PERSEAUKKO KUTIAAAH

takapäässä vaivaa 27v mies

Sanokaa nyt mitä teen voi vee tää elämä on kyllä perseestä. EI OLE KIHOMATOJA todettu on tuhat kertaa... Alkoi perseen kutinana (kostuu kans) ja jossain vaiheessa alkoi korvatkin kutista. Flukonatsoli auttoi aluksi kutina lähti tuli takas toinen kuuri ei enää auttanukkaan niin hyvin. oikeestaan yhtään..

kymppitonni ratkaisevasta vihjeestä! tosin ei oikeen taida kuulostaa uskottavalta mutta helppo ois maksaa kun tietäs ettei tarvi enää kärsiä.

t. takapäässä vaivaa 27v mies

28

7828

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • toiminnasta

Johtunee suolen toiminnasta. Ulostetta tulee liian usein tai se on liian hapanta(tai molemmat).
      Kokeile auttaako maitohappobakteerit. Leivän syöntiä voisi vähentää.

• takapäässä vaivaa 27v mies

Kyllä johtuu varmasti suolistosta. Siellä on siis syy ja seuraus on sitten tämä mikä on. Toi että uloste on liian hapanta tai jotenkin "epäsopivaa" kuulostaa kyllä todelta. Vaiva on läsnä kaikkein vähiten/ehkä välillä ei ollenkaan kun suoli on tyhjä, ja ulostamisen tarpeen tulon tietää yleensä ensimmäisenä siitä että kutina lisääntyy lisääntymistään. Uloste on aina tummaa muuten normaalia eikä tuu liian usein..

Koitin ruokavaliomuutosta kerran ja aloin juomaan Asidophilus Bifidus piimää ja söin vain terveellisiä tuotteita ei sokeria tms ollenkaan, tavallisen leivänkin jätin pois kuten mainostit. Parissa päivässä uloste muuttui tosi vaalean, näköiseksi ja kutina väheni varmaan 95 prosenttia. Tottakai innostuneena jatkoin tätä kuuria mutta johan se oli viikossa tullut kutina takaisin ainakin yhtä kettumaisena..aika outoa.. onko kellään tähän arvausta että miksi?

• detta

Kutin voi johtua monesta asiasta. Joko et pyyhi kunnolla. Et pese paikkaa. Olet saanut heisimadon (se on vaaraton) sinulle on tullut haavaumia sinne mitkä parantuessaan kutisee.

Ei kyllä mikään näistä. En nyt ala sen tarkemmin perustelemaan mutta ei.

• hmm...

peräpukamat (sisäiset tai ulkoiset) aiheuttavat kutinaa ja peräaukon kostumista (pahanhajuista.)

Ootkos lekurissa käynyt kertomassa vaivastasi?

• saanko sen kymppitonnin

lopeta kaljanjuonti tykkänään koskee myös lisäaine limsoja yms siidereitä ja muuta paskaa.
        ainakin kuukauden tauko näin aluksi. leipä korvataan riisikakulla.
        persettä ei pyyhitä vaan suihkutetaan ja taputellaan pyyhkeellä kuivaksi
        jos kk ei ala paraneen niin mene ihotauti lääkärille joka antaa erästä todella hyvää rasvaa.
        mut niinkauna ei se parane kun perävako kostuu eli sisäeritys on huonossa kunnossa. sitä voi koettaa parantaa esim akupunktiolla mutta et mainitnnut kotipaikkaasi joten en voi sanoa ketään erityistä vielä

ei ole peräpukamia. olen käynyt lääkärissä. lääkäristä olen oppinut että yli puolessa tapauksista peräaukon kutinan syy jää selvittämättä! Miksiköhän? Ruinasin itse sitä flukonatsolia (vaatii reseptin) kun uskoin että se selvittäisi asioita. kuten kyllä tekikin..

saanko sen kymppitonnin kirjoitti:

lopeta kaljanjuonti tykkänään koskee myös lisäaine limsoja yms siidereitä ja muuta paskaa.
        ainakin kuukauden tauko näin aluksi. leipä korvataan riisikakulla.
        persettä ei pyyhitä vaan suihkutetaan ja taputellaan pyyhkeellä kuivaksi
        jos kk ei ala paraneen niin mene ihotauti lääkärille joka antaa erästä todella hyvää rasvaa.
        mut niinkauna ei se parane kun perävako kostuu eli sisäeritys on huonossa kunnossa. sitä voi koettaa parantaa esim akupunktiolla mutta et mainitnnut kotipaikkaasi joten en voi sanoa ketään erityistä vielä

Huomaan että olet jossain määrin oikeilla jäljillä. Mutta tällä ei vielä todellakaan irtoa finanssiavustusta. Mutta kuten tuolle yhelle jo vastasin olen kyllä lopettanut kaljajuonnin ja "muut paskat" aikoinaan joka auttoi aluksi. Oiskohan sitä onnea kestänyt vajaa viikko että ei käytännössä kutissu yhtään takapää. mutta sitten se tuli takasin. Useempi kuukaus tuli kyllä tuota ruokavaliolinjaa toteutettua silti. Eipä jaksanut enään kun ei se vaiva sillä loppunut.

