TOSISSAAN

pallurainen

Etusivulla jälleen!

On vierähtänyt jokunen hetki kirjoittelematta. Meinasi tulla shokki, kun palsta ei moneen päivään toiminut:)

Mun pääsiäinen meni kohtuullisesti. Opintojen parissa puursin. Pari kaljaa join, eli tipaton sammahti. Muuten se oli kyllä mennyt hyvin. Suklaamunat jäi pariin sormenpäänkokoiseen suklaakarkkiin. Mämmit, pashat ja muut pääsiäisherkut eivät mun ruokavalioon kuuluneet ollenkaan. Siinä mun selvennystä, kun Juha kyselit;)

Makean hammasta alkoi eilen kolottamaan niin vietävästi ja kaupassa sitten sorruin pienehköön karkkipussiin. Onneksi siitä jäi vielä reilusti jäljelle.

Huonosti on viimeaikoina edelleen mennyt ton liikunnan kannalta, sitä kun en oikeasti meinaa ehtiä opiskelun ohella. Jospa kohta helpottaisi.. No en lätise nyt enempiä, kun on muutenkin taas jo kiire kouluun. Moikka!

23

841

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kirsi 3

Moikka! Ajattelin minäkin nyt sitten ilmoitella viikkotuloksiani. Vaaka näytti tänä aamuna painoksi 65,7. Eli 100 grammaa lisäystä viime viikkoon. Onneksi ei sen enempää. Nyt täytyy sitten taas ottaa kunnolla itseensä niskasta kiinni, että saan painoni alle 65.

Olen käynyt lenkillä joka päivä tuollaiset 6-7 kilometriä. Täälläpäin on todella ihana ilma tänään. Aurinko paistaa, ja mittari näyttää 2. Eli toivottavasti se kevät sieltä pian tulee. Keskiviikkona oli aivan hirveä ilma. En lenkkeillyt kuin 4 kilometriä. Hirveä myrsky, ja pyrytti lunta.

Viikonloppuna pidän näppini irti makeista, ja herkuista enkä juo alkoholiakaan. Niin eiköhän se paino taas näillä konstein laske alle 65. Tottakai, kun olen jo normaalipainoinen on hankala tiputtaa viimmeisiä kiloja. Onneski tässä on nyt vielä kesään aikaa. Kalorit pidän tänään alle 1300.

Eipä tässä tämän kummenpaa tällä kertaa. Kivaa viikonloppua kaikille, ja tsemppiä tähän projektiin. Onnittelut taas viikon pudottajille.

terv. kirsi 3

• Salmama

Hei kaikille!

Mulla on menossa jonkinlainen painonhallintavaihe. Olen syönyt suurinpiirtein sen mitä kulutankin, joten paino junnailee paikoillaan ja nyt lähinnä huolehdin, ettei se ainakaan nouse.

Paino on tämän laihdutusurakan aikana käväissyt jopa 65,4 kg:ssa mutta nyt se näyttää joka aamu pedon lukua 66,6 kg (olenkohan mä jotenkin noiduttu näin pääsiäisen jälkeen...).

Muistan kuinka lihotessani 60-kiloisesta kohti 72 kiloa järkytyin niin paljon tuosta 66-lukemasta (=painoin mielestäni järjettömästi) että ummistin silmäni, lakkasin käymästä vaa'alla ja söin mitä sattui. Seuraavan kerran järkytyin, kun totesin painavani 69 kiloa! Ja taas siitä seurasi totuuden kieltäminen. 72 kiloa oli taas sellainen luku, että ajattelin, että se en ole minä. MINÄ en voi painaa noin paljon. Enkä enää koskaan painakaan (paitsi raskausaikana).Toivottavasti niskaote itsestäni pitää jatkossa. Kukaan ei kehtaa sanoa, että hitto kun olet lihonut. Mutta laihtumiskommentteja kyllä kuuluu. Eräs tuttu sanoi, että olen laihtunut HIRVEÄSTI:)

Vaikka aurinko ihanasti paistelee, on hiukan uupunut olo. Ehkäpä tämä on jotakin työstressin laukeamista: minulla kun on ensi viikolla elämäni ensimmäinen talviloma.

Täytyy tästä vielä raahautua kuntosalille. Ei taas yhtään huvittaisi...Mutta ihana fiilis tulee, kun vaan lähtee!

• motivaatio(ei niinkään) hal...

Ei voi kyllä muuta sanoa, kuin että olipa kirottu pääsiäinen.

20.3 torstaina pääsin lukuun 68kg, mikä siis vastasi mun tavotetta(kahen vkon sisällä kilo pois), mutta sitten tulikin se NIIIN ihana pääsiäisloma.
      Ihan kaameita kaloreita.
      20.3 to 1491kcal
      21.3 pe 1665kcal
      22.3 la 1994kcal
      23.3 su 2322kcal -> TÄÄ EI OO TOTTAKAA..
      Liikuntaa sentäs oli suht hyvin: 60min stepperijumppaa, 50min kotijumppaa, 40min lenkkeily, 60min vatsapakara, 65min lenkki..

