliseen 156 2.0 jts
Alfaan 7200km ajetun vaihtomoottorin jolle myönnettiin 12kk kirjallinen takuu
ja hintaan 2200 EUR, jos tosiaan haluat ostaa Alfan varaosat Autoasi liikkeestä
kalliimmalla, kun alkuperäiset tehdasvaraosat, niin sama se minulle, mutta älä
viitsi nimitellä, kun et ole ottanut asioista selvää, vai oletko ko.Autoasi-ketjun
edustaja??
Ottakaa rohkeasti yhteyttä, jos haluatte säästää Alfan korjaus/huoltokuluissa.
Leevi
046-8988049
[email protected] - giuliaano
tiedänTunteen kirjoitti:
Sanon suoraan ostin alfa 156 2.5 v6 vm.99 ajoin 2viikkoa niin savu nousi ja jäähdytysjärjestelmän letku hajosi--> ensimmöiset 1000e, sain auton pajalta ajoin viikon ja vaihdelaatikko hajosi ja ajan normaalisti. Näiden lisäksi kulutus on aivan hirveää näillä bensan hinnoilla kaupunkiajossa menee sellaiset 12-15l, joten vaikka on hieno pirteä auto niin en suosittele.. :(
sähköinen mopo skootteri ei savuta ja kulutus alle 10 litraa 100ssa vuodessa. osta se
- ...
giuliaano kirjoitti:
sähköinen mopo skootteri ei savuta ja kulutus alle 10 litraa 100ssa vuodessa. osta se
Alfa 156 2.5l Sportswagon, vm 2004 ajettu n.110.000. Vaihdatin nokkahihnan, kun tuli 6v autolle ikää, vaikka kilometrien mukaan vaihto olisi pitänyt olla jossain 120K kohdalla. Kytkinremppa. Toinen etupyörän laakeri on mennyt. Kaikki jarrulevyt ja tottakai jarrupaloja, hur som hällst, on vaihdettu. Kenkää annan aina kun moottoritien alkuun pääsen. Ne soundit!!! Hemin soindit eurooppalaisessa autossa ... mitä ne on tolle tehny? Kävin kokeileen uutta 159:ä, mut en tykänny.. päätin, että ajelen tällä kun kilometrejä tulee niin vähän. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan on 11l/100km. Ajelen pääasiassa lyhyttä kaupunkiajoa. Tykkään tosta autosta ja se on ihan mun oloinen. En myy, enkä vaihda. Ajelen vain. Pirun siisti auto. Oon aina tykänny amerikkalaisista ja tässä on jotain mitä niissä on lisättynä italialaisella intohimolla, jota amerikkalaisiin lahnoihin ei saa mitenkään.
- Einstein, Albert
tiedänTunteen kirjoitti:
Sanon suoraan ostin alfa 156 2.5 v6 vm.99 ajoin 2viikkoa niin savu nousi ja jäähdytysjärjestelmän letku hajosi--> ensimmöiset 1000e, sain auton pajalta ajoin viikon ja vaihdelaatikko hajosi ja ajan normaalisti. Näiden lisäksi kulutus on aivan hirveää näillä bensan hinnoilla kaupunkiajossa menee sellaiset 12-15l, joten vaikka on hieno pirteä auto niin en suosittele.. :(
Ostat 9 vuotta vanhan Alfan, jolla on revitetty menemään ties miten, huolloista ei mitään tietoa ja ihmettelet, kun siihen tulee vikaa? Veikkaan, että erityisesti 2.5 V6:n mainiota kiihtyvyyttä liikennevaloista ovat entiset omistajat voineet kokeila aika ahkeraan.
Jos ajat korkeintaan 20.000 kilsaa vuodessa, niin Alfan bensoihin menee maksimissaan tupakka-askin hinta päivässä enemmän kuin 6 - 7 litraa sataselle kuluttavassa pikkuautossa. Kaikki on niin suhteellista. - Bella macchina.
Pete r kirjoitti:
ei kai tässä tarvi "maailman ihmeitä " hakea riittää kun pikkasen opiskelee
FAKTAA esim. netistä !
tulos ITALOautot ja RANSKISautot huomattavasti epäluotettavimpia kuin esim.
