mimmosia kokemuksia teillä lmc vaunuista alle 90vm
lmc vaunuista
12
16010
Vastaukset
- ikäiset
ovat yksilöitä, mutta tuolla karavaanari.infon palstalla on linkkejä pariin LMC projektiin. Itse kierrän ne sopivan etäisyyden päästä.
- lmc.stä
mutta tuon ikäiset on yksilöitä. Kosteutta todennäköisesti on, mutta kuinka paljon. Lähinnä yleisilme ja nenä kertoo kunnon.lämmitin kannattaa tarkistaa, että toimii moitteetta. katsastus ok ja alusta asiallisen näköinen. uuutta ei saa, mutta toimivan käyttövaunun vielä vuosiksi, jos osaa etsiä yksilön. Jos et projektia etsi, niin selkeästi homeiset voi unohtaa. Kosteita vaunuja on paljon, mutta ne on liikeissä tai myynnissä. Karavaanareilla vain kuivia vaunuja...eikö:=)
- sakuvaunu
on parempi tuossa iässä kuin esim joku solihferi,ainakin kosteuksien suhteen. Soliferit alkaa kelvata vain palokatkoksi alle 90 lukuisissa. Sakut myös hienompia sisustukseltaan kuin pohjoismaalaiset.
Lämmitin taitaa olla Priimus LMC:ssä?
Mutta, kaikki tuon ikäiset ovat yksilöitä.- Nimetön
LMC taitaa olla ainoa vaunu joka kannattaa tuon ikäisenä vielä ostaa, ehkä myös Hobby tai Knaus.
Vältä ainakin seuraavia merkkejä: Kafi, Matkaaja, Sprite (Musketeer), Adria, Cabby, Astro, Kabe ja Solifer. (Ja jotenkin vielä tuossa järjestyksessä, eli Kafi on kaikista huonoin.)
LMC:nkin heikkous on pitkät katto/seinä saumat, jotka pitää ruuvata auki ja väliin pursottaa BUTY-massa (Würth).
Muutoin ovat tekniikaltaan kestäviä vaunuja nuo LMC:t.
- LMC 590 K vm -90 omistaja
Meillä on nyt toinen LMC-vaunu menossa. Ensin oli 545 F vm -91 2 vuotta ja viime kesänä vaihdoin isomman LMC 590 K vm -90. Ensimmäinen oli juuri se hyvä yksilö, eli oli ollut eläkeläispariskunnalla kausipaikkavaununa. Tämä nykyinen on pinnoiltaan kuluneempi, mutta muuten kyllä kunnossa. Niin tuossa jo on kirjoitettukin, niin LMC:t ja yleensäkin saksalaiset tuon ikäiset vaunut ovat kalustukseltaan mielestäni hienompia ja tukevampiakin kuin esim. suomalaiset. Painoltaan ovat kyllä sitten hieman painavampia, mutta veto-ominaisuuksia en voi moittia. Jääkaapithan varmaan tuon ikäisissä kaikissa vaunuissa tarvitsevat erityistä huolenpitoa, säännöllistä huoltoa ja käyttöä, vaikka vaunu seisoisikin tyhjillään. Itsellä vaunu seisoo talven lähes käyttämättömänä pihalla, mutta jääkaappia pidän kerran kuukaudessa päällä n pari tuntia, samalla latautuu myös vaunun akku. Olen lukenut vielä, että LMC:ssä on eristeenä Finnfoam-tyyppinen eriste, joka ei ole niin herkkä imemään itseensä kosteutta kuin styrox-eriste. LMC:hen ei myöskään vaunupurkaamoilta tahdo saada varaosia, joten se kertoo jotain LMC-vaunuista.
- 545K
on mulla ollut 4 vuotta,-89. 100% kuiva, ja mitattu on. Ainoa vanha kuivavaunu, edelliset mm. matkaaja 460, solifer 500l, ja kafi542 kaikissa lahovikaa, kafi tosin pahin.
- jani--
545K kirjoitti:
on mulla ollut 4 vuotta,-89. 100% kuiva, ja mitattu on. Ainoa vanha kuivavaunu, edelliset mm. matkaaja 460, solifer 500l, ja kafi542 kaikissa lahovikaa, kafi tosin pahin.
kiitos hyvistä vastauksista
- pomarkkulainen
kiva kuulla,että lmc on hyvä vanhana. Meille se ostettiin nyt kesän lopulla. Vaikka on vanha on tosi siisti. Kalusteet on kuin uudet ja kaikki pelaa.Jos jollain on jotain vinkkejä niin olis kiva kuulla. Onko sillä merkitystä millasta pakkasnestettä lämmittimeen laittaa? Ja olisko vaunun pakko olla katoksessa talven. Ei ole kokemusta talvikäytöstä. Vanhaa asuntoautoa emme talvella käytä. Se on WV Karmann vm 91
- Anonyymi
Osaako täällä kukaan neuvoa mitenkä LMC MUNSTERLAND LUXUS 590K vaunun vesisäiliö tyhjennetään nitä muuta huomioitava pakkasen varalle
- Anonyymi
Hanojen kautta laskin säiliön tyhjäksi, sitten paineilmalla linjasto. Talouspaperilla säiliön kuivaus. Ei ongelmia jäätymisestä. LMC Munsterland 590 oli vaunu vm 1991. Myin pois 2009
- Anonyymi
vesisäiliö hanojen alapuolella tarvis pumpulla tyujentää täytyyhän jossain olla purkuventtiili ...
- Anonyymi
Vanha juttu, mutta tuli meidän vanha LMC mieleen. Taisi olla just tuo 590 telivaunu meilläkin, vuosimalli taisi olla 1987 ja olisko ollut meillä 1990>95...
Silloisiin tarpeisiimme sopivan kokoinen ja hyvähän se nelipyöräinen oli vetääkin. Kuitenkin muistan (hieman liioiteltuna), että mihin tahansa koskit, niin kaikki jäi käteen. Ikkunoiden ja kattoluukkujen kasettiverhot pahimmat...
Kaksiosaisella ovella (oven ylä ja alaosa olivat erillään) varustettu malli, joka oli jotain muuta kuin talvivaunu. Oltiin siinä jonkinmoisella pakkasellakin, mutta kaasua ja sähköä meni - sanoisinko riittävästi.
Vesisäiliön tyhjentämistä ei ole muistikuvaa, mutta sen tyhjenemisestä on. Jostain muistamattomasta syystä koko säiliöllinen vettä oli vuotanut ja vedet menneet lattia-altaan ja seinän raosta eristeisiin ja pohjavaneriin. Vaneri meni muusiksi n. neliön alueelta, mutta jotenkin sain sen paikattua ja kai aika hyvinkin.
Sen jälkeen vaunu vaihtoi omistajaa.
Niin, en muista, että säiliön tyhjentämisessä mitään ongelmia olisi ollut. On siellä hana jossain, voisiko olla ulkopuolellakin pohjan alapuolella..? No, turha arvailla, kun en muista:) Kaikenmoisia ohjekirjoja löytyy kyllä netistä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!1442480Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?1971173Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1131081Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa389940Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi298901- 66868
- 53851
- 90850
- 46839
- 55789