Ja sama kalorien hotkimismeno jatku tällä vkolla..
      ma: 618kcal (pien kurinpalautus ku jääkaappi oli kotona tyhjillää, ihan hyvä tuon pääsiäisvierailusyöpötyksen jälkeen)
      ti: 1698kcal
      ke: 2120kcal SUKLAALEVYNKIN AHDOIN NAAMAANI..
      to: 2529kcal JA PERÄSSÄ PIZZA
      tänään pe: 1540kcal..JA SIINÄ SAA KYLLÄ PYSYÄKKIN, MITÄÄN EN ENÄÄ TÄNÄÄ MAHAANI AHDA VAIKKA KUINKA NÄLKÄ KOLKUTTELIS.
      Kuitenkaa täl vkolla tehny mitää muuta ku yhen vaivasen 30min lenkin lumituiskussa.

Ja mitä painoon tulee, se näytti tänään 69kg ja yli..*PIIIIIIP*
      Että ottaa päähän.
      Huhtikuun 7 tai 8 pvä pitäs sitten tavotteiden mukaan päästä lukemaan 67kg, jos meinaan kesäkuun eka pvä painaa 63kg..

Kyllä täältä suosta vielä noustaan, mutta nyt kyllä..*piiiiip*ttaa..
      Ottaa päähän,mutta kuitenkaan sen sen kummemmin motivoimatta mua..Ennemminkin tekis mieli pistää kaikki LÄSKIKS.
      EDELLEEN 9kiloa pudotettavaa, ainakin sen kuusi, että ois kesällä hoikkana.

Nimimerkillä 173/69 ja motivaatio mullassa.Argh.

Toivottavasti muilla on menny paremmin. Tässä elävä esimerkki siitä, miten pahasti pääsiäisenä voi mennä hommat läskiksi. Ens pääsiäisenä pysyn kyllä kotona.

• Eve84

Lopultakin tämä palsta toimii kunnolla. Eilen jo pääsin sisään, mutta sivujen avaaminen kesti niin kauan, etten jaksanut jäädä oottelemaan.

Mullakin oli pääsiäisenä vähän vaikeuksia pysyä herkuista irti, kun niitä oli joka paikassa. Pitkäperjantai meni ihan hyvin anoppilassa, kun ruoka oli kevyttä ja söin sitten mämmiä jälkiruuaksi kohtuullisen annoksen. Ei kalorit menneet edes yli. Oltiin kävelty n. 9km matka sinne anoppilaan ensin.

Sunnuntaina oltiin mun vanhempien luona, ja siellä kyllä ärsytti, kun oli hulluna karkkia kupeissa kaikenmaailman pöydillä ja oli pashaa ja rahkapiirakkaa. Pasha nyt ei ollut vielä mikään synti, koska se oli kevytpashaa, mutta en voinut vastustaa sitä rahkapiirakkaakaan. Se on oikeesti varmaan parasta mitä on olemassa! Ei se onneksi kovin kaloripitoinen ole sekään. Söin sitä sellasen normikokoisen palan. Karkeista onneksi pysyin erossa. Porukat oli ostaneet tosin meille mignonit, ja sen söin avoni kanssa yhdessä.

Tuo oli kyllä tän laihiksen eka oikea mielitekohetki ja mahdollisen romahduksen hetki, mutta huomasinpa siinäkin sitten uuden asian itsessäni: mun mustavalkoisuus alkaa saada harmaan sävyjä rinnalleen :) Ei mun laihis siihen mitenkään tökännyt. Jatkoin vaan seuraavana päivänä samaan malliin kuin ennenkin. Olen aika ylpeä tästä edistysaskeleesta. Mulle on aina ollut niin tyypillistä sellainen kaikki tai ei mitään -asenne, jonka takia mun aiemmat laihdutusyritykset on monesti tökänneet. Kiva että nyt voin vaikka syödäkin välillä enemmän masentumatta ja lannistumatta. Olihan se aika virkistävää saada jotain hyvää välillä. Eikä ne kalorit sunnuntainakaan nousseet kuin johonkin 1600 kaloriin.

Jumppa oli tosi tärkeässä asemassa motivaation kohotuksessa tuon pienen laskun jälkeen. Heti kun pääsi taas jumppaamaan, kaikki ajatukset siitä, kuin ois kiva syödä enemmän, hävis kokonaan. Nyt on taas rautainen motivaatio! Projektini on jo yli puolenvälin, ja kesäkuun alun tavoitteeseen enää vaivaiset 7 kiloa. Paino nyt siis noin 67. Ihan kohta olen jo normaalipainossa :)

• JuhaO

Heipp!

Nyt olen aivan omillani. Eli 12 kertaa kokoontunut Painonvartija-ryhmäni lopetti tapaamiset ja punnitukset. Nyt minulla on vain teidän tuki, rakkaat ystäväni. Älkää jättäkö minua.

