Peräaukon haavaumat tekevät elämästäni helvetin!

Miu

Minulla on nyt vuoden jatkunut nämä haavaumat. Ovat vaan pahentuneet koko ajan eikä mikään auta. Särkee ja varsinkin iltaisin kutisee niin että pakko raapia vereslihalle .... Seksi-elämäkin on heittänyt takapakkia ihan tämän vaivan takia - ei huvita kun perse on niin kipeä!

Lääkärillä olen tämän vaivan takia käynyt 3 vai 4 kertaa.. kaikenlaisia salvoja olen saanut mukaan joista ei mitään apua. Nyt ostin apteekista tuota paljon mainostettua AC3 Comforttia ja se on auttanut tuohon kutinaan..

Osaisiko joku kertoa enemmän tuosta leikkaus-hoidosta?? Mitä siinä itseasiassa tehdään?
Jostakin luin myös, että joissakin sairaaloissa hoidetaan näitä haavaumia botoxilla, joka on siis väliaikainen apu. Ettei tartteis leikata.
Mua vähän huolettaa se, että jos noita peräaukon lihaksia aletaan leikkelemään, ettei pysty sitten kohta enää pidättelemään..

Auttakaa mua, elämän laatu on pahasti karrella!

8

4546

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • haiskahda

hiivalle noi oireet. ittellä oli pari vuotta ettei voinut persettä pyyhkiä ollenkaan vaan piti pestä aina se ja samalla kun heitit vettä niin sattui niin että voidaan sanoa.
      tutustu jouko pursiaisen hiivasyndrooma jasen hoito vihkoseen

• nyt jo

Kohta 4kk:tta, haavaumat tulevat ja menevät. Mutta silloin kuin tulevat elämä on todellakin helvettiä, tälläkin hetkellä onneksi kyllä taas parantumaan päin. Olen kanssa kokeillut rasvoja, jotka vievät kipua pois ja bepanthen on ollut myös yllättävän hyvä. Lääkärissäkin olen käynnyt, mutta antavat vain lääkkeitä kovaanvatsaa (ummetuslääkettä)...

Apua siis kaivataan täälläkin!:D

• säärihaavat

ainakin suolainen merivesi auttaa säärihaavoihin täysin parantavasti,eli jo viikon teneriffalla olo uinti parantaa,mutta onkohan parantavaa vaikutusta näihin sinun vaivoihisi, et voi muuta kuin kokeilla,eli ammeeseen vettä liota siihen
      merisuolaa ,kokeile viikon ajan ,2x pv 20-30 min kerrallaan,jospa siitä saisit avun itsellesi

• leikkaus

Hei!
      Peräaukon haavauman hoitoon on vain yksi keino:leikkaus.
      Kärsin tuosta vaivasta pitkään, ja lopulta kohdalleni sattui vanhempi kirurgi joka totesi ettei vaiva parane kuin leikkaamlla.
      Niin leikkaus tehtiin ja olen saanut nauttia elämästä jo 20 vuotta leikkauksen jälkeen ilman haavaumaa.
      Minulle ei tullut mitään ongelmia leikkauksen jälkeen, ei ole tarvinnut pelätä pidätysongelmia eikä muitakaan vaivoja.
      Hakeudu kirurgin juttusille. Se kipu on niin valtava ettei sen kanssa jaksa elää.

• 2 vuotta sitten

Tampereella koskikeskuksessa sulkijalihaksen osittainen katkaisu.
      Pelkäsin ihan liikaa etukateen, kun kuuntelin muitten ihmisten juttuja.

Toimenpide oli pieni, vain puudutuspiikki sattui. Itse leikkaus ei yhtään. Jälkikipua lievästi, johon särkytabletti auttoi. Paranin viikossa, joka oli sairaslomaa. Suihkuttelin ja tuulettelin peffaa ja laitoin saamaani voidetta paranemista edistämään.

Suosittelen sulle samaa toimenpidettä. Se on ainoa, mikä kunnolla auttaa, kun vaiva on paha.

• elämänkevät..

onko siis niin että sulla on todettu vain sillä seudulla niitä haavaumia? ettei niitä siis ole myös peräsuolessa ja/tai muuallaki suolistossa? jos sulla on laajemmallakin alueella ihan suuta myöten niitä ollut palaan asiaan ja kerron mikä lääke mulle auttaa sen otosta jo kahdessa päivässä!

• luonnollisesti apua

1. Sokeri pois kokonaan ruokavaliosta
        2. Ei vehnäjauhoja missään muodossa
        3. perunajauhoja sinne haavaan

Kokeile noin vikon verran, vaiva parani ainakin minulta.

• 9.4.2008
        HEI, minullakin sama vaiva kun keskustelun aloittajalla ja harkitsen leikkausta, mutta
        kiinnostaa tietää onko jotain ainetta mikä auttaisi vaivaan noin nopeasti. Itselläni on vaiva krooninen, välillä kipeä ja välillä ei.
        Haittaa kyllä elämää, kun pitää koko ajan miettiä miten saisi vatsan pysymään todella löysänä. Kaikenlaisia lääkärinkin määräämiä voiteita olen kokeillut, helpottavat oireita, mutta eivät täysin poista vaivaa. Bepanthen on kyllä ollut aika hyvä. Voisiko tämä ollakin joku hiivan aiheuttama tulehdus? Suolisto tähystettiin helmikuussa, siellä ei ollut mitään, silloin löytyi vain tämä haavauma.
        Tsemppiä vaan kaikille samasta vaivasta kärsiville!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      110
      4735
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1922
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      134
      1340
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      102
      1198
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      89
      1162
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      181
      1009
    7. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      65
      990
    8. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      44
      939
    9. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      27
      919
    10. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      841
    Aihe