Ei tullut palkankorotusta

pettynyt

Saan tällä hetkellä palkkaa 1850 mutta mielestäni sen tulisi olla 2100-2200 kieppeillä. Mutta pomo ei luvannut korotusta ollenkaan. Olen tällä hetkellä ulkomaisessa yksikössä valvomassa ja neuvomassa työntekijöitä konsernin "tavoille" sekä kehittämässä toimintoja. Olenko mielestänne ollut kohtuuton kun pyysin korotusta? Itse olen rehellisesti sitä mieltä että korotus olisi ollut paikallaan.

Kun olette pyytäneet palkankorotusta, paljonko olette saaneet euroina tai prosentteina? Voisi tietysti mainita myös alkuperäisen palkan jonka päälle korotus tulee.

56

36799

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Neuvo

      Heips!
      Palkankorotuksia ei nykypäivänä yleensä saa.
      Ainut konsti on vaihtaa firmaa!

      • AKKGH

        Parina viime vuonna noussut 200 eur vuosi ja ensi vuonna tultava sama korotos muuten vaihtuu firma. Tällä hetkellä kyllä vieläkin alle alan keskiarvon, joten korotuksen varaa kyllä on.


      • EV-mies

        Tervehdys!
        Oikeassa olet. Itse vaihdoin UPM:ltä Eläke Varmaan ja palkka putosi, mutta henki säilyi. Olen siis työkyvyttömyyseläkkeellä ja saan käteen himpun verran alle 2000 €! Ei siis valittamista muuten kuin sairauden takia, mutta mieluummin näin kuin brutaalissa työympäristössä.
        Jaksamista!!


      • LaadukasPalkka
        AKKGH kirjoitti:

        Parina viime vuonna noussut 200 eur vuosi ja ensi vuonna tultava sama korotos muuten vaihtuu firma. Tällä hetkellä kyllä vieläkin alle alan keskiarvon, joten korotuksen varaa kyllä on.

        Valmet Automotive on käynnistänyt historiansa suurimman rekrytointikampanjan, jolla haetaan yli 1000 uutta autonrakentajaa Uudenkaupungin autotehtaalle....
        Haussa on työntekijöitä hitsaamon, maalaamon, kokoonpanon sekä sisäisen logistiikan tehtäviin.
        Kampanjaa tukee Suomi-kiertue, jonka myötä Valmet Automotive vierailee kahdeksassa kaupungissa eri puolilla Suomea 2017 - 2020 aikana.


    • Koeajan jälkeen

      Sovin töihin mennessä 4 kk:n koeajasta, kuten ko. yrityksessä tapana on.
      Koeajan aikana palkaksi sovittiin 3000€/kk autoetu puhelinetu. Koeajan jälkeen sain sovitun 250€ korotuksen.
      Tämän lisäksi kuulemma tulee vuoden aikana kaksi 5-korotusta tes:n mukaan.

      • Nimetön

        Onneksi olkoon! Missä tuollaisia firmoja on..


    • itsesi

      Hinnoittele itsesi uudelleen eli hae uusia töitä. Kun pääset haastatteluun, esität tuon haluamasi palkkatoiveen, onhan sinulla kokemusta hommista jo. Sitten menet nykyisen pomon puheille ja lätkäiset faktat esille: paljonko muualla sinulle maksettaisiin. Jos olet hyvä tyyppi, työnantaja haluaa pitää sinut, jos ei, mene toiseen paikkaan töihin.

      • mutta...

        Hyvä vinkkihän tuo, että hakea töitä muualta. Niin palkkakin nousee varmimmin. Nykyisen työnantajan korvissa kuitenkin tyyli, että menet vaatimaan lisää liksaa tai lähdet, kuulostaa kiristykseltä - vaikkakin olisit hyvä tyyppi. Riippuu tietenkin myös siitä miten asian ilmaiset. Suoraan töksäyttämällä ei ehkä saa toivottua lopputulosta.

