Bermudalla suojaikäraja seksuaaliseen kanssakäymiseen on heteroseksissä 16 ja samaten lesboseksissä. Homoseksissä se on kuitenkin 18! Mun mielestä heteroseksissä kannattaisi olla toi suojaikäraja 18, antaa homoseksuaalinen sekstailla niin paljon kuin huvittaa, ei niillä ainakaan vahinkoja pääse käymään.
Bermuda
40
834
Vastaukset
- suojaikärajan
tarkoituksena ole enemmänkin suojata lasten (kyllä, nimitän tuon ikäisiä lapsiksi) psyykkistä hyvinvointia, kuin miltään vahinkoraskauksilta.
- viilisniilis
Mutta mun mielestä heteroseksistä voi tulla paljon huonompia jälkiseuraamuksi, kuin homoseksistä. Miten heteropoika saa aloittaa sekstailun 16-kesäsenä, kun homoseksuaalin kaverin täytyy odottaa pari vuotta? Eikö molemmat 16-vuotiaat ole aivan yhtä kypsiä seksiin? Ei kai se seksuaalinensuuntaus sitä kerro, että milloin on kypsä seksiin? Kyllä se on enemminkin ihan henkilöstä kiinni...
- ne on
viilisniilis kirjoitti:
Mutta mun mielestä heteroseksistä voi tulla paljon huonompia jälkiseuraamuksi, kuin homoseksistä. Miten heteropoika saa aloittaa sekstailun 16-kesäsenä, kun homoseksuaalin kaverin täytyy odottaa pari vuotta? Eikö molemmat 16-vuotiaat ole aivan yhtä kypsiä seksiin? Ei kai se seksuaalinensuuntaus sitä kerro, että milloin on kypsä seksiin? Kyllä se on enemminkin ihan henkilöstä kiinni...
aatellu, että siinä olis vielä pari vuotta aikaa miettiä mitä oikeasti haluaa, ennen kuin menee tekemään mitään ikäviä kokeiluja limaisten setämiesten kanssa?
Ei heteroseksin seuraukset sen kauheampia pitäs olla. Kait sielläkin on kouluissa terveystiedon ja biologian opetusta sekä ehkäisyvalistusta. - viilisniilis
ne on kirjoitti:
aatellu, että siinä olis vielä pari vuotta aikaa miettiä mitä oikeasti haluaa, ennen kuin menee tekemään mitään ikäviä kokeiluja limaisten setämiesten kanssa?
Ei heteroseksin seuraukset sen kauheampia pitäs olla. Kait sielläkin on kouluissa terveystiedon ja biologian opetusta sekä ehkäisyvalistusta.Joo, olihan meilläkin koulussa seksivalistusta, ja montako kertaa on meikätyttö vedellyt ihan ilman mitään! Aika monta kertaa. Kuule, kyllä ne asiat vaan unohtuu niin nuorelta kuin vanhaltakin, kun alkaa hormonit jylläämään. Tai ei unohdu, mutta ei jaksa välittää. Ja mä olin vielä ihan kärppänä noilla tunneilla!
- viilisniilis
ne on kirjoitti:
Ei heteroseksin seuraukset sen kauheampia pitäs olla. Kait sielläkin on kouluissa terveystiedon ja biologian opetusta sekä ehkäisyvalistusta.nuoria tyttöjäkin kuuluisi sitten suojella ikäviltä setämiehiltä? Sais nekin pari vuotta aikaa miettiä.. Koska suurin osa porukasta on (tai väittää olevansa) heteroita, niin ne tytöt mun mielestä suuremmassa vaarassa on. Anna Abreu tais olla aika pitkään Suomen kuukkeloiduin sana. Ja ne kaikki ei millään voinut olla tepejä, jotka sitä googletti.
- tuhma tyttö
viilisniilis kirjoitti:
Joo, olihan meilläkin koulussa seksivalistusta, ja montako kertaa on meikätyttö vedellyt ihan ilman mitään! Aika monta kertaa. Kuule, kyllä ne asiat vaan unohtuu niin nuorelta kuin vanhaltakin, kun alkaa hormonit jylläämään. Tai ei unohdu, mutta ei jaksa välittää. Ja mä olin vielä ihan kärppänä noilla tunneilla!
:)
Ite olen sen verran nihilisti ja omasta terveydestä tarkka, että ihan ilman mitään ei onnistu uuden ihmisen kanssa koskaan. Aina täytyy olla varautunut.