Aion jatkaa laihdutustani (lue: uutta elämääni) Painonvartijoiden menetelmin ja punnitukset teen kerran viikossa, lauantaiaamuisin. Tänään vaaka näytti 113.3 kg eli hirveesti edistystä ei viime aikoina ole tullut näihin kotimittauksiini nähden. Vaikka alkuvuodesta suunnittelin pääseväni rantakuntoon kilo/viikko -vauhdilla, otan nyt lusikkani kauniiseen käteeni ja totean, että parempi on sittenkin kiiruhtaa hitaasti niin ei homma kaadu pettymyksiin. Tulevan viikon tavoitteeni on 300g ja siitä eteenpäin 0,5kg/viikko. Sen mukaan 4.10.2008 painaisin tasan 100kg josta olisi vielä reilu 10 kg eli yli 20 viikkoa normaaliin painooni. Eli jos jaksaisin elää tätä askettista uutta elämääni kaikki kiusaukset kiertäen, niin maaliskuussa 2009 täydenkuun aikaan saattaisin kuuhullutella nuorekkaan hoikkana. Ihan totta, kyllä tämä laihtuminen nuorentaa tämmöistä vanhusta - uskokaa vaan tyttöset, kyllä taata on sen jo huomannut :).

Ihana viikonloppu on meneillään. Aurinko paistaa. Kävin jumppaamassa klo 11-12. Eilen kävin uudessa jumppapaikassa klo 18-19 joten jumppakalenterissani on tyhjää enää maanantain kohdalla ja silloin opiskelenkin englantia. Tänään sitten jumpan jälkeen kävin isääni tapaamassa ja vetämässä hänen kanssaan hänen lakanansa (pääseen sitten 87-vuotias ukko huomenna mankeloimaan ne :) ). Autonkin olisin käynyt pesettämässä mutta oli pesukoneeseen sen verran pitkä jono, että jätin sen toiseen kertaan. Kotimatkalla ostin kaupasta grillatun broilerin ja söin siitä lounaaksi siivet ja koivet (en nahkaa) ja loput meni jääkaappiin. Mites teidän mielestänne, onko tämä ahmimista, olisiko minun pitänyt tyytyä vain yhteen siipeen ja jalkaan (mitään muuta en syönyt niiden lisäksi). Naapurini oli laittanut postilaatikkooni uusimman Avotakan jossa hän oman jutunsa lopuksi antoi minusta kiittävän lausunnon (tai niin minä sen ainakin koin ...). Ja vielä kun työpaikalla vanhat vastuuni ja työni autsoossattiin viikko sitten, niin nyt eivät työasiatkaan tunnu stressaavan viikonloppuna. Siinäkin mielessä on tosi kevyt olo.
      Mutta nyt pitäisi varmistaa, että vanha pukuni pysyy vielä hoikentuneen :) vartaloni suojana sillä huomenna menen Värttinän 25-vuotis-juhlakiertueen konserttiin Vantaalle. Mulla on sinne kaksi lippua tosi hyville paikoille (luulisin) mutta ei valitettavasti seuraa. Olen koittanut pyytää kavereitani yms. mukaan mutta kenelläkään ei tunnu olevan aikaa. Vai onko vika esiintyjissä ... tai ehkäpä minussa?

Jotenkin tuntuu siltä, että tuo valon lisääntyminenkin vähentää syömisen (lue: pupeltamisen) tarvetta. Jos niin on, niin hyvä niin.

Aurinkoisia, valoisia ja pitkiä päiviä, teille kaikille!

-Juha-

• Eve84

Mikäs se sellainen painonvartijat-ryhmä on joka tollain lopettaa kesken? Eikö ne yleensä jatku koko ajan?

Uskon kyllä että nuorentaa se laihtuminen, yleensäkin kaikilla se tekee yleisolemuksesta nuorekkaamman, vaikka ois iältäänkin nuori. Saattaa joku parikymppinenkin näyttää keski-ikäiseltä jos on lihava, ja keski-ikäinen melkein parikymppiseltä, jos on hyvässä kunnossa :)

Ite kyllä huomasin vähän päinvastaista tänään, kun otin itestäni kuvia peilin avulla (siis katoin kameran näyttöä peilin kautta). Todella paljon paremmalta näytin kuin ennen laihista. En ollut tajunnutkaan miten paljon olin muuttunut kasvoistakin, mutta huomasin myös vanhentuneeni siitä kun viimeksi olin näin hoikka tai hoikempi. Siitä on jo parisen vuotta. Aiemmin olen ollut niin babyface, että... Nyt alan näyttää jopa aikuiselta, ja pikkuisia rypynalkuja alkaa jo olla. Otsan rypistäminen pitää oikeesti lopettaa. Tuohon kulmakarvojen väliin on nimittäin tulossa sellanen kaksoisryppy. Ihan aavistus vaan näkyi joissain kuvissa, mutta kuitenkin. En halua tulla ryppyotsaisen näköiseksi.

13-vuotiaana kohensin ilmettäni älyttömästi opettelemalla pitämään silmiä kunnolla auki ja kulmia koholla. Se jäi ihan tavaksi kun keskityin siihen niin paljon. Mulla oli sitä ennen niin väsyneen ja tympääntyneen näköinen ilme. Nyt pitäis samalla lailla opetella pois otsan rypistämisestä...

