Kevyitä valmisruokia??

Laiska kokki

Olen todella laiska kokki. Osaisin kyllä laittaa ruokaa, mutta en vaan saa laitetuksi. Jotenkin se ei vaan kiinnosta minua. Ostan mieluummin valmisruokia kaupasta, kuten maksalaatikkoa, kirjolohipyöryköitä jne.

Onko olemassa mitään kevyitä valmisruokia? Painoa pitäis saada pois 15 kiloa. Olen 160 cm/74 kg.

Tai vastaavasti jotain todella helppoja reseptejä jotka valmistuvat käden käänteeessä?

Kiitti avusta.

16

5810

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maria-

Ainakin saarioisten keitot on käsittääkseni aika kaloriköyhiä. Esim kirjolohikeitossa on vain 60 kcal/100g ja koko annos on 300g.

• ei ainakaan ole

kevyttä kun siihen laitetaan siirappia. Ei taida löytyä kevyitä valmisruokia. Eiköhän kirjolohipyöryköihinkin laiteta jotain paahtoleipää. Osta mieluimmin pala lohta ja paista se pannulla niin se valmistuu käden käänteessä.

• valmistuu pannulla

paistettuna nopeammin kuin maksalaatikko mikrossa.

• moij

saarioisen jauhelihakeitto. 40kcal/100g.
      Eli 120kcal per keitto. :)

• tuossa keitossa on

Perunan mukanaolo nostaa keiton hiilihydraattipitoisuuden 14,1 grammaan ja sokerien osuuden 3,9 grammaan. Tässä tuoteseloste.

Vesi, peruna, naudanliha 8 %, porkkana, lanttu, palsternakka, sipuli, aromi (gluteeniton vehnäproteiinihydrolysaatti), suola, mausteet (maustepippuri, mustapippuri, laakerinlehti, valkosipuli), persilja. Suolapitoisuus 0,7 %.
        http://www.saarioinen.fi/index.asp?id=E44C2CC45182411399D1341898D6E182&data=1,102EF9C7EFB043F1AD2D260B86248A24,835652821EF2433FAE455B2E090A4C23&tabletarget=data_1&laytmp=07sisa

• 12 kiloa lähtenyt 3 kuukaudesa
        tuossa keitossa on kirjoitti:

Perunan mukanaolo nostaa keiton hiilihydraattipitoisuuden 14,1 grammaan ja sokerien osuuden 3,9 grammaan. Tässä tuoteseloste.

Vesi, peruna, naudanliha 8 %, porkkana, lanttu, palsternakka, sipuli, aromi (gluteeniton vehnäproteiinihydrolysaatti), suola, mausteet (maustepippuri, mustapippuri, laakerinlehti, valkosipuli), persilja. Suolapitoisuus 0,7 %.
        http://www.saarioinen.fi/index.asp?id=E44C2CC45182411399D1341898D6E182&data=1,102EF9C7EFB043F1AD2D260B86248A24,835652821EF2433FAE455B2E090A4C23&tabletarget=data_1&laytmp=07sisa

Kyseisessä keitossa on 120 kaloria koko pakkauksessa.

Itse syön 1200 kaloria päivässä.

Voin siis syödä tuon lämpimän, täyttävän keiton, ja sen lisäksi vielä 1000 kaloria muuta ruokaa.

Minusta se on kevyttä.

Minulle on yksi lysti miten paljon siinä on hiilihydraatteja, sokereita sun muita.

Kaikki eivät ole ruokansa suhteen yhtä anaaliretentiivisiä.

• Vanha Jojo

Kasvissosekeitot ovat yleensä melko vähäenergisiä eikä niissä ole rasvaakaan paljon. Kannattaa kuitenkin tarkistaa pakkauksen tiedoista, rasvaa voi olla yllättävän paljon.

Kasvissosekeiton tekee helposti itsekin ja siitä tulee kevyt, kun ei lisää mitään (rasvaisia) juustoja tai kermaa. Kun teet viikonloppuna ison kattilallisen keittoa, siinä sinulla on edullinen valmis ruoka koko viikoksi.

Koska vatsa kuitenkin pitää saada täyteen, kannattaa sen verran nähdä vaivaa, että tekee valmisruuan kaveriksi salaatin. Yksinkertaisimmillaan se on porkkanaraaste, kaali-puolukkasalaatti tai pelkkä vihreä salaatti öljy- ja balsamicotilkan kanssa. Itse rakastan tomaatteja ja syön niitä joka välissä. Suosikkisalaattejani ovat tomaatti-sipulisalaatti ja italialainen tricolore-salaatti (tomaattia ja mozzarellaa viipaleina, basilikanlehtiä), joka leivän kanssa onkin kokonainen ateria.

Kannattaa muistaa lautasmalli (puolet annoksesta kasviksia, neljännes jotain proteiinipitoista ja neljännes perunaa, pastaa tai riisiä) myös valmisruokien kanssa.

