Verenpaine

oireetonko?

Huomaako korkean verenpaineen jotenkin itse? Viime syksynä mulla mitattiin jonkin verran kohonnutta verenpainetta, en muista lukuja, mutta lekurin mielestä olisi pitänyt seurata. Se nyt sitten jäi... Oon melko hyvässä kunnossa, en hengästy lenkillä reippaassa pitkän mäen nousussa. Mutta mutta... Viime aikoina on ollut erilaisia tuntemuksia: humisevaa oloa, sydämen tienoilla "pistää", pääkopassa tykyttää... Siis voisko olla verenpaineen oireita?

5

1048

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap:

että kun syön antisalt tabuja, niin tuntuu jonkin verran helpottavan tuohon huminaan. Siinä on mukana kaliumia...

• sitä

mennä ihan oikeastikin sinnen lääkäriin, kun lääkäri oli jo sanonut sinulle, että verenpainettasi tarvitsee seurata. Työpaikkasi terveydenhoitaja voi tehdä seurantamittauksia, soita sinne ajanvaraus.

• nimenomaan

humiseva olo päässä, tykytys päässä ja päänsärky voivat olla oireita korkeasta verenpaineesta. Ihan vähän koholla oleva paine ei sellaista aiheuta, vaan oireet tulee vasta, kun paineet on jo vaarallisen korkealla.

• synttäreillä ja

tuli syötyä liikaa. Illalla maatapaniessa oli aika tönkkö olo ja jouduin ottamaan lusikallisen ruokasoodaakin. Kun aamuyöstä heräsin, minulla oli hirveän kuuma ja sydän hakkasi varmaan 200 kertaa minuutissa. Onkohan tuo sitä verenpaineen nousun aiheuttamaa ohimenevää oireilua?

• kuulosta,
        synttäreillä ja kirjoitti:

tuli syötyä liikaa. Illalla maatapaniessa oli aika tönkkö olo ja jouduin ottamaan lusikallisen ruokasoodaakin. Kun aamuyöstä heräsin, minulla oli hirveän kuuma ja sydän hakkasi varmaan 200 kertaa minuutissa. Onkohan tuo sitä verenpaineen nousun aiheuttamaa ohimenevää oireilua?

sydämen hakkaaminen noin lujaa ei ole verenpaineen nousun oire. Varmaan oli jostain muusta kysymys.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4108
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2911
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2320
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1321
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      909
    6. 131
      885
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      874
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      822
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      766
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      760
    Aihe