Sängyssä

rapiskarpalo

Millainen sänky sinulla on?

Mitä päiväpeittosi alta löytyy tällä hetkellä? Onko sulla muuten sängyssä semmoista ja käytätkö?

Millaiset liinavaatteet suojaavat petivaatteitasi yleensä? (Käytätkö edes peiton suojana pussilakanaa ja tyynyn suojana tyynyliinaa?)



-Minä kun tempasin päiväpeittoni pois, joka on valkoinen mummoni virkkaama ja sen alla viltti, niin siellä oli kasa pikku-autoja ja leivän murusia ja vellipullo. Peittojen suojana oli puuha pete pussilakanat ja tyynyjen suojana muumi tyynyliinat. Peittojen alla oli lisää leivän murusia. Kyllä nyt oli lastenhoitaja laittanut tuulemaan pikkuiseni kanssa, kun olin poissa kotoa. :D

37

2231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2inOne

      on 120 cm leveä.Ei ole päiväpeittoa käytössä,toki sellainen löytyy.Se vaan on vaatehuoneen lattialla nurkassa ja viikattuna.Se on sininen,silkkinen ja siinä on keltaisia tähtiä.

      Tällä hetkellä on lilan sävyiset pussilakanat ja tyynyliinat.Aluslakana on sininen.En koskaan käytä valkoista.Aina on jotain punaista,mustaa,turkoosia,keltaista ja oranssia.

      Verhotkin ovat petroolinvihreät ja ne on sidottu mustalla helmirannekorulla,et näin meillä.......

    • sirpamaikkarilta

      ihan tavallinen 160 cm runkopatjasänky. Päiväpeitto ja helmalakana on viininpunaset. Kun väritys makkarissa on muutenki viininpunanen. Lakanat ei aina stemmaa niihin väreihin. Yleensä löytyy Nalle Puh-pussilakanoita ja siihen sopivat tyynyliimat.

      Sängystä löytyy yleensä 1-2 koiraa. Niiden karvoja sekä hiekkaa. Lakanat tuleekin vaihdettua suhteellisen usein...

      • 2inOne

        sängystäni on joskus löytynyt pitkätukkaisen miehen hiuksia,erään erittäin rakkaan miehen hiuksen olen laittanut päiväkirjaani teipillä kiinni............


      • hannu.hanhi

        nukkuja? Tyynyliimat? Jotain räkää vai muuta tahnaa?


      • sirpamaikkarilta
        hannu.hanhi kirjoitti:

        nukkuja? Tyynyliimat? Jotain räkää vai muuta tahnaa?

        En oiskaan ite tajunnu. Mut onhan ne kuolat välistä löytyny tyynyliinoilta.


      • Anonyymi
        2inOne kirjoitti:

        sängystäni on joskus löytynyt pitkätukkaisen miehen hiuksia,erään erittäin rakkaan miehen hiuksen olen laittanut päiväkirjaani teipillä kiinni............

        Hyvä että olet edes kerran saanu kokea rakkauden


    • Olen huonouninen, joten olen panostanut nukkumiseen parhaani mukaan.

      Unikulmasta ostettu 160 cm leveä Bodyform-jenkki, mistä maksoin itseni kipeäksi. Vaahtokuminen petari, kevyt untuvapeitto, täytettävä tyyny ja puuvillasatiiniset lakanat.

      Päiväpeittojakin on joskus ollut, mutta ne heitettiin pois viime muutossa, kun ei niitä koskaan käytetty. Petaaminenkin on vähän satunnaista, laiskoja kun ollaan. Lakanat sentään vaihdetaan säällisin välein.

      Lisäksi makuuhuoneessa on molemmissa ikkunoissa sälekaihtimet ja valkoiset pimennysverhot, että sen saa kesälläkin taatusti pilkkopimeäksi.

