Ovatko nämäkin kolminaisuusopin logiikalla myös Jumalia?
1. Aik. 25:5
nämä ovat kaikki Heemanin, kuninkaan näkijän, poikia, sen Jumalan sanan mukaan, että hän on korottava korkealle hänen sarvensa: JUMALA OLI ANTANUT Heemanille neljätoista poikaa ja kolme tytärtä.
1. Moos. 6:4
Siihen aikaan eli maan päällä jättiläisiä, ja myöhemminkin, kun JUMALAN POJAT yhtyivät ihmisten tyttäriin ja nämä synnyttivät heille lapsia; nämä olivat noita muinaisajan kuuluisia sankareita
Ilm. 5:6
Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne SEITSEMÄN JUMALAN HENKEÄ, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
Tuom 13:5-6
5 Sillä katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan; partaveitsi älköön koskettako hänen päätänsä, sillä POIKA on oleva Jumalan nasiiri äitinsä kohdusta asti, ja hän on alottava Israelin vapauttamisen filistealaisten käsistä."
6 Niin vaimo meni ja sanoi miehelleen näin: "Jumalan mies tuli minun luokseni; hän oli näöltään niinkuin Jumalan enkeli, hyvin peljättävä. En kysynyt häneltä, mistä hän oli, eikä hän ilmaissut minulle nimeänsä.
Ovatko siis edellä mainitut myös kaikki Jumalia, mikäli käytämme samaa logikkaa kuin kolminaisuusoppi?
Ovatko he myös Jumalia ?
16
494
Vastaukset
Tuomarien kirjan 13 luvussa on valtava ilmoitus Jeesuksesta, joka ennaltaolevana ilmestyy Jumalan enkelinä (Liiton enkelinä) ja ilmoittaa myös ennen poistumistaan nimekseen Ihmeellinen. Sama ilmoitus on annettu Jesajan kautta, nimittäin että Jeesuksen nimi on Ihmeellinen ja että Hän on Väkevä Jumala. Maanoah ymmärsi asian paremmin kuin Sinä ja Ekivaari, kun lausui: "Me olemme kuoleman omat, sillä olemme nähneet Jumalan!".
Moosekselle ilmestyi sama Liiton enkeli orjantappurapensaassa ja seurasi Kalliona erämaassa hebrealaisia matkalla kohti luvattua maata. VT:ssa tuosta Kalliosta sanotaan, että Hän oli itse JHVH ja UT:ssa, että tuo Kallio oli Kristus. Stefanus sanoo täynnä Pyhää Henkeä, että Moosekselle ilmestyi ja puhui erämaassa Kristus.
VT:ssa JHVH:n ja JAH:in nimi mainitaan yli 6600 kertaa ja niistä yli 6000 kertaa viitataan UT:n Kristukseen "joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, aamen".
Tämä nyt vain lyhyesti tiedoksi. En enempää osallistu tällaiseen keskusteluun, jossa yritetään kieltää minun Herrani ja minun Jumalani persoonan todellisuus. Itse koen kirjoituksesi ja Ekivaarin kirjoitukset siten, että ne loukkaavat minun Vapahtajani ja Lunastajani kunniaa.
On surullista, jos et erota Jeesuksen puheita Hänen alennustilassaan siitä, mitä Hän on Jumalan Poikana. Koko pelastuksemme perustuu siihen, että Hän alensi itsensä kaltaiseksemme ja sai heikkoudessaan aikaan verensä kautta iankaikkisen lunastuksen. Mutta vaikka tämä ei ymmärrykseesi tulisikaan, niin Jeesus itse kuitenkin sanoi (ja huomaa: ennen kirkastumistaan), että: "Minulle on annettu (Ihmisen Poikana) kaikki valta taivaassa ja maan päällä". Jumala antakoon armoa meille, että ymmärtäisimme mistä Jeesus luopui lunastaessaan meidät. Hän on nimittäin läpi ikuisuuksien Ihmisen Poika.
"Te eksytte, koska ette tunne Kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa". Ja Jumalan Voima on Jeesus Kristus, Herra (Kyrios), jota nimeä käytetään UT:ssa sekä Isästä että Pojasta. Sitä käytetään myöskin Herran Hengestä, joka on Herra (Kyrios). Näin yksiselitteisesti alkuteksteissä.väitit mulle olevasti syytetty pedofiliasta?
Kaikki mitä sä kirjoitat liittyy Jeesuksen sovitustyöhön ristillä ikäänkuin syntiä saisi tehdä koska kuoltu on(puolestamme)
Sinulla ei ole seurakuntaa mutta on hämärä menneisyys ja vaikuttaa siltä että otat Jumalan aseman vaatiessasi että kaikki tulee Jeesuksen tähden armahtaa.
Viimeksi kun sain viestisi sanoit että sulla on mulle tärkeää asiaa...vaan nykyisin olet kuin et ois mitään koskaan sanonutkaan.
OPETTELE PUHUMAAN NIIN KUIN OIKEESTI ON, ÄLÄ VALEHTELEauroraboreallis kirjoitti:
väitit mulle olevasti syytetty pedofiliasta?
Kaikki mitä sä kirjoitat liittyy Jeesuksen sovitustyöhön ristillä ikäänkuin syntiä saisi tehdä koska kuoltu on(puolestamme)
Sinulla ei ole seurakuntaa mutta on hämärä menneisyys ja vaikuttaa siltä että otat Jumalan aseman vaatiessasi että kaikki tulee Jeesuksen tähden armahtaa.
Viimeksi kun sain viestisi sanoit että sulla on mulle tärkeää asiaa...vaan nykyisin olet kuin et ois mitään koskaan sanonutkaan.