        Varmiten palkka nousee vaihtamalla firmaa. Kannattaa minun mielestä tosin pyytää sen "todellisen palkan" päälle muutama sata euroa liikaa, niin on varaa tinkiä. Ja voithan yhtäkkiä saadakin suoraan kättelyssä sen mitä ensimmäisenä pyydät. Niin minulle kävi.


      • pettynyt

        Tuo on ihan hyvä vinkki, mutta täällä päin missä minä asun on "työnantajan markkinat". Toisinsanoen avoimia työpaikkoja ei ole täällä hirveästi tarjolla. Lisäksi pomoni olisi vain iloinen jos lähtisin kävelemään, hänen asenteensa on se että sota ei yhtä miestä kaipaa ja toimihenkilöt ovat muutenkin vain välttämätön paha joille ei haluta maksaa yhtään enempää kuin on pakko. Katselen kyllä koko ajan muita töitä ja haenkin aina mielenkiintoisen paikan bongatessani. Mutta aika epätoivoiselta vaikuttaa...


      • pyynnössäni
        pettynyt kirjoitti:

        Tuo on ihan hyvä vinkki, mutta täällä päin missä minä asun on "työnantajan markkinat". Toisinsanoen avoimia työpaikkoja ei ole täällä hirveästi tarjolla. Lisäksi pomoni olisi vain iloinen jos lähtisin kävelemään, hänen asenteensa on se että sota ei yhtä miestä kaipaa ja toimihenkilöt ovat muutenkin vain välttämätön paha joille ei haluta maksaa yhtään enempää kuin on pakko. Katselen kyllä koko ajan muita töitä ja haenkin aina mielenkiintoisen paikan bongatessani. Mutta aika epätoivoiselta vaikuttaa...

        Pyysin lisää n. 20 % ja sain noin 10 % joten mielestäni onnistuin. Aina kun esittää palkka ym. toiveta tulee ottaa huomioon mahdollinen esimiehesi asenne sekä oma suhteesi esimieheen. Myy itsesi aina uudestaan omalle työnantajallesi niin kyllä saat arvoisesi palkankin. Monesti hiljainen ja pyytetön työntekijä on helppo mutta ei korvaamaton yritykselle joten ole aktiivinen ja aloitekykyinen. Jos palkka ei ole alallasi suhteessa muihin työpaikkoihin niin on syytä miettiä oletko oikean työantajan palveluksessa. Ammattitaitoasi tarvitaan varmasti muuallakin ja osataan varmasti arvostaa oikealla tavalla myös tilipäivänä.


      • lakisetä
        pyynnössäni kirjoitti:

        Pyysin lisää n. 20 % ja sain noin 10 % joten mielestäni onnistuin. Aina kun esittää palkka ym. toiveta tulee ottaa huomioon mahdollinen esimiehesi asenne sekä oma suhteesi esimieheen. Myy itsesi aina uudestaan omalle työnantajallesi niin kyllä saat arvoisesi palkankin. Monesti hiljainen ja pyytetön työntekijä on helppo mutta ei korvaamaton yritykselle joten ole aktiivinen ja aloitekykyinen. Jos palkka ei ole alallasi suhteessa muihin työpaikkoihin niin on syytä miettiä oletko oikean työantajan palveluksessa. Ammattitaitoasi tarvitaan varmasti muuallakin ja osataan varmasti arvostaa oikealla tavalla myös tilipäivänä.

        Laissa kyllä lukee että työnantaja ei saa antaa/kohdella/jne yhtään huonommin kuin muitakaan työntekijöitä, kysy siis kollegoiltasi samasta firmasta paljonko he saavat palkkaa, ei ehkä suoraan töksäyttämällä mutta hienovaraisesti. Niin voit sanoa esimiehellesi että vaadit lisää palkkaa jos tunnut saavan vähemmän kuin muut. Laissakin se lukee...


