Maksa-arvot korkealla, pelottaa

Flov3r

Mun maksa-arvot oli koholla ja minulle tehtiin koe jossa selvisi sen olevan luustoperästä?? En ymmärrä ollenkaan, mitä tämä kaikki tarkoittaa. Sairastan hermovauriosta kehittynyttä sairautta ja sen vuoksi minulla menee erittäin vahva hermokipulääkitys. Olen saman vaivan takia pyörätuolissa. Yritin kysyä lääkäriltä puhelimitse, että mitä tämä tarkoittaa, mutta hän vain ilmoitti tekevänsä minusta lähetteen eteenpäin ja sanoi, että se saattaa johtua invaliditeetistani. Aloin sitten kuitenkin googlettamalla etsiä tietoa ja sieltä tuli paljon tietoa, mutta mieltäni alkoi kaivertamaan tieto maksaSyövästä, joten nyt minua pelottaa niin paljon, että itken.
Luin kuitenkin, että arvot ovat silloin paljon yli 1000. Korkein arvoni oli 132. En käytä lainkaan alkoholia, johtuen lääkityksestäni. Pelkäänkö turhaan? Uskon että arvot ovat koholla johtuen lääkityksestäni,mutta pelolla on tietty vaikutus.
Mitä se tarkoittaa, että syy maksa-arvojen koholla olo on luustoperäistä?
Kiitos, kun luitn viestini ja jos vastasit!

3

2601

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luustoperäisestä

Maksa-arvothan voi kohota pelkästään lääkkeistä. Myös ruoka vaikuttaa arvoihin.

Itselläni todettiin noin 10 vuotta sitten ultrassa "runsaskaikuisuutta, joka sopii rasvamaksaan". Asia jäi siihen, toisinaan mietinmiten maksa voi, viinasta rasvamaksaa en ole saanut, setäni joka ei juonut, kuoli rasvamaksaan.
      Syöpää ei kannata pelätä, tuohon arvojen kohoamiseen on monta muuta mahdollisuutta. Eikä tuo 132 paha ole, kauan sitten minulla isommat lukemat, tulehdustaudin aikana.

• huolehdi

maksastasi! Maksa-arvo joka otettiin, on AFOS. Sitä erittyy sekä maksasta että luustosta. Jos arvo on koholla, ei voida sanoa, kummasta se on peräisin, ellei katsota tarkempi tutkimus, jossa eritellään AFOS-isoentsyymit. Sinulla se on tehty ja siinä huomattiin, että AFOS on nimenomaan sitä luustosta peräisin olevaa. Eli maksassa ei ole mitään vikaa - sitten täytyy tietysti selvittää, miksi luustosta erittyy liikaa AFOSia? Niitä syitä en tarkkaan tiedä, mutta varmasti se tutkimuksissa sitten selviää.

• Flov3r

Kiitos teille. Olen jo itsekin rauhoittunut. Olin vaan väsynyt ja tosi kipeä, niin se Googletus oli tosi typerä idea ja aiheutti ne kaikki pelot. Kiitos kuitenkin, että vastasitte! Nyt kun luin viestini se tuntui typerältä ja nyt hieman hävettääkin.. : /

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      109
      6963
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      95
      4461
    3. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      49
      4005
    4. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      51
      3548
    5. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      48
      3522
    6. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      192
      3515
    7. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      24
      2989
    8. Nainen vinkkinä sulle!

Jos laitat selvän tunnisteen niin kutsun sinut n*ssittavaksi.
      Tunteet
      67
      2714
    9. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      48
      2542
    10. Hei seksikäs

Upottava katse sinulla ja tiedät sen.
      Ikävä
      13