Olen syönyt Yasminelle-pillereitä vasta viikon, kun toinen jalkani alkoi huomattavasti puutua. Toisinaan jalassa ei ole mitään vikaa, ja toisinaan se on täysin puutunut.
Oman mielenrauhani vuoksi kävin gynekologilla, jolta pillerit alun perin sain. Tämä sanoi puutumisen olevan vain pillerien sivuvaikutusta ja kehotti jatkamaan syöntiä. Gynekologi käski kuitenkin seurata tilannetta ja tulla käymään uudestaan, jos muutoksia ilmaantuu.
Olisi kiva kuulla onko muilla ollut jalkojen puutumista tai pistelyä pillereiden seurauksena ja hävisivätkö oireet myöhemmin?
Jalan puutuminen pillereistä johtuvaa?
4
1202
Vastaukset
- minullakin
ja samat yasminelle pillerit. jalka puutu välillä, välillä sattui/viiltävä kipu, vaihdoin lääkäriä ja e-pillerit vaihdettiin minipillereihin. migreenin (aurallisen) takia. lääkäri oli tosi ihmeissään että mulle oli annettu e-pillerit, ja totesi vaan kun kerroin et jalka puutu.. ettei ihmettele, ja totesi että mulla oli onni matkassa. vaarana olisi ollut saada veritulppa.
sinuna kävisin toisella gynekologilla, tuntuvat toiset olevan sellaisia että ottavat riskejä/ja ovat piittaamattomia.
omaan gyneeni nyt tyytyväinen, hän on kertonut asiat rehellisesti.- Nimetön
Mielenkiintoista kuulla että muillakin on ollut samanlaisia kokemuksia. Kuinka kauan söit pillereitä, ennen kuin huomasit oireita? Ja oliko jalkakipu suuri ja jatkuva? Olen kuullut, että jos on veritulppa, niin kipu on erittäin suurta ja sen kai huomaa ihan selvästi.
Itse en vielä toistaiseksi ajatellut vaihtaa gynekologia, koska jalan puutumista ilmeni vain yhtenä päivänä, enkä ole huomannut muitakaan sivuvaikutuksia. Tietysti jos ne alkavat uusiutua tai jos kipuja alkaa ilmetä, haluan vaihtaa pillerimerkkiä :) - Sharkkis
Mielenkiintoista kuulla että en ole yksin ongelmani kanssa. Kysyisin vielä sellaista, että kuinka kauan söit pillereitä, ennen kuin huomasit oireet? Ja oliko jalkakipu huomattava? Entä jatkuiko puutumista monta päivää, vai vain hetken?
Kyselen ihan mielenkiinnosta, koska on helpompi kysellä sellaiselta jolla itsellä on kokemusta :)
Toistaiseksi en ole ajatellut vaihtaa gynekologia tai pillerimerkkiä, sillä jalan puutumista ilmeni vain yhtenä päivänä, enkä ole huomannut muita oireita. Jos oireet kuitenkin jatkuvat, haluan vähintään vaihtaa pillerimerkkiä :) - Sharkkis
Sharkkis kirjoitti:
Mielenkiintoista kuulla että en ole yksin ongelmani kanssa. Kysyisin vielä sellaista, että kuinka kauan söit pillereitä, ennen kuin huomasit oireet? Ja oliko jalkakipu huomattava? Entä jatkuiko puutumista monta päivää, vai vain hetken?
Kyselen ihan mielenkiinnosta, koska on helpompi kysellä sellaiselta jolla itsellä on kokemusta :)
Toistaiseksi en ole ajatellut vaihtaa gynekologia tai pillerimerkkiä, sillä jalan puutumista ilmeni vain yhtenä päivänä, enkä ole huomannut muita oireita. Jos oireet kuitenkin jatkuvat, haluan vähintään vaihtaa pillerimerkkiä :)... luulin ettei tuo ensimmäinen viestini tullut tänne :) Nyt tuli samat asiat vahingossa kahteen kertaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2464041Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1232327Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822006- 1411481
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein128949Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!37940- 77939
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!331860Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8857J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62780