      • rapiskarpalo

        panostaa nukkumis paikkaansa. Sitä tulee siellä vuorokaudesta vietettyä monen monta tuntia ja kuukaudessa vielä enemmän, muusta puhumattakaan. Yksi asia mistä ei pitäis tinkiä. :))


      • rapiskarpalo kirjoitti:

        panostaa nukkumis paikkaansa. Sitä tulee siellä vuorokaudesta vietettyä monen monta tuntia ja kuukaudessa vielä enemmän, muusta puhumattakaan. Yksi asia mistä ei pitäis tinkiä. :))

        Joku joskus ihmetteli, miksi autoon sijoitetaan 30000€, vaikka siinä vietetään vain puoli tuntia päivässä. Sängyssä vietetään 8 tuntia ja 300 € on olevinaan paljon. Outoa logiikkaa minunkin mielestäni.


      • Anonyymi
        rapiskarpalo kirjoitti:

        panostaa nukkumis paikkaansa. Sitä tulee siellä vuorokaudesta vietettyä monen monta tuntia ja kuukaudessa vielä enemmän, muusta puhumattakaan. Yksi asia mistä ei pitäis tinkiä. :))

        Löytyykö vertailua kumpiko ihminen on paremmassa kunnossa fyysisesti se joka nukkuu lattialla vai se joka nukkuu sängyssä


    • tää antaa nyt väärän kuvan musta :D Mulla on 160 runkopatja, aika hyvä laatuinen ja paksulla petarilla. Lakanat on mustat joissa on ruskeita palloja. peito on sit vaaleen vihreet ja ne sopii mattoon lattialla. nii ja valkonen reunalakana sekä aluslakanaan yhtenevät tyynyliinat.

      No mulla ei oo erikseen päivä peittoo sillä makkari on sellasessa paikassa että vieraat tulee ihan asiakseen kattomaan jos tahtoot sen nähdä.

      Sängyssä on näköjään kitara ja luistimet sekä farkut ja college housut ja pari sukkia sekä haulikon piippu ja rinkelin murusia.

      • rapiskarpalo

        kitaristi, nukkuu ja rakastelee kitaransa kanssa. ;DD ,mutta mitä tekee haulikon piippu sängyssä ja missä loput on, sängyn allako?


      • rapiskarpalo kirjoitti:

        kitaristi, nukkuu ja rakastelee kitaransa kanssa. ;DD ,mutta mitä tekee haulikon piippu sängyssä ja missä loput on, sängyn allako?

        putsailin pyssyn kesäteloilleen. tukki ja lukko on nyt säilytysrasvoissa joten en viittiny niitä levitellä tohon. Piipun puhistusoperaatio meneillään. Loput on tossa työpöydän vieressä lattialla :D


    • la.ra

      hintansa väärti. 120-levyinen runkopatjasänky.

      Lakanat ovat aina puuvillaa ja sävy sävyyn. Ei ole helmalakanaa, mutta froteinen rungonpeite kylläkin.

      Päiväpeittoa en käytä. Sängyssä on 2 jättityynyä, 2 tavallista tyynyä, peitto ja aluslakana. Kaikissa siis lakanat/tyynyliinat. Paavo Pesusieni, Siili ja Mikey-pingviini olivat ennen pitämässä huolta sängyn toisesta puolesta, mutta pari viikkoa sitten siirsin heidät hyllyyn.

      Lakanat vaihdan viikon välein. Tykkään rapeista lakanoista.

      • rapiskarpalo

        on aikas kova sälli, sitä tulee aina joskus katseltua dvd:ltä. :D


      • la.ra
        rapiskarpalo kirjoitti:

        on aikas kova sälli, sitä tulee aina joskus katseltua dvd:ltä. :D

        Ja todella hyvä halityyny myös! :)

        Krapulassa mikään ei ole niin mukavaa kuin SpongeBob-maratoni.


    • mullon

      tollanen ihan normileviä sänky ja siinä runkopatja.. Sitte vaaleensininen lakana, tuommonen punertava ehkä vähän violettiin vivahtava peitto ja valkosininen tyynyliina. Nuitten lisäksi sängyssä on näköjään kaks paitaa, yöpaita, kirja ja laukku. Päiväpeitto on lattialla syrtyssä, vaikka kyllä mää sitäki joskus käytän.

    • ja siitä ylpeä

      futon tyylinen, matala, 120 leveä.

      Päiväpeitto on tällä hetkellä mytyssä sängyn vieressä olevalla tuolilla -pitkää päivää paahdettu tällä viikolla. Sen alla on pari koristetyynyä ja sen päällä yöasu jota harvemmin käytän.

