Miksi nykyään on ihmisten ja etenkin naisten itsekkyys huipussaan. Galluppien ja tutkimusten mukaan enemistö naisista (60%) pettävät miehensä ja jopa 40% miehistä pettävät.
Sitten kun erotaan niin siitä ei keskustella etukäteen, vaan ilmoitetaan kylmästi tekstareilla tai mesellä. Ei osoiteta minkäänlaisia tunteita, eikä sallita niitä exältä. Itekeä ei toki saa, eihän miehet sellaista...
Ei kunnioiteta exää vaan otetaan uusi mies samantien tilalle ja sitten kaadetaan suolaa exän haavaan kehumalla tätä uutta miestä.
Kun exä kaipaisi eron jälkeen hieman lohduttavia sanoja, kerrotaan ettei tämä koskaan saa naista ja haukutaan lisää ja perään kerrotaan kuinka uusi mies on ihanaa ja parempaa.
Lopetetaan yhteydenpito ja unohdetaan hetkessä exää, ei kysytä kuulumisia ja muutenkaan ollaan välittämättä hänestä, sama vaikka olsisi kuollut. Siis tämä sama mies joka oli vielä pari viikkoa sitten paras ystävä. Minusta se on kaksinaamaisuuden huipentumaa.
Miksi naiset toimivat näin? Tämänkö saa palkaksi että on ollut uskollinen ja luotettava ja kunnollinen kiltti mies?
Itsekkyys
10
1734
Vastaukset
- marjukka koo
Aika itsekästä sun puolelta uskoo ettei itsessäsi olisi ollut mitään vikaa.
Kunnon nainen jättää ihan kasvotusten - jos uskaltaa.Onko sussa jotain minkä takia niin ei voinut toimia?
Uutta suhdetta kehutaan exälle syystä että hänen halutaan pysyvän loitolla.Miksiköhän?
Yhteyttä ei haluta pitää eikä kuulumisia kysellä, koska ei haluta exää perään roikkumaan ja tekstareita lähettelemään n.60 kpl/vrk.
Mieti tosiaan, mikä on syynä???
Ei ehkä sen jättäjän itsekkyys, vaan sun oma toimintasi suhteen (oliko muuten pitkäkin suhde?Veikkaisin n. 3 viikkoa ja sun ikä oli?)aikana.- ap.
Tuskin olen itsekkään täysin virheettömästi toiminut, mutta olen sentään aina kunnioittanut toisia ihmisiä ja pyrkinyt käyttätymään epäitsekkäästi ja olen aina laittanut minulle tärkeiden ihmisten etu oman etuni etupuolelle.
En koskaan lyö, huuda tai muutakaan sellaista, eli muuta syytä tekstari/mese eroon ei ole kuin naisen oma itsekkyys. Se on hänelle helpompi tapa, kun ei haluta nähdä omien päätösten seuraamuksia ja toisen surua.
Suhteemme kesti kaksi vuotta ja olen 30, joten ihan pentu en ole ja muistakin pitkistä suhteista on kokemusta.
Jos koko eron jälkeen ole laittanut nolla tekstiviestiä ja vain pari puhelua, niin tuskin voi syyttää perässä roikkumisesta. yritin olla alkuvaiheessa muutama kertaa viikossa lyhyesti yhteydessä mesellä, mutta lopetin kuukausi sitten, kun toinen oli koko ajan itsekäs. Ja toisaalta eikö ole aika normaali että tärkeisiin ihmisiin haluaa pitää silloin tällöin yhteyttä, sehän vasta on outoa jos pitää katkaista kaikki yhteydenpito, katkaisevatko perheet keskenään yhteydenpito vaikka elämäntilanteet muuttuvat? Eri asia olisi jos soittaisin perjantai- tai lauantai-iltaisin tai jos puheluita tulisi joka päivä, mutta kun näin ei ole.
- Kokemusta on
mitkä tahansa niin kyllä eräät miehetkin sen satuttamisen taidon osaa... Eiköhän se ole niin että nykyään ihmiset -oli sitten miehiä tai naisia, on vaan jotenkin niin välinpitämättömiä... Täälläkin yksi särkynyt sielu kaipailee itselle välittävää miestä joka ei olisi heti vaihtamassa uuteen ja parempaan naiseen...
- juurikin näin
Juurikin näin!
Vatuttaa, kun ukot on näillä palstoilla valittamassa miten naiset on semmosia ja semmosia, kun itse tekevät ihan samaa ja ovat kaksinaamaisia.
Luovutaan jo hyvät ihmiset luokittelemasta eri sukupuolen mukaan ja todetaan, että ollaan kaikki yhtä huonoja ihmisiä sukupuolesta riippumatta.
Terveisin: Täsmälleen alkuperäisen kirjoittajan kuvaileman systeemin läpikäynyt naisuhri. - ap.
juurikin näin kirjoitti:
Juurikin näin!
