kun puudutus ei tehoa

Hei! Olen käynyt muutaman kerran juurihoidossa. Ensimmäisella kerralla puudutetta laitettiin reilusti, mutta mitään vaikutusta ei ollut. Lopulta piti hoito tehdä ilman puudutusta. Viimeksi ei edes laitettu puudutusta. Mietin, että olenko immuuni puudutteille. Sain neljä ampullia puudutusainetta ja vielä jotain vahvempaakin lääkettä, mutta ei mitään vaikutusta. Myöhemmin tunsin hieman tunnottomuutta poskessa, en mitään muuta! Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

7

5321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Jotenkin tulee mieleen, että hammaslääkäri ei ole osannut puuduttaa oikein. Joskushan voi toki olla niin, että hammas on niin tulehtunut ettei se kunnolla puudu. Itselläni juurihoidon yhteydessä erittäin tulehtunut hammas kyllä puutui. Kerran kun paikattiin toinen hammas joka ei edes ollut tulehtunut, niin ei kunnolla puutunut, ja laitoin sen silloin huonon hammaslääkärin piikkiin (olen useammankin kerran käynyt sillä huonolla hammaslääkärillä).

      Noista puudutuksista sanoisin, että riippuu hyvin pitkälti hammaslääkäristä, miten puudutus tehoaa... Eräs nimittäin osasi puuduttaa niin hyvin, että se piikki ei sattunut juuri lainkaan (vaikka laittoi kitalaenkin puolelle), eikä poskikaan turvonnut! Silti puudutus oli aivan täydellinen teholtaan (minulta poistettiin silloin hammas sekä paikattiin).

      Eli voisitko harkita hammaslääkärin vaihtoa?

    • .....

      Jotenkin tulee mieleen, että hammaslääkäri ei ole osannut puuduttaa oikein. Joskushan voi toki olla niin, että hammas on niin tulehtunut ettei se kunnolla puudu. Itselläni juurihoidon yhteydessä erittäin tulehtunut hammas kyllä puutui. Kerran kun paikattiin toinen hammas joka ei edes ollut tulehtunut, niin ei kunnolla puutunut, ja laitoin sen silloin huonon hammaslääkärin piikkiin (olen useammankin kerran käynyt sillä huonolla hammaslääkärillä).

      Noista puudutuksista sanoisin, että riippuu hyvin pitkälti hammaslääkäristä, miten puudutus tehoaa... Eräs nimittäin osasi puuduttaa niin hyvin, että se piikki ei sattunut juuri lainkaan (vaikka laittoi kitalaenkin puolelle), eikä poskikaan turvonnut! Silti puudutus oli aivan täydellinen teholtaan (minulta poistettiin silloin hammas sekä paikattiin).

      Eli voisitko harkita hammaslääkärin vaihtoa?

    • .....

      Sen verran vielä, että juurihoidossa ekalla kerralla laitetaan yleensä puudutetta, mutta seuraavilla kerroilla ei, koska juurihoidetussa hampaassa ei ole hermoja. Eli jos hammas myöhemmin esim. jouduttaisiin paikkaamaan uudestaan, niin puudutusta ei laiteta. Ja ei muuten satu.

      • ei pidä paikkaansa_

        Höpö höpö, ei kannata taas väittää kun ei näemmä asiasta mitään tiedetä. Kaikilla ei puudutus tehoa, se ei ole hammaslääkäristä kiinni. Itselläni ei puudu oikea alaleuka ollenkaan, ihan sama kuka sen puuduttaa niin ei puudu, eikä ole ikinä puutunut. Ja olen tästä keskustellut monen eri hammaslääkärin ja kirurgin (Suomen huippuja) kanssa. On harvinaista, mutta ihan normaalia.


      • tuli mieleen
        ei pidä paikkaansa_ kirjoitti:

        Höpö höpö, ei kannata taas väittää kun ei näemmä asiasta mitään tiedetä. Kaikilla ei puudutus tehoa, se ei ole hammaslääkäristä kiinni. Itselläni ei puudu oikea alaleuka ollenkaan, ihan sama kuka sen puuduttaa niin ei puudu, eikä ole ikinä puutunut. Ja olen tästä keskustellut monen eri hammaslääkärin ja kirurgin (Suomen huippuja) kanssa. On harvinaista, mutta ihan normaalia.

        Auts, osanottoni, joudut siis kärsimään kivut.

        Vaikuttaa kyllä sekin mihin se pistetään se aine. Yhden kerran yksi hammaslääkäri onnistui puuduttamaan nenänkin minulta ja silmän lihaksiakin osittain. Oli aikas mielenkiintoinen tunne. Parempi tuokin tietenkin kuin se, että ei puudu ollenkaan, en usko, että kestäisin paikkausta saati juurihoitoa ilman puudutetta.


      • että-
        ei pidä paikkaansa_ kirjoitti:

        Höpö höpö, ei kannata taas väittää kun ei näemmä asiasta mitään tiedetä. Kaikilla ei puudutus tehoa, se ei ole hammaslääkäristä kiinni. Itselläni ei puudu oikea alaleuka ollenkaan, ihan sama kuka sen puuduttaa niin ei puudu, eikä ole ikinä puutunut. Ja olen tästä keskustellut monen eri hammaslääkärin ja kirurgin (Suomen huippuja) kanssa. On harvinaista, mutta ihan normaalia.

        ei olisi mahdollista että puudutus ei lainkaan tehoa, kai se mahdollista on. Korostin vain, että hammaslääkärillä on aika suuri vaikutus asiaan, eli osaako laittaa piikin juuri oikeaan kohtaan.

        Nimim. Kokemusta on puudutuksista...


    • Anonyymi

      Mulla ei puudu. 3 eri kertaa kahdessa eri paikassa yritettii. Lopulta
      nukutuksessa poistettii hammas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1965
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      114
      1046
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      757
    5. 52
      704
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      32
      643
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      608
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      557
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      482
    Aihe