      • itse olen hiljainen
        pyynnössäni kirjoitti:

        Pyysin lisää n. 20 % ja sain noin 10 % joten mielestäni onnistuin. Aina kun esittää palkka ym. toiveta tulee ottaa huomioon mahdollinen esimiehesi asenne sekä oma suhteesi esimieheen. Myy itsesi aina uudestaan omalle työnantajallesi niin kyllä saat arvoisesi palkankin. Monesti hiljainen ja pyytetön työntekijä on helppo mutta ei korvaamaton yritykselle joten ole aktiivinen ja aloitekykyinen. Jos palkka ei ole alallasi suhteessa muihin työpaikkoihin niin on syytä miettiä oletko oikean työantajan palveluksessa. Ammattitaitoasi tarvitaan varmasti muuallakin ja osataan varmasti arvostaa oikealla tavalla myös tilipäivänä.

        ja pyyteetön työntekijä ja kerran aiemmin pyytänyt palkankorotusta mitä en saanut. Myöhemmät korotukset olleet mitättömiä ja lähinnä taulukkopalkoissa(eli alan minipalkoissa)pyörinyt. Vuoden sisällä sain kuitenkin 48% palkankorotuksen.ensin palkkani nousi 2krtaa kuukauden sisällä, ensin 130eur ja sitten 100eur. Molemmat korotukset tulivat pyytämättä, esimiesten aloitteesta. Ilmeisesti pyytettömyyteni kuitenkin huomioitiin. Kuitenkin edelleen ammattitaitooni verrattuna olin palkkakuopassa verrattuna joihinkin toisiin kaltaisiisi aktiivisiin perseennuolijoihin.
        Hain toiseen firmaan töihin jossa luvattiin roima korotus. Ilmoitin asiasta esimiehelleni jonka jälkeen palkkaani nostetiin vielä 700eur, eli vuoden sisällä palkkani nousi miltei 1000eurolla. Ja nyt pyyteetön ammattitaitoinen työntekijä vihdoin saa ansaitsemansa palkan ja aktiiviset perseennuolijat ovat jääneet taakse, oikeus voitti ja olen kohtalaisen tyytyväinen.

        Eli toki pyyteettömät ja hiljaiset työntekijät jäävät usein paitsioon mutta mielestäni onkin esimiehen tehtävä katsoa kuinka hyvin ja virheettömästi työntekijä suoriutuu tehtävistään eikä katsoa palkkaa sen mukaan mitä ihania juoruja vkonloppuressuista aktiiviset perseennuolijat hänelle suoltaa kahvikupin ääressä. Hyvä esimies osaa arvostaa työntekijää hänen työpanoksensa ansioista eikä hänen sosiaalisten kykyjensä vuoksi. Toki jos työ vaatii sosiaalisuutta, myyntityö tai vastaava, niin tuolloinhan tulokset ovat miltei suoraan sidoksissa noihin kykyihin ja periaatteessa maksetaan sosiaalisuudesta. Mutta siinäkin tapauksessa tulokset puhuvat puolestaan, paskaa jauhava myyntimies joka ei saa tuotettaan kaupaksi ei ansaitse latin latia kun taas asiallinen jäyhä kauppamies joka tekee miljoonia vuodessa ansaitsee kovan liksansa.


    • tunnelirakentaja

      jos työsi sisältää vastuuta ja muiden työntekijöiden neuvomista yms niin palkkasihan on suorastaan ala arvoinen.
      itse tienaan noin 3000e käteen kuukaudessa.
      kun viimeksi pyysin palkankorotusta niin pyysin 3.0e lisää ja sain 2.0euroa

      • Nimetön

        Työni sisältää vastuuta ja monien vaativien asioiden järjestelemistä päivittäin, mutta palkkani on vain 1640 €. Pomon mielestä hyvä palkka...ja firman kehittämispäällikön...Missä vika?


      • Mikä ala?
        Nimetön kirjoitti:

        Työni sisältää vastuuta ja monien vaativien asioiden järjestelemistä päivittäin, mutta palkkani on vain 1640 €. Pomon mielestä hyvä palkka...ja firman kehittämispäällikön...Missä vika?