Onpas Juhalla pitkäikäinen isä! Sulla on ainakin toivoa pitkän iän geeneistä. Mun isovanhemmista on vaan yks elänyt yli 70-vuotiaaksi(75). Muut on kuolleet hirmu nuorina. Kaks jo viiskymppisinä (tosin toinen tapaturman seurauksena) ja yks kuuskymppisenä. Eipä niistä kyllä kukaan hyvin elänytkään kuulemma. Todella huonosti itse asiassa. Tupakkaa, rasvaa ja sikinsokin erilaisia lääkityksiä. Tiedä sitten, kuinka vanhaksi sitä itte on elämässä. ajattelin kuitenkin tästä eteenpäin tehdä parhaani sen eteen.

• JuhaO
        Eve84 kirjoitti:

Mikäs se sellainen painonvartijat-ryhmä on joka tollain lopettaa kesken? Eikö ne yleensä jatku koko ajan?

Uskon kyllä että nuorentaa se laihtuminen, yleensäkin kaikilla se tekee yleisolemuksesta nuorekkaamman, vaikka ois iältäänkin nuori. Saattaa joku parikymppinenkin näyttää keski-ikäiseltä jos on lihava, ja keski-ikäinen melkein parikymppiseltä, jos on hyvässä kunnossa :)

Ite kyllä huomasin vähän päinvastaista tänään, kun otin itestäni kuvia peilin avulla (siis katoin kameran näyttöä peilin kautta). Todella paljon paremmalta näytin kuin ennen laihista. En ollut tajunnutkaan miten paljon olin muuttunut kasvoistakin, mutta huomasin myös vanhentuneeni siitä kun viimeksi olin näin hoikka tai hoikempi. Siitä on jo parisen vuotta. Aiemmin olen ollut niin babyface, että... Nyt alan näyttää jopa aikuiselta, ja pikkuisia rypynalkuja alkaa jo olla. Otsan rypistäminen pitää oikeesti lopettaa. Tuohon kulmakarvojen väliin on nimittäin tulossa sellanen kaksoisryppy. Ihan aavistus vaan näkyi joissain kuvissa, mutta kuitenkin. En halua tulla ryppyotsaisen näköiseksi.

13-vuotiaana kohensin ilmettäni älyttömästi opettelemalla pitämään silmiä kunnolla auki ja kulmia koholla. Se jäi ihan tavaksi kun keskityin siihen niin paljon. Mulla oli sitä ennen niin väsyneen ja tympääntyneen näköinen ilme. Nyt pitäis samalla lailla opetella pois otsan rypistämisestä...

Onpas Juhalla pitkäikäinen isä! Sulla on ainakin toivoa pitkän iän geeneistä. Mun isovanhemmista on vaan yks elänyt yli 70-vuotiaaksi(75). Muut on kuolleet hirmu nuorina. Kaks jo viiskymppisinä (tosin toinen tapaturman seurauksena) ja yks kuuskymppisenä. Eipä niistä kyllä kukaan hyvin elänytkään kuulemma. Todella huonosti itse asiassa. Tupakkaa, rasvaa ja sikinsokin erilaisia lääkityksiä. Tiedä sitten, kuinka vanhaksi sitä itte on elämässä. ajattelin kuitenkin tästä eteenpäin tehdä parhaani sen eteen.

Kiitos tuesta. Mä olen aina arvostanut sitä sotaveteraanien perinnettä, että kaveria ei jätetä.

Se Painonvartijat-ryhmä, jossa kävin, oli sellainen yritysryhmä. Tietty työkaveriporukka oli kustantanut sen ensin 12 kertaa itselleen ja kun he halusivat jatkaa sitä vielä toisenkin 12 kertaa, minä satuin sopivasti hollille ja minuakin pyydettiin mukaan.

Isäni on todella pitkäikäinen, tai vanha niinkuin meilläpäin sanotaan. Periaatteessa hän elää terveellisesti, pieni konjakkiryyppy päivittäin pitää verenkierron kunnossa. Oikeesti en tiedä hänen juopotelleen koskaan. Sen sijaan hänen paheensa on sodassa opittu tupakanpoltto joka jatkuu edelleen. Minäkin olen noita paheita kokeillut eri tyyleillä mutta päättänyt nyt sitten 'vanhoilla päivilläni' luopua niistä. Eilen tuli kuluneeksi tasan 5 vuotta viimeisestä ryypystäni ja tasan 77 viikkoa viimeisestä savukkeestani.

Niin, itse olen ajatellut elää yli 100-vuotiaaksi ja mielellään täysipainoisesti. Siksi nyt pitää saada paino alas ja kunto ylös. Mieli on jo ennestään virkeä ja valoisa joten eipä tuolle suunnitelmalle pitäisi olla mitään esteitä.

-Juha-

• Eve84

Tänä aamuna vaaka näytti tasan 67! 12 kiloa siis hävinnyt jo, jee!

