Häpeää vai mitä..?

Tyttönen

En oikeen ymmärrä tätä.. Poikaystävä on aina pitäny itteään jotenki mua huonompana tai pelänny, että petän sitä tai jätän sen. Siitä ollaan jotenkuten päästy yli, mut tiedän sen sairastavan psoriasta vai mikä se ihotauti olikaan nimeltään, eikä se suostu siitä puhumaan tai myöntämään mitään siitä. Selväähän se on, kun on välillä laikkuja naama täynnä ja käsissä ja jaloissa. Alkusuhteessa se puki aina housut jalkaan peiton alla heti seksin jälkeen, eikä nukkunu ilman housuja tai paitaa. En huomattanu asiasta, koska haluan, että se tois sen ite esille, joten olin kun en oliskaan. Jos satuin huomauttamaan, että kädestä tulee verta ja sattuuko siihen, niin heti pitää kaikki laikut piilottaa, ja ei kuulemma ole mitään.

Pikkusen se on edistyny, eli housut ottaa pois ennen kun menee nukkumaan, mutta se paita aina pysyy.. Kyl se joskus seksin aikana lentää lattialle, mut sen jälkeen takas päälle. Uimaan se ei suostu tulemaan, ei kuulemma osaa (kavereiden kanssa kehutaan, kuinka kerran uitiin neljä tuntia putkeen). Suihkuun ei suostunu mun kanssa tulemaan ei sitten millään, vaikka kuinka viettelin ja vikittelin. Kerran tuli mukaan, varmaan kun lupasin jatkaa sitten vielä sängyssä, mut heti kun tuli ja sai shampoon pois hiuksista niin karkas.

Mua ei todellakaan haittaa, vaikka sen koko ruumis olis vihreä. En oo asiasta siltä yrittäny mitään udella, ja kerran se on maininnu siitä ite. Tosin kännissä ja itkien ja sillon se oli puhesävystä päätellen kauhea vika ja kuolemantauti.

En tiedä, miten tästä voi enää puhua. En haluis, että sillä on niin vaikeeta ton suhteen mun seurassa. Se menee niin oudoks, jos kurkkaan sen paidan alle tai vastaavaa. Näköjään asia, josta ei puhuta.. ja jos jotain hälyyttävää kysäsen niin vastaus on: ei mitään, ei ne oo mitään, mitä tai sitten aihe vaihtuu ja nopeesti.

4

551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Iho-ongelmainen

Olen nuori nainen ja kärsinyt akneihosta vuosikausia. Aknea esiintyy juuri kasvojen alueella ja siksi sitä on joskus vaikea peitellä. Voin sanoa tietäväni miltä poikaystävästäsi tuntuu ja kuinka lannistavia iho-ongelmat voivat olla. Yritän peitellä näppyjäni meikeillä, joskus jopa omalta poikaystävältäni. Häpeän kai miltä näytän ilman meikkiä. Itsetuntoni on noussut sitä mukaa kun olen saanut avun lääkityksestä sekä poikaystäväni tuesta. Kehottaisinkin sua ottamaan asian varovasti mutta rohkeasti esille poikaystäväsi kanssa ja kerrot etteivät hänen iho-ongelmansa muuta sinun käsitystäsi hänestä mihinkään suuntaan ja että rakastat häntä juuri sellaisena kuin hän on. Lääkärissä käynnistä hänkin voisi saada apua sekä itsetunnolleen että kivuilleen. Hän on onnellinen mies kun on tuollainen tyttöystävä.

• Survivor

Itse kärsin myös aknesta, tosin selässä ja joskus äityessään pahaksi myös etupuolella ja kasvoissa. Se on sitten tosi sitkeä, kaiken maailman lääkehoitokeinojen, e-pillereiden jne jälkeenkin se jaksaa kukkia, vaikken ole enää edes teini-iässä.

Poikaystäväni on kuitenkin ottanut asian aivan ihanasti. Hän kannustaa minua sanomalla, että on nähnyt paljon pahempiakin, ja että sehän on parantunut hienosti. Hän suukottelee niskaani ja näin osoittaa täyden hyväksyntänsä minua kohtaan, auttaa puhdistamaan selkää ja levittää selän näpyille kuivattavaa geeliä mitenkään karsastamatta.

Luottamuksella kaikesta on selvitty. Joten tsemppiä teille, kyllä ne lukot jossain vaiheessa aukeaa teilläkin!!

• Iho-ongelmia

Oon nuori nainen ja kärsinyt akneihosta vuosikausia. Aknea esiintyy juuri kasvojen alueella ja siksi sitä on joskus vaikea peitellä. Voin sanoa tietäväni miltä poikaystävästäsi tuntuu ja kuinka lannistavia iho-ongelmat voivat olla. Yritän peitellä näppyjäni meikeillä, joskus jopa omalta poikaystävältäni. Häpeän kai miltä näytän ilman meikkiä. Itsetuntoni on noussut sitä mukaa kun olen saanut avun lääkityksestä sekä poikaystäväni tuesta. Kehottaisinkin sua ottamaan asian varovasti mutta rohkeasti esille poikaystäväsi kanssa ja kerrot etteivät hänen iho-ongelmansa muuta sinun käsitystäsi hänestä mihinkään suuntaan ja että rakastat häntä juuri sellaisena kuin hän on. Lääkärissä käynnistä hänkin voisi saada apua sekä itsetunnolleen että kivuilleen. Hän on onnellinen mies kun on tuollainen tyttöystävä.

• *F*

Moi, halusin vastata kirjotukseesi, koska itselläni on todellakin kokemusta miten ahdistava ihosairaus voi olla. Itse sairastan vitiligoa ( suurin osa suomalaisista ei tiedä mikä on vitiligo ) ja varsinkin kesäisin olo on turhauttava ja masentunut. Vitiligo on siis pigmenttihäiriö ja osa pigmentistäni on kokonaan poissa. Kaikki muut ottavat aurinkoa rannalla ja käyvät uimassa, kun itse pohdin mitä laittaa päälle ettei pala, mutta ei myöskään läkähtyisi ja näyttäisi edes hieman yhtä hyvältä kuin kaikki ruskettuneet ihmiset kaduilla. Itselläni kesti pitkän aikaa ennen kuin uskalsin asiasta kertoa poikaystävälleni. Talvisin "vaivaa" ei huomaa kun aurinko ei paista, mutta kesän tullessa oli pakko ottaa asia esille. Poikaystäväni harmittelee asiaa vain siksi että minulla on epämukavaa, mutta muuten hän sitä tuskin edes muistaa/huomaa. Itselle on aina vaikeampaa tällaiset asiat, vaikka esim. tyttö/poikaystävää ei ihosairaus häiritsisi yhtään. Kysy ystävällisesti poikaystävältäsi että eikö aurinko tekisi hyvää proriaasikselle ja eikö olisi kivaa mennä yhdessä uimaan (ei tarvitse mennä yleiselle rannalle). En tiedä miten kauan olette seurustelleet, mutta luulisi että hänkin haluaisi kertoa asioista avoimesti, jotta hänellä itselläänkin olisi helpottuneempi ja rennompi olo edes sinun seurassasi..Mökillä voi rauhassa olla muiden arvosteluilta ja katseilta erossa, mutta jos hän ei puhu sinulle, ei sekään mahdollisuus onnistu!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      99
      6064
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      80
      4792
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      96
      3045
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      28
      2843
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      26
      2105
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1516
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      335
      1067
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      85
      1028
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      125
      970
    10. Eihän se tietysti minulle kuulu

Mies, mutta missä olet? 🤨 😠
      Ikävä
      48
      774
    Aihe