        Mun muijakaveri ei saanu tuotakaan, kun oli talven töissä turistioppaana. Hän oli sentään vielä töissä Joulun, Uudenvuoden ym. pyhät ja viikonloput. Tunteja kertyi paljon, päivät oli pitkiä ja töitä joutui tekeen yölläkin. Kaikin puolin sopi työhön todella hyvin, mutta ku ei ollut koulutusta, niin palkkakaan ei ollut suuri. Se vaan on työtaipaleen alku vähän kivikkoista.


      • PikkuPomo

        Itse olen meidän 10 hengen porukassa nostanut palkkoja vuosittain sen mukaan kun on firmankin tulot parantuneet. Suurin kertakorotus ollut 400€/kk per mies, tosin silloin jäi yksi mies pois, pojat oli sitä mieltä, että lisää liksaa ni ei tarvii palkata ketään tilalle, ja hommat toimii vain paremmin vähemmällä porukalla nyt!


      • ihmeellinen loppu
        PikkuPomo kirjoitti:

        Itse olen meidän 10 hengen porukassa nostanut palkkoja vuosittain sen mukaan kun on firmankin tulot parantuneet. Suurin kertakorotus ollut 400€/kk per mies, tosin silloin jäi yksi mies pois, pojat oli sitä mieltä, että lisää liksaa ni ei tarvii palkata ketään tilalle, ja hommat toimii vain paremmin vähemmällä porukalla nyt!

        Niin ja työtekijäsi väsyvät. Alkavat sairastella kun ei henkilökuntaa oteta lisää.

        Onkohan se todellista säästöä. Pohjimmiltaanhan ihminen on ahne ja millainen loppu ahneella todellisuudessa on!


    • 1000 €uroa.

      Pyydä tonni lisää kuussa, vähempi on pelkkää vittuiluu ja kitinää ja sitä ei oteta todesta.

      • Hoomoiluri

        Neuvosi on pelkkää vittuilua.


    • tajutkaa

      älkäää pyytäkö yhtää koska hinnat nousee palkat nousee hinnat nousee palkat nousee että voisitteko lopeettaa sen palkankorotus hössäkän koska hinnat nousee takuulla ja siitä ei ole tavalllaan enää mitää hyötyäääää!!

      • kommentointi

        järkevä..


    • Onnistua

      Minusta kyllä tuntuu, että ainut keino saada palkankorotus on vaihtaa työpaikkaa.
      Itse olen tehnyt näin useamman kerran ja nyt minulla on omasta mielestä sellainen palkka, johon olen tyytyväinen.

    • realisti3

      Ei se oo"pöhölö" joka pyytää, mutta maksajasta en menisi takuuseen!No noin 6%:n korotuspyyntö voisi olla sopiva, eli pyydä 5,9%.Hinnatkin ovat yleensä jotain 9,90/9,95 päättyviä ja me miellämme ne 9,00:ksi. Taktiikka on hyvä osata ja tilannetaju!

    • reissumies

      Minulla on sellanen kokemus että paras tapa korottaa liksaansa on vaihtaa työpaikkaa tarpeeksi usein.
      Isoisssa firmoissa palkankorotukset menee jonkin politiikan mukaan ja usein varsin sosiaalidemokraattisesti=eli nekin saa korotuksen(jos nyt sellaisia joskus tulee muita kuin yleiskorotuksia) jotka eivät sitä varsinaisesti ole ansainneet.
      Tietysti isossa firmassa olet vain yksi muiden joukossa=vaikka olisit kuinka hyvä hommassasi ja vaikka spesialisteja olisi kuinka vähän hommaasi.
      1850ecua on nykyään pieni palkka. Ei sillä ainakaan asuntolainoja maksella.
      Jos hommastasi ei saa parempaa palkkaa neuvoisin nostamaan kytkintä tai vaihtamaan firman sisällä johonkin muuhun hommaan.
      ..

    • Tonnitellen

      Sanot bossille, että tonnin korotuksesta lähdetään. Siitä sitten nokittelette alemmaksi mutta älä missään nimessä suostu alle viisisatasen korotukseen. Se 500 on kokoomuksenmitta ja siinä on pysyttävä!