• motivaatio hallussa

Onneks olkoo Eve! :-) Tuosta ei suunta ole kuin ales ;-)
        Toivon, että itekkii oisin tossa samassa 67-tilassa ensi maanantaina:-)

• Eve84

Kävin just kattomassa weboodista opintosuoritukseni, ja sinne oli lopultakin ilmestynyt merkintä rakennusfysiikan kurssista. Luulin jo että en saa ollenkaan arvosanaa kun missasin kuulemma jonkun itsenäisen tehtävän... Ja oli vielä nelosen antanut! Jee! (jos joku ei tiedä niin arvosteluasteikko on 1-5)

tänään tulee olemaan hirveä ostoksilla ravaamispäivä. On niin kauheesti mitä pitäis hommata. Uudet tennarit pitäis käydä citymarketista hakeen, kun oli kivan näköset ja halvat mainoksessa. Entisissä on jo reikä :)
      Sit kevättakki, joka multa puuttuu, ja kuuma jo tulee, sellaisenkin olen jo bongannut, halpa tietenkin. Sitten pitäis käydä ostaan ruokaa meille ja Nanalle(koira). Apteekkiinkin ois asiaa ja Anttilasta vähän kosmetiikkaa, kun turvenaamio ja aurinkopuuteri on loppu :)Tänään ei oo oikein koulua niin shoppaillaanpa sitten koko päivä.

Huhtikuun aikana ajattelin hoitaa korppukantapääni ja -päkiäni kuntoon. Ne on ihan kuin joku raastinrauta, ihan oikeesti. Samoin on tavoitteena ottaa venyttely jokapäiväiseksi ens kuussa ja siitä lähtien. Tässä kuussa opettelin juomaan 2l vettä päivässä.

Nyt Nanaa lenkkeilyttämään, ennen kuin hyökkään kaupungille...

• Kirsi 3

Onneksi olkoon tosi paljon komeasta arvosanasta. Sinä olet kyllä ansainnut ostospäiväsi. Itselläni viikonloppua meni hieman herkutellessa. Eilen söin normalin ruuan lisäksi hieman karkkia ja muutakin hyvää. Joten nyt ajattelin sitten taas tänään ryhdistäytyä. Se on pakko, jos haluan, että saan painoni alas kesäksi.

Tällä hetkellä minulla on aika turvonnut olo. On taas se aika kuukaudesta. Minkä rotuinen muuten koirasi on. Minä pidän koirista tosi paljon, mutta tällä hetkellä en voi itse enää koiraa ottaa, koska olen allerginen kaikille eläimille, ja osalle ruoka-aineita, pölylle, siitepölylle jne.

Minä juon vettä joka päivä 1,5 litraa. Aloittaessani tämän projektin tuossa kesällä join 2 litraa joka päivä. Uskon siihen, että vesi auttaa laihdutuksessa myös. Ruokapäiväkirjaa pidän edelleen joka päivä myös.

Voit Juha luottaa ryhmäämme, sillä kaveria ei jätetä tässäkään projektissa.

Terv. Kirsi 3

• Eve84
        Kirsi 3 kirjoitti:

Onneksi olkoon tosi paljon komeasta arvosanasta. Sinä olet kyllä ansainnut ostospäiväsi. Itselläni viikonloppua meni hieman herkutellessa. Eilen söin normalin ruuan lisäksi hieman karkkia ja muutakin hyvää. Joten nyt ajattelin sitten taas tänään ryhdistäytyä. Se on pakko, jos haluan, että saan painoni alas kesäksi.

Tällä hetkellä minulla on aika turvonnut olo. On taas se aika kuukaudesta. Minkä rotuinen muuten koirasi on. Minä pidän koirista tosi paljon, mutta tällä hetkellä en voi itse enää koiraa ottaa, koska olen allerginen kaikille eläimille, ja osalle ruoka-aineita, pölylle, siitepölylle jne.

Minä juon vettä joka päivä 1,5 litraa. Aloittaessani tämän projektin tuossa kesällä join 2 litraa joka päivä. Uskon siihen, että vesi auttaa laihdutuksessa myös. Ruokapäiväkirjaa pidän edelleen joka päivä myös.

Voit Juha luottaa ryhmäämme, sillä kaveria ei jätetä tässäkään projektissa.

Terv. Kirsi 3

...on cockerspanielityttö, kohta 10kk. Tuossa on linkki söpöön kuvaan, jossa Nana nukkuu mun sylissä pienenä rankan mökkireissun jälkeen autossa. Aika samannäköinen se on edelleen, vaikka tuo kuva on viime loppukesältä.

http://i190.photobucket.com/albums/z128/Evekkuli/Kuva021.jpg

Nana sai tänään sikapäiviltä sikavinkulelun ja siannahkarullia, ja vielä toisesta paikasta siankorvia...eikös ole sikamaista! Vinkuleluun se rakastui hulluna, kun sitä on niin helppo vinguttaa.

