Olen viime aikoina huomannut että välini erääseen parhaista ystävistäni alkavat hiipua. Kai se on sen merkki kun sitä ei enää kiinnosta niin kuulumiseni, mielipiteeni tai ajatukseni? Ja sitten minua ärsyttää hieman juuri sellaiset muodolliset kysymykset että haluaisinko tavata samalla kun sillä on käyntiä täälläpäin, vaikka se antaa ymmärtää ettei sitä edes kiinnosta. Siis sen käytöksen perusteella. Kannattaako hiipuvaa ystävyyttä yrittää pitää yllä jos tuntuu ettei sillä ole mitään tarjottavaa? Itse haen muutakin kuin pelkkää hyvänpäiväntuttua ja harmistun kun se on kiinnostuneempi muista kavereistaan...
ystävyys hiipuu
4
833
Vastaukset
- fire_stone
Mun mielestä ystävät on aina ikuisia ja ystävyys kestää, ei se itsestään katoa ja välit katkea. Siihen varmasti on joku erittäin hyvä syy oltava jos ei sitä enää niin kiinnosta sun asiat. Kavereita voi olla vaikka kuinka paljon, mutta ystävät on paljon läheisempiä ja niitä ei välttämättä niin paljon ole. Ei siitä kannata harmistua jos se sun ystäväs kavereitaan näkee jos te olette kerta hyviä ystäviä. Ainakin kirjoitit, että välit erääseen parhaaseen ystävääsi alkaa hiipua. Onko se todellakin ystävä vai vaan kaveri.
- mietityttää
Mulla on vähän samanlainen tilanne,kun sulla eli oon oollu yli 20v ystävä ja viimeisen vuoden aikana on tullut kamalia riitoja,kun tämä toinen on alkanut (varsinkin humalassa)haukkuun mua ja kaikki on mun syytä ja sit kalastelee mun muita ystäviä ja morkkaa mua niille.Tarkemmin kun mietin niin milloinkaan ei kysy mitä mulle kuuluu tai puhu omista asioistaan ja sitten jos on yhteisiä miespuolisia ystäviä(huom ei mitään seurustelukumppaneita)ja jos puhun niille niin ihan kuin tää mun ystävä tulis mustasukkaiseks ja on jopa lyönyt mua.Olis kiva kuulla huoritteleeko teidän muiden ystävät teitä??Olen niin monta kertaa antanut anteeks ja iteskin pyytänyt vaikkei aina tunnu et olisin anteekspyynnön puolella siinä hetkessä.Anteeks voi antaa,mut unohtaa ei.Ystäväni selittää asiaa sillä mulle,ettei muista mitää,kun oli humalassa.Tämä mun ystävä on pitkälti yli 50v niin luulis jo tajuavan mitä ystävyys merkitsee,vaikka eipä hänellä ole paljon ystäviä sellasia todellisia.Mulla itsellä on pari hyvää ystävää ja kavereita paljon,tämän ystävän lisäksi.Sitten hän kärsii kun itse olen puhelias ja iloinen,olen joskus koittanut,että olen hiljaa niin sitten kysytään,että mikä mun on niin ettei sekään toimi..On mua neuvottu,ettei tollasen kaa pitäis olla missään tekemisis,joka nimittelee,tiedä sitten.En tarvitse sellaista ystäävää,jonka kans täytyisi vaan puhua "säistä" ja luulen kyllä,että meidän ystävyys loppuu kokonaan,on vaan ikävää,kun asutaaan pienellä paikkakunnalla ja törmäillään sit kuitenkin usein.20v on pitkä aika siinä oppii kyllä tuntemaan toisen.On raskasta pitää yllä tälläistä ystävyyttä.
- kiinnostunut ystävästäsi
riittävästi? Varmaan jollain tasolla olet, mutta olisiko ystävässäsi kaikkea jännää ja hassua, syvää, mielenkiintoista, jota voisi olla mukavaa tuntea?
Minulla on ainakin paljon ystäviä, joiden olon saan mukavaksi ja hauskaa on. Mutta aina en jaksa sitä. Että täytyy itse pinnistellä, organisoida ja olla kiinnostunut ja yrittää, keksiä kivoja juttuja ja muut voivat käyttäytyä kuinka ylimielisesti tai välinpitämättömästi tahansa.
No kyllähän saavat käyttäytyä ylimielisesti, tahallaan välinpitämättömästi ja ymmärtämättömästi, esitellä omia vääriä teorioitaan asioista etc. Sellaista on elämä ja siitäkin voi oppia jotain.
Mutta siitä ei seuraa hyvää mieltä, positiivisuutta, uutta energiaa ja elämän iloa, onnistumisia ja yhteisöllisyyttä, yhteisiä projekteja. Varsinkaan, jos sitä kestää hyvinkin pitkään.
Pitäisi vaihdella rooleja vähän välillä. Että aina ei itse tarvitse olla se aktiivi tai kiinnostunut.- anteeksi purkaus
Kaipasit aloitukseesi varmaan tilanteeseesi sopivia vastauksia, etkä tällaista valitusta. Anteeksi kovasti. Toivottavasti muut vastaukset auttoivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1921321Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221138- 48864
- 70860
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53780Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50745- 53702
- 33692
- 60689
- 52657