      • työelämä.

        Jos olet oikeasti hyvä, tehokas ja korvaamaton työntekijä niin reilu esimies myös palkitsee siitä. Jos olet tusina kamaa niin korotuksia on turha mennä anelemaan. Siinä hieman työelämän realiteettaja.

        -Pikkupomo


    • porari

      Saan tällä hetkellä veronalaista tuloa n: 1800€- verot. Palkka on huono. Työnantajani nojaa erittäin vahvasti päivärahoihin, mitä tulee ruotsissa n:850-900€ kk. Palkankorotusta en ole halunnut kysyä koska alkaa vaan vituttaan entistä enemmän. Jos kysyn korotusta niin se on luokkaa 50senttia tunnille, joka aiheuttaa minussa lähinnä tahallista ärsytystä työnantaja puolelta. Jos kysyn niin vaatisin "3€ tunnille" lisää, niin olen tyytyväinen.

    • 30 v työelämässä

      Yleiskorotukset olen aina saanut kitisemättä. Kaikki sen ylimenevä on vaatinut uuden työpaikan etsimistä ja lähtöä vanhasta. Vaihtaessa on yleensä saanut 15-20 pinnaa lisää vanhaan liksaan. Älä sinäkään näe turhaan unta mistään "meriittikorotuksista" tai "ikälisistä". Niitä saa vain johtajan sukulaiset ja muut ruskeakieliset. Jollet satu olemaan kumpaakaan, niin säästyt pettymyksiltä kun et odota turhaan.

    • june76

      Hei!

      Samassa veneessä ollaan, mutta perheyrityksessä kuukausipalkalla. Palkka on kehno (brutto 2000 €, ei etuja).

      Nyt mua kiinnostaisikin tietää, mitä naispuoliset b&b myynnin ammattilaiset saavat keskimäärin kuussa? (yksityisyrittäjän provikkapohjaiset vastauksetkin käy) Mielelläni otan myös miesten arvioita oman puolisonsa tulotasosta ja miksei miestenkin tuloista. Eroahan niissä ikävä kyllä on.

    • Marjukka

      Kiinnostaa tietää mikä on tehtävänimikkeesi ja työskenteletkö yriyksessä? Ehkä vähän alhaiselta kuulostaa nykypalkkasi verrattuna kuvaukseen työtehtävistäsi.

      • june76

        Olen tekstiilialan myyntiedustaja.
        Työskentelen yrityksessä kk-palkalla. Suurin osa aikaani menee asiakkaiden tilausten ja toimituksien valvontaan. Matkapäiviä tulee n 7 pv/kk.


      • alkup.

        Mulla ei ole mitään titteliä, teen projektiluoteista työtä. Ja yritys on pienehkö kansainvälinen, työllistää suomessa noin 200 hlöä ja ulkomailla n. 400 hlöä.


    • mää123

      Ite kirjottelin sähköpostiviestin vähän isommalla jakelulla, jossa pyysin korotusta. Vetosin vanhemman kolleegan saamaan parempaan liksaan (ero 500e)ja omaan kehittymiseen nykyisessä työssäni. Viesti meni tosiaan vähän ylemmällekin taholle kuin "herranpelkoiselle" pomolleni, joka ei olisi uskaltanut missään tilanteessa esittää ansaitsemaani korotusta omalle esimiehilleen. Sitten istuttiin pikku palaveri isomman päällikön kanssa ja kas...pari saturaista tuli heti ja vähän myöhemmin palkka nostettiin lähes samalle tasolle kuin vanhemmalla kolleegalla...

      • mää123

        tarkennuksena että työskentelen konepajateollisuudessa varastohommissa...palkka nykysin 2400e/kk


      • Ikuinen koeaikamies

        Koeajalla ollessa kannattaa mennä vaatimaan tuntuvaa palkankorotusta, se on varma kikka.