• Kirsi 3
        Eve84 kirjoitti:

...on cockerspanielityttö, kohta 10kk. Tuossa on linkki söpöön kuvaan, jossa Nana nukkuu mun sylissä pienenä rankan mökkireissun jälkeen autossa. Aika samannäköinen se on edelleen, vaikka tuo kuva on viime loppukesältä.

http://i190.photobucket.com/albums/z128/Evekkuli/Kuva021.jpg

Nana sai tänään sikapäiviltä sikavinkulelun ja siannahkarullia, ja vielä toisesta paikasta siankorvia...eikös ole sikamaista! Vinkuleluun se rakastui hulluna, kun sitä on niin helppo vinguttaa.

Koirasi on todella suloinen. Meillä olisi varmasti myös koira, jollei minulla olisi tätä allergiaa. Koira olisi kiva lenkkikaverina.

Maalla, kun asutaan niin meidän monilla naapureilla on kaksikin koiraa. On tiibetinspanieleita, belgianpaimenkoira, collie, basset joka joskus aina karkaa pihaamme jne. Näitä hauveleita on aina pakko silittää, kun he tulevat vastaan ollessani lenkillä. Meillä itsellän on ollut aina saksanpaimenkoiria.

Sitten tähän laihikseeni puolisen kiloa on painoni lähtenyt eiliseltä. Olen pitänyt kalorit nyt eilen ja tänään paljon alle 1500. Niin eiköhän ne kilot tästä lähde, kun vielä lenkkeilen joka päivä. Stepperilläni olen tehnyt myös joka päivä.

• motivaatio hallussa

Päiviä taasen.

Kuis laihikset etenee?
      Kyllä sitä huomaa, että hermoromahuspvän jälkeen olo pian helpottuu..
      Vaikka pääsiäinen menikii päin puuta, niin nyt pakko vaan tsempata entistä kovempaa.
      Jo kolmas pvä menossa 1200kcal, kärsinpä sitten siitä kun kerran mässäsin. Ja toisaalta nyt on taas helpompi rutistaa ne herkut veke, kun paino näytti tänään iloisesti taas sitä 68kiloa, mitä ennen pääsiäistä..Eli sinne meni se pääsiäiskilo.
      Ens maanantaina sitä sitten pitäs olla välietapissa 67 kiloa. Miinus kaks kiloa kuussa. Saas nähä onnaako.
      Mutta jotenkin tuo 0,5 kg /vkossa, kesäkuuksi 69-> 63kg pitää mut ruodussa. Ei pahemmin oo herkutteluun varaa, jos meinaa painaa sen himoitun kilomäärän kesäkuun eka pvä. Ja nyt kyllä aion pitää kynsin hampain kii tosta 68 kilosta ettei se taas kipua ylös.

Kroppa ei selkeesti oo samaa mieltä mun kaa siitä, mikä paino ois mulle kiva/hyvä.

Muutenkin kyl tuntuu et alan jo olla kohta ihan sekasin kaiken mualiman laihutustietoa. Kaamee proteiinien laskeminen yms ku pelkona se, et lihakset ne vaa hävii ja läski jää..Meinaan ei sitä sitten kyllä pitkälle pötkitä, vaiks painoa oiskin se haluamani 60-63kiloa.Eiks se sitten ois melkee plus-miinus tilanne, jos lihakset häviäis? Meinaan että sitten sitä vasta ei mitää saiskaa syyä, tai jos söis yli niin läskit palaa ja täyttää niiden entisten lihastenkin osuuden kropasta..*huokaus* Kyllä on hankalaa.

Heh..Polvet irtisano sopimuksen tänään jumpassa, kun oikee kidutettii pakaroita ja jalkoja..:-)Hassu olo ku jalat on pelkkää spagettia ja ne taipuu sieltä, mistä niiden ei pitäs :-)

• Eve84

Joo ei mulla ainakaan oo toivoa lihasten pienenemisestä tällä liikuntamäärällä, vaikka en mitenkään erityisesti kyttää proteiinimääriä. Jalkojen ja pakaroiden lihakset on kasvaneet ihan älyttömästi tämän parin kuukauden aikana, uskokaa tai älkää. Just äsken päivittelin näitä jytkyjä pohkeitani tossa sängyllä. Ihan kovat ne on, mutta helkutin paksut. Mun jalkalihakset taitaa olla isommat kuin monilla miehillä. En kauheesti tykkää asiasta. Sais mieluummin olla sellaset pienet mutta vahvat. Mulla ne on aina isot, oli sitten vahvat tai ei. Nyt ne on kyllä vahvatkin, kun vertaa niihin rimppakinttuihin siellä jumpissa. Alan olla jo parhaiten jaksavasta päästä siellä :) Vatsat myös on vahvistuneet hirveesti. Kaikki liikkeet pystyy jo tekemään loppuun.

Meilläkin oli sikarankka jumppa tänään. Ohjaajalla oli lämpöä, joten se ei itse tehnyt paljon, mutta rääkkäs meitä senkin edestä. Paljon rankempaa oli kuin sen tunneilla yleensä. Älyttömästi just kyykkyjä: eteenhyppykyykkyjä, kyykkyjä joiden välissä hyppyjä ylös, askelkyykkyjä, joissa hypyt välissä ja kyykkyynkin piti hypätä jne. Ja vatsoille sellasia jalanlaskuja ylhäältä suorana vaakatasoon ja hirveesti syviä vatsalihaksia kyynärpäiden varassa. Ja kyljille pitkät sarjat jalkojen nostoja suorana ja sit kans ojentajat oli aika pahat. Eikä siinä todellakaan ollut kaikki.