Sen olen kyllä huomannut että kaljanjuonti lisää jonkin verran tuota vaivaa. enempi oikeestaan sen kittaamisen seurauksena lisääntyy korvien kutina (se on samanlaista kutinaa sekin, ei niin kettumaista kun tää)

• allergiaah

jollekin ruoka-aineelle tai lääkkeelle. Lienee liiasta pesuaineen käytöstä iho kuivunut. Pese vain vedellä. Rasvaa. Lienee pukamia. Voi olla vielä hiivaa Fluconazolista huolimatta. Syö maitohappobakteereja kapseleina, mehussa, jugurtissa.

En syö lääkkeitä. Ei oo iho kuivanu. pesen vain vedellä. olen mää rasvannukkin joskus. ei pukamia. Joo musta tuntuu kans että voi olla vielä hiivaa fluconazolista huolimatta. noita maitohappobakteereja söin siiloin samalla kun kun muutin sitä ruovaliooni. Se sitten jäi kun ei tullut parannusta. Ehkä olisi pitänyt malttaa syödä pisempää /erilaisia en tiedä?

• OR.

Sun sivut on tosi mielenkiintoiset. Tein ton sun testin..

mullahan siis alkoi tää vain tuosta otsikon vaivasta. Sitten kutina levisi korviin muutaman kuukauden päästä, erään matkan aikana. silloin join paljon kaljaa söin sokerista paskaa ym. muutaman päivän. sen jälkeen on tullut noita sun listan muita oireita. siis tarkoitan näitä:

*3.Uneliaan sekava olo levosta huolimatta.

*7.Keskittymisvaikeuksia.

*8.Aloitekyvyttömyyttä.

*9.Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.

*10.Sinun on vaikea muistaa sanoja, esim hyvin tuntemasi naapurin nimeä et muista.

*11.Kun alat kertomaan jostakin asiasta ja saman tien unohdat mitä pitikään sanoa.

21.Katseen tarkentamisen vaikeuksia.

23.Korvia kutiaa.

Tiedän tiedän osa noista kuulostaa tosi luulosairaan oireilta varmasti mutta mulla ne totta ja niitä ei koskaan ollu aiemmin. Noi muistikatkot on tosiaan tuttuja... *PUFF* häipyy asia mielestä...täysin.. Noh mutta mutta tosiaan se toinen flukonatsol kuuri ei oikein tehonnut siihen otsikon vaivaan, mutta huomasin sen aikana että alkoi tulla selkeästi selvempi olo ajatuksiin/ lähimuistiin kuurin ansiosta. kuuri oli kuitenkin isompi ja paljon pidempi kuin eka.

Muita kosteushomeoireita mulla ei ole mitä oli niitäkin aika pitkä liuta tuolla sun sivuilla (siis jos olet niiden pitäjä niinkuin sun sanamuodosta ymmärsin). Tästä tullaan nyt siihen mitä itse uskon: että kyseessä on joku home/hiivasieni nämähän ovat jollain tapaa "sukulaisia" ilmeisesti. Ja nuo samat oireet mitä mulla on, luetellaan KVHome ja hiivasyndrooman oireissa. kuitenkin nuo hiivalääke/ "hiivakuurit" ovat ainakin tietyssä määrin tehonneet. Mutta miten jatkossa? Niin, hyvä kysymys.

Joo luin tuon tiesitkö että-kohdan tarkkaan copypasteen sen tähänkin:

"""-Kun kärsit kosteusvauriohometoksiinien aiheuttamasta peräaukon kostumisesta/kirvelystä/kutinasta, niin apu löytyy seuraavasti: Lopeta, tai vähennä=> 1.Valkoisten vehnäjauhojen syönti, 2.Sokerien ja hiivan käyttöä, varsinkin keinotekoisen hiivan käyttöä, 3.Aloita maitohappobakteereiden syönti ja jatka vähintään kahdentoista (12) kuukauden ajan, mieluummin pitempään, tai jatkuvasti. 4.Lopeta altistuminen kosteusvauriohometoksiineille pysyvästi. """

Olet oikeilla jäljillä. Ehkä jopa asian ytimessä en ole varma. Millään en ole saanut otsikon vaivaa katoamaan mutta se mikä sitä kutinaa lisää on ehdottomasti lettujen syönti! ja vielä sokerisen hillon kanssa ja sokerista mehua päälle. Illalla kun syö niin tietää kyllä mihin kutinaan aamulla herää! Kerrataanpa tähän nyt vielä mitä letut ovat: Valkosia vehnäjauhoja ja sokeria ja siihen maitoa. on kyllä hyvää mutta tietää sitten mitä siitä seuraa..