OPETTELE PUHUMAAN NIIN KUIN OIKEESTI ON, ÄLÄ VALEHTELEMinua ei ole tuomittu pedofiliasta. Toivon, että tämä tuli nyt kerralla selväksi. Toivon myös ja pyydän, että lopetat nimimerkkini lausumisen tällä palstalla. Kohdistat syytöksesi julkiseen henkilöön, Jukka Virtaseen Karjalohjan kunnasta.
>>Sinulla ei ole seurakuntaa mutta on hämärä menneisyys ja vaikuttaa siltä että otat Jumalan aseman vaatiessasi että kaikki tulee Jeesuksen tähden armahtaa- hirvas
siihen mikä on aihe? Ja katsohan mitä itse juuri teet-pilkot Raamattua. Palataan aloituksen aiheeseen.
- Se on hukassa
jukka.finland kirjoitti:
Minua ei ole tuomittu pedofiliasta. Toivon, että tämä tuli nyt kerralla selväksi. Toivon myös ja pyydän, että lopetat nimimerkkini lausumisen tällä palstalla. Kohdistat syytöksesi julkiseen henkilöön, Jukka Virtaseen Karjalohjan kunnasta.
>>Sinulla ei ole seurakuntaa mutta on hämärä menneisyys ja vaikuttaa siltä että otat Jumalan aseman vaatiessasi että kaikki tulee Jeesuksen tähden armahtaakuin lumiukko kevään lämmössä. Uskomaton tapaus!
- j.f
hirvas kirjoitti:
siihen mikä on aihe? Ja katsohan mitä itse juuri teet-pilkot Raamattua. Palataan aloituksen aiheeseen.
poikkesi raamatun tekstistä? itse kopioit raamattua konteksista paikkoja irralleen repien. eikö j.f:n vastaus ole vastaamisen arvoinen? vastaa ainakin siihen miksi jeesukseen viittaa niin moni jhvh:n nimi. sen näkee suomalaisestakin käännöksestä 33/38 mutta ehkä luetkin väännöstä kr-92. sieltä se totuus rupeaa jo katomaan.
- selvästi, että
jukka.finland kirjoitti:
Minua ei ole tuomittu pedofiliasta. Toivon, että tämä tuli nyt kerralla selväksi. Toivon myös ja pyydän, että lopetat nimimerkkini lausumisen tällä palstalla. Kohdistat syytöksesi julkiseen henkilöön, Jukka Virtaseen Karjalohjan kunnasta.
>>Sinulla ei ole seurakuntaa mutta on hämärä menneisyys ja vaikuttaa siltä että otat Jumalan aseman vaatiessasi että kaikki tulee Jeesuksen tähden armahtaakirjoittaja on kietoutunut adventalismiin.
- hirvas
oli maan päällä ja jatkuu edelleen taivaassa, kun Jeesus luovuttaa kaiken Isältään saamansa vallan takaisin antajalle eli Jumalalle, ja alistetaan Hänen (JHWH) alle.
Mitäs pilkkomista siinä on, sen ilmoittaa Jumalan sana. Lue sitä. 20 "Sillä ette te itse puhu, vaan teidän Isänne Henki puhuu teissä."
Jumalan Henki saattaa siis puhua kenen kautta tahansa, mutta se ei tee Jumalan suuna olleesta "totista Jumalaa"!
Jukka.f ja kumppanit! Jos sanotte itseänne Kristuksen omiksi, niin neuvon teitä välttämään keskustelukumppanien henkilökohtaisuuksiin takertumasta. Niin Te kuin minäkin saatamme erehtyä puheissamme monissa kohdin.
Kun Jeesus vetosi siihen etteivät kuulijat tunteneet kirjoituksia eikä Jumalan voimaa, niin vaikuttaa ihan siltä kuin sinä, jukka.f. olisit ainoa, joka ne tuntee yhtä hyvin kuin Jeesus ne tunsi!- otahan.
opiksi jukka
- palstalle.
auroraboreallis kirjoitti:
väitit mulle olevasti syytetty pedofiliasta?
OPETTELE PUHUMAAN NIIN KUIN OIKEESTI ON, ÄLÄ VALEHTELEväitit mulle olevasti syytetty pedofiliasta?
Viimeksi kun sain viestisi sanoit että sulla on mulle tärkeää asiaa
OPETTELE PUHUMAAN NIIN KUIN OIKEESTI ON, ÄLÄ VALEHTELE
Jos tunnet kyseisen henkilön, niin miksi et voi soittaa hänelle tai laittaa sähköpostia?
Henkilökohtaisten asioiden selvittely tai niiden kyseleminen ei kuulu tälläiselle julkiselle keskustelupalstalla. Täällä keskustellaan aiheesta eikä ihmisistä. Jos sinulla on sanottavaa jollekin keskustelijalle, niin ethän käytä tätä palstaa viestien välittämiseen.
logiikka tee ihmisestä Jumalaa, niin yksinkertaista se on.
* Isä Poika ja- hirvas
logikkanne pysähtyy kuin kiviseinään, silloin kun laajennetaan keskustelua Jumalan Poikiin, Hänen seitsemään henkeen ym. Ne mainitaan myös Raamatussa.
- Älä vastaa
hirvas kirjoitti:
logikkanne pysähtyy kuin kiviseinään, silloin kun laajennetaan keskustelua Jumalan Poikiin, Hänen seitsemään henkeen ym. Ne mainitaan myös Raamatussa.
tyhmälle hänen tyhmyytensä mukaan.
- jotenkin
kristittyjen kolmiyhteinen teos.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904413
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?593182Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132531Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1182368Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki862127- 402043
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281987Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241743Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91637- 291618