      Suosin liinavaatteissa punaista ja ruskeaa, tai vaalean sinistä. Yksivärisiä tai isokuvioisia. En pidä liian kirjavista kuoseista -tulee levoton olo.

    • 160cm Jenkki, päiväpeite näkyy olevan tuolilla sillai nätisti pyöritettynä vaalean sininen lakana ja jollain kuviolla varustettu pussilakana ja violetti tyynyn päällinen. Näkyy olevan vallattu tällä kertaa tessu päätti mennä poikkitellen iltaunille no täytyy ängetä viereen. Lauantai on siivouspäivä ja siihen kuuluu sängyn irti lähtevien osien taluttaminen pihalle tuulettuun ja uuret lakanat kaapista.

    • Mulla on tällä hetkellä patja lattialla. Suunnittelin jo sellaista hienoa parvisänkyä tonne nukkumanurkkaan mutta sitten uutiset tuli että tässä asunnossa en olekaan sitten kuin enää puoli vuotta... pitäis väsätä joku kevyt normaali sänky tohon. Mitään valmista en osta kun itse osaa tehdä just sellaisen kuin kaipaa...

      Tuolla exän asunnolla on sitten varsinainen sänky joka ei mahtunut tähän asuntoon. Sekin itsetehty, massiivipuinen leveä pääty jossa on sellainen jännä koristeleikkaus-pallokuviointi. Niin, ja mainittakoon että sänky on jaloistaan 25 senttiä normaalia korkeampi. Se on äärimmäisen mukava kun ei tarvi kumarrella kun menee nukkuun tai ponnistella että pääsee sängystä pois. En tajua miksi kaupan sängyissä ei koskaan ole korkeita jalkoja... Ja sänkylaatikotkin on paljon isompia kun siellä on tilaa. Tuon sängyn kronologiaan kuuluu että mitä ilmisimmin siinä on laitettu aluille molemmat kakarani. Repeilivät työkaverit että ilmeisesti sänky on toiminut oikein hyvin...

      En ole koskaan käyttänyt päiväpeittoja. Perkeleestä sellainen tiellä vaan kun kaatuu sänkyyn nukkumaan.

      Peittoja on kaksi, tyynyjä kolme. Tenavien ollessa yökylässä yksi peitto lisää.

      Siitä lähtien kun muutin tähän eroasuntooni olen vetänyt kaapista liinavaatteiksi ihan satunnaiset. Ihana vapaus kun silläkään ei ole maailmaa kaatavaa merkitystä jos tyynyliinat ja pussilakanat on eri paria :-D Nautin moisesta vapaamuotoisuudesta täysin siemauksin. Villiinnyn.

      • rapiskarpalo

        yksi jannu rakentaa tohon portaikon päälle semmoista parvea. Harmi ettei itse osaa, mut onneks se osaa sen, kun pähkäilin mitä keksis, ettei muksu putoo kaiteen yli portaikkoo, aika korkee pudotus, nii se kekkas et siihen rakennetaan parvi ja muksu saattaa saada siitä nukkumis mestan tai joku muu.

        Tuli vaa tosta rakentelusta mieleen. :D


      • rapiskarpalo kirjoitti:

        yksi jannu rakentaa tohon portaikon päälle semmoista parvea. Harmi ettei itse osaa, mut onneks se osaa sen, kun pähkäilin mitä keksis, ettei muksu putoo kaiteen yli portaikkoo, aika korkee pudotus, nii se kekkas et siihen rakennetaan parvi ja muksu saattaa saada siitä nukkumis mestan tai joku muu.

        Tuli vaa tosta rakentelusta mieleen. :D

        Toi on aika fiksu keksintö kyllä, hyödyntää mukavasti tilaakin. Tilaa mä olisin tänne itsekin kaivannut... Samperi kun en päässyt väsään sitä, kaikki piirustukset oli valmiina ja olis tullut ehkä hienoin sivukoristelu joka kuunaan on tehty... tai ainakin melkein ;-)


      • rusalkaa
        Kukkomies kirjoitti:

        Toi on aika fiksu keksintö kyllä, hyödyntää mukavasti tilaakin. Tilaa mä olisin tänne itsekin kaivannut... Samperi kun en päässyt väsään sitä, kaikki piirustukset oli valmiina ja olis tullut ehkä hienoin sivukoristelu joka kuunaan on tehty... tai ainakin melkein ;-)

        Oon haaveillut koristeveistoksista puusängyn päädyissä. Joskus pentuna nukuin mummon ja vaarin sängyssä ja siinä oli ruusukoristeita...