Nyt pitää mennä nukkumaan, öitä!

• JuhaO
        Eve84 kirjoitti:

Joo ei mulla ainakaan oo toivoa lihasten pienenemisestä tällä liikuntamäärällä, vaikka en mitenkään erityisesti kyttää proteiinimääriä. Jalkojen ja pakaroiden lihakset on kasvaneet ihan älyttömästi tämän parin kuukauden aikana, uskokaa tai älkää. Just äsken päivittelin näitä jytkyjä pohkeitani tossa sängyllä. Ihan kovat ne on, mutta helkutin paksut. Mun jalkalihakset taitaa olla isommat kuin monilla miehillä. En kauheesti tykkää asiasta. Sais mieluummin olla sellaset pienet mutta vahvat. Mulla ne on aina isot, oli sitten vahvat tai ei. Nyt ne on kyllä vahvatkin, kun vertaa niihin rimppakinttuihin siellä jumpissa. Alan olla jo parhaiten jaksavasta päästä siellä :) Vatsat myös on vahvistuneet hirveesti. Kaikki liikkeet pystyy jo tekemään loppuun.

Meilläkin oli sikarankka jumppa tänään. Ohjaajalla oli lämpöä, joten se ei itse tehnyt paljon, mutta rääkkäs meitä senkin edestä. Paljon rankempaa oli kuin sen tunneilla yleensä. Älyttömästi just kyykkyjä: eteenhyppykyykkyjä, kyykkyjä joiden välissä hyppyjä ylös, askelkyykkyjä, joissa hypyt välissä ja kyykkyynkin piti hypätä jne. Ja vatsoille sellasia jalanlaskuja ylhäältä suorana vaakatasoon ja hirveesti syviä vatsalihaksia kyynärpäiden varassa. Ja kyljille pitkät sarjat jalkojen nostoja suorana ja sit kans ojentajat oli aika pahat. Eikä siinä todellakaan ollut kaikki.

Mulle tuli ihan hiki kun mä luin, Eve, tota sun jumppakuvausta. Jos minäkin jaksaisin tollaista rääkkiä niin äkkiähän olisin hoikka poika - tai ainakin lihaksikas.
        Mutta tänään ei muuten tulekaan hiki sillä vuorossa on vesijumppailta. Jännittää vain tuon painon kanssa: viime viikon uimahallipaino oli 113,4 kg - miten lie tänään?

-Juha-

• JuhaO

Onneksi olkoon motari, että pääsit eroon siitä pääsiäisen 'syntitaakasta'. Omalla kohdallani tuntuu siltä, että olen jotenkin tietämättäni langennut tässä pääsiäisen jälkeen koska oloni ei tunnu kovinkaan kevyeltä.

Mutta se mitä olen teidän kaikkien kohdalla ihmetellyt, on se, että te osaatte niin tarkasti laskea kalorit, proteiinit jne. Kaloriarvojen muistaminen ja niillä laskeminen lienee minulle mahdottomuus mutta pitäisiköhän minunkin alkaa hankkimaan jostain tuota muuta ravintotietoa. En ole sitä entisessä elämässäni erityisesti tarvinnut koska olen aina syönyt tosi monipuolisesti (ja suhteellisen paljon). Ja nyt kun pitää annoksia pienentää ja työntää suuhunsa vain sellaista vähemmän lihottavaa, täytyy myöntää, että ruokavalioni on yksipuolistunut tosi paljon.

-Juha-

• motivaatio hallussa
        Eve84 kirjoitti:

Heips!
        Mulla kans jaloissa kyllä näkyy lihakset..16 kilon pudotuksen jälkee on jalat iiihan toisen näköset, pohkeet ihan kovat ja polvet..jestas.. ihan säikähin ku kenkiä laittaessa satuin huomaamaa polvet peilissä..EI NOI OO MUN POLVET!!! Aiemmi aina ollu jotaa "extraa" polvien ympäril, mut nyt ne paljo kapeemmat ku muu osa jaloista..
        Itse haluisin kanssa mahd. hoikahkot jalat(pitkät ne jo luonnostaan on), mut mikää luu/törröpolvi en haluis olla..Usein näkee joitaa laihoi julkkiksii ja niil on iha kaameet polvet..:S

Hei, onneks olkoon kuntosi kohentumisesta!Mahtaa olla hieno fiilis huomata, ettei ole se jumpan huonokuntosin läähättäjä :)
        Heh, tuo sun jumppa kuullostaa samalta rääkiltä mitä meillä oli maanantaina..VIELÄKIN mulla on lihakset kipeet polvien ympäriltä, reisistä ja ehkä pikkuse viel pehvasta. Noo, tietää ainakin mitä on tullu tehtyy ;-) Pehva ja reidet ois kiva saaha mahan ohella timmiks.