JAPSIautot !Entäs sitten?
- ktuhkanen
thinksnow1 kirjoitti:
Moi sulle "parempi" edustamani nyrkkipaja vaihtoi juuri -04 malliseen 156 2.0 jts
Alfaan 7200km ajetun vaihtomoottorin jolle myönnettiin 12kk kirjallinen takuu
ja hintaan 2200 EUR, jos tosiaan haluat ostaa Alfan varaosat Autoasi liikkeestä
kalliimmalla, kun alkuperäiset tehdasvaraosat, niin sama se minulle, mutta älä
viitsi nimitellä, kun et ole ottanut asioista selvää, vai oletko ko.Autoasi-ketjun
edustaja??
Ottakaa rohkeasti yhteyttä, jos haluatte säästää Alfan korjaus/huoltokuluissa.
Leevi
046-8988049
[email protected]Alfan huollot, korjaukset ja alkuperäiset tehdasvaraosat jopa -50% Suomen hinnoista. Samat takuut, kun Suomessakin.
Kysy lisää
Leevi
046-8988 049
[email protected] - 156v6
tiedänTunteen kirjoitti:
Sanon suoraan ostin alfa 156 2.5 v6 vm.99 ajoin 2viikkoa niin savu nousi ja jäähdytysjärjestelmän letku hajosi--> ensimmöiset 1000e, sain auton pajalta ajoin viikon ja vaihdelaatikko hajosi ja ajan normaalisti. Näiden lisäksi kulutus on aivan hirveää näillä bensan hinnoilla kaupunkiajossa menee sellaiset 12-15l, joten vaikka on hieno pirteä auto niin en suosittele.. :(
"jäähdytysjärjestelmän letku hajosi - tuhat euroa meni" , on varmaan asentajat hirnunu tiskin takana kun oot käyny korttia vinguttamassa :D
Samalla varmaan vakuutellut kuinka huonoja autoja alfat ovat ?
Kutosessa on 6-lovinen aski , ei kannata lyödä 5selta neloselle nahkoineen kun koneessa on 7200rpm...
V6 moottori vie polttoainetta ? Mitä ihmettä ?? - Fred Scuttle
ktuhkanen kirjoitti:
Alfan huollot, korjaukset ja alkuperäiset tehdasvaraosat jopa -50% Suomen hinnoista. Samat takuut, kun Suomessakin.
Kysy lisää
Leevi
046-8988 049
[email protected]Hih hei! Kaikkien näiden vuosien jälkeen löysin tämän. Leevi Luikun nyrkkipaja on siis oikeasti olemassa! Luulin aina, että tämä on legendaa.
Näitä junttipoikien pyörittämiä "Alfa Romeo-asiantuntijoiden pyörittämiä takuukorjaamoja" taitaa nykyään olla joka pitäjässä jossain navetassa?
- 156 omistaja
*Auto on hyvä ajaa kun se on kunnossa. Huomaa jos jossain nivelissä on väljää, aika usein olen joutunut vaihtamaan osaa mutta ei ne ylivoimaisen kalliita ole.
*Pienet nirinät hoituu voitelemalla.
*Etupyörän laakerit on suht heikot.
*Jakopään hihna kannattaa vaihtaa mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään.
*Joskus ongelmia sähköissä, air bag-valo lopetti temppuilemisen kun juotettiin liittimet eli pienestä voi olla kiinni.
*ILMI kerran vaihdettu
*Ruostetta saattaa esiintyä, yleensä ne vakiokohdat. Ei läheskään niin herkkä ruostumaan kuin vanhat alfat =)
Kaiken kaikkiaan mukava peli ajella ja ei ole joka naapurilla samanlaista. - alfa156maniac
Itsella on ollut 3 Alfa Romeo 156. Ensimmäinen 1999 2.0 TS oli aivan loistavaa ja ostin 2003 JTS 2.0. Oli vielä parempi kun auton sisustus oli facelift mallin.
Mulla oli bemari 520i mutta oli kyllä enemmän korjauksia ja tehtävä. bemari meni koko ajan kuumaksi ja petynyt paljon. Myin bemarin pois ja ostin alfa romeo 156 2.0 ts taas.
nyt on iloinen ajaa ja omistaa. tyypiviat on paloniveljet joka on halpa korjata jos osta vaihtaa itse. se ei ole mikään vaikea! - mete-oriko?
...minäkin Alfasta. Näyttää nuo hinnat olevan melko edullisia (varusteisiin, ulkonäköön, tehoon jne. nähden) ja varmasti haen tältä listalta (Etelä-Suomesta) itselleni Alfan.
Lienee ihan kelpo pelejä? Tyyppivikalistaa olen selaillut mutta hei! onhan niitä vikoja kaikissa autoissa.
http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/156?id_car=3398770&id_vehicle_type=1&yfrom=1997&yto=1999&engine_size=2.5&id_fuel_type=1&id_four_wheel=1&id_gear_type=2&id_car_type=2&vsv=1&PN[0]=owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php&PN[1]=car_info&PL[1]=alfa-romeo/156/3398770? - hfdsfh
Onks noissa 156.ssa hyvät sisätilat vai joutuuks pää katossa ajaa..??Meinasin sellasen hankkia..
- minä mokoma
Tilat kuskille on riittävät, takapenkillä ahtaampaa. 190cm kuski saa hyvän ajoasennon! Ainakin 2,5 6-vaihteisella lootalla mukava ajettava, tehoa löytyy ja 1-vaihde sopivan lyhyt kaupungissa/mäkilähdöissä. Kytkintä ei tarvi luistattaa. Itse olen ajellut 20tkm, ainoastaan 1 h7-polttimo pitänyt uusia.
- Jepso
Täällä yks 3,2 litrasen 156:n onnellinen omistaja. Kahta samanlaista Alfaa en ole omistanu, niin on vaihtunut korimallit kuin viatkin. Mitä yleisemmin Alfan vikaantumisessa on syynä komponentti, jonka kyljessä lukee Bosch. Muuten kyllä mahtavia laitteita ja aina korimallien välilläkin selviä eroja, ei pelkästään saman auton s/m/l kokoja, kuin esim. Volvossa. Alfan hankinta vaatii tietysti karvan enemmän uskallusta, kuin Golfin ja mielellään edes vähän asiaan perehtyneen kaverin auton hankintatilanteeseen. Näin vältytään niiltä maanantaikappaleilta, jotka kyllä tavalla tai toisella tunnistaa.
Mutta kaikessa puolensa, mitä enemmän kolopallomiehet Alfoja Esson baarissa dissaa, niin sitä halvemmalla me halukkaat Alfan ostamme :) - 156v6
156 2.5 v6 -98 200tkm , tolla rullailtu ny 10tkm ja puol vuotta.. Pelaa nätisti ja koneen luonne / saundit aivan uskomattomat (novitec rosteriputkisto).
Laadukkaan tuntuinen peli,sisusta tyylikäs ja mittariston perinteiset "tunneli" muotoilut hivelee silmää.
Lämpee nopeesti (iso kone=paljon hukkalämpöä) ja ikkunat aukee ilman raapimista jos tupakan polttaa ennen kun lähtee ajamaan.
Jotain natinaa kuului etupäästä,rasvasin ylätukivarsien puslat (2h homma nosturilla) ja äänet loppuivat. Ruiskuvalo syttyi ja syy oli kaasupolkimen asentotunnistimen liittimen huono kontakti -> liitin auki ja kiinni niin toimii taas. Jos jatkossa temppuilee niin juottaa kiinni. Boshc:in sähköthän näissä on...
Tehoa ja vääntöä on,korkeelta kiertävä (7200rpm vakio) kutonen ja 6.lovinen aski takaa kiihtyvyyden. Ei jää jalkoihin. On hieman eri maata kuin esim.Opelin kakspuolikas perusharmaa maamoottori...
Bemarikin tuntuu helvetin tylsältä tän jälkeen (325,328 e36,e46)
Kaupungissa mulla vie n.12l/100km , aivan sama kun ainetta saa asemalta. Jos on persauki työkkärin jonossa,en suosittele tätä autoa... - a siantuntia
kanataa unohttaa nuo italilalaiset autot enemin japanialanen. esim toyta on luotetava ja hyvä ajaa ja hyvänäkönen ja edulinen yläppittää. ja tehokas tehoa on tarpeksi ja enemänkin jos valitse isompi mootori.eikä tarviste korjaila määräakas huolot riittää. tuomoisen allfan hinnalla saapi esim toyta carinaa tai corolaa ja niissä on hyvä jällleen mynti hintakin
- Aasi antuntija
^ hehheh , marski tullu etelästä vittuilemaan :DDDDD
- MääTykkään
156 on ollut hyvä ja luotettava. 2005- tähän päivään. Hyvin on pärjätty talvetkin. Kaikki huollot on tehty huolella. Erittäin mukava ajaa.
- !!!1
Kaikkihan tuota autoo dissaa... Kateellisten panettelua :D Mut itelläni on vm. -01 Sport Wagon 156 ja on sit ihan saatanan hyvä ajaa!!! Vakaa ja kovassakin vauhdissa imeytyy tiehen kiinni ku purukumi. Kuluvia osia on tarttennu vaihdella, mut eiköhän jokaisessa autossa tarvi... Remppaaminen ei oo ollu sen kalliimpaa ku mitä toisen puoliskon Pösössäkään!
- Pakilan Paroni
Itselläni on menossa toinen 156. Eka oli ostohetkellä 1,5 v vanha ja hyvin vähän ajettu -vm 2000, nykyinen on kahdeksanvuotiaana hankittu -vm 2003. Kieltämättä tähän jälkimmäiseen on ehtinyt kertyä jo aika paljon huollettavaa ja korjattavaa. Eka taas oli käytännössä täysin huoleton, etenkin kun ennätin luopua siitä (kasvavan perheen tilantarpeen vuoksi) ajoissa.
Tulevalle uudelle alfistille antaisin siis vinkin, että kannattaa kukkaron salliessa ostaa tuoreehko yksilö. Ei tämä jälkimmäinenkään silti ole täysi pettymys ollut. Tarkoitus oli nimittäin hommata edullinen kärry kakkosautoksi, ja maksoin 128 tkm ajetusta pelistä vain vajaat 6 000 e.
Jos samalla rahalla olisi hankkinut "järkiautoa" (VW, Toyota, jne?), olisi pitänyt tyytyä kolmisen vuotta vanhempaan ja kaksi kertaa enemmän ajettuun. Kyllä niitä vikoja ilmenee tuolloin jo luotettavimmissakin merkeissä. Jos siis suvaitsee pari kolme kohtuuhintaista korjaamokäyntiä (en käytä Deltaa!) vuodessa, antaa Alfa paljon autoa per euro ja tietenkin sen loistavan miellyttävän ajettavuuden (jplus penkit, stereot, ulkonäön, jne).
Mainittakoon vielä, ettei jälkimmäinenkään Alfani vioista huolimatta ole suinkaan ollut epäluotettavin autoni. Huonoin oli 12-vuotiaana hankittu - uskokaa tai älkää - Mersu. Mikään Alfani vioista ei sentään ole estänyt ajamista. Mersu sitä vastoin jätti toistuvasti tielle tai ei lähtenyt lainkaan käyntiin, ja osa kesken ajon ilmenneistä vioista oli suorastaan hengenvaarallisia. Kaikki on siis suhteellista.
Yhdyn silti erääseen aiempaan kirjoittajaan siinä, että kädettömän suhmuran autoksi ikääntyvästä Alfasta ei ole. Tauno Tumpelolle ja Kaarina Kädettömälle sopii parhaiten ehkä joku tuoreehko korealainen. - alfa
kerroa missä sijaitsee giuliettan sulakerasia. Ajonvakautus ei toimi. Olisiko sulake kärähtänyt.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik185293MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar1162750- 102294
Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5892025Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin1231746Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja701342Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s411319Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill31088Veda uskonto vs. muut uskonnot
Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan3901054Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o641047