    • vänkyrä-nainen

      Niin, tuon sängyn sain eromme yhteydessä ystäväni miehen äidiltä käytettynä. Se on parisänky, 160cm, valkoinen. Uudet patjat ja paksumman petauspatjan ostin sit viime muuton yhteydessä.

      Päiväpeitto on. Sen sain toiselta ystävältäni kun se ei sopinutkaan niille makkariin.

      Mitäs vielä.. Petivaatteet, eli pussilakanat ja tyynyliinat, sekä aluslakana) vaihtuu vähintään kerran kahdessa viikossa, usein viikon väleinkin. Peittoja mulla on ainakin kuusi. paksumpaa ja ohuempaa laatua.. Ei tietenkään samaan aikaan sängyssä, vaan vaihtelen niitä sit aina joskus. Tyynyjä ei oo kuin kaksi ja niitä tarvis itseasiassa hankkia lisää. Jaa liinavaatteet on nyt, tummanvihreän sävyistä satiinia. Nuo lakanat sain lahjaksi äidiltä joskus.

      En mielelläni sänkyyn päästäisi lapsia, mut joskus tietty jompi kumpi haluaa tulla viereen nukkumaan, mut muuten en tykkää et sänky on mikään leikkipaikka, koska mä sentään nukun siellä ja se on pyhitetty mulle.:)

      • rapiskarpalo

        aina joskus tulla leikkii ja hyppimäänkin, koska joskus hypin sängyssäni itsekin, mutta eläimiltä on ehdoton ei, niiden vieressä en ala nukkumaan, potkivan lapsen vieressä voin vielä nukkua ja olla aamulla väsynyt ja mustelmilla. :DD


    • sänky..

      160 leveä ,tummansinistä vuodevaatetta,huone muutenkin yönsävyinen,kun pidän väristä.Viileä huone ja muhkea peitto.aah!

    • scale

      levee, missä on päiväpeitossa jotakin helkkarin paljetteja koristeena.

      Siihen kun menee pötkötteleen bokserit jalassa, tuntuu kuin makailisi kalansuomujen päällä, perkele mä joku kerta muuten suomustan sen.

      No alla on hempeet kukkakuvioiset pussilakanat ja samaa sävyä petauspatjojen päällä olevissa lakanoissa.

      Kaksi erillistä petauspatjaa helkkarin loistava valinta muuten, arvakkaas onko ne tosi toimissa molemmin puolin sänkyä lattialla.

      Jos sillä myyjällä olis city-maasturi, niin usuttaisin perkele city-inkkarit laskeen ilmat sen mulkun kärrystä.

    • viilisniilis

      Mulla on tollanen yhden ihmisen rautanen sänky, jossa on päädyissä suoria tankoja ja pylpyröitä. Riittää mulle, hyvä nukkua.

      Päiväpeiton alta löytyy peitto, kaksi tyynyä, petari, oikea patja sekä yöpaita. Ja liinavaatteet tietty. Päiväpeitto on musta, tollanen normi.

      Ihan puuvillaiset. Tällä hetkellä lakana sekä toinen tyynyliina ovat ruskeita ja pussilakana sekä toinen tyynyliina ovat kuviollisia. Jotain pylpyröitä niissäkin on. Tavoitteena on sitten isona tyttönä omistaa vain puuvillasatiinisia petivaatteita, koska ne ovat hipiälle niin mukavan tuntuisia.

