Moi.
Missä haarukassa mahtaa liikkua seuraavien henkilöiden palkat?
- Tekninen Kirjoittaja
- Tekninen Dokumentoija
- Dokumentointi-insinööri
Kun ei tahdo löytää. Jos joku tietää mistä löytää noita tietoja, niin sekin auttaisi.
Suomen teknisten dokumentoijien yhdistysten sivuilta löytyisi kai, mutta sivusto vaatii näemmä rekisteröitymisen joten löytyisikö jostain suoraan.
Kiitos etukäteen.
Tekninen Dokumentoija
3
5995
Vastaukset
- ja roikkuu myös
Eli riippuu monesta asiasta;
-missä päin Suomea
-mikä yritys & miten menee
-mitä dokumentoidaan ja miten
-miten pätevä olet (osaamisesi, kokemuksesi ja koulutuksesi)
osaatko nuolla persettä ne tyypillliset jutut
Huonoimmat maksaa 1.5k€ ja parhaimmat jopa 4k€ eli aivan samoin kuin- ap.
En ole vielä ko. ammatteihin päässyt, vaikka olen hakenut, ja nyt olen miettinyt täydennyskoulutusta. Muutoin oma tausta korkeakoulupohjainen.
Mitä olen firmoja katsellut niin esim. Done, Lionbridge ja Etteplan tuntuu näitä tekevän, ja viimeksimainittuun olen hakenut töihin. Ja nuo edellämainituthan on kokoluokkaa yli 100 työntekijää.
PK-seutu/Pirkanmaa esim., ja pääosin englanninkielen kanssa ja kaikenlaisia manuaaleja painomuotoon, että sähköiseksi. - pari tonnia ja risat
ap. kirjoitti:
En ole vielä ko. ammatteihin päässyt, vaikka olen hakenut, ja nyt olen miettinyt täydennyskoulutusta. Muutoin oma tausta korkeakoulupohjainen.
Mitä olen firmoja katsellut niin esim. Done, Lionbridge ja Etteplan tuntuu näitä tekevän, ja viimeksimainittuun olen hakenut töihin. Ja nuo edellämainituthan on kokoluokkaa yli 100 työntekijää.
PK-seutu/Pirkanmaa esim., ja pääosin englanninkielen kanssa ja kaikenlaisia manuaaleja painomuotoon, että sähköiseksi.josta se sitten lähtee nousemaan jos on lähteäkseen. Kun muutama vuosi kokemusta alla niin palkka lähemmäs 2500e. (Nämä tiedot tuosta kyselystä..) 6-7v, niin 2800e jne. Aloittelijana pk-seudulla esim. palkkapyyntö alle 2500e mutta yli 2000e ei mene pahasti metsään.
Done, Etteplan yms. teknisen viestännän firmat maksavat huonompaa palkkaa kuin varsinaiset in-house kirjoittajat saavat, eli ne jotka ovat suoraan ao.yrityksen palkkalistoilla (kääntäjänä tai dokumentoijana jossakin sellaisessa yrityksessä, jonka päätoimiala ei ole tekninen viestintä). Mutta Donelle yms. on helpompaa päästä töihin vaikkei olisi kokemusta. Jostainhan se on aloitettava. Kyllä sä sinne pääset jos paperit on kunnossa ja eng.kieli sujuu, ei ole mahdottomuus ainakaan pk-seudulla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen markka otettiin käyttöön vuonna 1860
Suomi käytti vuoteen 1840 asti rahayksikkönään rinnakkain Ruotsin riikintaalareita ja Venäjän ruplaa. Tämän jälkeen oli439688Kaivatullesi viesti ensi vuoteen?
Kerro meneekö naiselle vai miehelle ja vähintään yksi tunniste, esim. kirjain.704953"Mä elän vieläkin"
Ikurin turbiini vetäisi taannoin lainabiisin Topin (RIP också) ja kumppaneiden kanssa. Toivottavasti on yläkerrassa kunn594317Pate Mustajärvi on kuollut
Ihan pari tuntia sitten. Että sellaista. https://www.is.fi/viihde/art-2000011715177.html1372826Yksityinen sektori aiheuttanut Suomen taantuman
Investointien sijasta nostaneet voitot osinkoina omistajille. Ehdotan korjausliikkeenä yksityisen sektorin sosialisoimi1302652Nyt Yle otti silmätikukseen sisäministeri Rantasen
Aivan erinomaista työtä tehnyt sisäministeri Mari Rantanen on saanut paljon aikaiseksi. Maahanmuuttoon ja maahanmuuttaji1762479Miten ikinä kelpaisin sulle
Sinä saat niiltä muilta naisilta paljon enemmän, mitä minulta... Tai mihin minä olisin valmis. Enkä edes olisi niin tait241844- 201627
Edes vitamiinit eivät taanneet loputonta elämää
Nimittäin niistä rahaa itselleen taikonut tohtori siirtyi tuonpuoleiseen.361530Älä nyt ainakaan pelkää
että enää yritän lähelle. Kyllähän toisen rajoja on kunnioitettava. Olen ymmärtänyt täysin, että en kiinnosta sillä tava72980