Työttömät

Työpäivän rasittavuudesta huolimatta voin tuntea itseni onnelliseksi koska minulla on töitä ja myös siitä, että en ole työtön (tämä on ikäänkuin kuin sama asia)

Käy oikein sääliksi niitä työttömiä jotka tälläkin hetkellä makoilevat kotona pillerihumalassa. Ihminen nimittäin masentuu jos hänellä ei ole mitään tekemistä ja päihteet astuvat kuvioihin mukaan. Ainahan jotain töitä löytyy ja työvoimaviranomaiselle ei tuottaisi mitään ylivoimaisia ongelmia muuttaa tämä työttömien epätoivoinen lauma työnsankareiksi.

Heidät voitaisiin organisoida siivousryhmiksi jotka pitäisivät puistot ja kadunvarret puhtaana. Heille maksettaisiin hieman enemmän kuin työttömyyspäiväraha on nykyään. Uskon vakaasti ettei yksikään työtön kieltäytyisi tälläisestä
mahdollisuudesta.


http://www.youtube.com/watch?v=GCydiTNFbZc



"Työ on terapiaa"


MarttyyriMallari-TTt

35

1320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ex-Wastaaja

      Tällä hetkellä mä melkein toivoisin, että olisin työtön...

      Tosin, jos tää olis se skenaario siinä...:

      "Heidät voitaisiin organisoida siivousryhmiksi jotka pitäisivät puistot ja kadunvarret puhtaana. Heille maksettaisiin hieman enemmän kuin työttömyyspäiväraha on nykyään. Uskon vakaasti ettei yksikään työtön kieltäytyisi tälläisestä
      mahdollisuudesta."

      Saattaisin olla vähemmän tyytyväinenkin (ken tietää).

      Sitäpaitsi: toi "maksettaisiin hieman enemmän" on aika huvittava.;D Omasta pussistasi maksaisit varmaankin, vai?

    • valmis...

      maksamaan tuollaisen työllistämisen kustannukset veroina?

      • mä maksaisin siitä

        että puistot on siistejä kuin siitä, että laiskat ja saamattomat makaa himassa mun rahoilla.


    • sirpamaikkarilta

      että aika monikin työtön kieltäytyisi puistosiivouksesta. Onhan siivoustöitä muuallakin vaikka miten paljon tarjolla. Menijöitä ei niinkään.

      "Laiskuus ajaa työttömyteen"

      Töitä vittuuntuneena tekevä suomalainen akka

      • Huru-ukko

        työtätekemättömille! Se ei useinkaan ole heidän valintansa.

        Marttyyri on oikeassa. Pellekin löytää välillä piirakan.


      • sirpamaikkarilta
        Huru-ukko kirjoitti:

        työtätekemättömille! Se ei useinkaan ole heidän valintansa.

        Marttyyri on oikeassa. Pellekin löytää välillä piirakan.

        täällä pääkaupunkiseudulla löytyy töitä, jos niitä vaan haluaa tehdä. Ja mä en vittuillu. Kunhan vaan totesin asian ihan omasta lähipiiristäni.


      • näkökulmaa :
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        täällä pääkaupunkiseudulla löytyy töitä, jos niitä vaan haluaa tehdä. Ja mä en vittuillu. Kunhan vaan totesin asian ihan omasta lähipiiristäni.

        pääkaupunkiseutu ei ole koko Suomi...


      • sirpamaikkarilta
        näkökulmaa : kirjoitti:

        pääkaupunkiseutu ei ole koko Suomi...

        Mutta eipä ois kannattanu myöskään paperimiesten nostattaa palkkojansa sille tasolle että menee duuni alta halvempin maihin... Voidaan jakaa samalla linjalla koko ilta.

        Muutenkin, ykskään maalla asuva sukulainen ei oo työttömänä, ainakaan kovin kauaa. Mutta täälläpäin asuvat sukulaiset ja tuttavat on. Maalaisille kun tuntuu kelpaavan ns. huonompikin duuni.


      • -kraftwerk-
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        Mutta eipä ois kannattanu myöskään paperimiesten nostattaa palkkojansa sille tasolle että menee duuni alta halvempin maihin... Voidaan jakaa samalla linjalla koko ilta.

