Menkää itseenne!

Gallupppp

"Nalkutatko" suhteessa miehelle?

Mistä asioista?

Hävettääkö sen jälkeen?

-Nalkutan siitä, että hän kerää turhaa kamaa nurkkiin, eikä heitä roskiin vanhentuneita elintarvikkeita, vaan laittaa takaisin ne jääkaappiin :D

-Myös väsyneenä kotiin tullessani, olisi kiva saada lämmin ruoka, eli tarvikkeet on kaapissa mutta itse saan tehdä ruuan kun mies makaa sohvalla!

Ja kyllä välillä hävettää oma nalkutus! Onneksi ongelmat ovat näin pieniä kuitenkin :)

7

519

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En nalkuta, koska ei tarvitse. Aiemmassa suhteessa olen nalkuttanut, syystä. Mies ei tehnyt juuri koskaan ruokaa, pessyt pyykkiä tms. Itse tein tuolloin huomattavasti pidempää työpäivää ja todella otti päähän kun itse piti meille molemmille aina safkat väsätä jne. Itseäni olisi nolottanut vain maata sohvalla kun toinen tulee pitkän ylityöpäivän jälkeen kotiin!!!

Sen kerran kun mies pesi pyykkiä, se johtui siitä ettei hänellä itsellään ollut enää puhtaita sukkia. Pyykkäsi tuolloinkin luonnollisesti vain omia vaatteitaan. Huh.

En ole yleensä hävennyt nalkuttamistani. Se on kuitenkin ihan viimeisiä keinoja "neuvotella" yhteisistä pelisäännöistä.

• yksi vain

"Mies ei tehnyt juuri koskaan ruokaa, pessyt pyykkiä tms. Itse tein tuolloin huomattavasti pidempää työpäivää ja todella otti päähän kun itse piti meille molemmille aina safkat väsätä jne. Itseäni olisi nolottanut vain maata sohvalla kun toinen tulee pitkän ylityöpäivän jälkeen kotiin!!!

Sen kerran kun mies pesi pyykkiä, se johtui siitä ettei hänellä itsellään ollut enää puhtaita sukkia. Pyykkäsi tuolloinkin luonnollisesti vain omia vaatteitaan. Huh. "

Nuo on niitä perkeleen uusavuttomia nykypäivän suomalaisia miehiä, eikun saunan taakse...

• yksi vain kirjoitti:

"Mies ei tehnyt juuri koskaan ruokaa, pessyt pyykkiä tms. Itse tein tuolloin huomattavasti pidempää työpäivää ja todella otti päähän kun itse piti meille molemmille aina safkat väsätä jne. Itseäni olisi nolottanut vain maata sohvalla kun toinen tulee pitkän ylityöpäivän jälkeen kotiin!!!

Sen kerran kun mies pesi pyykkiä, se johtui siitä ettei hänellä itsellään ollut enää puhtaita sukkia. Pyykkäsi tuolloinkin luonnollisesti vain omia vaatteitaan. Huh. "

Nuo on niitä perkeleen uusavuttomia nykypäivän suomalaisia miehiä, eikun saunan taakse...

Erohan siitä sitten tuli. Täytyy sanoa että nyt todella osaa arvostaa miestä joka tekee osansa kotitöistä! On hykerryttävään ihanaa katsoa kun mies tekee ruokaa (ja tietty syödä rakkaan laittama ateriaa), vaikka se onkin "vain" ihan normaali arkiaskare.

• Eeqil
        yksi vain kirjoitti:

Minun mielestäni parisuhteen pelisäännöt pitäisi selvittää kun aletaan seurustelemaan. Luulenpa että tässä tapauksessa mies on olettanut siivouksen ja ruuanlaiton kuuluvan naisen hommiin eikä koe tekevänsä mitään pahaa maatessaan sohvalla naisen odottaessa huomioimista.

Itse olen päässyt kokemaan päinvastaista käytöstä. En ollut kyseisen naisen mielestä tarpeeksi miehekäs kun tein niin paljon kotitöitä, miehen kun pitäisi olla 24/7 töissä ja vaihtaa renkaat. Nalkutusta sain kyllä kuulla kotitöiden tekemättä jättämisestä vaikka näin pääsi käymään vain harvoin. Tästäkin olisi selvitty selvittämällä kuka tekee ja mitä sen sijaan että vaan oletetaan toisen tekevän jotain. Nyt vanhempana viisaampi.

Puhukaa toisillenne. Elkää hyvät naiset nalkuttako, sillä teette vaan oman elämänne hankalaksi.

• Eeqil
        yksi vain kirjoitti:

Uskoisin että tässä tapauksessa kyseessä on tyypillinen nykyparisuhde, missä yhteisiä pelisääntöjä ei ole sovittu. Mies olettaa osakseen sohvalla lojumisen eikä tee yhteisen arjen eteen töitä, nainen puolestaan kuvittelee miehen olevan laiska ja tyhmä koska ruoka ei ole odottamassa ja pitää itseään parempana koska tekee kovasti töitä siinä missä mies vain makaa.

Itselläni on kokemusta täysin päinvastaisesta tilanteesta, missä kotityöt olivat pitkälti miehen harteilla, ruuanlaittoha on oikeasti kivaa puuhaa. Mitä sitä nyt pahaa ruokaa laittamaan kun itse sen syö. Sain kuulla olevani epämiehekäs koska tartuin imuriin, pesin pyykit ja tiskasin. Kun töitä ei heti löytynyt olin avuton. En ole kyseisen naisen kanssa enää ja olen viisastunut tapahtuneesta. Puhua olisi pitänyt.

Puhukaa hyvät ihmiset toisillenne elkääkä naiset nalkuttako miehillenne ilman todellista syytä. Molemminpuolisella arvostuksella pääsette parempiin tuloksiin ja muistakaa että ihan itse olette kumppaninne valinneet. Vapaaehtoisesti.

• yksi vain

En nalkuta.
      Jos on ottanut tyhmän ja laiskan ukon niin nalkutus on ajanhukkaa: itseppä on ukon valinnut niin kärsii sitten nahoissaan.
      Nalkutuksella kun ei asioita mihinkään muuteta, vie vain omaa energiaa ja samoin sen toisen.

• ole tarvis

Kun tuo oikeastaan tekee enemmän kotihommia kuin minä, ja välillä naputtaa minulle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      105
      7411
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      100
      5255
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      116
      3506
    4. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      25
      3451
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2544
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1866
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      96
      1511
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      345
      1485
    9. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1356
    10. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      55
      1318
    Aihe