No mutta tuo nyt kuulostaa kyllä ihan koittamisen arvoiselta mun korvaan jokatapauksessa tuo sinun 3/3 maitohappobakteerivalmiste, jos sitä sen 12kk vetäis niin ois nyt sitten taas yhestä narusta vedetty. Musta se ois luotettavamman oloinen jos siinä lukis että mikä/kuka sieltä vastaa.. Tulipa pitkä teksti, jaksoikohan kukaan lukea tänne asti?

• mycoplasma

Kirjoitit? tuli korviin? siis sieni infektio? Voi olla taustalla psori. Tutun märkivän kutiavan päänahkan infiktioiden takana oli mycoplasma joka parani Abboticin kuurilla.

• Oiva Rutanen
        takapäässä vaivaa 27v mies kirjoitti:

Sun sivut on tosi mielenkiintoiset. Tein ton sun testin..

mullahan siis alkoi tää vain tuosta otsikon vaivasta. Sitten kutina levisi korviin muutaman kuukauden päästä, erään matkan aikana. silloin join paljon kaljaa söin sokerista paskaa ym. muutaman päivän. sen jälkeen on tullut noita sun listan muita oireita. siis tarkoitan näitä:

*3.Uneliaan sekava olo levosta huolimatta.

*7.Keskittymisvaikeuksia.

*8.Aloitekyvyttömyyttä.

*9.Lähimuisti pätkii, sanoja katoaa mielestä hetkellisesti.

*10.Sinun on vaikea muistaa sanoja, esim hyvin tuntemasi naapurin nimeä et muista.

*11.Kun alat kertomaan jostakin asiasta ja saman tien unohdat mitä pitikään sanoa.

21.Katseen tarkentamisen vaikeuksia.

23.Korvia kutiaa.

Tiedän tiedän osa noista kuulostaa tosi luulosairaan oireilta varmasti mutta mulla ne totta ja niitä ei koskaan ollu aiemmin. Noi muistikatkot on tosiaan tuttuja... *PUFF* häipyy asia mielestä...täysin.. Noh mutta mutta tosiaan se toinen flukonatsol kuuri ei oikein tehonnut siihen otsikon vaivaan, mutta huomasin sen aikana että alkoi tulla selkeästi selvempi olo ajatuksiin/ lähimuistiin kuurin ansiosta. kuuri oli kuitenkin isompi ja paljon pidempi kuin eka.

Muita kosteushomeoireita mulla ei ole mitä oli niitäkin aika pitkä liuta tuolla sun sivuilla (siis jos olet niiden pitäjä niinkuin sun sanamuodosta ymmärsin). Tästä tullaan nyt siihen mitä itse uskon: että kyseessä on joku home/hiivasieni nämähän ovat jollain tapaa "sukulaisia" ilmeisesti. Ja nuo samat oireet mitä mulla on, luetellaan KVHome ja hiivasyndrooman oireissa. kuitenkin nuo hiivalääke/ "hiivakuurit" ovat ainakin tietyssä määrin tehonneet. Mutta miten jatkossa? Niin, hyvä kysymys.

Joo luin tuon tiesitkö että-kohdan tarkkaan copypasteen sen tähänkin:

"""-Kun kärsit kosteusvauriohometoksiinien aiheuttamasta peräaukon kostumisesta/kirvelystä/kutinasta, niin apu löytyy seuraavasti: Lopeta, tai vähennä=> 1.Valkoisten vehnäjauhojen syönti, 2.Sokerien ja hiivan käyttöä, varsinkin keinotekoisen hiivan käyttöä, 3.Aloita maitohappobakteereiden syönti ja jatka vähintään kahdentoista (12) kuukauden ajan, mieluummin pitempään, tai jatkuvasti. 4.Lopeta altistuminen kosteusvauriohometoksiineille pysyvästi. """

Olet oikeilla jäljillä. Ehkä jopa asian ytimessä en ole varma. Millään en ole saanut otsikon vaivaa katoamaan mutta se mikä sitä kutinaa lisää on ehdottomasti lettujen syönti! ja vielä sokerisen hillon kanssa ja sokerista mehua päälle. Illalla kun syö niin tietää kyllä mihin kutinaan aamulla herää! Kerrataanpa tähän nyt vielä mitä letut ovat: Valkosia vehnäjauhoja ja sokeria ja siihen maitoa. on kyllä hyvää mutta tietää sitten mitä siitä seuraa..

