Jään äitiyslomalle ja käytössäni on työsuhdeauto, voinko jatkaa ajelua vapaalla autoedulla "lomallakin"? Entä työsuhdekännykkä? Nämähän ovat työvälineitä... Vai onko äitiysloma verrattavissa kesälomaan. Entäs hoitovapaa?!?!
Autoetu äitiyslomalla?
7
10790
Vastaukset
- Ei voi tai voi
äityisloman aikana? Todennäköisesti et, jolloin miksi saisit pitää työsuhdeauton, joka on osa palkkaa? Eli miten verot perittäisiin tästä "palkasta" kun työnantaja ei maksa sinulle mitään? Sama koskee matkapuhelinetua: voinet pitää puhelimen SIM kortin, jos itse maksat kaikki kulut äitiysloman aikana. Tietenkin voinet pitää myös "työsuhdeauton", jos maksat leasingmaksun kaikki muut kulut ja se sopii leasingyhtiölle (jos liisattua auto). Sama koskee hoitovapaata, mutta joka tapauksessa tarkista mikä on yhtiösi politiikka auton ja puhelimen käytössä, sillä yrityskohtaisia vaihteluja on hurjasti.
- armas§
työnantaja? Et sitten siltä kysynyt..
- autoileva mamma
Raskaus on vasta niiiiiin alussa että en halua siitä vielä muille huudella....
- ajateltuna
autoileva mamma kirjoitti:
Verotusarvo sille on laskettuna, eli tulohin tulee ja verot pitää maksaa tulojen kokonaissumman mukaan. Onko sillä sitten vaikutusta äitiyspäivärahan saamiseen ja suuruuteen, se on eri juttu. Onko kaikki työnteko kielletty SV-äitiyspäivärahalla oltaessa, vai saako tehdä jotain keikkahommia varsinaiselle työnantajalle tai vaikka muille. Onko aivan tavatonta, että vakipalkalla oleva lehden toimittaja kirjoittaisi äitiyslomalla työpaikkaansa naistenlehteen omia kokemuksiaan.
- Kolmen lapsen äitiliini
autoileva mamma kirjoitti:
Minulla on siis työsuhdekännykkä jonka kulut työnantaja maksaa. Jäin äitiyslomalle ja siitä jatkoin hoitovapaalle, jolla olen edelleen.
Tehtiin työnantajan kanssa sopimus, että kännylaskut ohjautuvat suoraan minulle kotiin jolloin sain pitää puhelimen.
Auton kanssa on varmaan sama juttu. Tuskinpa työnantajalla sitä vastaan on mitään, että saisit pitää auton jos itse hoidat maksut. Saattaa vaan tulla kalliiksi hoitorahoista maksaa leasing-maksuja :) Mahtavatko riittääkään?
- kokemusta on
Itse leasingauto on maksettava äitiys, vanhempain- ym. -rahoilla ollessa. Kannattaa siis säästää ennakkoon, jos auton aiot tuolloin pitää.
- ---
Itsellä hyvin tuore kokemus.
Auto- ja puhelinedun sain pidettyä koko äitiys/hoitovapaan ajan. Teimme sopimuksen sunnuntaityöstä, eli hoidin sunnuntaisin paperihommia ja siitä korvauksena noiden etujen verran. Eli vanhempainrahakaudella saa tienata sunnuntaisin, ilman että vaikuttaa vanhempainrahaan.
Itse pitää tietenkin maksaa verotusarvo, vanhempainrahakaudella onnistuu hyvin, mutta jos jää hoitovapaalle niin siihen se ruhtinaallinen summa sitten käytännössä meneekin.. Tosin kukin voi sitten itse arvoida hyötysuhteen pienen korvauksen ja "ilmaisen" ajon välillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631473Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271291Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on681284Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2151154- 1271086
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3171019Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2241012- 42949
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että277928- 72915