Millainen on Lancia Y10 Fire?

Fire

Onko kokemuksia, millainen peli tuollainen on ajaa ja omistaa? Ilmeisesti paljon yhteistä Fiat Unon kanssa, kannattaako hankkia kakkosautoksi?

5

1101

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fiiu

Olisi kannattanut tulla Bella Italiaan. Siellä oli näytillä parikin kappaletta. Ihan hyvä peli.

• Ypsilon

Jep, ajelin tuollaisella -89 mallisella vajaan vuoden vuonna -94, kilometrit 75-85 tkm ennen kuin hermot meni. Kokoisekseen rakkineeksi yllättävän hyvä ajaa, mutta vikoja riitti... vesi tuli sisään antennin reiästä, mittarivalot katosivat, konepeltiä ei saanut yksin ylös, kytkin oli jo noilla kilometreillä entinen (voi toki olla edellisen omistajan ansiotakin). Bensaa vei kaupungissa 8.5-9 l/100 km, maantiellä alle 7 l/100 km, mutta ei todellakaan mitään mopokulutuksia niin kuin joskus kuulee väitettävän. Osat on pääsääntöisesti samoja kuin Unossa, joten kohtuuhinnalla tuollaisen saa pidettyä liikkeessä, mutta kyllä se harrastuneisuutta vaatii.

• Toni

Mulla olis myytävänä Lancia y10 Fire, -88, ajettu 165tkm. Kytkin vaihdettu muutama tuhat sitten. Sähkölasit ja keskuslukko. Ihan toimiva peli, ollut omassa käytössä 4,5tkm ja ei vikoja.

[email protected]

• TTT

Tässä kokemukset -88-mallisesta ykästä kolmen vuoden ja noin 20 tkm:n ajon jälkeen (vaimon käytössä päasiassa päivittäisessä työajossa tässä Hgissä):
        Korjattu/vaihdettu öljypohja (liian kuivana pysyen ruostunut puhki), virranjakajan alipainesäätö, iskarit, jarrulevyt ja -palat. Kaikki sähköt toimii moitteettomasti, kulutus 5-7 l/100 km (maantie-kaupunki), hauska ajaa (jopa motarinopeuksissa pysyy hyvin suunnasssa), todella halpa pitää. Sisustus helisee ja rämisee kuopissa aika lailla, mutta niin tekee ton ikäisissä muissakin saman luokan kärryissä. Sileällä taas auto on yllättävänkin hiljainen. Pahin ongelma on Suomessa hyvän ruosteettoman yksilön löytäminen.

Ise asiassa ykä on helkkarin hauska auto.

• ykä

Itselle noita Y10:jä on kertynyt jo muutama kappale, ensimmäisen hommasin n. 2000 170tkm ajettuna ja kolaroin 220tkm ajettuna (ei omaa syytä), vuosien mittaan noita ykiä on kertynyt pihalle, mutta kolarin jälkeen ei ollu yhtään katsastuskelpoista, joten hommasin äkkiä halvalla yhden leimatun lisää. Pikkuvika oli väärin ajoitettu jakoremmi, joten about puolet 45hv:stä puuttu, eipähän ollu sakoista pelkoa, ennenkuin parin päivän päästä kerkes hihnaremppaan.

Kaikkiaan oon ykillä kärränny n. 80000 km, tyyppivika on sytkäboksi, joita olen pari joutunut vaihtaan (yhden tien päällä, kannattaa pitää varaosa mukana, tai vaihtaa suosiolla uusi n. 150000km vaiheilla). Vähän laiska, mutta kokoisekseen yllättävän mukava auto. Enisimmäisen kulutus oli 5-6l, kerran ajelin kesäkelillä >200km matkan keskikulutuksella 4.9l. Nykyinen vie n. 0.5l enemmän, tuntuu olevan varsin tarkka ainakin kaasarin säädöille.

Tekniikka samaa kuin fire uunossa, esim. jarruosat lähes ilmaisia Motoneteissa yms. Brassailuvarusteitakin löytyy, kaikissa suomeen tuoduissa 4*sähkölasit, keskuslukko, sähkösäätöinen lämppäri (jonka mielelläni vaihtaisin mekaanisesti säädettävään=)

Kaikenkaikkiaan kakkosautoksi ihanteellinen kone, saa taskuperuutettua koloon kuin koloon, ja ainakin saa aikaiseksi hymyileviä ihmisiä, eikä puheenaiheista ole pulaa kun kurvaa ykällä maisemaan..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      189
      8603
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4738
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4238
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      59
      3792
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3216
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2980
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2676
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      43
      2491
    9. Miten mä olisin

Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.
      Ikävä
      41
      2218
    10. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2203
    Aihe