No mutta tuo nyt kuulostaa kyllä ihan koittamisen arvoiselta mun korvaan jokatapauksessa tuo sinun 3/3 maitohappobakteerivalmiste, jos sitä sen 12kk vetäis niin ois nyt sitten taas yhestä narusta vedetty. Musta se ois luotettavamman oloinen jos siinä lukis että mikä/kuka sieltä vastaa.. Tulipa pitkä teksti, jaksoikohan kukaan lukea tänne asti?

Jännää kohdallasi, että peräaukon kostuminen/kutina on alkanut ensin. Koska yleensä ensin alkaa korvien kutina. Sokerisen syömisen pahentava vaikutus johtuu L-a, L-b ja B bakteerien puuttumisesta limakalvoilla, joka sinänsä on helposti korjattavissa noiden bakteerien syömisellä. Katso noiden L-a, L-b ja B bakteerien ominaisuudet.
        Mutta tuohon kaljaan (olut) liittyy yksi paskamainen piirre: Nimittäin hiiva. Tuoteselosteessa puhutaan hiivasta, mutta vahingossakaan tuoteselosteessa ei kerrota kummastako hiivasta on kyse-
        1.oikeasta-luonnollisesta hiivasta, vai
        2.kuivahiivasta-keinotekoisesta hiivasta (=synteettinen). Kun juot kaljaa, jonka valmistuksessa on käytetty luonnollista hiivaa, niin ei ole ongelmaa. Mutta, jos valmistuksessa on käytetty kuivahiivaa (=synteettinen) ja saman'aikaisesti sinulla on KVHT-altistus päällä, niin peräaukon kostuminen-kutina on varmaa.
        ...

Arvaappa monestikko olen kuullut potilaiden helpotuksen-huokauksia, kun heille on selvinnyt se, että "enhän minä olekaan hullu", vaan nuo po oireet ovatkin aiheutuneet KVHT-altistuksesta.
        """Mutta miten jatkossa?"""
        -Jatkossa syöt kolmea tärkeintä mh-bakteeria,
        -Vältät KVHT-altistusta ja
        -Vältät keinotekoisella hiivalla nostatettuja tuotteita.
        ...

Kuten jo mainitsin, niin lettujen syönti ei aiheudu ongelmaa jatkossa, kun syöt noita mhb.ta, mutta älä odota mitään viikon "pikaparanemista", koska limakalvojen "bakteeriremontti" on hidas-aikaa vievää prosessi, jolloin joudut syömään mhb.ta todennäköisesti useamman kuukauden---toista vuotta.
        ...

Muuten; unohda kohdaltani tuo kymppitonni, koska en ole perinyt neuvoistani keneltäkään mitään, joten en sinultakaan.

Oiva Rutanen kirjoitti:

Jännää kohdallasi, että peräaukon kostuminen/kutina on alkanut ensin. Koska yleensä ensin alkaa korvien kutina. Sokerisen syömisen pahentava vaikutus johtuu L-a, L-b ja B bakteerien puuttumisesta limakalvoilla, joka sinänsä on helposti korjattavissa noiden bakteerien syömisellä. Katso noiden L-a, L-b ja B bakteerien ominaisuudet.
        Mutta tuohon kaljaan (olut) liittyy yksi paskamainen piirre: Nimittäin hiiva. Tuoteselosteessa puhutaan hiivasta, mutta vahingossakaan tuoteselosteessa ei kerrota kummastako hiivasta on kyse-
        1.oikeasta-luonnollisesta hiivasta, vai
        2.kuivahiivasta-keinotekoisesta hiivasta (=synteettinen). Kun juot kaljaa, jonka valmistuksessa on käytetty luonnollista hiivaa, niin ei ole ongelmaa. Mutta, jos valmistuksessa on käytetty kuivahiivaa (=synteettinen) ja saman'aikaisesti sinulla on KVHT-altistus päällä, niin peräaukon kostuminen-kutina on varmaa.
        ...

Arvaappa monestikko olen kuullut potilaiden helpotuksen-huokauksia, kun heille on selvinnyt se, että "enhän minä olekaan hullu", vaan nuo po oireet ovatkin aiheutuneet KVHT-altistuksesta.
        """Mutta miten jatkossa?"""
        -Jatkossa syöt kolmea tärkeintä mh-bakteeria,
        -Vältät KVHT-altistusta ja
        -Vältät keinotekoisella hiivalla nostatettuja tuotteita.
        ...

