Tradolan ja Lyrica

panee miettiin

Olen syönyt kipuun Lyrica 75 mg aamuin illoin
1-2 muutaman viikon. Nytmulla määrättiin lisäks Tradolan retard 150 mg puolikas 2 x pv.
Aika hurjia molemmat mutta ei auta kun kivut on niin kovia.
Jos joku tuntee tai tietää miten näiden lääkkeiden kans olis järkevää toimia eli miten ne voi/pitää ottaa. Eli kun molempia pitäs ottaa aamuin illoin, niin voiko/kannattaako ne ottaa yhtaikaa vai ????? Pelottaa jo ennalta noi sivuvaukutukset niin ettäen oikein tahdo uskaltaa alottaa Tradolania 2 x pv. Kertokaa pliissss !!!!!!!

27

16357

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimetön

Retard-tabletteja ei koskaan saa puolittaa! Oliko tuo todella lääkärin määräys? Jos oli, niin se oli varmaan ajatusvirhe, otapa selvää.
      Retard on pitkävaikutteinen, tarkoitettu sulamaan hitaasti ruuansulatuskanavassa.

• lääkärin määtäys

lääkkeessä on selkeä jakouurnakin. Nyt on tää pää ihan sekas, sako puolittaa vai ei. Ei oo mikään kapselilääke tää.

• Sama lääke
        lääkärin määtäys kirjoitti:

lääkkeessä on selkeä jakouurnakin. Nyt on tää pää ihan sekas, sako puolittaa vai ei. Ei oo mikään kapselilääke tää.

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/6/188426.shtml

Niinhän tuollakin sanotaan, että niellään kokonaisena. Nielet kokanaisena sen puolikkaan, etkä pureskele etkä myöskään liota sitä mihinkään.

Sitä varten siinä se jakouurna on, että sen voi puolittaa.

Täällä on joskus tällaista, kun ihmiset luulevat ymmärtävänsä lääkkeistä, mutta eivät ymmärrä ja kuitenkin neuvovat muita.

• Sama lääke
        Sama lääke kirjoitti:

http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humspc/6/188426.shtml

Niinhän tuollakin sanotaan, että niellään kokonaisena. Nielet kokanaisena sen puolikkaan, etkä pureskele etkä myöskään liota sitä mihinkään.

Sitä varten siinä se jakouurna on, että sen voi puolittaa.

Täällä on joskus tällaista, kun ihmiset luulevat ymmärtävänsä lääkkeistä, mutta eivät ymmärrä ja kuitenkin neuvovat muita.

Tuli kokanaisena ;)

Lyrica ja Tradolan vaikuttavat eri tavalla. Voit ottaa ne yhtä aikaa, ihan kuin lääkäri on sulle sanonutkin.

• Sama lääke

Puolikkaankin voi niellä kokonaisena.

Ois hyvä miettiä asioita ennenkuin tulee tänne säikytteleen muita.

• ????????????
        Sama lääke kirjoitti:

Puolikkaankin voi niellä kokonaisena.

Ois hyvä miettiä asioita ennenkuin tulee tänne säikytteleen muita.

Keskushermostoon vaikuttavia kipulääkkeitä(?) molemmat. Miten vaikuttavat erilailla, pliis kerro

• Samalääke
        ???????????? kirjoitti:

Keskushermostoon vaikuttavia kipulääkkeitä(?) molemmat. Miten vaikuttavat erilailla, pliis kerro

Ovat pkv-lääkkeitä, mutta toimivat eri tavalla. Lyrica vaikuttaa kivunsietoon (mielialaan) ja Tradolan Retard lamaa kipua. Yksinkertaistettuna jotenkin näin.

Lääkkeiden vaikuttavista aineista ja toimintamekanismeista löytyy netistäkin tietoa.

Ap:lle vielä tämä
        "Lääkkeen ottaminen:
        Depottabletti niellään kokonaisena tai tarvittaessa puolikkaana nesteen kera aterioinnista riippumatta, mutta tablettia ei saa muuten rikkoa eikä pureskella."
        http://www.yliopistonapteekki.fi/DisplaySpecialItemPage.do?itemNumber=7298

• fdge
        lääkärin määtäys kirjoitti:

saa puolittaa, muttei pureskella.kyllä lääkäri tietää. ja ehkä se tulee sulle ittelles halvemmaksi niitä puolitella..en kyl tiiä et myydäänkö ees 75mg retarddeja ollenkaan mut , tuo lyrica vahvistaa vahvoja kipulääkkeitä, ni kai on lekuri oikeessa. paitsi tramadolin kanssa ei saa syödä joitain masennus lääkkeitä, voi olla serotoniinioireyhtymän vaara.mulla panacod lyrica

• hermosärkyyn

Mulla meni vaan Lyricaa 150 milliä aamua iltaa. Otin yhtä aikaa Tradolan Retardin ja Lyrican.

