Sain joululahjaksi pitkään toivomani sähkökitaran ja olen nyt kolme kuukautta sillä ahkerasti soitellut sen mitä osaan eli netistä löytyneiden ohjeiden ja musiikintuntien ohjeistuksen rajoissa. Sorminäppäryyttäkin olen pyrkinyt kehittämään, mutta jospa nyt ihan aiheeseen.
Kaverini esitteli minulle seuraavan sivuston:
http://www.ultimate-guitar.com/
Kyseinen paikka vastaa minulle taivasta - mahdollisuudet soittaa suosikkibiisejäni. Ainoa vain, etten pahemmin osaa tulkita noita taulukkoja (nuotit kylläkin osaan entisenä pianistina erityisen hyvin) ja siksi kirjoitinkin tänne.
Sen verran pääsin perille, että tajusin viivojen olevan kieliä ja numeroiden niiden päällä tarkoittavan mahdollisesti nauhavälejä. Mutta sitten, kun kieliä ja nauhavälejä alkaa olemaan useampia päällekäin, viivastoilla x:iä ja muita merkintöjä menee kyllä sormi suuhun.
Olisin oikein kiitollinen, jos joku voisi selittää minulle nuo merkinnät ja muutkin mahdolliset, joihin en ole vielä tullut törmänneeksi ja kertoisi miten niiden kohdalla toimitaan. Ja tosiaan; Amatööritasolla olen, että ihan suomenkielellä kiitos. : D
Miten tabseja luetaan?
3
694
Vastaukset
- Passépartout
Oikeassa oot, viivat on kieliä ja numerot nauhavälejä. Jos on monta numeroa päällekkäin, se tarkoittaa luonnollisesti sointua. X tarkoittaa nauhakädellä sammutetun kielen soittamista, elikkä painat sormella kyseisen kielen päältä, et paina pohjaan asti ja pikkaat. yleensä tabeista löytyy myös p:tä, h;ta ja b:tä, jotka tarkottavat hammering:ia, pullingia ja bendiä. löytyy varmaan googlesta noiden merkitykset, ei jaksa neuvoa. Hyvää päivänjatkoa ja intoa soitteluun.
- Tabeissa
b = full bend
br = bend and release
v = vibrato
/ = slide up
p = pull-off
h = hammer-on - Musiikkitieteen lääkäri
Tabsit annosteludosetin mukaan: maanantaina maanantaipäivän tabsit, tiistaina tiistaipäivän tabsit, jne. Kuuri syödään loppuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455000Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1121570Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481129- 131063
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome17987Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy75950Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella8947Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v2852Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah56751Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27713