Kokeillaan kepillä jäätä, vaikka tältä foorumilta tuskin järkevää kommenttia saa. Elikkäs tarkoitus olisi kaivaa commonrail dieselistä maltillisesti lisää tehoa/vääntöä. Kyseessä BMW 318d (143hp/300Nm), jonka kone käsittääkseni aika lähellä 320d:tä (177hp/350Nm). Ainakin iskutilavuus on sama eli 2 litraa ja hintaero UK:ssa esim. vajaat pari tuhatta € eli suuren suuria eroja tuskin on, kun paikalliset verotkin jo vaikuttavat hintaa nostavasti. Tavoite on jotakuinkin nuo 320d:n tehot ja aika monella boxin valmistajalla vaihtoehto kyllä on tulossa, sen verran uusi kone ettei vielä myynnissä asti. Kysymykset onkin seuraavat:
Onko hyviä/huonoja kokemuksia jostain tietystä boximerkistä?
Kokemukset (pelkät kommentit ei kiinnosta) boxi vs. ECUn uudelleen ohjelmointi (tod näk nämä uudet bemarin dieselit silleen koodattu, että uudelleen ohjelmointi voi olla hankalaa ja boxi ainoa ratkaisu)?
Siinäpä tärkeimmät, jos/kun hyvin käy on lastutus aika kustannustehokas vaihtoehto, kun miettii 318d:n ja 320d:n hintaeroa nimenomaan Suomessa, eli tasan 5000€...
BMW diesel lastutus
7
14145
Vastaukset
- ecu:n ohjelmoinnin
Itselläni on tuollainen uusi 320d ja teetin siihen tuon ecun uudelleen ohjelmoinnin. Tuo operaatio tehtiin emjpowerin toimesta. Homma hoitui aika helpon näköisesti suoraan huoltopistokkeen kautta ja täytyy sanoa, että autosta tuli todella hyvä tuon jälkeen.
- pahat
sanat takaisin, tulihan tietoa ja nopsasti. Täytyykin rimpauttaa/käväistä tuolla EMJ-pajalla, se oli mennyt multa ohi vaikka aika paljon aikaa käytin surffailuun. Missä noista toimipisteistä käväisit...?
- kopsasin noista
prösyyreistä olennaisen ... :
3. sarja e90-e93 2005-
Ohjelmoinnissa huomioitavia seikkoja:
Moottorista on kaksi eri mallisukupolvea, turboahdin, sekä suuttimien koko vaihtelevat eri tehoversioissa. Vaihteisto ei rajoita ohjelmallisesti otettavan tehon määrää.
Uudemmissa moottorinohjausjärjestelmä on Bosch EDC16C-EDC16C35, ohjelmointi voidaan suorittaa huoltoportin kautta tai suoraan ohjausyksikön ohjelmointinastoista BDM laitteella.
Malli: 3 Alkuperäinen Muutettu Alkuperäinen Muutettu
E90 318d 89 kW/121 hv 114 kW/155 hv 280 Nm 330 Nm
E90 320d 120 kW/163 hv 155 kW/212 hv 340 Nm 480 Nm
E90 325d 145 kW/197 hv 166 kW/226 hv 400 Nm 500 Nm
E90 330d 170 kW/231 hv 206 kW/280 hv 500 Nm 600 Nm
E90 335d 210 kW/286 hv 243 kW/330 hv 580 Nm 670 Nm- ...
Jep, tossa listassa 318d:stä vain se vanha versio. Uudet 318d ja 320d on käsittääkseni melko samaa tavaraa syöneet, vaikea kuvitella että "verottomassa" maassa n. 1,5 k€:n hinta-erolla on uusi turbo ja suuttimet...toki sekin on mahdollista...
- sitä tarvittavaa
... kirjoitti:
Jep, tossa listassa 318d:stä vain se vanha versio. Uudet 318d ja 320d on käsittääkseni melko samaa tavaraa syöneet, vaikea kuvitella että "verottomassa" maassa n. 1,5 k€:n hinta-erolla on uusi turbo ja suuttimet...toki sekin on mahdollista...
"kapasiteettia" muutokseen enemmän kuin 318d mallissa
tehon nousu kuten myös väännön on sitäluokkaa 320d malissa että siellä on ilmamäärältään isompaa ahdinta jne . Taitaa toi 320d olla malleista prosentuaalisesti matalaviritteisin koko sarjasta
Autot sinällään ei minua kiinnosta enää , päästöluokka 5 on tuonut kasan niin äärettömiä älyttömyyksiä autoon kuin vaan kuvitella saattaa , 535d mallista hyvin negatiivisia kokemuksia , tietty jos pätäkkää on ja 2 auto millä ajella kun kyseinen 353d on sitten pajalla "päivityksissä" ni siit vaan mutta ... ni mitä ne päästöluokka 5 tähän liittyy
No siellä on mm. sellasia älyttömyyksiä että jos anturit havaitsevat päästöissä nousua , niin se pudottaa pelista mm. erinäisiä sähköjuttuja kuten istunlämmittimiä , lasilämmittimiä .. lataa akkua vain osamäärällä "tai jotain sellasta" ????
Siis mun kriteeri autolle on se että se olisi mahd. yksinkertaista tekniikkaa josta maallikkokin jotain selkoa saa , ei jos autot näillä nyky päästökriteereillä rakennetaan liikkuviksi mikroprosessoreiksi ni olen valmis unohtamaan kyseiset tuotteet - tulossako
... kirjoitti:
Jep, tossa listassa 318d:stä vain se vanha versio. Uudet 318d ja 320d on käsittääkseni melko samaa tavaraa syöneet, vaikea kuvitella että "verottomassa" maassa n. 1,5 k€:n hinta-erolla on uusi turbo ja suuttimet...toki sekin on mahdollista...
07 ja 08 malleissa on uusi ohjausyksikkö johon aika harvasta paikkaa saa vielä päivityksiä.
- ...
tulossako kirjoitti:
07 ja 08 malleissa on uusi ohjausyksikkö johon aika harvasta paikkaa saa vielä päivityksiä.
itse asiassa tuohon uuteen 318d koneeseen ei vielä mistään. Useamalla valmistajalla tulossa näkyis olevan mutta aikataulusta ei mitään tietoa....
Ja kyllä noissa koneissa ilmeisesti eroa on, suuttimissa ja ehkä jossain muuaallakin...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po2137506- 582943
- 1932357
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101773Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.1711728Hakalan asunnossa on kuvattu aikuisviihdesivusto Onlyfansin kautta julkaistu pornovideo.
Keskustan puheenjohtajan Antti Kaikkosen avustaja Jirka Hakala ei jatka tehtävässään. Keskustan puoluelehti Suomenmaa ke201406- 751261
Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,381173Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä271165Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty501029