Kuten jo mainitsin, niin lettujen syönti ei aiheudu ongelmaa jatkossa, kun syöt noita mhb.ta, mutta älä odota mitään viikon "pikaparanemista", koska limakalvojen "bakteeriremontti" on hidas-aikaa vievää prosessi, jolloin joudut syömään mhb.ta todennäköisesti useamman kuukauden---toista vuotta.
        ...

Muuten; unohda kohdaltani tuo kymppitonni, koska en ole perinyt neuvoistani keneltäkään mitään, joten en sinultakaan.

Tuota kuivahiiva-luonnollinen hiiva asiaa en ole koskaan ennen kuullut. Tekisi kyllä mieli nähdä mikä merkki tekee mistäkin. Nimittäin vaikka kirjoitinkin tuossa että kalja lisää oireita niin ei se ole mitenkään kiveenhakattu, ja en jälkeenpäin aina siitä pelkästä kutinan määrästä/laadusta pysty päätteleen onko otettu vai ei..

Minua mietityttää sellainen asia että puhut KVHT-altistuksesta Eli siis KosteusVaurioHomesieniToksiini-altistusko? nimittäin olen muuttanut tämän alun jälkeen 3 kertaa noin vuoden välein ja ei ole vaikuttanut oireeseen ja siis en ole altistunut kosteusvaurioille mielestäni missään, ja vaikka olisinkin jossain niin en nyt sentään kaikissa, mitään muutosta ei ole tullut. Eikö oireiden pitäsi vähetä kun lähtee pois sieltä missä altistui. Ei todellakaan ole tarkoitus väittää vastaan, mutta olen päätellyt kyllä että tämä olisi niinkun minussa, kehossa tarkoitan sitä, enkä vain altistu toksiineille. Vai mitä sanot? Olen nimittäin vaan epäillyt tuota hiivaa pitkään ja kyllä epäilen vieläkin sitäkin myös.

Aion aloittaa tuon mhb-kuurisi jokatapauksessa. se ei nyt ihan heti ole mahdollista elämäntilanteestani johtuen, en ala tarkemmin selittämään.. Mutta mutta näillä eväillä mennään.

mycoplasma kirjoitti:

Kirjoitit? tuli korviin? siis sieni infektio? Voi olla taustalla psori. Tutun märkivän kutiavan päänahkan infiktioiden takana oli mycoplasma joka parani Abboticin kuurilla.

Siis kutina levisi korviin. Milläs sen diagnosoit että mikä se on kun ei mitään näy kun tähystää. Psoriasis on mulla diagnosoitu aika kauan tän jutun alkamisen jälkeen mutta ei mulla ole ollut kuin jalassa läikkä mikä lähti rasvalla oliko se nyt hydrocortison vai mikä.

• Oiva Rutanen
        takapäässä vaivaa 27v mies kirjoitti:

Tuota kuivahiiva-luonnollinen hiiva asiaa en ole koskaan ennen kuullut. Tekisi kyllä mieli nähdä mikä merkki tekee mistäkin. Nimittäin vaikka kirjoitinkin tuossa että kalja lisää oireita niin ei se ole mitenkään kiveenhakattu, ja en jälkeenpäin aina siitä pelkästä kutinan määrästä/laadusta pysty päätteleen onko otettu vai ei..

Minua mietityttää sellainen asia että puhut KVHT-altistuksesta Eli siis KosteusVaurioHomesieniToksiini-altistusko? nimittäin olen muuttanut tämän alun jälkeen 3 kertaa noin vuoden välein ja ei ole vaikuttanut oireeseen ja siis en ole altistunut kosteusvaurioille mielestäni missään, ja vaikka olisinkin jossain niin en nyt sentään kaikissa, mitään muutosta ei ole tullut. Eikö oireiden pitäsi vähetä kun lähtee pois sieltä missä altistui. Ei todellakaan ole tarkoitus väittää vastaan, mutta olen päätellyt kyllä että tämä olisi niinkun minussa, kehossa tarkoitan sitä, enkä vain altistu toksiineille. Vai mitä sanot? Olen nimittäin vaan epäillyt tuota hiivaa pitkään ja kyllä epäilen vieläkin sitäkin myös.

Aion aloittaa tuon mhb-kuurisi jokatapauksessa. se ei nyt ihan heti ole mahdollista elämäntilanteestani johtuen, en ala tarkemmin selittämään.. Mutta mutta näillä eväillä mennään.