    • Millainen sänky sinulla on?
      -Sellanen superlevee jenkkisänky

      Mitä päiväpeittosi alta löytyy tällä hetkellä? Onko sulla muuten sängyssä semmoista ja käytätkö?
      -Päiväpeitto harvemmin on siinä sängyllä niinku kuuluis,meillä kun poika tahtoo sen repiä pois. Yleensä sieltä sängyltä löytyy monia,monia tyynyjä ja pari peittoa,niiden seasta parit pikkuautot ja lasten kirjat. Eli kuulosti tuo sun kuvaus vallan tutulta :P

      Millaiset liinavaatteet suojaavat petivaatteitasi yleensä? (Käytätkö edes peiton suojana pussilakanaa ja tyynyn suojana tyynyliinaa?)
      -Tietysti käytän :O .. Mitä millonkin, aika usein sinisiä väreiltään on ja pyrin kyllä siihen,että väreiltään sopis edes nyt toisiinsa mutta ei ne aina ihan natsaa.

    • rusalkaa

      Muuton yhteydessä luovuin toisesta 80cm sängystä, kun olohuone on mun makkari. Tästä syystä valitsin sängynpeitoksi vaaleanruskean värisen jonkuin verhoilukankaan, jossa on kellertäviä ja sinertäviä perhosia. Mun äidin piti päärmätä se kangas, kun se arvasi, että olisin vaan käyttänyt sitä ilman mitään viimeistelyjä. Mun mielestä sänky 'maastoutuu' hyvin olohuoneeseen. Se on siis 80cm leveä runkosänky ilman päätyi, muutama vuosi sitten hankittu...vissiin kaupan petari. Luonnonkumisesta kaksoisvuoteen aika paksusta petarista piti luopua siis...

      Yksi iso kaksoispeitto, kaksi tyynyä. Sillä littanalla nukkuu villakoiranpentu öisin.

      Mulla on nyt kashmir-kuvioinen sininen pussilakana (kirjava) syvän tummansininen aluslakana (melkein musta). Tyyny on toinen samaa kuosia kuin lakana ja toinen siniraidallinen. Rungon suojana näköjään lila joustolakana.

      Olen pyrkinyt joka päivä petaamaan paikat, mutta nytkin on ollut koko päivän kaikki levällään.

      Sängyssä mun käsilaukku, yksi koira ja kissa. Muut villakoirat on luopuneet sängyssä nukkumisesta, kun ei tuohon mahdu porukkaa = vähemmän hiekkaa, jee

      • rapiskarpalo

        sulla oikein on? Ne on suloisia koiria, siis elävät villakoirat, ei ne elottomat sängyn alla, joita mulla jatkuvasti tuppaa olemaan. :D


      • rusalkaa
        rapiskarpalo kirjoitti:

        sulla oikein on? Ne on suloisia koiria, siis elävät villakoirat, ei ne elottomat sängyn alla, joita mulla jatkuvasti tuppaa olemaan. :D

        Kolme villakoiraa. Tää viimosin on hetken päähänpistossa hankittu, sillä väri on aprikoosi, punainen. Vanhin on aprikoosi ja yksivuotias harmaa. Kaikki poikia, jotenka kähinää ja kisailua riittää...kissa saa miehekästä lennätystä aina silloin tällöin.


    • Aurinko79-

      Mulla on 160cm leveä sänky, riittää just hyvin mulle ja kahdelle kissalle. Mulla on tällä hetkellä sängyssä 3 tyynyä ja kaks peittoa, yökyläläisen varalta... Normaalisti pärjään yhdellä peitolla ja kahdella tyynyllä. Omistan päiväpeiton mutta arkiaamuina en kyllä rupea petailemaan, tuossa asiassa oon valitettavasti laiska.

      Sängyssä täytyy olla saman sarjan lakanat, niiden täytyy olla puhtaat, mielellään puuvillasatiinia ja kun petaa niin tyynyt täytyy asetella tietyllä tavalla ;) Tuossa kohdin mä oon tarkka.

    • Anonyymi

      Ylen 1 ryhmä hampanooudton reitti, Telia? Mainos

    • Anonyymi

      Mulla on 50-lukuinen levennettävä sänky ja se on korkeampi kuin nämä nykykalusteet. Tästä en ikinä luovu
      har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-har-

    • Anonyymi

      Käytän. Vaalean harmaita ja vaaleanpubaisia

    • Anonyymi

      Pääasia se kai oli kuitee että lapsella oli ollu hauskaa

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      274
      2870
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      215
      1860
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1532
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1300
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      77
      1198
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      256
      1133
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      80
      1042
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      983
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      79
      920
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      142
      794
    Aihe