Mitä pitää huomioida ostettaessa autoa yksityishenkilöltä kaupantekoon liittyvissä asioissa?
Mitä papereita pitää saada heti mukaan ja kuka tekee mitäkin?
Olen ostanut auton aina liikkeestä...
Auton osto YKSITYISELTÄ?
8
5607
Vastaukset
- Luputupu
Foorumin hakutoiminto auttaa. Otsikkosi sanalla "yksityiseltä" tulee kymmeniä ketjuja, joissa tämä sama asia käydään läpi uudestaan ja uudestaan... ja vielä uudestaan ja uudestaan.
- yksityiset ovat
joppareita etkä voi valittaa ostostasi jälkeenpäin kun tulet katumapäälle,osta tästä eteenkinpäin vain liikkeestä,osamaksulla tietysti.
- heksat
Jos ostat autot aina liikkeestä,,on aika iso riski että sinua huijataan ylihinnan muodossa..
Pienempi riski ostaa yksityiseltä,,viat maksaa satasia ylihintan on yleensä liikkeessä tuhansia.- smörrebröd
Huijataan ..... ylihintaa?
Miten sinua huijataan, jos tiedät ja osaat tutkia mitä ostat?
Ylihintaa .... Kai tiedät mikä auton oikea hinta on. Jos pitäydyt siinä, et maksa ylihintaa.
Sinua huijataan ja joudut maksamaan ylihintaa, jos olet normaali suomalainen tumpelo, lähes uusavuton autonostaja. - halliapina
smörrebröd kirjoitti:
Huijataan ..... ylihintaa?
Miten sinua huijataan, jos tiedät ja osaat tutkia mitä ostat?
Ylihintaa .... Kai tiedät mikä auton oikea hinta on. Jos pitäydyt siinä, et maksa ylihintaa.
Sinua huijataan ja joudut maksamaan ylihintaa, jos olet normaali suomalainen tumpelo, lähes uusavuton autonostaja."Miten sinua huijataan, jos tiedät ja osaat tutkia mitä ostat?
"
Kun asiakas ostaa lasipalatsista paskan romun kalliilla hyvänä autona on se hänen oma vika. Olisit tutkinut tarkemmin ja ottanut muutenkin selvää. Automyyjä tekee työtään jos asiakas suorastaan heittäytyy tyhmäksi ei edes automyyjä voi auttaa.
Kun asiakas myy lasipalatsiin paskan romun alihintaan hyvänä autona, jossa ilmeneekin sitten huomauttamista on asiakas törkeä huijari. Syyllistyy moraalittomaan petokseen ja on yhteiskunnan moraalinen rappeuma.
Sinulle joka mietit liikkeen ja yksityisen välillä. Liike ottaa 2-3000 euroa katetta eli maksat tuon verran auton arvoa enemmän siitä puolen vuoden virhevastuusta. Aika moista remppaa saa tehdä yksityiseltä ostettuun autoon, jos jotain vikaa ilmenisi, tolla rahalla ja vielä jää ylikin ......vai mitä? - ollen 2-3t€
halliapina kirjoitti:
"Miten sinua huijataan, jos tiedät ja osaat tutkia mitä ostat?
"
Kun asiakas ostaa lasipalatsista paskan romun kalliilla hyvänä autona on se hänen oma vika. Olisit tutkinut tarkemmin ja ottanut muutenkin selvää. Automyyjä tekee työtään jos asiakas suorastaan heittäytyy tyhmäksi ei edes automyyjä voi auttaa.
Kun asiakas myy lasipalatsiin paskan romun alihintaan hyvänä autona, jossa ilmeneekin sitten huomauttamista on asiakas törkeä huijari. Syyllistyy moraalittomaan petokseen ja on yhteiskunnan moraalinen rappeuma.
Sinulle joka mietit liikkeen ja yksityisen välillä. Liike ottaa 2-3000 euroa katetta eli maksat tuon verran auton arvoa enemmän siitä puolen vuoden virhevastuusta. Aika moista remppaa saa tehdä yksityiseltä ostettuun autoon, jos jotain vikaa ilmenisi, tolla rahalla ja vielä jää ylikin ......vai mitä?eipä tämän päivän autoista korjata juurikaan mitään. Ehkä nippanappa jakohihnan katkeaminen jollei satu samalla menemään venttiilit ym. tai vaihteistovika jos joku pykälä ei pelitäkkään esim. kylmänä. Kovalla katteella liike tekee jos joka tötteröstä tuon verran katetta saa.
- Juuri auton hankkinut
Ota auton hankintaan aina mukaan tuttu/asiantuntija, joka osaa tarkistaa käytetyn auton osalta tarvittavat viat/puutteet. Tietysti vain jos itse ei ole asiantuntija. Karvaasti olen saanut itse kokea kun ostanut "halliapinalta" 7 vuotta vanhan auton virheettömässä kunnossa, juuri katsastettuna - kyllä vietiin tyhmää ostajaa kuin pässiä narusta. Auto meni remonttiin heti seuraavalla viikolla kun ei enää käynnistynyt - edes piuhoilla. Lasku oli parituhatta euroa. Kun olin "häkkiapinaan" yhteydessä, niin haukkui minua (siis ostajaa?!) idiootiksi. Väitti, että minun olisi pitänyt osata tutkia ja huomata nämä viat. Samaan hengenvetoon väitti, että auto oli virheetön kun ostin sen - itse rikoin!
En viitsinyt kuluttaja-asiamiehen kautta hoitaa asiaa kun se olisi kestänyt parivuotta. Otin lakimieheen yhteyttä ja firma joutui maksamaan korjauskulujen lisäksi saman verran oikeudenkäyntikuluja :)
Niin, itse kysymyksesi:
-Luovutuskirja (rekisteröintiosa)
Tarkista, että edellinen omistaja on allekirjoittanut rekisteröintiosan, jossa luovutetaan auto sinulle.
-Huoltokirja
Huoltokirja on hyvä olla autossa mukana. Tarkista huoltokirja ja tehdyt merkinnät.
Auton myyjä kirjoittaa luovutuspaperit ja samaan paperiin merkitään sinut uudeksi omistajaksi. Tällä paperilla (rekisteröintiosa) sinä saat rekisteröityä auton omiin nimiisi katsastuskonttorilla. Maksaa n. 10 euroa.
Pyydä myös jonkinlainen (vaikka käsinkirjoitettu) kuitti päivämäärineen auton ostosta.
Ei tuossa mitään isoa paperisotaa ole, joten osta mieluummin yksityiseltä. Mielipiteeni perustuu omaan kokemukseeni häkkikauppiaaseen. En usko, että yksityinen edes osaa huijata niin räikeällä tavalla kuin ammattihuijarit. - mä tuun huijaan suo takuulla!
Kato AKE:n sivuilta "tee autokauppa oikein"
No ne vitun päivämäärät ja allekirjoitukset pitää olla ilmoitusosassa ja TEE LUOVARI, tarkistakaa henkilöllisyydet puolin ja toisin. Ota joku kaveri varuiksi mukaan joka osaa homman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053121Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391600Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus931451- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461314Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1551228Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803