Oon sitä kyllä ihmetellykki, että mikä siinä on. Järkeville ihmisille opetetaan selvällä suomenkielellä tärkeitä asioita, eikä ne vaan mene jakeluun/pysy siellä.
Kyllä pitäs jaksaa välittää. Siinä välittää sekä itsestä että siitä toisesta. - viilisniilis
tuhma tyttö kirjoitti:
:)
Ite olen sen verran nihilisti ja omasta terveydestä tarkka, että ihan ilman mitään ei onnistu uuden ihmisen kanssa koskaan. Aina täytyy olla varautunut.
Oon sitä kyllä ihmetellykki, että mikä siinä on. Järkeville ihmisille opetetaan selvällä suomenkielellä tärkeitä asioita, eikä ne vaan mene jakeluun/pysy siellä.
Kyllä pitäs jaksaa välittää. Siinä välittää sekä itsestä että siitä toisesta.mä nyt kaikenmaailman ukkojen kanssa ole ilman vehdannut. Kyllä ne on ollut vähän pidempiä juttuja, mutta ei se ehkäsy silti ole välttämättä kunnossa...
Kyllähän sitä pitäis jaksaa, mutta ei aina jaksa. Toi vähän jännutystä elämään, kun sai kytätä menkkoja ja porata niiden perään. ;) - mutta..
viilisniilis kirjoitti:
nuoria tyttöjäkin kuuluisi sitten suojella ikäviltä setämiehiltä? Sais nekin pari vuotta aikaa miettiä.. Koska suurin osa porukasta on (tai väittää olevansa) heteroita, niin ne tytöt mun mielestä suuremmassa vaarassa on. Anna Abreu tais olla aika pitkään Suomen kuukkeloiduin sana. Ja ne kaikki ei millään voinut olla tepejä, jotka sitä googletti.
enemmänkin ihmettelen tuota, miksi lesboilla olis alempi suojaikäraja kuin homoilla.
Ne lesboilukokeilut vois ihan hyvin olla samalla ikärajalla suojattu kuin homovastaavat.
Miten niin tytöt on suuremmassa vaarassa? Onko normaali seksi jotenkin vaarallisempaa nuorille tytöille kuin anaaliseksi nuorille pojille? - haettiin
viilisniilis kirjoitti:
mä nyt kaikenmaailman ukkojen kanssa ole ilman vehdannut. Kyllä ne on ollut vähän pidempiä juttuja, mutta ei se ehkäsy silti ole välttämättä kunnossa...
Kyllähän sitä pitäis jaksaa, mutta ei aina jaksa. Toi vähän jännutystä elämään, kun sai kytätä menkkoja ja porata niiden perään. ;)niitä jälkiehkäisypillereitä, niinkö?
Ei kuulosta oikein minun urheilulta. Mitäs jos oisit tullu raskaaksi? Oisit nyt yksinhuoltaja tai sitten se karu vaihtoehto. Varmaan olis opiskelukin vähän vaikeampaa. - viilisniilis
mutta.. kirjoitti:
enemmänkin ihmettelen tuota, miksi lesboilla olis alempi suojaikäraja kuin homoilla.
Ne lesboilukokeilut vois ihan hyvin olla samalla ikärajalla suojattu kuin homovastaavat.
Miten niin tytöt on suuremmassa vaarassa? Onko normaali seksi jotenkin vaarallisempaa nuorille tytöille kuin anaaliseksi nuorille pojille?kyse siitä, että kuka panee anneliin ja ketä, vaan se, että heteroita limasia setämiehiä on enemmän kuin homoja limasia setämiehiä. Kyllä kaikkien suuntausten ikärajat tulisi olla samat. Ei kaikki 16-vuotiaat homot uskalla tulla kaapista, joten jää niille kaapista tulleille vähemmän oman ikäistä seksiseuraa. Kyllähän moni 16-vuotias tyttökin seurustelee parikymmpisen lopin kanssa, kai nyt 16-vuotias ja 20-vuotias miespariskuntakin voi seurustella? Ei se homoseksi mitään traumoja aiheuta, eihän homoillakaan jotka ovat heteroseksiä kokeilleet ole siitä mitään traumoja. (Tai en tiedä, vaikka olisikin, mutta epäilen..)
- viilisniilis
haettiin kirjoitti:
niitä jälkiehkäisypillereitä, niinkö?