Vatuttaa, kun ukot on näillä palstoilla valittamassa miten naiset on semmosia ja semmosia, kun itse tekevät ihan samaa ja ovat kaksinaamaisia.
Luovutaan jo hyvät ihmiset luokittelemasta eri sukupuolen mukaan ja todetaan, että ollaan kaikki yhtä huonoja ihmisiä sukupuolesta riippumatta.
Terveisin: Täsmälleen alkuperäisen kirjoittajan kuvaileman systeemin läpikäynyt naisuhri.Valitettavasti ilkeitä ihmisiä löytyy näköjään kummastakin sukupuolesta. Omasta mielestäni itsekkäät miehet ovat kuitenkin helpompia huomata, he ovat usein hieman pelimies-tyylisiä tai vähän äijämäisiä, naiset kutsuvat heitä miehiksi isolla M:llä.
Naisista sen sijaan tuntuu olevan mahdoton ennustaa, jopa kaikista kilteimmän oloiset, usein osoittautuvat vasta erotilanteessa itsekkäiksi.
- maailma on miesten
kun eivät saa rauhassa flirtata vapaasti kaikkien vastaantulevien naisten kanssa ja katsella joka puolelta naisten paljasta pintaa. Otetaanpa vaikka tv-ohjelmat esimerkiksi. No kyllä tietää, kuka ohjelman ovat tehneet: miehet! Koskapa niissä esiintyvät miehet ovat jotain vanhoja rumiluksia ja naiset hehkeitä nuoria seksipimuja ilman vaatteita! Sääli miehiä! Kyllä miehiä sorsitaan!
Kyllä perheellisten naisten pitäisi olla kotona hellaan köytettenä huivi päässä ja esiliina edessä loihtimassa perheelle ruokaa ja katsomassa, että koti on siisti ja kaikki MUUT viihtyy. Naisilta pois kaikki edut ja miehille lisää naisia ja silmän ruokaa, ja rakastajattaria!
Että kehtaattekin naiset! Hellapoliiisi pysyköön lestissään! - sydän...
Minä en toimi niin.. Kilttinä naisena mietin että miksi kukaan mies ei halua minua? Olen kaunis ja mukava, mutta elämässä joutunut väkivaltaisen miehen uhriksi. Luottaminen uudestaan ihmisiin on vaikeaa. Silti, aion kestää yksinäisyyden ja odottaa sitä oikeaa rauhassa. Joskus vain tuntuu että eikö tässä maailmassa ole enää kiltillä sydämellä mitään jakoa? Pitäisi olla naisena jotain diivan ja mallin välimaastosta. No kun en ole. Minusta ei saa sellaista. Ehkä joskus jostain löydän sitten sen oikean. :)
- Rakastava osapuoli
Miksi näytellä kauhistelevansa sotaa, nälkää, köyhyyttä, kurjuutta eläimien kärsimyuksiä. Lähempääkin löytyisi tutumpiakin pienen huomion tarpeessa olevia.
Kun suhde on päättynyt tai kuin on saanut selville että toinen rakastaisi, on kiva hiukan kiduttaa tai häipyä tiehensä. Ehkä se varmaan on hauskaa ja helppoa.
Ja itselleen asian voi perustella, että teen sen tämän toisen parhaaksi - että ymmärtäisi häipyä sekin ja kiertää vielä kauempaa. - OikeaTutkija
En tiedä mitä tilastoja olet lukenut, mutta noin yleisesti ottaen kaikki vastaavat tutkimukset mitä on tehty länsimaissa 1970-luvun alun jälkeen, kertovat, että noin 60-75 % miehistä pettää puolisoaan elämänsä aikana. Naisten vastaava luku on 25-30%. Tätä käyttäytymismallia selittävät kyllä jo ihan nisäkkäiden pariutumistavat.
Suomessakin on tutkittu asiaa suorastaan tieteellisin kyselyin. Olisikohan ollut Hgin yliopiston kysely, jossa 2/3 mieistä ilmoitti pettäneensä pariaan vähintään yhden kerran ennen 40:ttä ikävuottaan. Naisten vastaava luku oli noin puolta pienempi. Ongelma kyselyissä on se, että miehille parien liioittelu on jopa "edullista" kun taas naisille pettäminen on rasite.
Aihe on mielenkiintoinen eikä sitä voi käsitellä julkisuudessa aivan objektiivisesti, koska tietyt arvomaailman asetelmat estävät argumenttien esilletulon. - niin,miksi??
mieheni teki mulle just noin miten sulle,kirje voisi olla minun kirjottamani...Kaikenlisäksi mieheni viel unohti ja jätti lapsensakin ja ne itkee isän ikävää...kamala lohduttaa tollasen paskiasien takia,mut niille se on isä,niin pakko oma paha mieli niellä vaan ja lohduttaa.Kun vaan lapsiinsa välit pitäis...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h52752Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062581Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv182297Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.461875Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141453- 321453
- 1771163
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1011144Persu ajoi autoa
Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1201063Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81948