KVHT-altistus=KosteusVaurioHomeToksiini-altistus, Toksiini=Myrkky. Nuo aiemmat oireet kertoo sen, että olet altistunut aiemmin tietämättäsi ja tuon oiremäärän pitäisi poistua alle 6kk.ssa altisteettomassa ympäristössä. Seuratahan voit tuolla oiretestillä kehitystä. KVHT ei näyttäisi suoraan olevan tuon pa.n kostuminen-kutina ongelman takana, mutta kylläkin limakalvojen bakteerikadon takana ainakin osaksi. Ja silloin kun limakalvot haavautuu, niin veri irtoaa, kuten alempana kerrot. Ja silloin nämä hyvät-tarpeelliset bakteerit on jo aika vähissä limakalvoilla. Ja uskon, että pääset koko kutina-kostuminen vaivasta syömällä pitemmän aikaa noita mh-bakteereita.

Itse en juo kaljaa/olutta koskaan, joten en tiedä käytetäänkö niissä kuivahiivaa? Itse voin syödä luonnollisella hiivalla nostatetun tuotteen, vaikka koko pullapitkon. Mutta jos valmistuksessa on käytetty kuivahiivaa, niin pari-kolme siivua pullaa ja pers'aukon kutina-kostuminen on varma.

Kiitos kaikille vastaajille. Kymppitonnia ei vielä päästy jakamaan mutta saa jatkaa yrittämistä ja uudetkin yrittäjät/ kohtalotoverit ois tervetulleita. Se tässä nyt vaan ketuttaa jo nyt kun tää suomi24:n keskustelusysteemi on näin huono että ketjut vajoaa tonne kaukaisuuteen vaikka tulis uutta tekstiä...

• oletko tyhmä

vai mikä mättää tiedät mikä lisää oireita mutta et vältä niitä. jos korviakin kutittaa hiiva on päässyt jo sinne asti. onko kieli kuinka katteinen?
        miksi et aloita luonnomukaista hiivan häätökuuria. ei minullakaan mennyt kuin pari vuotta ilman vehnäj, sokeria, kaljaa yms kaikkea mitä jouko pursiainen hiivasyndrooma ja sen hoito kirjassa vaan oli. mutta parannuin lääkärien huonosta hoidosta ja tutkimusista huolimatta.
        mut helppoa se ei ole.
        onko 10t minu?

oletko tyhmä kirjoitti:

vai mikä mättää tiedät mikä lisää oireita mutta et vältä niitä. jos korviakin kutittaa hiiva on päässyt jo sinne asti. onko kieli kuinka katteinen?
        miksi et aloita luonnomukaista hiivan häätökuuria. ei minullakaan mennyt kuin pari vuotta ilman vehnäj, sokeria, kaljaa yms kaikkea mitä jouko pursiainen hiivasyndrooma ja sen hoito kirjassa vaan oli. mutta parannuin lääkärien huonosta hoidosta ja tutkimusista huolimatta.
        mut helppoa se ei ole.
        onko 10t minu?

No jos normaalisti kutinaa on määrä x ja niiden lettukestien tai kaljanjuonnin jälkeen 2x pari päivää niin eipä tuossa mahtavaa eroa ole..Kuitenkin on mulla sosiaalista elämääkin ja naapurin lettukesteillä tottakai otan kun toinen tarjoaa. ja illemmalla olutta tms. Kuvitteleppa ite siinä ruokapöydässä alkavasi selittää että miks ei ota lettua. "nokunpersekutiaaaahmuutenkinniinsaatanastijasunlettusvieläpahentaaaatilannetta!"

... No mutta joo.. aloitin silloin aluksi sillä ruokavaliolla ja kun se muutamassa päivässä auttoi aluksi (lue ylempää), ostin hiivakuuri yms jotain tuotteita mutta meni vatsa kuralle(kuuluu kait asiaan), mutta alkoi tulla ulosteen mukana verta aika paljonkin ja en uskaltanut jatkaa sitä sen pidemmälle sitte.ehkä 3 viikkoa vedin. 3kk yhteensä kuitenkin olin tuolla dieetillä josta pursiainenkin kirjoittaa. -->Ei minkäänlaista apua lopulta. Kirjoitit tuossa kahdesta vuodesta. Kuulostaa kyllä vaikealta jo varmasti onkin en sitä epäile. Missä vaiheessa huomasit
        apua/muutosta, ja saanko vielä kysyä että oletko mies vai nainen? Tai voi muutkin kirjoittaa miten on mennyt. Ainiin joo kieli ei ole eikä koskaan ole ollut katteinen.

