Osaako joku neuvoa ?

Minä...

Meneekö oikein , jos avioerossa jaetaan kaikki omaisuus tasan puoliksi? Lähes koko omaisuus on hankittu pelkästään toisen tuloilla,mutta on molempien nimissä.Tulojen suhde on ollut jotain 1/10 viimeisten kymmenen vuoden aikana. Joku aika sitten vaimo uhkasi avioerolla,jos en suostu tekemään avioehtoa , jossa kumpikin saisi pitää itsellään tulevat perinnöt ja lahjoitukset.

Nyt pari kuukautta avioehdon teosta vaimo onkin saamassa perintöä ja aikoo hakea eroa ja vaatii puolta omaisuudestamme,joka on siis minun tuloilla hankittu.Itse sain perintöjä vuosia sitten ja ne käytettiin yhdessä.

Eroa vaimo sanoo harkinneensa vuosia , kun ei enää rakasta minua.Tuntuu epäreilulta tämmöinen, kun itse on aina ajatellut koko perheen parasta ja hyvinvointia. Omaisuutta on kertynyt aika paljon (noin.400tuhatta€)ja lähes kaikki muukin eläminen on kustannettu minun tuloilla.

Onko olemassa mitään "kohtuullistamis pykälää" että omaisuuden jako olisi edes vähän reilumpi. Vaimon perintöjä en tarvii enkä halua.

5

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffgg

neuvoa en osaa.mutta tuo ahneus näyttää olevan ex-eukkojen yhteinen piirre.minulla on ennen avioliittoa hankittu talo ja tässä samassa pihapiirissä yritystoimintaa ja kun tuli ero,niin ex-vaimoni oli ottamassa heti puolia,vaikka tiesi etten olisi pystynyt maksamaan häntä ulos,oisin myös menettänyt kaiken lisäksi työpaikkani.mutta ex:sä ei ollut ottanut kaikkista asioista selvää ja minäkään en viitsinyt alussa kertoa,että minun omaisuus oli sukupolvenvaihtoksen yhteydessä suojattu.

• ...ovat säälittäviä

...alkuperäiselle kirjoittajalle sen sijaan sellainen neuvo, että rahaahan se vain on; sitä tulee aina uutta. Mitä väliä vaikka ex-eukkosi veisikin puolet, hommaat lisää.
        Pahinta mitä tuossa tilanteessa on tehdä on katkeroitua samalla tavalla kuin tuo ffgg-kirjoittaja. Raha ja omaisuus on aina korvattavissa uudella, mutta hyvät ihmissuhteet eivät, joten panosta jatkossa niihin.

• ffgg
        ...ovat säälittäviä kirjoitti:

...alkuperäiselle kirjoittajalle sen sijaan sellainen neuvo, että rahaahan se vain on; sitä tulee aina uutta. Mitä väliä vaikka ex-eukkosi veisikin puolet, hommaat lisää.
        Pahinta mitä tuossa tilanteessa on tehdä on katkeroitua samalla tavalla kuin tuo ffgg-kirjoittaja. Raha ja omaisuus on aina korvattavissa uudella, mutta hyvät ihmissuhteet eivät, joten panosta jatkossa niihin.

tässä nyt ei ole kyse katkeruudesta,vaan ahneudesta.pitäs ottaa huomioon kokonaisuus,miten itse kukin pärjää eron jälkeen,jos toinen ajetaan taloudellisiin vaikeuksiin,niin siitä kärsii myös lapset.minä olen hyvinki myötä mielinen ex-vaimon talousasioiten kuntoon saamiseksi,kun tiedän että murehtian luona ei ole lapsien hyvä olla.

• jappiss

ihan vaan sellainen tuli mieleen kun sanoit jotta olit saanut perintöä mutta "käytitte ne yhdessä"...ostitteko jotain vai "tuhlasitte" vaan johonkin ei-pysyvään? tässä saattaisi olla mahdollisuus jonkinlaiseen kohtuullistamiseen?

• nuusku

Kyllä se omaisuus jaetaan puoliksi. Avioliitossa on olemassa elatusvelvollisuus. Sillä ei ole väliä mitä kukin tiennaa.
      Jos avioehtoa ei ollut silloin kun sait perinnön, se ei vaikuta mitenkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4339
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3243
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      979
    6. 152
      976
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      904
    8. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      20
      864
    9. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      852
    10. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      26
      805
    Aihe