Niin kaunis on maa

apua tarvitseva

En ollut varma mihin tämän kysymyksen sijoitan,joten laitan tälle palstalle:Mistä löydän sellaisen laulun ku "Niin kaunis on maa",tekijä Kari Rydman?

10

14816

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juxu

      Aurinko nousee on kastetta maassa.
      Aika on herätä, nousta ja lähteä.
      Kohdata ystävä kallehin.

      Niin kaunis on maa, niin korkea taivas.
      Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
      ja varjoisat veet, niin varjoisat veet.

      Päivä on kirkas, vain metsässä tuulee.
      Aika on naurun ja leikin ja riemun.
      Mukana ystävä kallehin.

      Niin kaunis on maa, niin korkea taivas.
      Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
      ja varjoisat veet, niin varjoisat veet.

      Aurinko laskee jo pitenee varjot.
      Aika on eron ja jäähyväisten.
      Poissa on ystävä kallehin.

      Niin kaunis on maa, niin korkea taivas.
      Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
      ja varjoisat veet, niin varjoisat veet.

      - Kari Rydman: Niin kaunis on maa

    • ****

      jossain niistä ihan ekoista "suuri toivelaulukirjoista". Ekassa - kolmannessa. Kirjastosta luulisi löytyvän, jos siis nuotteja tarvitset.

    • ap.

      Ihan sitä varsinaista laulua etsiskelin.Kävin kirjastossa ja siellä oli yhdellä kokoelma-levyllä kyseinen kappale.Esittäjä Samuli edelman.En olisi voinut enempää pettyä.Niin rumasti oli kaunis laulu raiskattu.Mutta toivottavasti alkuperäinen versio tulee vielä vastaan.Kiitos vastaajille.

      • sen lisäksi

        raiskannut useita tuttuja virsiä viimeisimmällä levyllään. Niin kaunis on maa ei siis valitettavasti ole ainoa pilattu laulu.


      • rj-ll

        ..kappale. Muistelisin kuulleeni, että Rydman teki tämän kappaleen erään liikenneonnettomuudessa kuolleen tytön muistolle joskus 70- luvulla..


    • iooo

      oooooooooooo

    • Anonyymi

      Sanat löytyy alla. Rydman teki laulun pikkutytölle joka kuoli koulumatkalla Valkeakoskella auton alle.

      Aurinko nousee, on kastetta maassa
      Aika on herätä, nousta ja lähteä
      Κohdata ystävä kallehin
      Niin kaunis on maa, niin korkea taivas
      Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
      Ja varjoisat veet, niin varjoisat veet
      Niin kaunis on maa, niin korkea taivas
      Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
      Ja varjoisat veet, niin varjoisat veet
      Päivä on kirkas, vain metsässä tuulee
      Aika on leikin ja naurun ja riemun
      Mukana ystävä kallehin
      Niin kaunis on maa, niin korkea taivas
      Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
      Ja varjoisat veet, niin varjoisat veet
      Niin kaunis on maa, niin korkea taivas
      Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
      Ja varjoisat veet, niin varjoisat veet
      Aurinko laskee, jo pitenee varjot
      Aika on eron ja jäähyväisten
      Poissa on ystävä kallehin
      Niin kaunis on maa, niin korkea taivas
      Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
      Ja varjoisat veet, niin varjoisat veet
      Niin kaunis on maa, niin korkea taivas
      Soi lintujen laulusta kukkiva kunnas
      Ja varjoisat veet, niin varjoisat veet

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      150
      1479
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      911
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      733
    4. 51
      625
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      15
      573
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      504
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      157
      476
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      44
      462
    9. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      409
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      185
      402
    Aihe