Joo tiedän mitä tarkoitat tuolla "lääkärien huonosta hoidosta ja tutkimuksista huolimatta". Jos tässä joku finanssiapua kaipaa niin kyllä sinne suuntaan sen rahan voisi laittaa. Jos ei suoraan siihen että tutkittaisiin asioita, niin siihen ainakin että kuunneltaisiin sitä potilasta. Aika paljon lukenut näistä hiiva-asioista uskomattomia kokemuksia kun lääkäreiden kanssa on ihmiset koittaneet puhua.

Jatkanpa vielä, varsinaisesti liittymättä mitenkään omaan tapaukseeni; miettikääpä sellaista asiaa että lääkärikin, jopa koko lääkärikunta voi hyvin olla väärässä. Jos nyt lääkäri sanoo ettei hiivasyndroomaa ole olemassakaan tai KVHT-altistuksen oireesi ovat luulotautia, niin mitä se todistaa. Ei mitään. Esimerkiksi asbestihan oli "täysin turvallista" vielä 1900 luvun puolivälissä . Miksi olisit epäillyt jos sinulle lääkäri sanoo niin. Niinpä. Todellisuudessa asbestin haitat olivat tiedossa jo tuolloin, mutta niitä ei uskottu.

• tpäämies35v

moikka.

aika vanha ketju, mutta ajankohtainen mulle.

mulla aivan samanlaiset vaivat kuin takapäämiehellä. ilman korvien kutinaa. ja yhtä vähän lopullista apua. joskus jokin auttaa ja yleensä ei, lopuksi palataan visvaiseen kutinaan. lääkärit työntelee millon mitäkin takapuoleeni, ei aina tunnu ihan välttämättömältä edes. kuuroille korville kerron oireita, antibioottia, kihomatolääkettä ja bebantteenia tulee parannukseksi.

nyt yli 2 vuotta viimeisestä antibiootista. välillä vertavuotavat pukamat ja toisinaan vertavuotavia haavaumia aukon ulkopuolella.

olis kiva kuulla takapäämies 27v:n kohtalo, onko parannus löytynyt?

kuuklen kautta tänne eksyin ja tuskin enää uudestaan, eli jos takapäämies on vielä "kuulolla" niin kerro onko edistystä tapahtunut.

t:takapäämies35v,hetero,

[email protected]

• blaaaaaaaaaaaaah

Vedät vaan antibiootti kuurin suun kautta otettavan niin kyllä se sillä lähtee...

• mulkkuavaan

Lykkää sinne perseen kyrpä!

T:Pentti

• Perseaukkojen Pera

Työnnä sormi perseesee ja pistä suuhu, eiköhä sillä selvii mikä siel vaivaa :))

t. asiantuntija

• Tohtori Watson

On kyllä hauskin ja samalla kauhein keskustelu mitä oon lukenut! Tästähän sais juonen Sherlock Holmes-kirjaan. Otan osaa! Oikeasti!

• Papin Poika

Asiahan on useimmiten näin.

Tietyn tyyppiset oireet, kuten voimakkaat sydämmelyönnit,
      tiuha/voimaks pulssi jne johtuvat ko. henkilön tavasta
      herkistyä tarkkailemaan itseään.

Peräaukon kutina useimmiten todellista, mutta tapa "tarkkailla"
      itseään vähän niin kuin pahentaa asiaa.

Itselläni oli vaivana vuosia sitten ja liittyi perinnölliseen
      taipumukseen ihon kuivumiseen.

Toisin kuin useimmat luulevat, ihon ja myös limakalvojen ja
      esim hiusten ja kynsien hoito, on tehokkainta sisäisesti

Eli koska kyseiset kasvavat kehosta sisältä ulospäin, eivät
      rasvat ja hoitoaineet välttämättä tarjoa kuin hetkellisen
      ensiavun.

Kutiava peräaukko tai etupuolen limakalvot, on erittäin yleinen
      ja haitallinen vaiva.

Yli 95% tapauksista helpotuksen tai täydellisen toipumisen saa
      aikaan, aivan jokapaäiväiselli asioilla.

Hankalinta onkin juuri vanhoista tavoista luopuminen ja se että
      neuvoja ja neuvojia on joka lähtöön.

Lääkärin suosittelema puhtaus on tietysti hyvästä, mutta todellisuudessa
      pelkkä useita kertoja päivässä toistuva vesipesukin aiheuttaa lisää
      kuivumista ja kutinaa.

Itsellä saan aina hoitettua 100% pois noin 2-14vrk, vähän vuodenajasta
      ja tuotteesta riippuen

Eli kun nautin ravintoa jossa ihon kosteutta ja limakalvojen
      uusiutumista edistäviä aineita, paranee peppukin siinä samassa
      aivan huomaamatta.