• hyvän ateriakokonaisuuden

laittamalla lautasellesi perunaa, pastaa tai riisiä? Turhia hiilihydraatteja ja pelkkää vatsantäytettä. Mihin tarvitaan tärkkelystä?

• Vanha Jojo
        hyvän ateriakokonaisuuden kirjoitti:

laittamalla lautasellesi perunaa, pastaa tai riisiä? Turhia hiilihydraatteja ja pelkkää vatsantäytettä. Mihin tarvitaan tärkkelystä?

En "pilaa" ruokaani tärkkelyksellä, syön perunaa, pastaa, tai joskus riisiä siksi, että pidän siitä. Olen tosin vähentänyt näiden ainesten osuutta ruuasta ehkä puoleen entisestä.

Tosin tässä ei ollut kyse siitä, mitä MINÄ syön, vaan siitä, miten lautasmallia käytetään. Lautasmalliohjeissa on aina nämä kolme elementtiä, ja koska en noudata vähähiilihydraattista dieettiä, en retusoi tärkkelyspitoisia aineksia pois myöskään silloin, kun mallista muille kerron.

• eineksistä

syödä Rainbow pakastepinaattikeittoa tai kasvissosekeittoa. Aika kevyitä, 30kcal/100g ja 60kcal/100g.

• Rainbowin

pinaattikeiton tuoteseloste kertoo että siinä on lisättyä vehnäjauhoa ja sokeria.

Ainesosat: vesi, pinaatti (11 %), maitojauhe, vehnäjauho, voi, suola, sokeri (0,5 %), rypsiöljy, stabilointiaineet (E 412, E 410). Suolapitoisuus 0,7 %.

Kevyttä ei ole ainakaan.

• Olet väärällä palstalla
        Rainbowin kirjoitti:

pinaattikeiton tuoteseloste kertoo että siinä on lisättyä vehnäjauhoa ja sokeria.

Ainesosat: vesi, pinaatti (11 %), maitojauhe, vehnäjauho, voi, suola, sokeri (0,5 %), rypsiöljy, stabilointiaineet (E 412, E 410). Suolapitoisuus 0,7 %.

Kevyttä ei ole ainakaan.

Tässä on sinulle häiriintynyt VHH-intoilija ystävällinen neuvo: haistapa kuule vittu.

Olet ihan väärällä palstalla noiden jankutustesi kanssa.

Jos keitossa on noin vähän kaloreita, niin se ON KEVYTTÄ.

Mitään vitun väliä noilla ainesosilla ja niiden suhteilla!

• Menee 5 minuuttia..

Siis itse kannattaa kokkailla... Ei se aikaa vie eikä tartte olla edes hyvä kokki.

Sosekeitot ja kaikki muutkin keitot tulee tosi nopeesti. Itse käytän sosekeitossa 1dl kevytkermaa 4% ja nythän sitä saa jopa 2%:sta.

Lohikeitto, pinaattikeitto jne... kevyttä ja helppoa. nopeita on kans erilaiset wokit. Leikkaaminen vie pikkasen aikaa, mutta sitten vaan heittelee kaikki wokkiin ja kypsennys pari minuuttia.

• käytät

kevytkermaa. En voisi kuvitella vaarallisempaa ruoka-ainetta kuin kevytkerma. Tässä tuoteseloste:

Rasvaton maito ja kerma, maitoproteiini, stabilointiaineet (muunnettu tärkkelys, selluloosakumi, pektiini, selluloosa), emulgointiaineet (E471), happamuudensäätöaine (natriumsitraatti), aromi, väri (betakaroteeni)

• lukuunottamatta
        käytät kirjoitti:

kevytkermaa. En voisi kuvitella vaarallisempaa ruoka-ainetta kuin kevytkerma. Tässä tuoteseloste:

Rasvaton maito ja kerma, maitoproteiini, stabilointiaineet (muunnettu tärkkelys, selluloosakumi, pektiini, selluloosa), emulgointiaineet (E471), happamuudensäätöaine (natriumsitraatti), aromi, väri (betakaroteeni)

tota häiriintynyttä vikisijää tuolla välissä..

"En voisi kuvitella vaarallisempaa ruoka-ainetta kuin kevytkerma." -> kaveri käveleekin varmaan pyöräilykypärä päässä!!! Hahahahahahhahaaaa...

Ei kannata pelätä kevytkermaa:)

• Emma

ppa pakastekaappiin kaupassa, sieltä löytyy kaiken maailman rehuja, perunoita, sipulia ihan valmiiksi pilkottuna eikä niiden kypsentäminen kauaa vie aikaa, niitten joukkoon lisäät sit vähärastaista jauhelihaa, kanaa, kalaa tai ihan mistä itse pidät ja soppa valmis. Uunissa myös helppoa haudutella kun itse voit sillä aikaa harrastaa mitä haluat.

Muutes toi maksalaatikko on yllättävän kaloripitoista.
      Vertaile tuolla finelin sivuilla, se on aika hyvä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      203
      3812
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      60
      2406
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2286
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2203
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1521
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      513
      1287
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1261
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      70
      1147
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      124
      1117
    Aihe