      • spess
        Ikuinen koeaikamies kirjoitti:

        Koeajalla ollessa kannattaa mennä vaatimaan tuntuvaa palkankorotusta, se on varma kikka.

        Se on varma kikka saada fudut, jos ei todella ole pulaa alan osaajista!


    • niin paljon

      kuin kehtaa pyytää

    • tziisys.

      Voit pyytää ihan niin paljon kuin huvittaa, mutta firma on valmis maksamaan niin paljon kuin arvosi sille on, jos epäilee että saatat häipyä jos ei liksa nouse.

      Unohda ne eurot ja prosentit mitä muut ovat saaneet. Kyse on SINUSTA, ja siitä mitä arvoa SINÄ tuotat firmallesi. Tietysti verrattuna tilanteeseen, että päätät lähteä, ja työnantaja joutuu etsimään uutta duunaria. Kuinka paljon he joutuvat maksamaan saadakseen uuden pätevän henkilön.

      • juupaki

        Eikös palkka riipu jossain tapauksissa siitä, että paljon firma laskuttaa asiakasta minun työstäni?

        Eli osaisiko kukaan kertoa, että jos firma laskuttaa työstäni vaikka 1€/h, niin paljon firmalla on varaa maksaa minulle tunnissa? Olettaen, että firma ei vedä ihan hulluna välistä.


    • Hatuttaa mutta minkäs teet ...

      Siis itse olen ollut 6 vuotta tässä firmassa ja saanut siinä aikana 2 kertaa 3% korotuksen. Eli palkkani on laskenut kymmenkunta prosenttia tänä aikana. Ja joka vuosi olen pyytänyt korotusta...

      Eli hyvät ihmiset, jos olette "liiton" piirissä olevassa yrityksessa nauttikaa, saatte korotukset kun manu illallisen. Nää villit yritykset elää ihan omassa "pilvessä" ja sitten Johtajat täälläkin ihmettelee kun ihmiset vaihtaa firmaa 2 vuoden työssäolon jälkeen. Eli täällä ainakin Johtajat ei taida todellakaan tietää mitään henkilö johtamisesta....

    • 2200 kuussa

      Revi siitä.

    • Tulee..

      Noin 300-550 eukua..

    • spesss

      Mikä sun koulutuksesi on? Mikä on ammattinimike? Työkokemustausta? Nämä kaikki vaikuttavat palkkaan. Samoin persoonalliset tekijät ja ominaisuudet. Yleensä on turha lähteä valittamaan jälkikäteen, jos on myynyt itsensä liian halvalla, tullessaan työnantajan leipiin!

    • MJ12

      Oma palkka laski koeajan jälkeen. Koeajalla oli pohja pari bonustasoa vakio. Koeajan jälkeen bonustasot piti ansaita, mutta nekin on laskettu siten ettei realistisella ajattelulla tason tasoa ole luvassa (ehkä joulun myynteihin 1 taso). Sormissa kuitenkin muutaman miljoonan liikevaihto vuositasolla. Vastuuta enemmän mitä palkka antaa ymmärtää.
      Palkkapäivä on lähinnä vitutuspäivä kun vähän reilu tonni jää käteen.

      • Sihteeri

        Olen sihteeri, saan 3250 ja 4,6 % korotus tulossa syksyllä... Tavoitteena 3550 eur, joka olisi mielestäni jo ihan ok. Seuraavaksi täytyy sitten jo vaihtaa firmaa, jos haluan enemmän liksaa...


    • ja koulutuksesta

      on mielestäni maksettava kunnon palkkaa. Jos sinulla on riittävä koulutus - ja työkokemus mainitsemiisi työtehtäviin niin jos työnantajasi ei osaa sinua arvostaa vaihda työpaikkaa ja neuvottele palkkauksesi kuntoon.

      On pöyristyttävää, että meillä Suomessa maksetaan kaikenlaisia optioita herroille, eduskunnassa istutaan ja monellakaan ei mitää erityistä koultusta työtehtäviin.

      Eikö Suomen Valtio säästäisi vuositasolla huomattavan paljon jos se erittelisi esimerkiksi koulutuksen mukaan edustajan palkkauksen!