• motivaatio hallussa
        JuhaO kirjoitti:

Onneksi olkoon motari, että pääsit eroon siitä pääsiäisen 'syntitaakasta'. Omalla kohdallani tuntuu siltä, että olen jotenkin tietämättäni langennut tässä pääsiäisen jälkeen koska oloni ei tunnu kovinkaan kevyeltä.

Mutta se mitä olen teidän kaikkien kohdalla ihmetellyt, on se, että te osaatte niin tarkasti laskea kalorit, proteiinit jne. Kaloriarvojen muistaminen ja niillä laskeminen lienee minulle mahdottomuus mutta pitäisiköhän minunkin alkaa hankkimaan jostain tuota muuta ravintotietoa. En ole sitä entisessä elämässäni erityisesti tarvinnut koska olen aina syönyt tosi monipuolisesti (ja suhteellisen paljon). Ja nyt kun pitää annoksia pienentää ja työntää suuhunsa vain sellaista vähemmän lihottavaa, täytyy myöntää, että ruokavalioni on yksipuolistunut tosi paljon.

-Juha-

Kiitoksia kannustuksestasi, et itsekään pärjäile hassummin!:-)
        Ja jos se vaaán pirulainen ei näytä alempia lukuja, mittaile mittanauhalla..
        Ja jos sekää ei tuo itelle kevyttä oloa, niin laitappa vanhat housut tms päälle ja ihaile löysyyttä :-) Mulla ainakin kohottaa heti mielialaa :-)
        Kaloreista sen verran, ite oon keränny itelleni paperille listan yleisimmin syömistäni ruuista..Siitä sit vaan kattoo paljo ateriaa tulee kaloreita..Tai ettii netistä jos ei vielä jotain kaloritietoo oo..Ja ei ne kalorit aina nii tarkkoja oo, riippuu nii tuotteestakin..paras tapa on varmaa kattoa ihan tuoteselostusta jos pilkkua haluu viilata..Ite kyl välil lasken tahallee jonku kalorit ylemmäs ku mitä ne on :-) Säästää siinäkin muutaman kalorin..

www.fineli.fi on ainakin aika monen mainostama kalorien laskemis paikka..Jotkut käyttää myös energynetin virtuaaliravintolaa..Ite katon sieltä proteiinien määrän ruuasta..kalorilukemiin siellä en usko, jäävät reilusti alle omien laskujeni.

Hmm, hassua, että mielestäsi ruokavaliosi on yksipuolistunut laihiksen myötä; minulla on taas toisin päin :-) Kasviksia, hedelmiä enemmän ku koskaa, vettä mitä en oo ikinä aiemmi juonu päivittäin, keittoja, kasvisruokaa, maitotuotteita, kanaa/kalkkunaa, viljatuotteita(tosin oon pastapannassa ja leipää koitan hillitä pikkuse-> mielummin lämmintä ruokaa). Mulla vaihtelua tekee jo se, että oon ollu jo öö..en muistakkaan tarkkaan, varmaan sen 7v millon vege ja millon sitten syönyt myös kanaa, lihaa ja kanamunaa maitotuotteita..Punanen liha ei mun ruokavalioon kuulu, kuten ei kalakaan..Paitti omegat :)

• motivaatio hallussa
        JuhaO kirjoitti:

-Juha-

Unohtui sanoa, että siis ruokavalio on aiemmin ollut pizzaa, ranskalaisia, makkaraa ja pastaa...joten on nyt pikkuse enemmän eri ruokia..Ja terveellisiä semmosia..En muista ees koska ostin viimeks makkaraa ja ranskalaisia..Tosi pitkä aika siitä ku ei muistikaan pelaa. Eilen söin perunasipulisosekeittoa missä oli tuorejuustoa, tänään aattelin tehä pinaattikeittoa..Ja huomen ihania canelloneja (pastaaaaaaa!!!) :P

• pallurainen

Neljättä päivää oksennustaudissa:(

No, eipähän tule syötyä.

• Kirsi 3

Pallurainen toivottavasti olet tänään jo terveempi kuin eilen. Sairaana ei varmasti paljon mieti tätä projketia.

Ajattelin minäkin nyt sitten ilmoitella viikkotuloksiani. Vaaka näytti minulle painoksi tänä aamuna 65,8 eli 100 grammaa tullut lisää viikossa. On se aika kuukaudessa, jotenpa ajattelin, että tuo nousu voipi olla nestekertymää.

Lenkkeillyt olen joka päivä, ja pitänyt kalorit alle 1500 maanantaista alkaen. Viikonloppunakin täytyy pitää itsensä erossa herkuista. Tällä hetkellä ei kyllä yhtään tee herkkuja mieleni. Uskon ja toivon, että ensi viikon torstaina vaaka näyttää taas pienempiä lukemia. Hyvää viikonloppua kaikille, ja tsemppiä tähän projketiin. Me onnistumme tässä kyllä toisiamme kannustaen.

terv. Kirsi 3

• pallurainen

sinne siis!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      5
      2752
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2591
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      18
      2307
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      48
      1889
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1453
    6. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1453
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1173
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1144
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1073
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      65
      960
    Aihe