Moi!
Kaipaisin kovasti industrial-lävistyksen omaavilta neuvoja. Olen aikeissa ottaa industrial-lävistyksen, mutta pelottaa aivan h*lvetisti. Kipukynnykseni on aika alhainen, ja kyseinen lävistys kuulemma on kovin kivulias. Kuinka paljon teillä se lävistyksen ottaminen sattui? Kuinka kauan oli kipeä vielä sen jälkeen? Ja jos tulee mieleen joitain haittapuolia tästä lävistyksestä niin lueskelen niitäkin mielelläni. :)
Industrialista!
37
12837
Vastaukset
- lävärit
korvassa rustoalueella (Inner Conch ja yläkorva). Kyseessä ei ole Industrial, mutta vastaan viestiin lähinnä tuota kipuasiaa ajatellen, rustoon kun tuo Industrialkin tulee. Omien rustolävärien teko ei ollu erityisen kipeetä, mutta siihen täytyy varautua että seuraavat lähikuukaudet täytyy nukkua toisella kyljellä. Pienikin paine tuntuu aika "mageelta". Rusto parantuu hitaasti, joten lävärin hoito vaatii sitkeyttä.
- kljdkfjkdjfkdjf
http://www.youtube.com/watch?v=kfPM-esijWg
itsellä ei ole industrialia, mut tuossa on jonkilainen video :D (se tyttö sanoo ainakin että eipä sattunut :D ) - ,,,
"...kyseinen lävistys kuulemma on kovin kivulias."
Kipu on henkilökohtaista, mutta yleensä korvan yläruston lävistykset eivät ole kovin kivuliaita. Riippuu myös korvasta, onko kys. lävistys ylipäätänsä mahdollinen.
Kuulemma joskus on parempi laittaa reikiin erilliset korut ja laittaa tappi vasta sitten, kun reiät ovat parantuneet.- Donatella
Kiitos kaikille vastauksista. :)
- vastataanpas
Donatella kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista. :)
Kyllä sen ottaminen kirpasee.. Lähinnä silloin kun neulaa tungetaan korvasta läpi. Se hetki kesti yllättävän vähän aikaa, kuvittelin että kipu olis ollut kovempi :) Verta tuli yllättävän paljon.. Kannattaa ihmeessä ottaa, ei ollut huono kokemus :)
- :)
Itelläni on industrial, ja otin sen pari päivää sitten. Ensimmäisen päivän aikana se oli kipee, ja verta tuli yllättävän paljon! Niih, kyllähän se itseasiassa sattu! Mutta ei nii paljoo ettei kannattas ottaa.. Toisen päivän aikana kipu oli oikeastaan semmosta vihlomista. Itelläni korvassa on erilliset korut : )
- SnakeSpider
Ystävälläni on Industrial. Hänen mielestään se sattui jonkin verran, mutta kipu on kestettävissä. Kyllä sen kivun kestää, nimittäin se kestää noin 5 sekuntia, ja sitten on ohi. Mikään kipu ei voi olla kauhea, jos se ei kestä pitkään. Industrialissa ärsyttää enemmän pitkä paranemisaika (joskus jopa melkein vuosi) mutta vaikka olisi herkkä kipukynnys, sen kestää, jos on kaveri, jota voi pitää kädestä :D
- rankka totuus on..
Jos ei ole valmis kestämääm kipua lävistysten eteen, niin sitä ei pidä hankkia.
- ;) industrial
Tekisi mieli hankkia vasempaan korvaan industrial lävistyskoru, mutta ongelma ei ole "kivusta" vaan siitä jälki kivusta.. olen lukenut että lävistyksen aiheuttama kipu voi jatkua 6kk - 12kk onko totta? Ja kaiken kruunaa vielä se että olen juuri aloittamassa mopokoulua niin kypärän kanssa voi tulla ongelmia? ja missä tällaisen korun voi ottaa ja miten? ja kuinka kallis tämä on? :D kiitos etukäteen jo jos joku viitsisi vastata! :)
- Kivun kestää
Itselläni on industrial vasemmassa korvassa ja pieni jälkikipu kesti minulla n. viikon. Lävistystä esim. vihloi ja kuumotti muutaman päivän. Asiaan vaikuttaa tietenkin myös se, kosketteleeko sitä käsillä tai nukkuuko tietyllä kyjellä.
Pistäessäni mopokypärää päähän piti olla todella varovainen alkuvaiheessa (mutta onnistuu kyllä)
Hankin industrialin Oulun Pitbull Tattoosta. Pääsin ilman ajanvarausta ja maksoi 50e. Lävistäjä tekee erittäin hyvää ja ammattimaista työtä joten suosittelen paikkaa :) - daaadaa
itse otin industrialin 5kk sitten ja edelleen vähän kipee alempi osa nyt kasvamassa ulos. Ja kyllä sen otto vähä kirpaisi kun reikiähän tulee kaksi joten korun oaikalleen laitto oli hieman tuskallista. Helixin otin 4pvä sitten ja huomattavasti nopeammin on lähtenyt parantumaan ja oli vähemmän kivulias
- Industrial
Nyt neuvon sua vähäsen... Rustosta ei voi kasvaa ulos!!! Paikat missä on löysää nahkaa ja sellainen koru joka tavallaan työntää sitä ulospäin.. Esim. Kulma,napa,bridge....
