kierukan luotettavuus

Tiina

Käytän kierukkaa nyt jo pari vuotta ilman mitään ongelmia. Luin nyt, että se ei ole niin turvallista kuin e-pillerit (jota en voi otta tervellistä syyistä) ja voivatkin olla vaarallista
(tulehdus, raskaus "väärissä paikassa vatsassa" jne. Olen nyt aika sekaisin .... Minusta, kortsuja jne. eivät ole järkeviä ehkäisykeinoja vakituisessa suhteessä.
Tiina

4

621

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nainen

No jos itselläsi on pari vuotta kierukka ilman ongelmia, ei kai sinulla sitten ole mitään hätää sen kanssa. Kyllähän niin monet naiset käyttää kierukkaa, että täytyy sen jokseenkin toimia. Tietenkin on aina poikkeushenkilöitä, joille kierukkaa (tai pillereitä) käyttäessä tapahtuu jotain "outoa", ja luonnollinen johtopäätös on, että se johtuu kierukasta (tai pillereistä), vaikka olisi voinut tapahtua myös ilman kierukan (tai pillereiden) käyttöä.

• Tiina

>No jos itselläsi on pari vuotta kierukka ilman ongelmia, ei kai sinulla sitten ole mitään hätää sen kanssa.

No, oon 26 ja kierukka tuli käytetty 2 nyt vuotta. Se ei ole mitäänkään pitkä aikaa jos oletetaan, että mä ois hedelmäinen kunnes oon n. 50 vuotta eli mun pitäis käyttää sen vielä 24 vuotta!! Siks ois kiinnostavaa saada tietää minkälaisia kokemuksia toisilla on tämän ehkäisykeinon kanssa.

• nainen 30v

onko sulla sit ihan tavallinen kierukka?mulla on kolme vuotta ollu hormonikierukka,mä oon pelänny että jos kuitenki tuleeki raskaaks,mutta se mahdollisuus on olematon,terkkari sanoi että kaikkee muuta voi tapahtua mutta raskaaks tuleminen hormonikierukan kans olis luonnonoikku.
      sen käyttöikä on viis vuotta,eli ilmeisesti vähä kauemmin ku jos tavallinen on vaa kaks vuotta,ja
      ja siinhän lähtee menkat kans,en oo kolmeen vuotee ostanu siteitä.mä suosittelisin sul sellasta,mä oon ite ollu niin tyytyväine että laitan toisen sit ku tää pitää ottaa pois.ja niin paljoo en tykkää lapsista että haluisn mitää pikkuvahinkoo pilaan mun elämää,mä oon todennu että tää on tähän astisista ehkäisyistä paras.joo ei vakisuhtees oo kiva räplätä kumien kans. :)

• Kissa

mulla on kans kierukka, vaikka en oo synnyttänyt. Tavallisestihan se laitetaan jo synnyttäneille. Mutta kun ei pillerit sovi...Mun kaveri, joka opiskelee sairaanhoitajaksi oli aluksi ihan kauhuissaan, kun kerroin sille. Kerto, että olivat just leikkurissa ottaneet naisen kohdusta paikaltaan liikkuneen kierukan jne. Kyllähän noita sattuu, mutta tosi harvoin! Ei ne laittas kierukkaa, jos se ei ois varma ja se vahingoittais sua jotenki! Ite olen paljon luottavaisempi kierukkaan terveysvaikutusten suhteen, sillä sain pillereistä kasvaimen rintaani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Perussuomalaiset kirjoittaa vain positiivisista uutisista

Ei tarvitse palstaa paljon seurata, kun sen huomaa. Joka ainoa positiivinen uutinen Suomen taloudesta tai ylipäätään, ni
      Maailman menoa
      118
      7026
    2. Kuka on UMK-suosikkisi? UMK26 paljastuksia lauantai 28.2.

UMK26 tänä lauantaina! UMK26 tulee suorana Tampereelta ja nyt selviää, kuka pääsee edustamaan Suomea Euroviisuihin. M
      Euroviisut
      115
      4802
    3. L/over ja Jani Volanen! Minkä arvosanan 4-10 annat roolityöstä?

Psykologinen trilleri L/over - ikuisesti minun on koukuttanut tv-katsojat ruudun ääreen. Kun Roosa (Krista Kosonen) tapa
      Tv-sarjat
      62
      4064
    4. TTK:n jättänyt Vappu Pimiä rehellisenä MasterChef-kuvauksista: "Höh..."

Vappu Pimiä on uusi MasterChef Suomi -tuomari. Viime vuonna Tanssii Tähtien Kanssa jäi taakse, ja nyt vuorossa on uusi a
      Suomalaiset julkkikset
      13
      3394
    5. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      693
      2134
    6. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      243
      1510
    7. Miksi et nainen halua

minua, kuten minä sinua?
      Ikävä
      66
      1388
    8. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1368
    9. Osaako kukaan sanoa?

Mikä on syy siihen, että apulaisidiootti yrittää kaikin keinoin haitata kaikkea yrittämistä Ähtärissä? Nyttkin pilkkaa j
      Ähtäri
      53
      1316
    10. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      992
    Aihe