Ei kuulosta oikein minun urheilulta. Mitäs jos oisit tullu raskaaksi? Oisit nyt yksinhuoltaja tai sitten se karu vaihtoehto. Varmaan olis opiskelukin vähän vaikeampaa.kun niitä jälkkäreitä haettiin sillon kun kortsu meni rikki... Jotenkin nurinkurista, mutta niin se meni. Jos olisin tullut raskaaksi, olisin tehnyt abortin. Näin se homma menee.
- kukin..
viilisniilis kirjoitti:
kun niitä jälkkäreitä haettiin sillon kun kortsu meni rikki... Jotenkin nurinkurista, mutta niin se meni. Jos olisin tullut raskaaksi, olisin tehnyt abortin. Näin se homma menee.
taaplaa tyylillään. En vaan ole koskaan ymmärtänyt tarkoitushakuista kohellusta. Ikävää seurattavaa vierestä.
Ihan sama ku löis nauloja lautaan nyrkillä vaikka vasarakin on keksitty. Voi sitten sairaalassa selittää lääkärille, että piti saada jännitystä elämään ja koettaa uppoaako naula lautaan vai nyrkkiin. - viilisniilis
kukin.. kirjoitti:
taaplaa tyylillään. En vaan ole koskaan ymmärtänyt tarkoitushakuista kohellusta. Ikävää seurattavaa vierestä.
Ihan sama ku löis nauloja lautaan nyrkillä vaikka vasarakin on keksitty. Voi sitten sairaalassa selittää lääkärille, että piti saada jännitystä elämään ja koettaa uppoaako naula lautaan vai nyrkkiin.oikeasti sillä jännitystä elämääni hakenut. Se oli vain nuoruuden toilailuja. Paha niitä tekoja on enää muuttamaan lähteä, mutta onneksi ei käynyt pahemmin.
- nähty.
viilisniilis kirjoitti:
oikeasti sillä jännitystä elämääni hakenut. Se oli vain nuoruuden toilailuja. Paha niitä tekoja on enää muuttamaan lähteä, mutta onneksi ei käynyt pahemmin.
On mullakin kavereita, jotka maksaa ruokkoja nuoruuden toilailuiden vuoksi.
Onneksi on itellä järki ollu päässä tiukemmin. - viilisniilis
nähty. kirjoitti:
On mullakin kavereita, jotka maksaa ruokkoja nuoruuden toilailuiden vuoksi.
Onneksi on itellä järki ollu päässä tiukemmin.Mutta vahinko voi käydä vieläkin, ei se ikää katso. Mutta joo, meikä menee nyt nukkumaan. Öitä.
- on kyllä
viilisniilis kirjoitti:
Mutta vahinko voi käydä vieläkin, ei se ikää katso. Mutta joo, meikä menee nyt nukkumaan. Öitä.
vaan lisääntynyt iän myötä, että ainakaan itse autetusti tuota vahinkoa ei pääse syntymään.
- vänkyrä-nainen
se on sukupuolitauti tai hiv tai joku muu tautikin. Ne kuitenkin tarttuu iästä riippumatta, homojenkin keskuudessa seksin joka muodossa.
Raskauksia nyt ei sentään ilmaannu. Sitä varmaan tarkoitit.:)- viilisniilis
Mutta yleensä teiniraskauksia tai yllätysraskauksia sanotaa vahingoiksi. Oli se sitten onnellinen vahinko tai ei. Kyllähän ne sukupuolitaudit tarttuu seksissä kuin seksissä. Mutta ilmeisesti lesboseksissä on mahdollisuus saada tauti huonoin, heterot keskivaiheilla ja sitten homojen/heteroiden harjoittamassa anaaliseksissä on helpoin saada sukupuolitauti, koska kitka on kovempi anuksessa, kun siellä ei ole luontaista kosteutta. Näin on sairaanhoitaja ystäväni minulle kertonut. Että ei muutakun tytöt maton nuolenta puuhiin!
- ettei homoilla
pääse käymään vahinkoja vai? Mitenkäs se tapaus, missä yksi homo laittoi toisen anukseen vessapaperirullan ja gerbiilin ryömimään siitä sisään antamaan nautintoa. Kun gerbiiliä ei kuulunut takaisin, eka homo sytytti tulitikun houkutukseksi rullan suulle, mutta samalla syttyneen suolistokaasun vuoksi gerbiili lensi tykinkuulana homon nenään ja mursi sen.