        Muutenkin, ykskään maalla asuva sukulainen ei oo työttömänä, ainakaan kovin kauaa. Mutta täälläpäin asuvat sukulaiset ja tuttavat on. Maalaisille kun tuntuu kelpaavan ns. huonompikin duuni.

        En nyt muista tarkasti, mutta joskus lukuja katsoneena voisin väittää että paperityöntekijöiden palkkakustanukset eivät ole se syy että tehtaita pistetään kiinni, kun ne edustavat niin pientä osaa koko liikevaihdosta.

        paperialalla nyt taitaa olla vain globaali kilpailutilanne ja kysyntä olla sen mukainen, että näin kävi. Tai käy.


    • vänkyrä-nainen

      aika paljon enemmänkin maksaa, kuin mitä työttömyyspäiväraha on, koska siitä rahasta pitäisi saada lasten päivähoitomaksutkin maksettua ja jotain pitäisi vielä käteenkin jäädä.
      Ei tossa muuten mitään järkeä ole.

      Ei sen puoleen päihteetkään paranna asiaa, mutta selvinpäin tyottomänä olosta saakin kaikkein parhaimman hyodyn kun ehtii ja voi tehdä kaikkia niitä asioita, joita ei tyopäivän aikana muuten voisi tehdä; esim. harrastukset jne... Tyonteko taas rajoittaa niin paljon kaikkia sosiaalisia kontakteja ja oman mielenkiinnon mukaisia tekemisiä, et siksi niistä kannattaakin ottaa kaikki ilo irti tyottomänä ollessa kun on aikaa.

      Toissä ollessa ei taas ehdi ja jaksa kovin paljoa mitään muuta...menee helposti kodin ja tyopaikan väliä edestakaisin kulkemiseksi koko elämä silloin, lukuunottamatta viikonloppuja jolloin vedetään pää täyteen eikä sen vuoksi saada muuta tehtyä. Siksi kannattaa nauttia tyottomänä olosta ja asennoitua siihen niin, et käyttää sen ajan hyväkseen ja tekee kaikkea kivaa mihin ei ehkä tulevaisuudessa oo enää mahdollisuuksia.

    • 1234567

      ... sinä Marttyyri Pilluri mieleltäsi täysin terve kysyn vaan, vai oikein joukolla siivoamaan, voi kilin vittu että joku voi olla DORKA!

    • vai että

      pillerihumalassa? Mistä sunlaisia asenteellisia idiootteja oikein sikiää? Moni työtön on oikein tervetapainen, läheskään kaikki ei kännää, vielä harvempi on pillerihumalassa!

      Sä syyllistät työttömiä ja laitat heidät roskasakin arvoon, vaan mä tiedän onneksi paremmin. Työttömiä on ihan kunnollisia ihmisiä ja suurin osa onkin. Oot itse tavannu muutaman työttömän ja leimaat kaikki sitten sen mukaan.

      "Heidät voitaisiin organisoida siivousryhmiksi jotka pitäisivät puistot ja kadunvarret puhtaana. Heille maksettaisiin hieman enemmän kuin työttömyyspäiväraha on nykyään. Uskon vakaasti ettei yksikään työtön kieltäytyisi tälläisestä
      mahdollisuudesta."

      Hei, mä sain paremman idean. Sinä ja kaikki jotka ajattelee noin ahdasmielisesti ja yleistäen kaikki työttömät roskasakiksi, voisitte itse alkaa tekeen tota puistosiivousta ja mikä parasta. Valtio vois teettää työt teillä täysin korvauksetta, eli ei mitään lisää vaan te joutuisitte tekeen ilmaiseks tota hommaa mutta silti pakon edessä. Miltäs kuulostaa?

      • idea!!!

        Mä panen firman pakettiin, potkin kaikki noi duunarit tuolta kortistoon ja lähden itse siivoamaan puistoja.

        Olis helvetin paljon mielekkäämpää duunia, kuin sinun kaltaistesi kitisijöiden työllistäminen. Rahasta viis. Mä olisin melkein valmis maksamaan siitä jotain, ettei enää tarvitsis kantaa vastuuta muuta kuin itsestään.