- Hajosin..
Industrial kirjoitti:
Nyt neuvon sua vähäsen... Rustosta ei voi kasvaa ulos!!! Paikat missä on löysää nahkaa ja sellainen koru joka tavallaan työntää sitä ulospäin.. Esim. Kulma,napa,bridge....
Totta,Rustosta ei voi kasvaa ulos...Rusto on vähän kuin luuta,sellaista kovaa.. Eli nauran niille ketkä väittää että rustosta voi kasvaa ulos. Ei taida kyllä olla niillä ihmisillä kovin paljon kokemusta läväreistä!!!!
- epäonnistunut??
Hajosin.. kirjoitti:
Totta,Rustosta ei voi kasvaa ulos...Rusto on vähän kuin luuta,sellaista kovaa.. Eli nauran niille ketkä väittää että rustosta voi kasvaa ulos. Ei taida kyllä olla niillä ihmisillä kovin paljon kokemusta läväreistä!!!!
kyseessä on varmaankin vai epäonnistunut lävistys jossa lävistäjä ei ole osunut kunnolla rustoon??tällöin hyvin mahdollista mutta muuten en kyllä usko :)) en ole ainakaan ennen kuullut että rustosta voisi kasvaa ulos
- kapteeni kaihi
Rustosta voi erittäin huonolla tuurilla kasvaa läväri ulos. Mikään ei oo mahrotonta.
- Acd745
Underground on paras paikka ottaa lävärit. Aineki Lahdessa henkilökunta tosi mukavaa, halpaa (industrial =30e) ja ammattitaitosta. Industrial kyll sattu enemmän ku napakoru mutt oli se sen arvosta. :D Mull kolmisen viikkoo vanha ja eri korut siin. Ei voi kyll nukkuu viel sill puolel, paitsi jos tekee tyynyist kunnon barrikaadin et korvan kohalle jää reikä ettei sitä paina mikää.. hyvin se nukkuminen onnistuu vaik on industrial. Suosittelen lämpimästi kaikille!
- induuu
meinasin pyörtyy siihe tuolii ku sattu nii paljo, mut on tää iha magee enkä kadu yhtää, nyt on ollu melkee puolvuotta tämä :>
- moikkamooi
Mun kaveri teki mulle tänää industrialin ja se sattu sillo aik paljo ja se punoitti iha sikana ! mutta nyt illalla ni siinä on enää pientä kipua:) Otin tän kans aika huonoo aikaa ku on mätä kuu mutta sen riskin otin:D
Heinäkuu on mätä kuu, nyt vaan sataa kuules ''moikkamooi'' ...
Eikä kannata itte tehdä koskaan mitään..- läväritytsy
Määkin oon ottamassa industriallia ja pelottaa kans iha sairaana.. Mut life is life ja tahon sen siltiki vaikka sattuis iha hirveesti. Uskon et mulla saattaa saattuu aika paljoki mut mul on tukijoukot mukana :D Paraskaveri,Kaveri ja sen mies et näillä mennää.
- am.lävistäjä
siis kyllähän se sattuu vaikkakin ihmisestä se riippuu kuinka paljon. et ole ilmeisesti valmis kuitenkaan tähän lävistykseen koska se on yksi haastavimmista hoitaa. eli täydellistä sitoutumiseta kaivataan. parantuminen tosiaan kestää sen puolestavuodesta vuoteen ja sinä aikana lävistys tulehtuu erittäin helposti. suosittelisin näille kaikille industrialia haikaileville täydellistä sieluntutkintaa onko valmis putsaamaan sitä moneen kerann päivässä n vuoden ajan? onko kipu sen arvoista?entä mahdolliset keloidit ja rustopatit? eli näin tiivistettynä älä ota jos et ole selvästikkäään valmis :)) toivottavasti auttoi tietämättömiä:))
- Lävä
Mistäs vedit oman arviosi parantumisesta?
Parantumisaika: Industrial 1 – 4 kk - mitäv*ttuu?!?!
Lävä kirjoitti:
Mistäs vedit oman arviosi parantumisesta?
Parantumisaika: Industrial 1 – 4 kket selkeestikkää tiiä mitää lävistyksistä jote oo hiljaa! se on sen puolestavuodesta vuoteen.. piste! eli toi on kyl iha perseestä revitty wnb pätemine. ja eiköhä noi ammatti lävistäjät tiiä paremmi :P ps. tiedokses jos lävärist ei tuu verta tai jotai smägmää se ei tarkota et se ois parantunu!!
- Lävä
mitäv*ttuu?!?! kirjoitti:
et selkeestikkää tiiä mitää lävistyksistä jote oo hiljaa! se on sen puolestavuodesta vuoteen.. piste! eli toi on kyl iha perseestä revitty wnb pätemine. ja eiköhä noi ammatti lävistäjät tiiä paremmi :P ps. tiedokses jos lävärist ei tuu verta tai jotai smägmää se ei tarkota et se ois parantunu!!
Sivistynyt ja tietoinen kommenttisi huvittaa iltaani :)
- xDxDxD-----
älä jauha paskaa!
- am.lävistäjä
en tiedä mistä olet omat tietosi saanut mutta ammatti lävistäjänä tiedän ruston paranemisen olevan juuri puoli- tai yhden vuoden. mutta eihän se sitä välttämättä tarkoita että kärsit sietämätöntä kipua kokoajan vaan sitä että rusto on täydellisesti parantunut, arpeutunut ja umpeutunut.
- Lävä
Itse en ole kuullut että yhdessäkään lävistyksessä kestäisi nuin kauan muutakuin jos paranemisvaiheessa on ongelmia.
- fdfdfryhj
tietäiskö kukaan että onko sillä oikeasti joku ero ottaako lävistykset kahtena eri koruna vai sillä pitkällä tapilla? ku monet on sanonu että kahdella eri korulla se paranee nopeammin?? industrial siis
- vampire_bite
kahtena koruna paranee nopeammin, koska silloin koru ei liiku niin paljon ja antaa lävistyksen parantua rauhassa :)) mutta kannattaisi ottaa mieluummin barbellit kuin renkaat minimoidakeen liikkumisen. myös bioflex(joustava) barbell on hyvä hommaan :))
- VitunAmatöörit!
HAHAHA!
Perusteleppa miten niin ei kahdella korulla liiku niin paljon?
Minun järkeeni ei mahdu tuo. Aina olen nähnyt induja tehtävän pitkällä tapilla
enkä kyl itte suosittelisi muuta. Kun antaa korun olla normaalisti, rauhassa eikä jatkuvasti räplää niin se ei liiku yhtää sen enmpää ja varmasti liikkuu vähemmänki ku on YKSI koru kahden sijasta jotka voi tarttuilla kiinni ties mihin.
- assasasasa
sattui ihan vitusti ja oli pitkään kipeä..
Rusto ottaa parantua puoli vuotta, että jos sen ajan pystyt nukkumaan toisella kyljellä nii sitte voin suositella..
vaikka keskustelu on vanha, niin aina on joku vitun urpo kysymäs näitä samoja asioita, niin miksipä aloittaa uutta ku vanhaanki voi vastata.. - piercedone
Huulilävistyksestäkin jotkut sanovat että on kivulias, mutta itselläni se ei tuntunut verikoetta kummosemmalta. Tosin itselläni on melkoisen suuri kipukynnys ja nopea parantuminen.
- kat9
oon ottamassa industralia syyslomalla ni kui kipeetä se käy ja kui kaua siin menee et se parantuu? mulla on aika matala kipukynnys ni en tiä että uskallanko ottaa sitä mutta aattelin iha vaa kysästä :D
- riittääjotämäshaisse
se kipu mikä siitä syntyy kestää todella vähän aikaa. tottakai jokaisella on oma kipukynnyksensä yms. mutta vielä en ainakaa oo tavannu yhtään immeistä joka siihen ois kuollu. ja se koru parantuu sen aikaa ku parantuu, mutta siihen kyllä todellakin menee vähintään se puoli vuotta. käykää ottamassa liikkessä, siellä ne ihmiset ovat ammattilaisia ja osaavat teitä parhaiten neuvoa. hoitakaa niitä hyvin, älkääkä nukkuko sillä kyljellä millä koru on. kyllä sen kanssa selviää ja jos on varma, että siitä jaksaa huolehtia ja on valmis, niin siitä vaan kaikki höpönassut, ottakaa pois! :)
- Wilm__
Itse luulin et sattuis iha helvetisti mutta eipä tuntunu ollenkaa..ei tulehtunu tai mitään..pieni rustopatti mutta eiköhän se lähe ajan myötä :)
- heppatyttökai
oon ottamassa ens viikolla indun mutta harrastan myös ratsastusta joten onko sillä ratsastus kypärällä kuinka paljon vaikutusta tohon paranemiseen ?
- jflg
Suosittelisin tossa tilanteessa ottamaan kahdella korulla. Oma lävistäjäni ei edes suostu tekemään pitkällä barbellilla, sillä silkoin jomman kumman reijän uloskasvun riski on paljon suurempi. Tsemiä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2257007Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää431280Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271082- 75911
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a62867Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal49865Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.94819Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38801Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14766- 43743