- viilisniilis
Hullu Hullu Maailmastako? Tuosta tieteisjulkaisuiden valtiaasta!
- sama mistä,
viilisniilis kirjoitti:
Hullu Hullu Maailmastako? Tuosta tieteisjulkaisuiden valtiaasta!
uskon kaiken lähteestä riippumatta.
- viilisniilis
sama mistä, kirjoitti:
uskon kaiken lähteestä riippumatta.
No siinä tapauksessa sun kannattas osallistua tällaseen keräykseen, jolla tuetaan suomalaisia nuoria naisia. Mä voin antaa sulle tilinumeron, minne voit laittaa ihan haluamas suuruisen summan.
- se minusta
olisi kiinni, Bermudalla saisi sekstailla vain vanhempien valvovan silmän alla.
- viilisniilis
äänestää Suomessa eduskuntaan.. Sä saisit varmasti paljon hyviä aloitteita aikaan, etkä tekstailisi kaiken maailman hepsankeikoille/hunsvoteille.
- puhut,
viilisniilis kirjoitti:
äänestää Suomessa eduskuntaan.. Sä saisit varmasti paljon hyviä aloitteita aikaan, etkä tekstailisi kaiken maailman hepsankeikoille/hunsvoteille.
ensimmäinen aloitteeni koskisi sitä, että viilisniilis on passitettava takaisin seksivalistustunneille.
- viilisniilis
puhut, kirjoitti:
ensimmäinen aloitteeni koskisi sitä, että viilisniilis on passitettava takaisin seksivalistustunneille.
Kyllä minä olen läksyni oppinut. Sitäpaitsi, mä aion taas aloittaa selibaatin, sehän on paras ehkäisykeino! Oikeastaan voisin liittyä siihen tosi rakkaus odottaa-juttuun, vaikka en olekkaan uskovainen.
- ne siinä
viilisniilis kirjoitti:
Kyllä minä olen läksyni oppinut. Sitäpaitsi, mä aion taas aloittaa selibaatin, sehän on paras ehkäisykeino! Oikeastaan voisin liittyä siihen tosi rakkaus odottaa-juttuun, vaikka en olekkaan uskovainen.
tosi rakkaus odottaa -jutussa ole muutenkin vähän erilaisessa asemassa kuin teikäläinen.
Selibaatti loppuu helposti parin siiderin jälkeen, se on nähty ja koettu (kivaahan se mulle oli). - viilisniilis
ne siinä kirjoitti:
tosi rakkaus odottaa -jutussa ole muutenkin vähän erilaisessa asemassa kuin teikäläinen.
Selibaatti loppuu helposti parin siiderin jälkeen, se on nähty ja koettu (kivaahan se mulle oli).erilaisessa asemassa?
Mä en juo siideriä. Mä juon olutta. Hah. - tuohon
viilisniilis kirjoitti:
tosi rakkaus odottaa -juttuun olla muka joku uskovainen?
Oon eläny tuon periaatteen mukaan aina ja en kyllä uskovaiseksi itseäni määrittelisi. - niiden olevan
viilisniilis kirjoitti:
erilaisessa asemassa?
Mä en juo siideriä. Mä juon olutta. Hah.enimmäkseen neitsyitä, mutta mistä niistäkin tietää. Valehtelihan Britneykin, ja maailmani romahti.
- viilisniilis
niiden olevan kirjoitti:
enimmäkseen neitsyitä, mutta mistä niistäkin tietää. Valehtelihan Britneykin, ja maailmani romahti.
Juu, suurinosa on neitsyitä, mutta siihen saa liittyä, vaikka ei enää neitsyt olisikaan! Olen nähnyt joskus jonkun videon tästä hommelista ja siinä oli yksi tyttö, joka oli kyllästynyt tyhjiin seksisuhteisiin.. Tai jotain sellaista.
- viilisniilis
tuohon kirjoitti:
tosi rakkaus odottaa -juttuun olla muka joku uskovainen?
Oon eläny tuon periaatteen mukaan aina ja en kyllä uskovaiseksi itseäni määrittelisi.se jotenkin ole joku kristittyjen nuorten juttu? Sellaisen käsityksen olen saanut... Mutta kyllähän sitä voi odottaa tosi rakkautta, vaikka ei uskovainen olekkaan! Eiväthän kaikki uskovaisetkaan odota tosi rakkautta.