        Haastan kaikki muutkin yrittäjät mukaan! Kaikki joukolla irtisanomaan. YT:t pystyyn. Lopetetaan verojen maksaminen ja työttömien elättäminen ja saamattomien duunareiden paapominen.
        Helvettiäkös mekään nähdään vaivaa, kun ei nämä työtä vieroksuvatkaan tunnu näkevän.

        Ja sinulle sanoisin saman kuin sinä sanoit Mallarille: Vittu mitä bullshittiä! Kuka maksaa sun nettiliittymäsi, jolla sä kirjoitat tota paskaa tänne saitille? Sossu vai työkkäri? Mene luuseri töihin sieltä ja lopeta meidän muiden rahoilla eläminen.


      • ja nopeasti sittenkin
        idea!!! kirjoitti:

        Mä panen firman pakettiin, potkin kaikki noi duunarit tuolta kortistoon ja lähden itse siivoamaan puistoja.

        Olis helvetin paljon mielekkäämpää duunia, kuin sinun kaltaistesi kitisijöiden työllistäminen. Rahasta viis. Mä olisin melkein valmis maksamaan siitä jotain, ettei enää tarvitsis kantaa vastuuta muuta kuin itsestään.

        Haastan kaikki muutkin yrittäjät mukaan! Kaikki joukolla irtisanomaan. YT:t pystyyn. Lopetetaan verojen maksaminen ja työttömien elättäminen ja saamattomien duunareiden paapominen.
        Helvettiäkös mekään nähdään vaivaa, kun ei nämä työtä vieroksuvatkaan tunnu näkevän.

        Ja sinulle sanoisin saman kuin sinä sanoit Mallarille: Vittu mitä bullshittiä! Kuka maksaa sun nettiliittymäsi, jolla sä kirjoitat tota paskaa tänne saitille? Sossu vai työkkäri? Mene luuseri töihin sieltä ja lopeta meidän muiden rahoilla eläminen.

        Ensinnäkään EN OLE TYÖTÖN! Missä vaiheessa väitin niin? Olen kyllä ollut mutta en ole nyt!
        NIIN ETTÄ ÄLÄ SINÄ PERKELEEN ÄPÄRÄ TEE VÄÄRIÄ JOHTOPÄÄTÖKSIÄ.

        JA MITÄ LUUSEREIHIN TULEE, SINÄ OLET SELLAINEN!

        Tuollaisia ei yhteiskunnassa tarvis olla ollenkaan, suurin osa työttömistäkin on ihan kunnon ihmisiä sinuun verrattuna.

        Sinut pitäisi viedä keskitysleirille ja teloittaa! Sen verran olet ala-arvoinen ihmisenä!


    • caput.mortuum

      Työtä ihminen tarvitsee, olen siitä samaa mieltä. Pelkkä työnteko ei kuitenkaan estä masennusta jos muuten elämässä asiat ovat menneet vituralleen.

      • vänkyrä-nainen

        mulla ainakin kaikki pahimmat stressi-, masennus- ja ahdistuneisuuskaudet ovat olleet silloin kun olen ollut töissä. Liian paljon vastuuta - se aiheuttaa stressiä, joka sit taas pilaa vapaa-ajankin.

        Olis kiva loytää työpaikka, jonne lähtiessä voisi aamulla herätä onnellisena ja iloisena, mutta harvalla ihmisellä varmaan niin hyvä tuuri käy et nauttii tyostään. Sehän se tavoite kuitenkin olisi johon tulisi tähdätä.


    • pöhpöh

      Ihmiset jotka ovat jonkin ihmeenkaupalla saaneet vakituisen työpaikan pitävät työtä itsestään selvyytenä, luulevat että ovat niin päteviä ja yms, että he ovat ansainneet työnsä ja työ tekijäänsä kiittää...

      Olen itse työtön, eikä minulla ole edes mihin hakea töihin, alallani ei ole koskaan ilmoituksia ja jos ihmetapahtuu että on niin kilpailu siitä on kova, koska työttömiä alalla on paljon. Muista hommista ei ole kokemusta, joten on muillakin aloilla alakynnessä, opiskelu vaatii kiinnostusta, en ala opiskelemaan jotain paska-alaa monta vuotta jotta pääsisin ehkä töihin johonkin vitun paskaan mikä ei kiinnosta pätkääkään. Kaikki ideaaliset tilaisuudet, esim oppisopimus, työt johon koulutetaan on kiven alla ja kilpailu on kova, ei se ole niin yksinkertaista että menet vaan töihin.....