Aika hyvin auttoivat. Sivuvaikutuksistakin tuli siedettävät. Aluksi oli sekava ja väsynyt olo, mutta viikossa helpotti.

• tai parempi

Minulla on kokeilussa molemmat lääkkeet ja nyt haetaan sitä oikeaa annostusta, puolikkaalla Tradolan Retardilla aloitellaan Lyrica 150 mg:n täydennystä.
        kumpikohan noista mahtaa tehota paremmin. Tuolta aiemmin jo mainitttin tuo erilainen vaikutustapa, muta miten käyttäjät koette vaikutukset aloitusvaikeuksien jälkeen.
        Kumpi muuten on sitten ajallaan joskus vaikeampi lopettaa vai saako näitä kumpaakaan edes ns. seinään lopettaa???

• hermosärkyyn
        tai parempi kirjoitti:

Minulla on kokeilussa molemmat lääkkeet ja nyt haetaan sitä oikeaa annostusta, puolikkaalla Tradolan Retardilla aloitellaan Lyrica 150 mg:n täydennystä.
        kumpikohan noista mahtaa tehota paremmin. Tuolta aiemmin jo mainitttin tuo erilainen vaikutustapa, muta miten käyttäjät koette vaikutukset aloitusvaikeuksien jälkeen.
        Kumpi muuten on sitten ajallaan joskus vaikeampi lopettaa vai saako näitä kumpaakaan edes ns. seinään lopettaa???

Aloitin 75 millin Lyrican 2/vrk ja alle viikossa nostin sen 150 milliin 2/vrk. Lyrican ja Tradolan retardin aloin yhtä aikaa. Viikossa alkoi Lyrica tehota ja sitten vaihdettiin TR Tramaliin (lyhytvaikutteinen) tarvittaessa, määrää en muista.

Mielestäni oli hyvä, että vaihdettiin Tramaliin sai ottaa tarvittaessa, elikä kipujen mukaan, eikä ollut pakko koko ajan ottaa.

Kun hermosärky alkoi hellittää (hermo alkoi päästä pinteeestä), Tramal väheni automaattisesti, koska tarvetta ei ollut ja tiputin Lyrican kahdessa viikossa näin, että otin viikon taas 150 milliä ja seuraavan viikon iltaisin 75 milliä ja asia oli selvä.

Mielestäni lopetus oli helppoa näin, mutta ihan seinään en olisi uskaltanut lopettaa.

Olin niin onnellinen kivun loppumisesta, että minusta tuntuu, ettei mulla käyttämälläni systeemillä tullut vieroitusoireita lääkkeistä ollenkaan.

Lyrica kohotti hieman mielialaa, joka olikin kivun takia täysin maassa. Tramal ei aiheuttanut mitään hulppeaa äkillistä onnentunnetta, joten ehkä siksi se oli mulla helppo lopettaa. Joillakinhan Tramal aiheuttaa valtavaa mielihyvää, itse en sellaista kokenut.

Mihin tarkoitukseen itse joudut käyttämään ko. lääkkeitä?

Lyricalla oli joku lihottava vaikutus. Itse lihoin parissa kuukaudessa kymmenen kiloa ja jouduin syömään myös nesteenpoistolääkkeitä, siinä oli hyvä syy päästä irti Lyricasta. Kipuun se oli uskomattoman toimiva!

• saturnus2

Moi.mie olen syönyt Lyrica neljä vuotta,75mg x 2 se on ollut ihan hyvä mutta sitten sain myös tradolan retard ja huppu himmeni täysin.Voihan se sopia sinulle kun olemme yksilöitä mutta mulla oli kauheat vierotusoireet.Olin 4 pv sairaalassa ku antovat diapamia.

• ok

Mulla on lääkkeet vaan voimistunut kipujen myötä, nyt syö lyrica150, tradolan 150mg ja sokerina pohjalla medipam30mg ja ajatelkaa mulla alkaa näillä lääkkeillä oleen siedettävä olo tila. Tervetuloa kaikki selkäkipujen takia lääkekierteeseen

• Kiitti vastauksesta

Montako Tradolan Retard 150 mg tablettia pitää ottaa, että henki lähtee ?

• Mikkelssoni

Et saa kovin helpolla henkeä pois pelkällä tramadolilla. Itse ottanut "viihteilyyn 1500mg annoksia. Ainoastaan epileptisen kohtauksen riski kasvaa annoksen ylittäessä yli 400mg/pvä. Siksi yleensä määrätään mukaan joku bentso (esim. rivatril on hyvä) näitä kouristuksia estämään.

• ikkunai
        Mikkelssoni kirjoitti:

Et saa kovin helpolla henkeä pois pelkällä tramadolilla. Itse ottanut "viihteilyyn 1500mg annoksia. Ainoastaan epileptisen kohtauksen riski kasvaa annoksen ylittäessä yli 400mg/pvä. Siksi yleensä määrätään mukaan joku bentso (esim. rivatril on hyvä) näitä kouristuksia estämään.

mistä saat tommosia määriä?

