Häpeäisitkö juttujasi

jos sinut tunnettaisiin?

Oletetaan, että sinun kirjoituksesi täällä tulisivat julkisiksi ts. joku pistäisi kommenttisi selkäsi takana jakeluun esimerkiksi kuukauden ajalta työtovereillesi tai ystävillesi, puolisollesi/kumppanillesi tai muuten vaan julkisuuteen siten,että sinut tarinoistasi tunnistaa. En ota kantaa asian juridiseen puoleen vaan,että näin kävisi ja löytäisit kirjoituksesi tunnistettavina julkisuudesta. Kaduttaisiko, hävettäisikö vai tuntisitko itsesi ylpeäksi aikaansaannoksistasi?

24

972

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sitroen.

syytä hävetä.

• sanojeni takana

Asioihin suhtautumisella on tapana muuttua iän ja olosuhteiden mukaan.
      Joskus voi olla huono päivä, silloin jokin ärsyttää ja tulee kirjoitettua kärkevästi.

• ihan samoin puhuisin ja puhun kavereiden kanssa muutenkin. Allekirjoitan kaiken minkä sanon ja vahvistan valokuvallani galleria-sivulla.

• 1943

tekstiä on. En häpeä, mutta en ylpeilekään. Vähän eri tyyppistä tekstiä ja kevyempää kuin on omalla nimellä lehdissä julkaistut.

• hävettäisi

En ainakaan haluaisi lasten tai äidin niitä näkevän.

Mutta olettaa täytyy, että suuret kirjat avataan viimeisenä päivänä ja elämä kulkee videonauhana silmien ohi kaikkien nähtäville. :-)

• O-Orvokki

ei hävettäisi, mutten myöskään keksi mitään syytä ylpeilyyn. Nämä kirjoitukset ovat lähinnä rupattelua ja joskus yleisönosastokirjoitteluun tai -keskusteluun verrattavia juttuja. Moni työtovereistani tai ystävistäni voisi halutessaan tarkistaa, mitä olen tänne kirjoitellut. En vaan keksi yhtään syytä, miksi se jotakuta kiinnostaisi.
      Keskustelupalstat eivät taida yleisesti ottaen kiinnostaa ihmisiä senkään vertaa kuin eilinen sanomalehti. Kuolemattomia tekstejä pitää etsiä ihan jostain muualta.;))

• sen-suuri

"Kuolemattomia tekstejä"
        julkaistaan! Eiku kioskille eukot marsmars! JA ukot kans!
        VAi luetteko parturissa sitte!

• Ei mitään hävettävää, kaikkiin en ota osaa, ja varmasti ei moni muukaan...on vain asioita joista olen kiinnostunut, mielipiteitään ei kannata hävätä

• jocus*

Kun olet niin viisas. Teksteihisi ei pety koskaan, ne ovat aina loppuun ajateltuja. Meikäläisellä tulee toisinaan pistetyksi puolivalmista tekstiä eetteriin, ja sitten niitä saan selitellä, ja lopultakin tulee väärin ymmärretyksi.

Kosisin suoralta kädeltä, jos ylettäisin;))

• aika kumma
        sen-suuri kirjoitti:

"Kuolemattomia tekstejä"
        julkaistaan! Eiku kioskille eukot marsmars! JA ukot kans!
        VAi luetteko parturissa sitte!

Tarkotuksena oli julkisella paikalla siis "tehdä sitä". On siinä ukolla selittämistä. Mua ei naurata. Enää.

Luen parturissa. Kaikki luen.

• salomaan saarni

Ei ole hävettävää.

• vaikkei edes

jo nyt, vaikka puskasta huutelen. Ihmettelen vain kuinka niin monet kehtaavat lukea juttujani häpeilemättä!

• sekä kirjoittelu, että luke...

Eniten minua hävettää juttujen lukeminen ja ennenkaikkea se, että olen niistä vilpittömän kiinnostunut.

• hävetä yhtään

Tykkään lukea juorulehtiäkin.

• en tunnusta sitä
        hävetä yhtään kirjoitti:

Tykkään lukea juorulehtiäkin.

kenellekään!

• eetu a

En todellakaan. Seison sen takana mitä puhun ja kirjoitan. Vielä ei ole dementia, eikä todettuja mielenterveysongelmia, en myöskään kirjoittele täällä viinan tai muiden päihteiden vaikutuksen alaisena.

• Samalla tavalla juttelen normaalissakin elämässä ihmisten kanssa, omilla ajatuksillani ja rehellisyydellä siinä mitä sanon.
      Tunnustan, joskus tekis mieli sanoa kärkevästikin, mutta silloin käännän sivua ja kiukkukin unohtuu.

Moni tunnistaa minut siviilielämässäkin, eikä kukaan ole vielä sanonut häpeävänsä puolestani.
      Miksi siis itse katuisin sanomisiani?
      Minkä kirjootin, sen kirjootin ja seison sanojeni takana,

• varmistin vielä asian ja luin ainakin sata viestiä jotka olin kirjoittanut viiskytplussissa vuosi sitten silä silmällä että mitähän olin siellä oikein toheltanut....ja mun tarvii tunnustaa että minut tunnisti niissä joka ainoasta viestistä; kirjoitan aivan samoin kuin puhun normaalissa elämässäkin...ei mitään hämminkiä, kaikki tuntui aidolta Palomalta.

• höpäjät?

Miksi jonkun pitäisi hävetä sanomisiaan? Ei asiallista sanomaa tarvitse, kenenkään hävetä.Häpeätkö omia sanomisiasi?

• ei.

Vähitellen alkaa kyllä hävettämään, että yleensä käyn näillä palstoilla, ei tällä mitenkään erityisesti.

• ko´vempi luu

Ihan vois jukistaa. Verbaalista vittuilua on tullut harjoitettua mutta eihän se voi ketään loukata jos ei edes tunne. Samaa tekisin kapakassa face in face.

• uatu m-

Ainakaan ylpeyden aihetta niissä ei meikäläiselle olisi enkä niitä edes omiksi tunnustaisi.

• teitä?

Asia on niin, kun löytää haavan, puukko työnnetään sinne ja sitten käännetään.Paras puolustuskeino.

• Miksi sitten et kirjoittele

omalla nimellä? Etkä edes uskalla ainuttakaan juttuasi allekirjoittaa omalla oikealla minellä! Miksi? kun niin olet plleena häpeilemättömyyttäsi!!!!!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      153
      9049
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      49
      2729
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      29
      2511
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      57
      2501
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      197
      1885
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      97
      1837
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      23
      1763
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      46
      1295
    9. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      109
      1207
    10. Näin pitkästä aikaa unta sinusta

Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni
      Ikävä
      6
      1156
    Aihe