      Ja tuo sun idioottimainen siivoamaan katuja idea on kyllä omaaluokkaansa, miten tuollainen ääliö voi edes olla töissä?

      • todellakaan

        ihmeen kaupalla, vaan opiskelemalla alalle, jolla on töitä, tekemällä työnsä kunnolla ja kehittämällä itseään. Ei se työn saaminen sen ihmeellisempi asia ole.

        Tässä maassa ei ole töistä eikä koulutuksesta pulaa! On pulaa ihmisistä, jotka ovat kykeneviä ja halukkaita tekemään töitä. Ja pulaa ihmisistä, jotka ottavat vastaan kykyjään vastaavia töitä. eivätkä haihattele itseään suuremmista saappaista.

        Ei kaikkien tarvitse olla johtajia. Ihan yhtä paljon tarvitaan siivoojia, roskakuskeja ja duunareitakin.


      • sirpamaikkarilta

        tässä siis Martsalle vastaus. Kuten jo todettu. Niihin siivoustöihin ei vaan haluta mennä. Mieluumin työttömänä.


      • -kraftwerk-
        sirpamaikkarilta kirjoitti:

        tässä siis Martsalle vastaus. Kuten jo todettu. Niihin siivoustöihin ei vaan haluta mennä. Mieluumin työttömänä.

        Kun tässä maassa ihannoidaan yleisesti vain niitä parempia hommia, niin ei jengi jaksa enää kiinnostua siivoamisesta. Jos siivoajille annettaisiin oikeasti arvoa ja siitä maksettaisiin kunnollista palkkaa, niin sitä myös tehtäisiin.

        En ota itse kantaa sen enempää, eikä tarvitsekaan, kun satun olemaan työssäkäyvä.

        Mutta ymmärrän kyllä miksi ihmiset eivät halua tehdä hommaa, mille enemmän tai vähemmän nyrpistellään nenää.

        Jos ihan oikeasti jokainen työssäkäyvä saisi arvostusta työstään, oli se sitten työnjohtoa Nokialla tai siivousta puistossa, niin varmasti olisi enemmän työhalujakin.


      • sirpamaikkarilta
        -kraftwerk- kirjoitti:

        Kun tässä maassa ihannoidaan yleisesti vain niitä parempia hommia, niin ei jengi jaksa enää kiinnostua siivoamisesta. Jos siivoajille annettaisiin oikeasti arvoa ja siitä maksettaisiin kunnollista palkkaa, niin sitä myös tehtäisiin.

        En ota itse kantaa sen enempää, eikä tarvitsekaan, kun satun olemaan työssäkäyvä.

        Mutta ymmärrän kyllä miksi ihmiset eivät halua tehdä hommaa, mille enemmän tai vähemmän nyrpistellään nenää.

        Jos ihan oikeasti jokainen työssäkäyvä saisi arvostusta työstään, oli se sitten työnjohtoa Nokialla tai siivousta puistossa, niin varmasti olisi enemmän työhalujakin.

        siivojia ois kyllä paikat aika huonossa kunnossa. Mutta niinhän se on. Kunhan on akateemisesti koulutettu niin voi kaikkia muita katsella alaspäin. Siinä yksi syy minkä takia miehenä mieluumin raksaduunari kun insinööri taikka merkonomi. Enkä yleistä kaikkia koskevaksi.


      • pöhpöh
        todellakaan kirjoitti:

        ihmeen kaupalla, vaan opiskelemalla alalle, jolla on töitä, tekemällä työnsä kunnolla ja kehittämällä itseään. Ei se työn saaminen sen ihmeellisempi asia ole.

        Tässä maassa ei ole töistä eikä koulutuksesta pulaa! On pulaa ihmisistä, jotka ovat kykeneviä ja halukkaita tekemään töitä. Ja pulaa ihmisistä, jotka ottavat vastaan kykyjään vastaavia töitä. eivätkä haihattele itseään suuremmista saappaista.