• rautamaha
        Mikkelssoni kirjoitti:

joo oon kans ottanu jotain paria tuhatta milliä, mut mun kokemuksien mukaan ei kannata polttaa pilvee samaan aikaan... oon vaan tälläst miettiny.

• paksumaha
        ikkunai kirjoitti:

mistä saat tommosia määriä?

lääkäristä!!! ja sit ku omat loppuu ni ostaa muilta...

• trallallaati

Olen syönyt Tradolania 5 vuotta onhan niitä mennyt muutama tuhat, mutta henki on säilynyt.

• asko

olen itse käyttänyt tramadol-lääkkeitä mm. tramal ja tradolan-merkkisiä. kyllähän niistä moni on "koukkuun jäänyt. esim minä. ei kannata totutella todellakaan ottamaan yli sen mitä lääkäri määrää eikä saa lopettaa "seinään. tramadol-merkkisistä tramadol-hydrocloridi lääkkeistä sain vaikeat ja tod. ahdistavat sivu-oireet. hyi.. tramal/tradolan mielestäni laadullisesti parhaita, ja nimenomaan tuossa järjestyksessä! olkaa varovaisia,ei kannata ns aliarvioida ko tuotteita.

• ak

kyllähän nuo "hitaista-huumeista menevät. "alas-ajo lääkärin avustuksella,ehdottomasti! ei kyllä voi suositella herkästi opioidi tai bentsodiazepiineihin "ihastuville"..

• Nykänen

En mie otaa ku 600 MG tradoo ja 1200 mg Gabaa aamuisin. Sil mie sekasin koko päivän.

• Niikuu

Sie Nykänee oot kova ukko niiku.

• Anonyymi

syön Pregapalin joka on sama niin myös tradolan retard 150 aamuin illoi syönyt jo kuusi vuotta jotakin vaikuttaa kipuun mutta ei riittävästi minulle,tulee semmonen ko oxyratio taitaa olla tämmöselle tavalliselle aika ratioita

• Anonyymi

Päivityksestäsi pitkä aika. Se vaan hyppäs mulle kun hain neuvoa samasta asiasta. Miten selvisit näistä? Oliko apua? Olen syönyt puoli vuotta lyricaa (joskus vuosia sitten pitkäänkin). Nyt ei kuitenkaan riitä. Sain tramadol retardia kokeiltavaksi. Heti ensimmäisestä oksensin. Nyt pysyy sisällä pahoinvointilääkkeellä. Haluan kuulla auttoiko sun särkyysi! Kiitos! Tuula

• Anonyymi

Mulla vaihettiin tramal viikko sitten lyricaan oon ottanut aiemmin 2kpl.50mg.kovaan iskiaskipuun 1-2krrtaa/vrk.ja yöksi 100mg.tramal retardia joskus myös oxynormin nyt viikon oon ottanu lyrica 150mg.aamulla ja illalla pari kertaa olen joutunut olemaan 50mg.tramal kun vihloo pahasti yhtäaikaa en ole ottanut ollut pari tuntia väliä

• Anonyymi
      UUSI

Mul joka ilta 200mg tramalii ja 600mg lyricaa 8mg rivoi jos sattuu olee

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hengenvaaralliset kiihdytysajot päättyivät karmealla tavalla, kilpailija kuoli

Onnettomuudesta on aloitettu selvitys. Tapahtuma keskeytettiin onnettomuuteen. Tapahtumaa tutkitaan paikan päällä yhtei
      Kauhava
      90
      4085
    2. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      107
      1852
    3. Ootko rakastunut?

Kerro pois nyt
      Ikävä
      124
      1203
    4. Onhan sulla nainen parempi mieli

Nyt? Ainakin toivon niin.
      Ikävä
      101
      1133
    5. Mitä sä haluat?

Kerro nyt. Sano suoraan.
      Ikävä
      75
      1023
    6. Priden osallistujamäärä suuri pettymys!

Ei lähellekään sataatuhatta, vaikka mukaan on värvätty kaikki aktivistit jopa homot katolta heittelevä islamistinen aate
      Luterilaisuus
      169
      913
    7. Ujosteletko tosissaan vai mitä oikeen

Himmailet???? Mitä pelkäät?????
      Ikävä
      42
      856
    8. IS Viikonloppu 28.-29.6.2025

3- merkitty Kovis Erkki Vuokilalta. Oikean reunan (kuvituksellinen) pääkuva on hauska, mutta siitä johdetun sanan merkit
      Sanaristikot
      57
      821
    9. Huono grilli kokemus

Menimme grillille ostamaan ruokaa. Myyjät nauroivat meille, ja saimme todella asiatonta palvelua. Odotimme ruokaa innoll
      Puolanka
      22
      791
    10. Joku kysyy

Missä on syy? Jossainhan se syy täytyy olla persujen kannatuksen alenemiseen. Kannatuksen alneminen ei näy pelkästään g
      Perussuomalaiset
      61
      790
    Aihe