Rasvaiset kalat, lusikallinen pellavansiemnöljyä kahdesti viikossa
      ja pari tippa maissiöljyä tai vaihtoehtoisesti sian silavaa kerran
      viikossa hoitavat asian.

Rasvahapoilla pitkät nimet kuin nuhaviruksilla, mutta meille Pohjoisen
      kansoille tärkeimpiä EPA oliko toinen dha ja joku alfalinoleenihappo.

En nyt muista enää kaikkia ulkoa., mutta atooppinen iho pysyy
      normaalina, kestää nykyisin jopa kloorivettä.

Psoriasias helpottunt tai mennyt oireetomaksi jne.

Jos et halua, pysty tai voi muuttaa ruokavaliota, niin Möllerin
      EPA kalanmaksa öljy auttaa.

( tabletit vaativat 14rk tai enemmän auttaakseen, pullosta otettu
      teelusikallinen aluksi kahdesti viikossa auttaa noin 2 päivässä )

Kalaöljy saattaa aiheuttaa röyhtyksiä aluksi, tai maistua
      epämiellyttävältä.

Moempia ehkäisee, kun juot lasillisen tuorepuristettua
      appelsiinimehua heti kalaöljyn päälle.

Kalaallergikoille on toinen resepti.

Pellavansiemen äljyä ei saa ottaa päivittäin, silla sama
      entsyymi joka kehossa syntetisoi siitä tarvittavien rasvahappojen
      esiasteuta sekä itse happoja on sama.

Mikäli otat päivittäin, jäävät tarvittavat hapot muodostumatta, sillä
      jostain syystä keho muodostaa mielummin vain esiastetta ja
      käyttää kaiken tuottamansa entsyymin siihen.

Sianihran rasvahappoa en nyt muista, mutta identtinen
      maissiöljystä satavan kanssa.

Normaali ravintoa syävä aikuinen ei kaikkia näitä tarvitse.

99% pärjäät kalaöljyllä, vain vaikeimmat ihon kuivumiset, tai
      kutinat vaativat pienen teelusikallisen pellaöljyä kerran viikossa
      lisäksi.

Samoin vain kasvissyöjät ja osa muutoin erityisruokavaliota
      nauttivat vaativat muutaman tipan maissiöljyä kahden
      edellämainitun lisäksi.

Varsinaita sivuoireita ei ole.

Lisääntymisikäisillä voi tulla voimakasta libidon nousua,
      hiusten ja kynsien kasvu nopetuu, samoin kuin ihon
      ja limakalvojen vammojen paraneminen.

Esim talvisin on pienten rupeentuneiden haavojen pareneminen
      noin 4-5 kertaa nopeampaa, kalaöljyä käyttävillä.

Mikäli käyttö päivittäistä, on teoriassa mahdollisuus rasvaliukoisten
      vitamiinien ja joidenkin ei toivottujen aineiden kertymisestä eli-
      mistöön madollinen ( yli 10 vuitta putkeen )

Tämä kuitenkin vain normaali Mällerillä tai LYSIllä joissa A ja D
      vitamiinia ( toistaiseksi ei diagnosoituja tapauksia )

Intiassa todettu , lieviä ruuansulatushäiriöitä yli 10 vuotta
      säännöllisesti käyttäneillä, mutta lienevät ohimeneviä.

Eli helpotuksen kutiviin intiimiongelmiin saa helpoiten
      ihon kosteutta ja terveyttä lisäämällä, nauttimalla
      monipulista ravintoa joka sisältää triglyseridejä
      tai nauttimalla korvaavia tuotteita
      ( EPA kalaöljy )

• perse puhtaaks

syljessä on parantavia vaikutteita joten levitä sylkeäsi persereikään niin hyvä tulloo

• Anonyymi

Samantyyppinen ongelma. Sokeriin selkeä yhteys. Välttelen sitä nykyään. Myös liika vehnä, muttei suinkaan aina ja kaikenlainen. Esimerkiksi italialainen pinaattispagetti menee ihan huoletta, jos mukana on tarpeeksi vihanneksia. Ylioppilasterveyden lääkäri määräsi aikanaan Sibicortia sen jälkeen, kun olin kaikki kihomatokuuritkin käynyt läpi. Sibicort auttaa heti. Käytän sitä harvakseltaan, jos on ns. tilanne päällä, ja sitten, kun välttelen taas sokeria ja pullamössöä, kaikki on hyvin. Ennen Sibicorttia tilanne oli kyllä erittäin ikävä. Sitä kyllä suosittelen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      51
      6450
    2. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      94
      4608
    3. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      58
      4513
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      24
      3428
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      200
      3088
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      41
      2855
    7. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2699
    8. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      20
      2696
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      156
      1611
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      328
      1536
    Aihe