        Ei kaikkien tarvitse olla johtajia. Ihan yhtä paljon tarvitaan siivoojia, roskakuskeja ja duunareitakin.

        Kouluihinkin täytyy päästä sisään, ei sitä vaan mennä kouluun että hupsis, menenpäs nyt opiskelemaan itselleni uuden ammatin hiphei!

        Mutta ymmärrän miksi sanot noin, on helppo viisastella kun on itse töissä.

        Ja mistä vitun itseään suuremmista saappaista, olen kouluni käynyt ja osaan hommani, töitä ei vaan ole. Kassalle minua ei saa kirveelläkään ja siivoomaan en ala, siivoojatkin taitaa nykyään tarvita koulutuksen, ja jos ei ole ammattisiivooja niin palkka on todella paska ja työ on vielä raskasta kaikenkukkuraksi, ennemmin istun kotona ja vedän käteen.


    • Dazu

      Menepä itse sellaiseen työhön, missä harjaat hammasharjalla vessanpönttöjä ja palkka riittää nipinnapin vuokraan, työmatkoihin ja ruokaan. Mielestäni paskaduunia ei kannata tehdä, koska palkka ei ole riittävä suhteessa yhteiskunnan varallisuuteen ja hintatasoon. En ainakaan minä suostuisi ikinä miksikään työnorjaksi, tai elämään työn vuoksi. Ei sen puoleen, en ottaisi myöskään sosiaalitukia vastaan. En ottaisi rahaa sellaisilta mulkuilta, jotka ovat vieneet mahdollisuudet asialliseen elämään pelkästään paskan itsetunnon vuoksi.

      Työnantajana en ottaisi työhön ihmistä, joka alkaa työttömänä ryypätä. Ihmisen tulee olla sinut itsensä kanssa, ennen kuin osaa harkita työtä kunnolla ja tietää, mitä haluaa.

      Työ ei ole elämä. Työssäkäyvien täytyy muistaa haukkuessaan työttömiä, että juuri he, työssäkäyvät ovat tarkoituksella varastaneet työttömiltä näyttääkseen edes pikkuisen paremmilta. He tekevät työnsä rahan vuoksi, eivät siksi, että siitä olisi mitään hyötyä kenellekkään. Harva työssäkäyvä on valmis tekemään itsemurhaa tehdäkseen tilaa niille, joilla ei työtä ole.

      Totean vielä, että työ ei ole elämä, eikä kenenkään pidä paeta itseään tekemällä työtä, jolla ei tarkoitusta ja mitä ei kiinnosta tehdä, pelkästään saadakseen rahaa, jolla voi ostaa tavaroita, joita ei tarvitse, mitä itse on työllään tehnyt.
      Ihmisellä pitää olla elämä, jotta hän voi oikeasti tehdä töitä.

    • Dazu

      Menepä itse sellaiseen työhön, missä harjaat hammasharjalla vessanpönttöjä ja palkka riittää nipinnapin vuokraan, työmatkoihin ja ruokaan. Mielestäni paskaduunia ei kannata tehdä, koska palkka ei ole riittävä suhteessa yhteiskunnan varallisuuteen ja hintatasoon. En ainakaan minä suostuisi ikinä miksikään työnorjaksi, tai elämään työn vuoksi. Ei sen puoleen, en ottaisi myöskään sosiaalitukia vastaan. En ottaisi rahaa sellaisilta mulkuilta, jotka ovat vieneet mahdollisuudet asialliseen elämään pelkästään paskan itsetunnon vuoksi.

      Työnantajana en ottaisi työhön ihmistä, joka alkaa työttömänä ryypätä. Ihmisen tulee olla sinut itsensä kanssa, ennen kuin osaa harkita työtä kunnolla ja tietää, mitä haluaa.

      Työ ei ole elämä. Työssäkäyvien täytyy muistaa haukkuessaan työttömiä, että juuri he, työssäkäyvät ovat tarkoituksella varastaneet työttömiltä näyttääkseen edes pikkuisen paremmilta. He tekevät työnsä rahan vuoksi, eivät siksi, että siitä olisi mitään hyötyä kenellekkään. Harva työssäkäyvä on valmis tekemään itsemurhaa tehdäkseen tilaa niille, joilla ei työtä ole.

      Totean vielä, että työ ei ole elämä, eikä kenenkään pidä paeta itseään tekemällä työtä, jolla ei tarkoitusta ja mitä ei kiinnosta tehdä, pelkästään saadakseen rahaa, jolla voi ostaa tavaroita, joita ei tarvitse, mitä itse on työllään tehnyt.
      Ihmisellä pitää olla elämä, jotta hän voi oikeasti tehdä töitä.

      • työttömyys?

        Eikö sekin ole tarkoituksetonta oleskelua yhteiskunnan rahoilla?

        Hyväksyisin näkökulmasi mutisematta, jos ihminen, joka haluaa valita vain mielekkään työn kieltäytyisi samalla myös työttömyyskorvauksista.

        Mutta en hyväksy sitä, että kieltäydytään töistä ja oletetaan samalla että joku muu maksaa mun elämisen, kun mä en pääse Suomen Presidentiksi - joka olis ainoa työ jonka kokisin itselleni mielekkääksi.


      • je p
        työttömyys? kirjoitti:

        Eikö sekin ole tarkoituksetonta oleskelua yhteiskunnan rahoilla?

        Hyväksyisin näkökulmasi mutisematta, jos ihminen, joka haluaa valita vain mielekkään työn kieltäytyisi samalla myös työttömyyskorvauksista.

        Mutta en hyväksy sitä, että kieltäydytään töistä ja oletetaan samalla että joku muu maksaa mun elämisen, kun mä en pääse Suomen Presidentiksi - joka olis ainoa työ jonka kokisin itselleni mielekkääksi.

        jos lasketaan kuinka paljon työlliset (pääasiassa yrittäjät) saavat tukia yhteiskunnalta, niin summat ovat miljoonia kertoja suuremmat kuin työttömien saamat pikku pennoset.

        Ja minne kankkulan kaivoon ne yritystuet sitten lopulta päätyvätkään...


      • caput.mortuum
        je p kirjoitti:

        jos lasketaan kuinka paljon työlliset (pääasiassa yrittäjät) saavat tukia yhteiskunnalta, niin summat ovat miljoonia kertoja suuremmat kuin työttömien saamat pikku pennoset.

        Ja minne kankkulan kaivoon ne yritystuet sitten lopulta päätyvätkään...

        Mitä tukia yrittäjät saavat?


      • je p
        caput.mortuum kirjoitti:

        Mitä tukia yrittäjät saavat?

        Mitä tukiako? Odotellaan jonkun ekonomin vastausta, mulla ei ole nyt intressia lähteä edes kaivelemaan NIIN suuria summia mistä yritystuissa on kysymys. Mun voimat ei riitä niin suuriin lukuihin!


      • *ekonomi*
        je p kirjoitti:

        Mitä tukiako? Odotellaan jonkun ekonomin vastausta, mulla ei ole nyt intressia lähteä edes kaivelemaan NIIN suuria summia mistä yritystuissa on kysymys. Mun voimat ei riitä niin suuriin lukuihin!

        miksi sitten edes vaivaudut väittelemään asioista.

        Olen yrittäjä viidettä vuotta. Ja euroakaan en ole saanut tukia mistään. Päin vastoin. En saanut edes luottokorttia vain siksi, että olin yrittäjä.


    • rapiskarpalo

      ilkeilyä, niin kommentoin:

      -Jos usein kokee tynsä rasittavaksi, niin kannattaa ihan vaihtaa alaa ja työpaikkaansa.

      -Työn ei pitäisi olla ihmisen onnellisuuden mittari

      -Työn ei pitäisi olla koko elämä ja tärkeys järjestyksessä ykkösenä.

      -Työssä olevat ihmiset käyttävät myös liikaa pillereitä, alkoholia ja muita päihteitä, ihan siinä missä työttömätkin. En näe paljonkaan eroa heti työpäivän jälkeen korkata kaljapullo ja kitata kaljaa joka vapaalla olo hetki.

      -Työssä olevat ihmiset myöskin masentuvat.

      -Aika hyvän videon olit valinnut puistosiivoamiseksi.

      -rauhaisaa ja aurinkoista viikonloppua sinulle :))

      • .........

        törmäämme kampissa tänään =)


    • MMies

      " Heille maksettaisiin hieman enemmän kuin työttömyyspäiväraha on nykyään. Uskon vakaasti ettei yksikään työtön kieltäytyisi tälläisestä"



      Tuttavaltani kuullut, että tällaisia henkilöitä yritetään "sopeuttaa" yhtesikuntaan, "kuntouttaa" työelämään tms. vartavasten joissakin AKK:n laitoksissa. Eli ideana on, että luuserinisteistä kuntoutettaisiin lepsulla opetuksella (ei kontrolleja) saman arvoinen Ammattimies, kuin koulutuksen käynyt ammatti-kirvesmies esim. Ei ihan toimi yksistään siitä syystä, että KUKAAN työnantaja EI palkkaa nistiä- ja tietenkin siityä syystä, että se nisti ei vastaa ammaatimiestä. Työturvallisuusriski myös sen lisäksi ykselitteisesti. Paitsi- NE yrittää pakottaa näitä työmaille riskeistä laiesta välittämättä. Mutniin, paskaako se meille kuuluu, Vanhanen ja kumppanit hoitaa hommat kotiin.

    • maalla asuvat työttömät sitten tekisi, kun katuja ei ole mitä lakaista?

      Sitten pieni oikaisu olettamukseesi, suurimmat alkoholistit painaa tukka putkella töitä.

      Peruspäivärahalla, noin 400,- €/kk kyllä saa pullon Kossua per päivä.
      Kuitenkin jotain on myös syötävä.

      • SUOMESSA

        Työttömien ongelma on nykyään työnantajat.

        Koska he eivät halua ottaa ihmistä töihin joka on työtön.

        Siitähän se kierre sitten syntyy ja oot työttömänä vaikka kuinka haluaisit mennä töihin.

        Suomessa työnantajat vaahto työvoimapulasta ja kuitenkin kortistoissa on varmaan ainakin noin 500.000 työtöntä.

        Ite ainakin menisin heti töihin jos joku ottais, eipä kukaan huoli sen takia kun olen kuulemma ollut liian kauan työttömänä.

        Muuten kyllä olisin kelvannut, mutta työtön ei kuulemma tee työtä ja on laiska.


        ELI TYÖNANTAJAT JA FIRMAT NE OVAT JOTKA SUOMESSA JARRUTTAA IHMISTEN TYÖLLISTYMISTÄ NYKYPÄIVÄNÄ.

        Tuskin kovinkaan moni ihan vapaa ehtoisesti makaa kotona parin euron liksalla jos voisi tehdä työtä ja saada rahaa ja elämän kuntoon.


      • SUOMESSA kirjoitti:

        Työttömien ongelma on nykyään työnantajat.

        Koska he eivät halua ottaa ihmistä töihin joka on työtön.

        Siitähän se kierre sitten syntyy ja oot työttömänä vaikka kuinka haluaisit mennä töihin.

        Suomessa työnantajat vaahto työvoimapulasta ja kuitenkin kortistoissa on varmaan ainakin noin 500.000 työtöntä.

        Ite ainakin menisin heti töihin jos joku ottais, eipä kukaan huoli sen takia kun olen kuulemma ollut liian kauan työttömänä.

        Muuten kyllä olisin kelvannut, mutta työtön ei kuulemma tee työtä ja on laiska.


        ELI TYÖNANTAJAT JA FIRMAT NE OVAT JOTKA SUOMESSA JARRUTTAA IHMISTEN TYÖLLISTYMISTÄ NYKYPÄIVÄNÄ.

        Tuskin kovinkaan moni ihan vapaa ehtoisesti makaa kotona parin euron liksalla jos voisi tehdä työtä ja saada rahaa ja elämän kuntoon.

        saada työpaikka on tehdä työelämänvalmennussopimus, esim. kuukaudeksi.

        Toisaalta, jokaisessa työpaikassa on koekuukaudet.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      305
      3517
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      252
      1973
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      97
      1414
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1333
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      91
      1285
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1188
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      59
      1164
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      1024
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      986
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      904
    Aihe