- no siinä
viilisniilis kirjoitti:
Juu, suurinosa on neitsyitä, mutta siihen saa liittyä, vaikka ei enää neitsyt olisikaan! Olen nähnyt joskus jonkun videon tästä hommelista ja siinä oli yksi tyttö, joka oli kyllästynyt tyhjiin seksisuhteisiin.. Tai jotain sellaista.
tapauksessa myönnän erheeni kuten mies, eli ei minusta poliitikkoa sittenkään tulisi.
Liity ihmeessä, niillä voi olla kivoja orgioita. - en tiedä,
viilisniilis kirjoitti:
se jotenkin ole joku kristittyjen nuorten juttu? Sellaisen käsityksen olen saanut... Mutta kyllähän sitä voi odottaa tosi rakkautta, vaikka ei uskovainen olekkaan! Eiväthän kaikki uskovaisetkaan odota tosi rakkautta.
eikä oikeastaan edes kiinnosta tietää.
Ihan oma keksintö on ollut elää näin. En siihen mitään malleja ole mistään tarvinnut. Tiedän vaan, että tämä on minun juttu ja psyykeelleni paras tapa elää. Se riittää mulle.
Kuten Bermudalla, on Suomessa ja useimmissa muissakin maissa suojaikärajat seksille. Jostain syystä ne ovat usein homoille pari vuotta korkeammat kuin heteroille.
Tämä suojaikäraja ei kuitenkaan suinkaan varsinaisesti koske tätä alaikäsitä vaan kriminalisoi täysi-ikäisen seksikumppanin.
Eihän Suomessakaan ole nuoren seksiä kriminalisoitu. 15 vuotias voi huoletta harrastaa seksiä esimerkiksi 17-vuotiaan kanssa. Mutta kun vähintään täysi-ikäinen menee sänkyyn alle 16-vuotiaan kanssa, voi käydä huonosti. Ja mielestäni tämä on aivan oikein.- viilisniilis
Kyllä tiedän, tuon. Mutta ihmettelinkin, miksi se suojaikäraja pitää olla homoilla korkeampi kuin heteroilla tai lesboilla? KUTEN JO AIEMMIN KIRJOITIN, voi olla aika vaikeaa tulla kaapista ulos 16-kesäsenä, että ei välttämättä niitä oman ikäisiä seksikumppaneita löydy ihan helposti.. Mitä pahaa on, jos 16-vuotias mies seurustelee 20-vuotiaan miehen kanssa? Kyllä moni 16-vuotias tyttökin seurustelee yli kaksikymppisen jätkän kanssa... En näe tuohon lakiin mitään kunnon syytä.
viilisniilis kirjoitti:
Kyllä tiedän, tuon. Mutta ihmettelinkin, miksi se suojaikäraja pitää olla homoilla korkeampi kuin heteroilla tai lesboilla? KUTEN JO AIEMMIN KIRJOITIN, voi olla aika vaikeaa tulla kaapista ulos 16-kesäsenä, että ei välttämättä niitä oman ikäisiä seksikumppaneita löydy ihan helposti.. Mitä pahaa on, jos 16-vuotias mies seurustelee 20-vuotiaan miehen kanssa? Kyllä moni 16-vuotias tyttökin seurustelee yli kaksikymppisen jätkän kanssa... En näe tuohon lakiin mitään kunnon syytä.
Tällaista se vain on, kun on meitä sukupolven vanhemmat ja konservatiiviset lainsäätäjät. Heitä edeltävä sukupolvi piti homoseksuaalisuutta sekä rikollisena, että sairaana. Joten oikeaan suuntaan ollaan menossa. Tosin en tiedä esimerkkivaltiosi nykytilasta.
- scale
ne rajat on vedettävä ja niiden mukaan on vaan elettävä.
- viilisniilis
miksi homoseksin suojaikä on korkeampi?
- MMies
Koskahan Kokoomus ja Keskusta Vihreiden kukkahattutätien avustuksella keksii erillisen suojaikärajan homoseksille meillekin? Muutama vuosi sitten suojaikärajan laskemisyritys 15 vuoteen tyssäsi ikävä kyllä, mutta olisihan se nyt hienoa, jos EDUSKUNTA voisi päättää teinien puolesta näiden seksuaalisen suuntautumisen oikeellisuuden.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h32721Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062521Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv42239Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.441855- 321443
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141433- 1761155
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011134Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201043Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81938