      Kaikki auto/asunto yms edut heiltä pois! Vaalitukiaisiin ei edustajilla mahdollisuutta vaan maksaisivat omasta kukkarosta vaalikampanjansa jne.

      Paljon on meillä mätää palkkauksessa ja eriarvoisuutta palkkauskehityksessä.
      Vertaa siivoushuolto/keittiö/ravitsemus/tiskaus sekin jo kelpaa maahanmuuttajille ei enää suomalaisille.

      Terveydenhuollon, koulutuksen ja vastuun mukaan tulisi heille maksaa paljon enemmän.Paperiteollisuudessa ja tekniikassa paljon paremmat palkat siellä kuinkin hoidetaan vain laitteita ei ihmistä. Ihmisten hoidosta ja vastuusta ihmishengistä tulee maksaa enemmän.
      Mutta tässä huomaa työn ja palkkauksen arvostksen suomessa!
      Konetta arvostetaan enemmän kuin ihmisen työtä!

      Palkkauksen peruspilareina tulee olla koulutus, työkokemus ja itsensä kehittäminen työtehtäviin.
      Nenänkaivamisesta ei tarvitse maksaa!

      Työtehtävien määrä liiankin suuri pakkaukseen. Toisaalta ihmiset tyhmiä kun haalivat paljon työtä vertaa esimerkiksi opettajat! Siitä ei hyvä seuraa ei ihminen jaksa pitkään liian työtaakan alla!

      • Neuvo

        Lainaus:
        "Paljon on meillä mätää palkkauksessa ja eriarvoisuutta palkkauskehityksessä.
        Vertaa siivoushuolto/keittiö/ravitsemus/tiskaus sekin jo kelpaa maahanmuuttajille ei enää suomalaisille".
        Kyllähän ko. työt kelpaisivat suomalaisillekin, mutta kun heitä ei oteta ko. tehtäviin. Koska osaavat vaatia ainakin sen minimipalkan. Paljon on työttömänä koulutuksen saaneita siivoojia!!!


    • AceFresley

      työmäärä ja vastuu kasvoi, kumpi on sitten parempi. pienempi palkka pienempi vastuu, vai toisin päin?

    • pyysin 300

      ja sain

    • palkanpyynnölläsi

      Yllätä sun pomosi; sano hänelle, että sä tykkäät sun työstäsi niin paljon ja että sä et tee sitä vain rahan takia (ei siis ole pakkopullaa), joten sä et tarvitse palkankorotuksia.

      Jokainen haluaa aina lisää liksaa, mutta on itse aika huono arviomaan, kuinka suuressa palkkakuopassa hän on työtehtäväänsä nähden.

      Mielestäni sä saat ihan sopivasti liksaa.

    • asaqD

      500 sain 1000 et esim silleen...

    • Kysyjää

      Eikös palkka riipu jossain tapauksissa siitä, että paljon firma laskuttaa asiakasta tehdystä työstä?

      Eli osaisiko kukaan kertoa, että jos firma laskuttaa asiakasta työstäni vaikka 1€/h, niin paljon firmalla on varaa maksaa minulle tunnissa? Olettaen, että firma ei vedä ihan hulluna välistä.

      • vaihtoa harkitseva

        mikä olisi mielestäsi riittävä palkka kun valmistamieni kappaleiden myyntihinta suunnilleen joka päivä on noin 71400 euroa?


    • Nokia 1610

      Eihän noin pienellä palkalla voi ees elää!!!!!!!!!!

    • taulukko

      käteen ja pyydät koulutuksen ja kokemuksen mukaan.

      • MJ12

        En maksais tippaakaan enempää vaikka ois kuinka kouluja käyny ja kokenut, mutta käytännön työssä peukalo keskellä kämmentä.

        Kyllä se pääpaino pitäis olla osaamisella ja hyvällä tekemisellä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2122
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1674
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1501
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      32
      1486
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1425
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1407
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1341
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1260
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe