Sieviläiset saappaat

Kumixi

Ostin tänään Sievi-kevytsaappaat. Malli on "LIGHT BOOT LACES 04". Väri on vihreä ja niissä ei ole kärkivahvistusta. Kysyisin, kannattaako saappaat käsitellä slikonispraylla? Ne pitäisi kyllä olla laadukkaat, mutta varmuuden vuoksi...

Entä jos jostain syystä tulee reikä, käykö paikkausaineeksi LiquiSole kumiliima? Minulla oli aikoinaan sieviläiset, ja niitä paikattiin jollakin tahnalla, joka oli tuubissa, yhden käytön jälkeen tahna kovettui. Maksoi silloin 50 markkaa tuubi. Miten lie LiquiSole, kovettuuko se? En ainakaan netistä lukiessani ole sellaista huomannut.

Pari vuotta sitten ostin Nokian Jussi-saappaat. Nyt ne ovat hyvää vauhtia murtumassa. Kysyin sähköpostilla, miksi ne alkoivat murtumaan. Sanoivat niiden päässeen liikaa kuivumaan! En ymmärrä, miten ne olisi kuivuneet liikaa, kun kuivatan ne aina huoneenlämmössä. Ei enää voi nokialaisiin saappaisiin luottaa. Täysiä fiaskoja! Ne valmistetaankin ulkomailla.

8

6796

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kumixi

      Siis on kysymys kumisaappaista.

    • Vaatemyyjä

      Eli kumisaappaitahan pitäisi hoitaa tarkoitusta varten olevalla aineella. Se pitää kumin pehmeänä ja estää lohkeilua. Sitä myydän kenkäkaupoissa.

      En muista nyt aineen nimeä mutta katsele kenkäkaupoista. Jos ainetta ei ole käytetty, halkeilevia kumikenkiä ei voi reklamoida.

      • Kumixi

        "Jos ainetta ei ole käytetty, halkeilevia kumikenkiä ei voi reklamoida."

        Ainakaan silloin kun nyt halkeilleet Jussi-saappaat ostin, en muista minkäänlaista ehtoa nähneeni, jossa mainittaisiin tuosta aineen käsittelystä.

        Eiköhän niihin sieviläisiin riitä ihan tavallinen silikoni.    


      • Kumixi
        Kumixi kirjoitti:

        "Jos ainetta ei ole käytetty, halkeilevia kumikenkiä ei voi reklamoida."

        Ainakaan silloin kun nyt halkeilleet Jussi-saappaat ostin, en muista minkäänlaista ehtoa nähneeni, jossa mainittaisiin tuosta aineen käsittelystä.

        Eiköhän niihin sieviläisiin riitä ihan tavallinen silikoni.    

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=2000000000000012&conference=4500000000001779&posting=22000000024650942


        Tuosssa aloituksessa kerroin, että "Pari vuotta sitten ostin Nokian Jussi-saappaat". Eipä ne kestäneetkään paria vuotta, vaan noin vuoden. Tuossa yläpuolella on linkki keskusteluun, jossa kyselen nokialaisista. Silloin oli 17.3.07 ja sen vasta jälkeen ostin Jussi-saappaat. Todella ala-arvoiset Nokian-saappaat!


    • nokialaiset

      Sieviläiset saappaat on valmistettu mikrovaahdotetusta polyuretaanista, eli ne eivät ole varsinaiset kumisaappaat. Materiaalissa on omat hyvät ja huonot puolensa, se on kestävämpää kuin kumi mutta taas pakkasta ne eivät välttämättä kestä murtumatta. Ja korjaaminen on huomattavasti hankalampaa, liquisole taitaa toimia parhaiten, vaikka sekään ei mikään ihmeaine ole.

      Nykyisten etenkin ulkomailla valmistettujen saappaiden ongelma on lähinnä otsonin kesto, halvalla kun ei kestävää tuotetta tehdä. Eikä tähän vaivaan silikoni auta. Suosittelisin kokeilemaan Suomen kumitehtaan saappaita, toistaiseksi niistä minulla on vain hyviä kokemuksia.

      • Kumixi

        "Materiaalissa on omat hyvät ja huonot puolensa, se on kestävämpää kuin kumi mutta taas pakkasta ne eivät välttämättä kestä murtumatta."

        Pakkasella käytänkin toisenlaisia kenkiä. Ostin hiljattain todella kevyet Safari Termo saappaat. Pakkaskestokin -30 astetta. Ensin pohkeet vierastivat jäykähköjä varsia, mutta nyt ne ovat antaneet periksi. Ja lämpimat! Valmistettu EU:ssa, "siellä jossakin".

        http://www.av-ase.fi/show.asp?display=1&id=1152

        "Nykyisten etenkin ulkomailla valmistettujen saappaiden ongelma on lähinnä otsonin kesto, halvalla kun ei kestävää tuotetta tehdä. Eikä tähän vaivaan silikoni auta. Suosittelisin kokeilemaan Suomen kumitehtaan saappaita, toistaiseksi niistä minulla on vain hyviä kokemuksia."

        Onpa kumma kun sanot että silikoni ei auta? Minulle on sanottu, että silikoni auttaa estämään murtumia. Eilen viimeksi kenkäkaupassa.

        Kerkesin jo ostaa nuo Sieviläiset, joten tulevaisuusessa pitää harkita Suomen Kumitehtaan saappaita. Lähetin muutama päivä sitten sähköpostia sinne, jossan kysyin paikkakuntani jälleenmyyjistä. Kertoivat olevan kolme liikettä, jossa heidän saappaita myydään. Kahdessa paikassa ei myyty, joista toisessa ei ollut minkäänlaisia saappaita. Kolmas on vielä tarkastamatta. Laitoin postia takaisin, jossa kehoitin päivittämään jälleenmyyjät ajantasalle.

        Mutta vielä noista Sieviläisista: sanoit että eivät ole varsinaiset kumisaappaat. Laitoin niihin eilen silikonia, mutta laitoinko sen turhaan? Kannattaako niihin laittaa silikonia ollenkaan?

        Kiitos valistuksesta.


      • nokialaiset
        Kumixi kirjoitti:

        "Materiaalissa on omat hyvät ja huonot puolensa, se on kestävämpää kuin kumi mutta taas pakkasta ne eivät välttämättä kestä murtumatta."

        Pakkasella käytänkin toisenlaisia kenkiä. Ostin hiljattain todella kevyet Safari Termo saappaat. Pakkaskestokin -30 astetta. Ensin pohkeet vierastivat jäykähköjä varsia, mutta nyt ne ovat antaneet periksi. Ja lämpimat! Valmistettu EU:ssa, "siellä jossakin".

        http://www.av-ase.fi/show.asp?display=1&id=1152

        "Nykyisten etenkin ulkomailla valmistettujen saappaiden ongelma on lähinnä otsonin kesto, halvalla kun ei kestävää tuotetta tehdä. Eikä tähän vaivaan silikoni auta. Suosittelisin kokeilemaan Suomen kumitehtaan saappaita, toistaiseksi niistä minulla on vain hyviä kokemuksia."

        Onpa kumma kun sanot että silikoni ei auta? Minulle on sanottu, että silikoni auttaa estämään murtumia. Eilen viimeksi kenkäkaupassa.

        Kerkesin jo ostaa nuo Sieviläiset, joten tulevaisuusessa pitää harkita Suomen Kumitehtaan saappaita. Lähetin muutama päivä sitten sähköpostia sinne, jossan kysyin paikkakuntani jälleenmyyjistä. Kertoivat olevan kolme liikettä, jossa heidän saappaita myydään. Kahdessa paikassa ei myyty, joista toisessa ei ollut minkäänlaisia saappaita. Kolmas on vielä tarkastamatta. Laitoin postia takaisin, jossa kehoitin päivittämään jälleenmyyjät ajantasalle.

        Mutta vielä noista Sieviläisista: sanoit että eivät ole varsinaiset kumisaappaat. Laitoin niihin eilen silikonia, mutta laitoinko sen turhaan? Kannattaako niihin laittaa silikonia ollenkaan?

        Kiitos valistuksesta.

        Tuskinpa siitä haittaakaan on, hyödystä en osaa sanoa mitään.


    • Anonyymi

      ostin sievin saappaat 1.5 vuotta sitte varsi poikki etuosasta ..oli ennenki sievit kesti 15 vuotta nykyää aikana paskat kokemusta on ..maksoi 75 euroo ei hyvää mainosta .tuskin ostan enää..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe