Moron!
Mulla pitäis alkaa 2 vkon kuluttua 2 viikon ajaksi vähäjätteinen ruokavalio, kun paksusuolen tähystys on toukokuun alkupuolella. Eli pitäis syödä elintarvikkeita, missä on mahdollisimman vähän kuitua ( vaalea leipä, vaalea makaroni, vaalea riisi ) . Minulla on ollut sellainen jo kerran 2 päivän ajan ja oli todella kammottavaa ruisleipää syövänä sen sijasta popsia vaaleaa leipää. Ei siis nappaisi sitä alkaa syömään uudelleen.
Minulla on sen nimistä diettivalmistetta... siis aterian korviketta kuin Allevo ja se on kai samantapainen kuin Nutrilett / nutrifast. Käsittääkseni se on vähäkuituinen ja 2 viikossa pitäisi myös painokin tippua... vaikkei oo onneks ylipainoa.
Onko kukaan käyttänyt 2 viikkoa vain ateriankorviketta ennen kolonoskopiaa varten tehtävää tyhjennystä?
Tyhjennysaineena mulla on kai osastolla Moviprek, mutta hoitaja sanoi että se tyhjentää huonosti. Viimeeks mulla oli colonsteril, mutta silloin osastolla laski kaliumit liian alas ja kuivuin. En juonut kuin 4 litraa, eli 1 jäi juomatta. Puhuivat jopa 7 litrasta...
Ohjeessa mitä sain, sanottiin että vaihtoehtoisesti voi vähäjätteisen ruokavalion korvata kuiduttomilla ravintolisillä 5 x päivässä.
Sairaanhoitaja ei tiennyt, onko se ateriankorvike sama kuin ravintolisä... mutta sanoi että sen tulee olla vähäkuituinen. Ja se on 14 g kuitua 5 pussillisessa joka on päivä annos. Eiköhän se lie vähäkuituinen?
Olis hyvä jos paino putoais ja vähäjätteinen ruokavalio toteutuis sitten 2 vkon aikana, eikä tartteis niin kauhiasti niitä litkuja juoda ja täten tähystys onnistuisi...
vähäjätteinen ruokavalio & ateriankorvike
fat-butterfly
0
3303
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 427085
- 323968
- 493406
- 412978
- 172746
- 372238
- 162206
- 412173
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472137- 412090