Mun maksa-arvot oli koholla ja minulle tehtiin koe jossa selvisi sen olevan luustoperästä?? En ymmärrä ollenkaan, mitä tämä kaikki tarkoittaa. Sairastan hermovauriosta kehittynyttä sairautta ja sen vuoksi minulla menee erittäin vahva hermokipulääkitys. Olen saman vaivan takia pyörätuolissa. Yritin kysyä lääkäriltä puhelimitse, että mitä tämä tarkoittaa, mutta hän vain ilmoitti tekevänsä minusta lähetteen eteenpäin ja sanoi, että se saattaa johtua invaliditeetistani. Aloin sitten kuitenkin googlettamalla etsiä tietoa ja sieltä tuli paljon tietoa, mutta mieltäni alkoi kaivertamaan tieto maksaSyövästä, joten nyt minua pelottaa niin paljon, että itken.
Luin kuitenkin, että arvot ovat silloin paljon yli 1000. Korkein arvoni oli 132. En käytä lainkaan alkoholia, johtuen lääkityksestäni. Pelkäänkö turhaan? Uskon että arvot ovat koholla johtuen lääkityksestäni,mutta pelolla on tietty vaikutus.
Mitä se tarkoittaa, että syy maksa-arvojen koholla olo on luustoperäistä?
Kiitos, kun luitn viestini ja jos vastasit!
Maksa-arvot korkealla, pelottaa
3
2601
Vastaukset
- luustoperäisestä
Maksa-arvothan voi kohota pelkästään lääkkeistä. Myös ruoka vaikuttaa arvoihin.
Itselläni todettiin noin 10 vuotta sitten ultrassa "runsaskaikuisuutta, joka sopii rasvamaksaan". Asia jäi siihen, toisinaan mietinmiten maksa voi, viinasta rasvamaksaa en ole saanut, setäni joka ei juonut, kuoli rasvamaksaan.
Syöpää ei kannata pelätä, tuohon arvojen kohoamiseen on monta muuta mahdollisuutta. Eikä tuo 132 paha ole, kauan sitten minulla isommat lukemat, tulehdustaudin aikana. - huolehdi
maksastasi! Maksa-arvo joka otettiin, on AFOS. Sitä erittyy sekä maksasta että luustosta. Jos arvo on koholla, ei voida sanoa, kummasta se on peräisin, ellei katsota tarkempi tutkimus, jossa eritellään AFOS-isoentsyymit. Sinulla se on tehty ja siinä huomattiin, että AFOS on nimenomaan sitä luustosta peräisin olevaa. Eli maksassa ei ole mitään vikaa - sitten täytyy tietysti selvittää, miksi luustosta erittyy liikaa AFOSia? Niitä syitä en tarkkaan tiedä, mutta varmasti se tutkimuksissa sitten selviää.
- Flov3r
Kiitos teille. Olen jo itsekin rauhoittunut. Olin vaan väsynyt ja tosi kipeä, niin se Googletus oli tosi typerä idea ja aiheutti ne kaikki pelot. Kiitos kuitenkin, että vastasitte! Nyt kun luin viestini se tuntui typerältä ja nyt hieman hävettääkin.. : /
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos yhdistät nimikirjaimet
Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne1096963- 954461
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista494005- 513548
Kyllä se taitaa olla nyt näin
Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee483522- 1923515
Odotan että sanot
Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san242989- 672714
- 482542
- 131934